Pieniä tietoteknisiä kysymyksiä vailla oman aiheen tarvetta

Vastaan omaan kysymykseeni, kun yhdellä Mac-foorumilla kyselin samaa. Siis Macillä langaton tulostus toimii niin että, sinulla on Mac, tulostin, joka tukee langatonta tulostusta ja Airport eli reititin. Tulostin USB'llä kiinni Airport'iin ja langaton tulostus voi alkaa. Muistaakseni jotkut tulostimet voivat ottaa yhteyden suoraan ilman USB'tä, mutta siitä en ole niin tietäväinen. Sitä lähden kokeilemaan omalla tulostimellani (Epson SX510), kun joskus hamassa tulevaisuudessa Airportin tilaan.

(Tarpeeton viesti...?)
 
Onko kenelläkään tietoa Luukun plus-palvelun tietoturvan tasosta? Kun nyt sähköpostiini on alkanut melkeinpä tulvia epämääräistä postia, jota en ole kehdannut avata (esim. Googlelta, epämääräiseltä Webmasterilta (ei luukulta) jne.). Periaatteessahan tuon pitäisi suodattaa virukset, mutta onkohan se nyt sitten miten luotettava? Mielenkiinnosta avaisin nuo postit, onko sisältö millainen, mutta jos koko kone saastuu siitä, niin en hirviä niitä avata. (En tahdo millään luopuakaan tuosta osoitteesta, vaikka tuo sitten maksaakin...)
 
Mikä mahtaa mättää, kun netistä ladattava pdf näkyy kyllä latauksen aikana (siis eka sivu näkyy kun muita vielä ladataan), mutta kun lataus on valmis, sisältö on kadonnut ja edessä on vain tyhjä sivu.

Mouks

Ongelma ratkesi ladattuani koneelle korean kielen fontin (!). Ei se mitään, että pdf sisältää vain piirroksia ja englanninkielistä tekstiä, se ei kuitenkaan näy ilman korealaista fonttia =D
 
Koneeni ruudun ylä reunaan on ilmaantunut viimeaikoina outoa, valkoista viirua, joka ikäänkuin värisee paikoillaan. Se ei häviä, vaikka tietokoneen sulkisi tai nettiyhdeyden katkaisisi. Missä visi olla moisen syy?[16]
 
Piirsin koalalleni tonttulakin ja samalla jpeg-tiedoston koko ampaisi 8,27 kt:sta 13,7 kt:n suuruiseksi, eli yli konnun salliman 10 kt kuvakoon. Mikä neuvoksi?
 
Giffinä koalastani tuli sumeampi ja hämärämpi. No, hämärä sopii joulun tunnelmaan, eikö vain? Kiitos, Isilmírë!
 
Voikohan tätä vikaa itse korjata mitenkään vai joudunko toivomaan, että Apple tai Adobe tekisi asialle jotain itse?

2d9bk01.png


Käytän siis Adobe After Effects CS5:sta, jolla on todettu tätä OpenGL -kaatumisongelmaa Snow Leopard 10.6.4.:llä; oma versioni on 10.6.6.
AE kaatuilee jatkuvasti. Tietoja ei varsinaisesti häviä, mutta muutenkin hidasta työtä hidastaa entisestään se, että ohjelman joutuu kymmenessä minuutissa käynnistämään parhaillaan kuudesti uudelleen. Hyvällä tuurilla vain kolmesti.
 
RE: Pieniä tietoteknisiä kysymyksiä vailla oman aiheen tarvetta

Jostain kumman syystä Firefoxin tavallinen Uusi välilehti -toiminto ei toimi. Saan uuden välilehden avattua valitsemalla jonkun kirjanmerkkisivuistani avautumaan uuteen välilehteen, mutta pyrittäessa avaamaan uutta tyhjää välilehteä ei enää tapahdu mitään. Missä vika?
 
RE: Pieniä tietoteknisiä kysymyksiä vailla oman aiheen tarvetta

Siskon koneella ongelma ainakin johtui siitä, että syystä tai toisesta Firefoxiin oli pujahtanut ask.comin liitännäinen. Saman tien liitännäisen poistettuamme alkoivat välilehdetkin taas toimia kuten ennen.
 
