Pikkujoulumiitti Hämeenkoskella 15.-17.11.2013

Näin vähän niinkuin alunperin oletin, mutta aiempi "monelta ja mistä" -viesti sai ajattelemaan, että ehkäpä toimenpide onkin ulkoistettu. Vaan jospa sitten tuttuun tapaani hyppään teräsponin kyytiin - olettaen, ettei aiheuttamani ikkunoiden huurtuminen haittaa ;)
 
Tulen miittipaikalle NovaJaamarin kyydissä Hämeenlinnasta. (Lämmin kiitos siitä asianomaisille!) Mitenkä onnistuisi paluu Hämeenlinnaan miitin päätyttyä? Mahtuuko Caelen tai Lathronin kyytiin? Jos NovaJaamar jää Turenkiin palatessaan miitistä, olen väärällä reitillä.
 
Kiitos tarjouksesta Jas, mutta taitaa olla helpompi hankkiutua Hämeenlinnaan, sinne on kuitenkin joku ~10km or so
lyhyempi matka. Ja siellä voisi sitten hypätä Caelen kyytiin- ellei kukaan vieläkään halua ihan vartta vasten hakea minua
vaikka suoraan koulusta. ;)
 
Jälleen kerran joudun perumaan miittaamiseni, koska minulla onkin lauantaina töitä. Sen kerran kun ei olis mitään taidepläjäystä rajoittamassa elämää, niin käy tietysti näin. EI OO REILUA :c Mutta pitäkää muut hauska miitti, ehkä sitten ensi keväänä.
 
^Sinne meni minun Sirppulishippaus. :( JA OLISIN HALUNNUT NÄHDÄ HEPPULIA MYÖS!
No, ehkä shippaan sitten Surria.
 
Mulla on näillä näkymin auto käytössä, eli lähtö varmaan Mäntsälästä jälleen. Janne on jo ilmoittautunut kyytiini, tulevatko rinkula ja mikkokin? En osaa vielä tarkkaa kellonaikaa sanoa.

p.s. vampire et tiiäkään mitä surr hetkiä missasit kun et ollut edellisessä miitissä :DD
 
En ole vielä kysynyt autoa lainaan, tarkoitus kyllä on.
Mikäli siis onnistuu (miksei onnistuisi? isä!), otan Miccon ja Rinkulan kyytiin.
 
Joudun perumaan tuloni, bofforyhmälläni on tuolloin treenit ja minua tarvitaan sinne. Höh, olisin halunnut nähdä kontulaisia in real life, mutta nyt kävi näin.
 
Haluaisiko joku ostaa partiolaisten joulukalentereita? Hintana on 7 € ja takana pakettikortteja kuusi kpl.
http://www.adventtikalenteri.fi/
Jos joku haluaa, voin tuoda kalenterit pikkujoulumiittiin.

T. Cimorene
 
On aika nätti. Kyllä meidän talouteen varmasti yksi mahtuu (Toivottavasti muistetaan tuoda käteistä).
Vähän on ollut ilmassa heittoja että miitistä voisi taas ottaa pienen kävelyretken kohtalaisen lähellä sijaitsevan keskiaikakirkon raunioille.
 
Jas, ethän ole unohtanut, että ohjelmassa on myös Karjunvalvojaisjuhla. Esitämme mm. laulua ja tanssia Pratchettin henkeen. Onhan meille vielä tilaa eli aikaa?
 
Oo, kuulostaa hienolle! Tuollaiselle pitää olla aikaa :D
 
En ole unohtanut :) Varmasti sille löytyy sopiva hetki, ehkä lauantaina kokouksen jälkeen tai pukin käynnin jälkeen - saatte mielestäni itse vapaasti päättää, kumpaan saumaan se esitys tökätään. Ja sumplitaan sitten miitin alkuinfossa. :)
 
Joudun lauantaina ehkä lähtemään jo joskus kohtalaisen aikaisin sillä koirat pitää tulla ruokkimaan. Kyllä ne pari-kolme tuntia myöhemmin voivat syödä. Varsinkin jos ovat saaneet myöhäisen aamiaisen, mutta varmaan ihan viimeistään kahdeksan maissa joudun poistumaan. Tämä siis tiedoksi sillä minua on pyydetty osallistumaan karjunvalvojaisiin.

