Poistin XP:ltä Windowsin osia - miten ne takaisin?!

Runotyttö

Hobitti
Minä olen taas tehnyt jotakin typerää - yritin poistaa koneeltani (se on siis Win XP, Home Edition) Windows Messengerin (joka kiusaa minua jatkuvilla päivityspyynnöillään, vaikken edes käytä sitä) mutta onnistuinkin sen sijaan hävittämään Apuohjelmat (en tiedä miten siinä kävi niin). Joitakin Apuohjelmat-valikon ohelmia jäi, mutta esim. Paint ja WordPad häcisivät bittiavaruuteen.

Ilman WordPadia olen aivan avuton, ja olenkin yrittänyt asentaa sitä uudelleen. Menen Käynnistävalikko -> Valitse käytettävät ohjelmat -> Lisää tai poista Windowsin osia. Sieltä saisi asennettua ne takaisin, mutta sitä varten se pyytää asettamaan Win XP:n Service Pack 1-CD:n ja asentamaan XP:n uudelleen. Siinä vaiheessa klikkasin "peruuta", koska en tiedä, joudunko asentamaan XP:n alusta asti, eli häviäisivätkö kaikki itse lataamani ohjelmat, tiedostot (joita ei ole muualla kuin kovalevyllä, paitsi osa) ja asetukset.

Voisiko joku viisaampi kertoa, mitä minun pitäisi tehdä? Voiko XP:n asentaa vain osittain uudelleen, eli valita sieltä ne osat mitkä haluaa asennettavam vai täytyykö asennuksen olla totaalinen? Entä onko muuta keinoa saada Apuohjelmat takaisin?

Olette varmaan jo tästä viestistä huomanneet, etten tiedä tietokoneista paljoakaan, joten toivoisin hartaasti apua...
 
Eivät katoa. Voit käyttää huoletta kyseistä ohjelmaa.
 
Voisin vastata vielä kerran että Jep. Mutta eiköhän se menisi jo hieman yli joten eipä kestä kiittää. Koitetaan auttaa jos suinkin vain voidaan ja osataan. :)
 
Ylös