RE: Pieniä tietoteknisiä kysymyksiä vailla oman aiheen tarvetta

Kato kun turisit totta,
neuvoit vallan näppärästi:
taas se alkoi toimimahan,
liitännäisen kun lopetin.
Kovastipa kiitoksia,
nyt mä pärjännen paremmin.
 
RE: Pieniä tietoteknisiä kysymyksiä vailla oman aiheen tarvetta

Nyt on suuria tietoteknisiä kysymyksiä. Läppärini taitaa olla vakavasti pipi.

Ongelmat alkoivat pari päivää sitten. Olin ostanut uuden USB-jakajan ja piirtopöydän. Kun olin niitä käyttänyt, tuli sammuttaessa Blue Screen. Ajattelin, että kaiketi olin asentanut väärin jommankumman, mutta ei auttanut, vaikka asensin piirtopöydän ajurin uudestaan. BSOD tuli aina, kun yritin sammuttaa koneen. Ennen se on tullut, jos olen sammuttanut koneen irrottamatta mokkulaa ensin. Kokeilin nytkin, että Poistan ensin kaikki Laitteet Turvallisesti. Taisi sammua ihan kiltisti. Mistä tämä johtuu, mitä asialle voisi tehdä?

Ongelmista tämä ei ole kuitenkaan ainoa. Windows Update ei onnistu asentamaan uusia päivityksiä. Tulee virhekoodi 800706BE. En oikein löytänyt googlaamalla vastausta. Enkä ehtinytkään sitä kunnolla etsiä, koska pian sen jälkeen tulee ilmoistus, että HotkeyApp (mikä se sitten onkaan) lakkasi toimimasta, sitten tulee jokin ilmoitus Microsoft Visual C++ Runtime Librarysta. Seuraavaksi tulee ilmoitus, että Windows-palveluiden isäntäprosessi lakkasi toimimasta ja suljettiin. Tässä vaiheessa mese heittää minut ulos ja netti lakkaa toimimasta. Mobile partner ei pysty yhdistämään (Error 688: yhteys menetettiin tjsp). Sitten minulla onkin jo oikeasti hätä.

Tulin siis isäni koneelta kysymään, että millä taikasanoilla tai uhreilla saisin selville ongelman ja sen hoidettua?
Vai onko nyt vain pakko laittaa tuo kaksi ja puoli vuotta vanha kultani huoltoon?
Vai vielä pahempaa... Onko nyt vain osattava luopua kärsimyksen välttämiseksi? :(
 
RE: Pieniä tietoteknisiä kysymyksiä vailla oman aiheen tarvetta

Ongelmat ovat hyvin todennäköisesti ohjelmistolähtöisiltä, jolloin korjausta lähdetään hakemaan ensin järjestelmän palauttamisesta aiempaan tilaan, Windowsin korjausasennuksesta tai sen epäonnistuessa täydellisestä uudelleenasennuksesta. Mitään fyysistä vikaa koneessa ei tarvitse olla, joten huoltoon saati uuden koneen hankkimiseen ei kannata heti ensimmäisenä turvautua.
Tuo virhekoodi 800706BE tuli minulle Windows Liven asennustyökalun 2011 päivityksestä ja ongelma korjaantui lataamalla ja asentamalla päivitys käsin. Päivitys löytyy täältä: http://explore.live.com/windows-live-essentials?os=other
 
RE: Pieniä tietoteknisiä kysymyksiä vailla oman aiheen tarvetta

Kiitos paljon neuvoista, charlie.
Katsotaan, mitä saan aikaiseksi, eli mitä käytännössä osaan tehdä. Aloitan vaikka siitä korjausasennuksesta.
Edit: Näköjään se auttoi. Windows Updatella ei tunnu olevan ongelmia, ja netti ja kaikki tuntuu toimivan ihan hyvin. Äsken sammuikin ihan hyvin. Ehkä se nyt tokeni ainakin jonkin verran.
Edit2: Eikä mitään. Samat ongelmat edelleen. Voielämänkevät. x(
Edit3: En oikein ymmärrä. Ongelmat olivat vielä eilen aivan yhtä pahat, ja se Windows Updaten virhe tuntuisi olevan suurelta osin sen takana, mutta nyt ei kone valita mitään. Ovatko sen ongelmat hävinneet? o.O Vai vieläkö ne palaavat?
 
