Pomppiva Poni -fopen offtopikki ja kootut selitykset

Näette kovaa vaivaa lainauksineen ja kirjotuksineen.. Itselläni ei aika riitä "kertomaan" PoPoFoPe:sta sen enempää omasta näkökulmastani itse pelissä.. Korjaan, Roninin näkökulmasta.. :p
 
Tuo jäi minullekin vähän epäselväksi, kai se jossain yksärissä joskus luki, mutta uskoin häntä sillä olisimme voittaneet vaikka se olisikin aina lisääntynyt. :D
 
Ettehän olisi. Jos pahiksia olisi ollut kolme seitsemästä, ja Aiwendil neutraali, niin pelkästään hänen teloittamisensa olisi riittänyt, vaikkei hän olisi vienytkään ketään mennessään. Jopa nykyvauhdilla olisitte olleet liemessä, jos olisin ihan tosissaan liittoutunut Pupan kanssa - Huopahattu olisi mennyt seuraavana yönä, koska arvasin Hillan kiinnittävän huomion itseensä, sitten olisi ollut seuraavan päivän äänestyksessä 2-2... Pahiksen olisi vain pitänyt selvitä siitä ja nirhata yöllä Hilla, jos se ei voi kahdesti peräkkäin suojella itseään.
 
Kauhistus mitkä spekuloinnit ja tutkimukset te saatte aikaan yhdestä fopesta, hienosta sellaisesta toki! En voi kuin ihailla. :O
 
Häh? Ei kai Valopatsaalla mitään suojaa tappajia vastaan ollut, kiroajia ja shamaania vaan. Kyllähän Mielennylkijäkin saattoi kuolla.
 
Tjaa, minulle kerrottiin hahmostani että hän voi nukkua yönsä rauhassa. :p
 
Jotain samanlaista minullekin, mutta käsitin, että pointti oli se, että öisin ei tarvitse erit. tehdä mitään kykyään hyödyntääkseen, sen kun on vaan ja chillaa.
 
Jaah, voihan sen ajatella noinkin. Hyviskaverinikin sitten taisivat käsittää tuon väärin ja olivat sen takia suojelematta minua. :D
 
Minä taas en halunnut nirhata sinua, koska erityiskykysi ei kuitenkaan aiheuttanut mitään suurempaa ongelmaa, varsinkin kun Tix sai sen selville nopeaan (2 muuta pahiksia, joten helppo selvittää). Siltä varalta, että hyvikset eivät olisi päässeet toistensa yhteyteen, ajattelin pitää sinua hengissä, sillä jos näkijä törmäisi minuun, sille voisi aina väittää sinua Mielennylkijäksi. (Jälkikäteen ihan tarpeetonta, näemmä, mutta toisaalta osumani olivat ihan hyviä, Eraronkin, koska Eléniä ei kuitenkaan silloin olisi hengiltä saanut.)
 
Ah, palasin kotimaahan ja koneen ääreen vasta tänä iltana. Olen epätoivoisesti yrittänyt päästä selville pelin kulusta mutta toivottomaltahan se tuntuu. Ehkäpä pagba voisi kirjoittaa tiivistelmän pelaajien tekosista päivä päivältä. Kuka yritti murhata ketä, kuka onnistui, kuka ei, miten kaikki bonusjutut vaikuttivat lopputulokseen.

Oman pelini määrittelivät pitkälti rooli. Heti pelin alussa alkoi vimmattu pohdinta ja juoninta suojelutoveri Tikin kanssa. Nopeassa tahdissa saimme selville loputkin hyvikset ja jo hyvin varhaisessa vaiheessa meille oli aika selvää kuka on kukin - näkijä osui kohteisiinsa hyvin. Valkoinen neuvosto (kuten me itseämme nimitimme, nimiä oli tosin monia muitakin) juoni ja pohti vilkkaasti koko pelin ajan. En nyt ala tähän postaamaan kaikkia meidän kirjeenvaihtojamme - sitä on monta sivua ja iso osa siitä on sopimista mitä tehdään, ketä suojellaan ja ketä äänestetään.

Tik ja minä suojelimme paljon tosiamme, mutta myös muita hyviksiä. Tikin kuoltua minä sain lisävoimia ja aikaisemmin annettujen sirujen (lisäbonuksia) ansiosta viritin viimeiseksi yöksi epätoivoisen ansan. Yllytin jäljellä olevia pahiksia hyökkäämään minun kimpuuni (en tiennyt lukumäärää) nimittelemällä heitä pelkureiksi yms. Sitten kohdistin kaikki suojeluvoimat itseeni, käytin parhaat jäljellä olevat sirut ja toivoin sormet ristissä että suoja riittää. Suoja taisi olla enemmän kuin tarpeeksi koska Puppalle kävi köpelösti.