Joudun joka vuosi olemaan kurja ja esittämään pari pientä huomiota lahjanvaihtoon liittyen (joihin ei toki ole pakko reagoida jos ei tahdo). Laktoosivammaiset eivät ehkä ilahdu paketillisesta maitosuklaata ja itse ainakin saan päänsärkyä jos majoittaudun tuoksukantaman päähän hajukynttilöistä. En tosin tiedä aikataulusta joten jätän vaihdon väliin, mutta yleisenä huomiona jos joukossa on muilla vastaavia ongelmia.

Taidan jättää myös ruokapiireilyn tällä kertaa väliin kolmesta syystä. Aikataulu on jälleen niistä yksi. En halua rajoittaa kokkailun ajankohtaa omalla aikataulullani. Lisäksi lääkäri määräsi minulle aika ison kasan ruokarajoituksia jotka hankaloittaisivat suotta ruuan valintaa. Meillä on myös pakastimessa aika paljon hirvenlihaa joten voin hyödyntää sitä tekemällä miittiä varten itselleni ja Novalle hirvisoppaa (nam :heart:).
 
Jaamar sanoi:
Laktoosivammaiset eivät ehkä ilahdu paketillisesta maitosuklaata ja itse ainakin saan päänsärkyä jos majoittaudun tuoksukantaman päähän hajukynttilöistä.

Sori kun huutelen sivusta, kun en ole edes osallistumassa, mutta oman joukkueeni pikkujouluissa on lahjoille asetettu pari reunaehtoa: ei karkkia, ei kynttilöitä, hinta max n. 5e. Nämä ehdot keksittiin aikoinaan pääasiassa siksi, että yhtenä vuonna kaikista paketeista tuli joko suklaata tai kynttilöitä ja se oli ensinnäkin tylsää ja toisekseen tylsää. Uskokaa pois, lahjanavaamistilanteesta on sittemmin tullut aivan hulvattoman hauska ohjelmanumero, kun porukka joutuu käyttämään kekseliäisyyttään.
 
Jasdril sanoi:
En ole unohtanut :) Varmasti sille löytyy sopiva hetki, ehkä lauantaina kokouksen jälkeen tai pukin käynnin jälkeen - saatte mielestäni itse vapaasti päättää, kumpaan saumaan se esitys tökätään. Ja sumplitaan sitten miitin alkuinfossa. :)

Kiva! :)
Karjunvalvojaisten paikka voisi olla jossain kokouksen ja pukin käynnin välissä. Eikös kuusijuhlissakin ollut ensin muu ohjelma ja sitten pukki? ;)
Mutta tosiaan, alkuinfon yhteyksissä voitaisiin jotain esiintymisjärjestyksiä päättää.
 
Niille jotka ei ennen ole pikkujoulumiitissä olleet tai muuten lahjavaihtoa ehkä harrastaneet niin lahjojen vaihtohan tapahtuu niin että jokainen ostaa ja paketoi omien kykyjensä ja mielikuvituksensa mukaan sen n.5e arvoisen lahjan. Lahjat kerätään jossain vaiheessa miittiä ja jos olemme olleet kilttejä niin jonkinsortin pukki saattaa pistäytyä vierailulla jakamassa lahjat sattumanvaraisesti niille jotka ovat lahjan itse tuoneet. On paitsi hauska jännittää mitä omasta paketista tulee myös ihan yhtä hauskaa odottaa kuka saa sinun antamasi lahjan.

Aikaisempina vuosina on myös joskus mainostettu että halukkaat toisivat tonttuhattuja. Niillä saa mukavasti jo vähän joulun tuntua miittiin :)
 
Ylös