RE: Pieniä tietoteknisiä kysymyksiä vailla oman aiheen tarvetta

Pitäisi hommailla uusi virustentorjuntapaketti, Norman loppuu parin päivän päästä. Suosittelisitteko jotain tiettyä, mieluusti netistä ladattavaa? Avast on ilmeisesti aika hyvä ja suosittu, ja ilmainen, mutta onko ilmainen versio merkittävästi tehottomampi tai epäluotettavampi kuin maksullinen? Vai tietävätkö tosinörtit jonkin vielä paremman? Koska käytän nettikauppoja ja nettipankkia, niin haluaisin kuitenkin turvallisen ja luotettavan virusturvan.
En millään raaskisi ostaa mitään kallista Nortonin virussuojaa, varsinkaan kun on netissä olemassa halpoja/ilmaisia virustutkia. Eikä sitäkään tiedä, kauanko tämä koneraiska jaksaa toimia.
 
RE: Pieniä tietoteknisiä kysymyksiä vailla oman aiheen tarvetta

MSE eli Microsoft Security Essentials on ilmainen ja kevyt virustentorjuntaohjelmisto, joka ei pidä meteliä itsestään millään lailla: se hyrrää huomaamattomasti taustalla, päivittää itse itsensä, eikä koskaan heittele ruudulle mainoksia tai uudelleenrekisteröimiseen kehottavia ilmoituksia. Testeissä sitä on kehuttu ja sitä pidetään peräti niin hyvänä, että kaupalliset virustutkat ovat tulevaisuudessa hätää kärsimässä sen takia.

Dracaenan kannattaa suorittaa msconfig tarkistaakseen, ettei Normanin jäljiltä jää mitään turhia ohjelmia pyörimään taustalle sitten kun hän on poistanut tuon vähemmän kehutun norjalaisen virustorjuntapaketin.
 
RE: Pieniä tietoteknisiä kysymyksiä vailla oman aiheen tarvetta

Minun pitäisi löytää uusi hostauspaikka kotisivuilleni, mahdollisimman halpa ja yksinkertainen. Osaako joku suositella?
 
RE: Pieniä tietoteknisiä kysymyksiä vailla oman aiheen tarvetta

Suncomet?

Ei mitään takeita, mutta joskus kehuttiin vakaaksi ja halvaksi. En tiedä onko tilanne yhä sama.
 
RE: Pieniä tietoteknisiä kysymyksiä vailla oman aiheen tarvetta

Futuron ja se wanhassa topikissa kehuttu EWH ovat nykyään yhdessä webhotelli.fi - ihan kehtaa suositella edelleen ainakin tuollaiseen perus/halpaan käyttöön.
 
RE: Pieniä tietoteknisiä kysymyksiä vailla oman aiheen tarvetta

Osaako kukaan selittää? Mistä johtuu, että kun selaimeni (firefox mozilla) hiljan päivitettynä kyselee nyt vimmaisen lailla "muuttunut sovellus: salli vai estä"? Osalla sivuista ei mitään ongelmia, mutta esim. Ylen ja Hesarin sivut herättävät loputtomalta tuntuvan ikkunavyöryn. Miten voisin muuttaa asiaa?

Apua, vinkkejä! Mä hajoon näihin. Pitääkö mun ruveta käyttämään uutisien lukemiseen ikivanhaa ie:tä?

päivitys 9.9.: Voitte unohtaa kysymykseni. Ongelma oli korjaantunut omia aikojaan tänään koneen avattuani. Pari päivää tässä vain meni epätoivon partaalla.
 
Ylös