Pikkujoulumiitti Rismalahdessa 6.-9.12.2012

Samaten, Vehkan kyyti kiinnostaa mikäli lähtö osuisi sopivaan aikaan eli siis töistä pääsemisen jälkeen. :p
 
Muistakaahan, että miittimaksun eräpäivä on HUOMENNA.

Lauantaina tarjolla seuran tarjoamaan GLÖGIÄ ja PIPAREITA. (Tällä kertaa kaikille tasapuolisesti ilmaiset.)

Lauantaina myös LAHJAN VAIHTOA. Tsekkaa ohjeet aloitusviestistä.
 
Kannatan myös mallia, jossa jokainen pizzatalkoisiin osallistuva tuo yhden tai useamman mielitäytteensä mukanaan. Niitä saa sitten käyttää toistenkin pizzoihin ja vastaavasti saa napsia toisten täytteitä. Mutta entäs pizzapohja? Yksi resepti on tällainen:

5 g tuorehiivaa tai kuivahiiva käy myös
2 dl vettä
1 tl suolaa
3 rkl öljyä
5 dl vehnäjauhoja

Sekoita hiiva kädenlämpöiseen veteen, lisää suola ja öljy.
Sekoita vehnäjauhot joukkoon ja tarvittaessa enemmän kuin (5dl) niin että taikina ei jää sormiin kiinni.
Kohota taikinaa kulhossa liinan alla n. 30 min.
Kaulitse, täytä ja paista 225 asteisessa uunissa n. 20 min.
(Täytteet oman mielen mukaan).

Kannattaa kertoa, mitä täytteitä meinaa tuoda mukanaan, jotta kaikki eivät taas toisi pelkkää perunasalaattia.
 
Minä voin ottaa tehdäkseni tuon pizzapohjan - sen valmistus on mieluista hommaa ja osaan sen jo melko hyvin. Tuo Pagban ohje kuulostaa ihan OK:lta, mutta kohottaisin kauemmin ja tekisin suuremman taikinan. Pizza on kuitenkin kätevä alusta kaikenlaisten jämienkin syöntiin - onhan se italialainen pyttipannu. Jauhoiksi voisi laittaa 60% durumvehnää, 20% grahamia ja 20% ruisjauhoja. Saa vähän makua ja kuituja, koostumuksen kärsimättä. Ja pizza kannattaa paistaa niin kuumalla kuin sähköuuni suostuu lämpiämään - kunnon pizzauunit lämmitetään noin 400 asteisiksi...
 
Kyytiä kyseleville tiedoksi, että tenttini päättyy siinä yhden maissa ja varmaan joskus kolmen-neljän tietämillä olisin lähdössä. Koska en autolla keskustaan tule (kauhistus!), kyytiini pitäisi tulla Puistolasta tai Malmilta tai joltakin muulta sellaiselta lähiasemalta. :) Mihin aikaan ihmiset olisivat töistä pääsemässä, vähän voin toki tuota sen mukaan myöhäistää jos tarpeen.
 
Minä pääsen kuulemma töistä poikkeuksellisesti jo puoli neljältä, ja HSL:n reittioppaan mukaan tästä menee ihan vierestä bussi, joka toisi minut tasan neljäksi Malmin asemalle.
 
Anteeksi. Protun hallituksenvaihtoviikonloppu osuikin tälle viikonlopulle, vaikka olin muistanut jotain ihan muuta. En siis pääse tulemaan. Harmittaa vietävästi.
 
Minä pääsen kolmelta töistä joten neljältä Malmilla kuulostaisi kerrassaan erinomaiselta!
Malmille pääseekin kivasti töistä yhdellä bussilla. :)
 
Joo, kyllä se homma menee nyt siihen että perun ainakin toistaiseksi tulemiseni tännekin. Katsotaan jos tässä vielä tilanne paranee maagisesti reilussa viikossa, mutta tällä hetkellä miittireissu söisi neljänneksen koko kuun käyttövaroista ja se on jo vähän liikaa se. No, onneksi pankki sentään muistutti jo tänään niistä tililtä katoavista opintolainakoroista...
 
Tää voisi kuitenkin raahautua Vääksyyn bussilla mikäli niitä kaupassakävijöitä on liikkeellä, mahdollisia ja kivoja saapumisaikoja oli muistaakseni ainakin vähän yli yhdeltä ja vähän yli kahdelta ja varmaan muulloinkin.
 
Otamme Arkintin kyytiin Lahdesta n. klo 16. Jos on vielä joku torstaina tuleva, autossa on vielä yksi ahdas paikka jäljellä. Kyytiin pääsee Savonlinna-Juva-Mikkeli-Lahti-Vääksy reitiltä.
 
Hei, voisinkos varata Shetain autosta paluukyydin sunnuntaille mikäli ajatte Vääksystä Lahteen? Lahdesta kulkee mukavan usein junia Helsinkiin joilla pääsisin näppärästi kotiin. :)
 
Niin vampirekos tarvitsi kyydin miitti --> tre? Pääset halutessasi kinastelemaan etupenkkipaikasta Penen ja mun vaimon kanssa.
 
Valitettavasti en voi luvata Samolle kyytiä Lahteen sunnuntaina. Lähdemme suoraan itää kohden ja lupasin jo Pagballe kyydin Heinolaan.
 
Lathron sanoi:
Niin vampirekos tarvitsi kyydin miitti --> tre? Pääset halutessasi kinastelemaan etupenkkipaikasta Penen ja mun vaimon kanssa.

Juu kyllä tarvitsen, ja olen valmis taistelemaan etupenkkioikeudestani kynsin ja hampain. :p
 
No nyt on sitten ilmoittauduttu pikkujoulumiittiin. Minulle ensimmäinen miitti kyseessä. Jännää!:)

Saan onnekseni vanhemmilta auton lainaan, joten jos on vielä joku Helsingistä miittiin perjantaina tuleva ilman kyytiä, niin saa ottaa yhteyttä. Perjantaina minulla ei ole mitään muuta ohjelmaa, eli olisi tarkoitus lähteä melko aikaisin, mutta kiirehtimättä. Tietysti, jos mahdollisilla kyytihalukkailla on aikatauluja perjantaille, niin voin tiettyyn, vielä määrittämättömään, rajaan asti mukauttaa omaani niiden kanssa yhteensopiviksi.
 
Atheon, mihin aikaan olisit lähdössä Helsingistä ja mistä sieltä? Olen vapaa liikkumaan heti puolen yön jälkeen.
 
Tarkoitus olisi herätä rauhassa ja sitten varmaan 10-11 kieppeillä lähteä Siltamäestä liikenteeseen. En viitsisi väsyneenä ajaa, niin tuo puoliyö on niiden määrittämättömien rajojen ulkopuolella:).

Niin ja tosiaan auto on viisipaikkainen, mutta riippuen mukaan otettavan tavaran määrästä takapenkillä täydellä lastilla saattaa tulla hieman ahdasta.

Ja tietysti takaisin Helsinkiin pääsee sunnuntaina.
 
Ylös