Pikkujoulumiitti #9 (23.-25.11.2007)

Onhan meitä, useampiakin. Kysymys on siitä, kuka muistaa ja kuinka
monella on myytävänä kalentereita. Minulla ei ainakaan ole. Mutta voisin
laittaa tuon Ostizin asialle. Hatha voisi kuitenkin olla tässä tapauksessa
luotettavampi vaihtoehto, hänen muistiinsa luotan vielä.

Edit// HAH
 
Jee! Kiitos Hatha :)

Mitenkäs tuo pipareiden leipominen järjestetään? Onko yhteinen taikina, kuka tuo muotit ja muut tarvikkeet? Haluaahan muutkin siis paistella pipareita, haluaahan?
 
Hmmh, näyttää siltä että miittiläisten Musta lista saa huomenna täytettä. Kaikki ketka eivät ole huomenna maksaneet kohtaavat ensimmäisessä viestissä selitetyn kohtalon. Vähän kieltämättä kutkuttaisi laittaa vaikkapa tuo Merri miittiläisten mustalle listalle. :D

Tällä hetkellä siis Merri, Penegrine, Hellas Platinum ja Shailin ovat maksamatta.

Muoks. Pipareista ja glögistä vielä. Kassavirtoja kontrolloivan Dunan ja Pj-Incan kanssa tässä onkin ollut suunnitelmissa että Yhdistys tarjoaisi jäsenilleen glögiä ja pipareita. Ei-jäsenet voisivat osallistua herkkujen syöntiin maksamalla 1-2e. Sillä rahalla saisi herkkuja niin kauan kuin tavaraa riittää. Minä en kuitenkaan ala leipomaan joten todennäköisesti kyse olisi kaupan valmispipareista ellei innokasta leipojaa ilmaannu hommaa hoitamaan.
 
Samooja sanoi:
Minä en kuitenkaan ala leipomaan joten todennäköisesti kyse olisi kaupan valmispipareista ellei innokasta leipojaa ilmaannu hommaa hoitamaan.

Ihan näin ulkopuolisena tuli mieleen, että kaupasta saa myös valmistaikinaa, joka tuskin jää nurkkiin homehtumaan, vaikka sitä kaikkea ei leivotaisikaan.
 
Min'olen valmis leipomaan kanssa.

Ostiz, ei vain olisi kyseessä "Tuolta he saapuvat poneillansa" -leikki?

Ja Jaamar, mikäs sen kivempaa kuin tuoreet ideat. :)
 
Voisiko Ry ostaa valmispipareiden sijaan valmistaikinaa? Jos minun ja Vehkan lisäksi vielä pari muuta ilmoittautuisi paistopuuhiin, ei urakan pitäisi olla kovin suuri. Jos ei, jokainen leipomisesta/paistamisesta kiinnostunut tuokoon omat taikinansa ja muut tarvikkeet.
 
Vehka arvasit oikein. Mehän voidaan opettaa muille, jos ne haluaisi mennä sitä, mutta meidän ei olisi pakko leikkiä sitä vai. 8)
 
Joo, minäkin kannatan tuota valmistaikinaa! Se on sitä paitsi ihan hyvää. :p
 
ruokajutskia

hei ruokapiireily kuulostaa kivalta varsinkin kun vähän vehkan kanssa kyseltyäni vaikutti siltä että se ois vekkaanista mikä passaa mulle ihan mainiosti. otan sitten omat makkarat sen ulkopuolelta.

pitäiskö perustaa ruokapiiriläisille oma topic jossa sitten arvottaisiin että mitä kaikkea tehään jne? vai arvotaanko irkissä?

mulle ollaan tarjottu tässä muuten tulenvartijan tehtäviä kun kuulemma juspen mukaan nyt osallistuvista kukaan ei osaa kantaa puita.

niin ja pipareista voin kyllä osallistua paistopuuhiin vaikken ry-jässy olekaan.
 
Vehka ja Ostiz, minäkin olen leikkinyt tuota ja on aika hulvattoman hauska leikki joka vie hermot kaikilta ulkopuolisilta jos sitä leikkii monta kertaa putkeen :wink: Ja laulu jää soimaan päähän loppupäiväksi :D

Itsekin kannattaisin ennemmin valmistaikinaa jos vaan "leipureita" löytyy. Kaupan piparitkin ovat kyllä ihan hyviä, mutta ei niissä ole niin jouluista makua ja tunnelmaa. Itse en kuitenkaan ilmoittaudu leipomaan (ei ihan kauheasti pidä leipomisesta ihan yleensäkään) muuta kuin torttuja jos joku niitä tahtoo(torttujen leipominen on kivaa :p )? Jos tahtoo niin vois ostaa taikinat ja hillot kimpassa?
 
Jos jollain olisi nuotit niin osaisin näppäillä sen, mutta nuotteja tuskin löytyy ja jos löytyykin niin varmasti löytyy paljon taitavampia kitaristeja kuin minä. Mutta en toki kieltäydy soittamasta jos joku sitä haluaa. :)
 
Koska innokkaita leipureita tuntuu piisaavan ja valmistaikina saa suurta suosiota niin Yhdistys ostanee sitten sitä. Jonkun täytyisi kuitenkin tuoda mukanaan piparimuotteja ellette sitten halua leikata taikinasta ihan uniikkikappaleita. Niin ja ennenkuin ehditte innostua niin glögi on sitten sitä alkoholitonta. :wink:
 
Vesilahdessa oli kyllä aika paljon piparimuotteja kun viimeksi niitä laatikoita kaivelin. Että elleivät ne ole lähteneet jonkun omaan taskuun, niin siellä pitäisi olla.
 
Voisin antaa pienen panokseni ruokailuun (pienen, koska tuskin syön tälläkään kertaa paljoa).

Autolla tuloni lienee melko varmistettu, kunhan isä saa vaihdatettua talvirenkaat. Samooja on jo ilmoittautunut kyytiini. Kaksi muuta mahtuu vielä. Lähtö todennäköisesti noin kuuden maissa illalla.
Ja eikös Enriisse ole myös tulossa pääkaupunkiseudulta autolla, joten täältä tulevat päässevät hyvin perille?
 
Lisäilin ensimmäiseen viestiin kyytilistoja parhaimman ymmärrykseni mukaan. Kertokaa jos siellä on jotain virheita/muutettavaa.

Helsingistä on vielä yksi paikka vapaana, Kouvolan suunnalta useampikin. Olettaisin ainakin Novan lähtevän Tampereelta autolla, olenko oikeassa?
 
Ylös