Sinänsä peli oli melko helppo. Sääntöviidakko tuotti meille paljon päänvaivaa, mutta vahvassa littoumassa on sinänsä helppo toimia. Kiitokset siis kaikille pelaajille ja pelinjohdolle. Erityiskiitos Lännen Sotureille ja mainiolle Elénille, kannsanne oli ilo pelata!
 
Jihuu, päästiin seikkailemaan! Ei varmaan Radagastkaan pane pahakseen että otamme siltä yhden kotkan. :D Tehdään niitä lumiukkoja sitten vaikka Rivendellissä. (Onkohan siellä asti muuten lunta?) Minas Tirithin taistelut olisi kiva nähdä ja miksei vaikka olla mukanakin. Mitähän vielä keksisi. :p
 
Samooja sanoi:
Ah, palasin kotimaahan ja koneen ääreen vasta tänä iltana. Olen epätoivoisesti yrittänyt päästä selville pelin kulusta mutta toivottomaltahan se tuntuu. Ehkäpä pagba voisi kirjoittaa tiivistelmän pelaajien tekosista päivä päivältä. Kuka yritti murhata ketä, kuka onnistui, kuka ei, miten kaikki bonusjutut vaikuttivat lopputulokseen.

Kirjasin kaikki pelin tapahtumat tiedostoon nimeltä Loki, joka tuhoutui muistitikulla ilman varmuuskopioita yhtä hyvin varhaista versiota lukuun ottamatta. Ehkä joku guru saisi tiedostosta jotain irti, minä saan vain virheilmoituksia. Tapahtumien kertaaminen vaatisi valtavan viestimäärän seulomista ja satunnaisjutut jäisivät arvailun varaan. No, katsotaan mitä saan selvitettyä.
 
Miccoh sanoi:
Minas Tirithin taistelut olisi kiva nähdä ja miksei vaikka olla mukanakin. Mitähän vielä keksisi. :p

Viekää Galadrielille terveiset, jos satutte poikkeamaan siellä päin. Tosin kyllähän Valtiatar tietää jo kuolemastani, oli unessa mukanakin, mutta silti. Mutta hei Huopis, älähän vie Hillaa mihinkään vaaraan Minas Tirithiin! En anna sitä sinulle ikinä anteeksi jos häneltä taittuu hiuskin :p Karkaan Mandosin saleista (hulppeat koristeet täällä muuten) ja piinaan sinua joka ikinen yö siihen asti, että liityt itsekin tänne seuraan. Sitten voin tulla takaisin. Aijuu, Elén ja Adarwen, oletteko mukana? :grin:
Valkoisen NuorisoNeuvoston Kuolleiden Jäsenien Salaliitto Mandosin Saleja Ja Hillan Vahingoittamista Vastaan.
 
Hupsu. En minä Hillaa toki vie mihinkään vaaraan. Kyllä minä häntä siellä suojelisin tietenkin tai veisin siksi aikaa johonkin turvapaikkaan. :)
 
Juu niinhän tuo on, ei tosin missään etelässä ole käynyt :D Sivuaa vähän asian ja offin rajoja mutta minkäs sille voi :roll: Majava kävi syksyisessä kuralätäkössä kieriskelemässä.
 
Olen nyt selaillut viestejä ja ensimmäisenä varsinaisena peli-iltana ilmoiteltiin yön toimista seuraavasti:
Tappaja Roark ilmoitti yrittävänsä vihollisensa Herugrimin murhaamista. Hän epäili myös Samoojaa ja Tikiä ja tuumi surmaavansa Samoojan seuraavana yönä.
Suojelijat Samooja ja Tik päättivät suojella toisiaan. Samooja sai vahvemman, 75 % ja Tik heikomman, 25 % suojelun.
Kiroaja Herugrim otti hobitit kohteekseen.
Siunaaja Tuhka siunasi haltiat.
Shamaani Tix otti onnettomuudekseen kohteekseen Etelän ihmiset.
Näkijä Idril~ päätti vilkaista haltioita.
Sormustenkantaja Aada antoi valkean sormuksen Samoojalle (josta Tik sai aihetta epäillä että Samoojasta oli tullut pahis)
Sormustenkantaja Deepdelver antoi mustan sormuksen Douville
Teletappi Aiwendil kertoi vievänsä häntä ensimmäisenä syyttävän mukanaan ja yöllä kuollessaan Idril~in. Sen koommin ei Aiwendilista tainnut kuuluakaan.
 
Ylös