Pikkujoulumiitin yhteisruokailu

Lathron

Kontulainen
Buongiorno vaan te kaikki nälkäiset maan,
tämä aika kun nyt sijoittuu kivasti satokauden lopun ja yulen väliin, niin jospa nyt toteuttaisimme sen syysmiitin alkuperäisen yhteisruokailuidean, pienellä twistillä. Koen että minulla on tästä jonkinlainen vastuu, niin otan tämän nyt hoitoon, vaikkakin olen vähän myöhään liikenteessä asian kanssa, mutta näillä mennään, Hobittia odotellessa:

"Tukin Vuokaa"
juustoista, tomaattista munakoisovuokaa (eli melanzane di parmigiano). Ihan hervottoman hyvää.

"Possua Bomburin tapaan"
Kaikessa yksinkertaisuudessaan suolalla, sokerilla ja pippurilla maustettua, tuntitolkulla kypsytettyä kassleria tms.

Eli tuhtia syysruokaa luvassa. Joku muu saa halutessaan kehitellä jälkiruokaa, kala-tms-vaihtoehtoa. Ilmoittautumiset tähän keskusteluun. Alustava hinta-arvio 5€.

1. Lathron
2. Shetai
3. Pagba
4. Vemppari
5. Isilmírë
6. Heathertoes
7. Jasdril
8. Estelwen
9. Lehtis
 
3. Pagba. Maksan mielelläni, vesi kielelläni ja autan keittiössä kykyjeni mukaan.
 
Voisin olla mukana, harvemmin sitä itse osaa laittaa hyvää ja eeppistä ruokaa.

Olisiko joku piirakka hyvä jälkkäri? Ja uuh sit jotain jätskiä sen kanssa!
 
Mukana kanssa, vaikka en ihan sikasuuri sikafani olekaan. Tuskin se lihapuolikaan aivan valtaisan pahaa pystyy olemaan ;)

Vampirelady sanoi:
Olisiko joku piirakka hyvä jälkkäri? Ja uuh sit jotain jätskiä sen kanssa!

Jos piirakointi saa kannatusta, niin voisin vaikka nakittautua tekemään moisen. Just viime viikonlopun leffailuun sutaisin yhden pitkästä aikaa, eli putki päällä. Ei mitään yhtä eppistä kuin luvassa oleva pääruoka, mutta sellainen basic-kiva marjapiirakka aavistuksella suklaata hoituisi sopivan helposti. En ole tullut koskaan överöineeksi lisukejäätelön kanssa, mutta tuskin menee siitä pilallekaan, jos joku sellaista tahtoo tuoda :D
 
Sen verran herkulliselta Lathronin menú kuulostaa, että tähän täytyy osallistua, vaikken ehkä paljoa uskallakaan syödä.
 
Kuulostaa hyvältä =)

Jos Estelwen (tai joku muu) huolehtii piirakasta, minä voin hankkia lisukejäätelön. Mikä passaisi parhaiten, ihan perusvanilja vai joku muu?
 
Jos piirakkaan pistetään jo sekä marjaa että vähän suklaata, niin varmaan joku ihan perusmallin vaniljajäätelö olisi toimivin valinta. Ei ainakaan mitään kauhean kimuranttia (tai mautonta, mutta makeaa Aino-sorttia, kuten Lathronkin jo linjasi).

Piirakkaan tosiaan tulee sekä munia että maitotavaraa eli vegaaneja, gluteenittomia ja täysmaidottomia en lähde tällä reseptillä miellyttämään (sanoinhan tekeväni tämän helposti :D), mutta laktoosittomuus kyllä hoituu.
 
Pistä kaksi litraa, niin on pari desiä jäätelöä per sukankuluttaja. Ei var venettä kaada ja jäätelö tuskin on sellainen ruokatarvike, joka jää syömättä...
 
Jotain tällaista pohdiskelin itsekin pienessä mielessäni. Tuskin tarvitsee sunnuntaina ennen kotiinlähtöä huudella, että eikö kukaan nyt viitsisi syödä tätä jätskiä pois kun sitä on ihan hivreästi vielä jäljellä. Siis kaksi litraa laktoositonta vaniljajäätelöä poimin mukaani, kunhan miittiretkueemme poikkeaa kaupassa.

Onko tarpeen ostaa jotain muuta yhteiseen satsiin, vai hoitavatko nakittautuneet varsinaiset ostokset ja me muuta vain maksamme omat osuutemme?
 
Voin ainakin ongelmitta ostella omat osuuteni ja laskutan syömäreiltä sen euron-pari sitten paikan päällä.
 
Lienee parasta pistää paperille jokaisen ruoka-aineita hankkineen panostukset ja niiden pohjalta laskea, kuinka paljon kukin on maksu- tai saamapuolella. Älkää heittäkö kuitteja pois.
 
Minä voin hoitaa tukin padan ja bomburin possun hankinnat. On helpompaa kuin reseptin vääntäminen nyt tänne erikseen ja tehtävien jako.
 
Ylös