Pukeutumisesta

Mithglin

Hobitti
Niin, tarkoituksena olisi kertoa millainen pukeutumistyyli kullakin on.
Millaista tyyliä ihannoi? Onko löytänyt jo sen "oman tyylinsä"? Ostaako vaatteet merkkiliikkeistä, kirpputoreilta, vai ompeleeko ne kenties itse?
Onko jollekkin pukeutuminen kaikki kaikessa, vai repäiseekö aamulla kaapista mitä käteen sattuu?
Muutenkin olisi kiva aada kuulla selostusta, miksi joku inhoaa esim. hoppareita, tai toinen hippi-tyyliä...

Eli ei pelkästään: "Käytän Onlyn farkkuja".


Jos kyseinen keskustelu on lähiaikoina ollut, tai keskustelua ei synny, tämän voi poistaa.
 
Voin aloittaa vaikka siitä että nyt minulla on valkoiset isotaskuiset housut, jotka olen käärinyt polvien alle. Ja valkoinen hihaton paita missä on punaisia kukkia. Ja valkoiset sukat.

Tunnustan, pidän valkoisesta, vaikka sotkenkin valkoiset vaatteeni melkein heti :) Mutta kesällä kun on tuskakuuma, on hyvä pukeutua vaaleisiin vaatteisiin.

Muuten pidän mustasta väristä pukeutumisessa. Mulla on yleensä jalassa mustat housut ja sitten erilaisia mustia paitoja, musta takki ja reppu tai laukku.

Löysin oman tyylini aikoja sitten. Ja se on sellainen, että puen päälle aamulla mitä huvittaa, hyvän maun rajoissa tietenkin. On tiettyjä vaatekappaleita mistä erityisesti pidän, ja ne ovat sellaiset leveähihaiset paidat. Ja mustat housut. Omistan niitä hyllyllisen :)
 
Jooh, eli vaatestylesta siis... :)

Olen hulluna vaatteisiin. Rakastan niiden ostamista ja tulee aina kiva tunne kun saa ostettua jotain uutta ja mukavaa.

Oma vaatestyleni ei kylläkään poikkea muiden tyttöjen vaatteista lähes ollenkaan. Käytän siis tiukkoja farkkuja ja paitoja. Viihdyn tiukoissa vaatteissa! :) Suosikkivärejäni ovat pinkki, beige, musta, ruskea ja valkoinen. Farkuissa ostan aina tummia farkkuja sillä en pidä vaaleista. Micmacilta saa aivan ihanat tyttöjen tiukat farkut, ne ovat mun favouritet ja kohta ostan taas samanlaiset,kolmannet sellaiset. :D Eihei, minullako fetissi niihin? :)

Tottakai panostan vaatteissa tyyliin, mutta kyllä niiden asusteiden tulee olla ihan mukavan tuntoisia päälläkin. Ikävää olisi käyttää esim. toppia jossa tuntisit puristuvasi hengiltä. Hih..

Nyt istuskelen kotona vaaleanpunaisessa t-paidassa ja mustissa, löysissä housuissani, jotka ovat tanssihousuni harkoissa. Siispä rentomeninki ja mukavuus kotona. :)

Nyt kun viikon päästä saan duunirahat tilelle ja nokkani kohti Hesaa lähden rikastuttamaan vaatekaappiani oikein toden teolla. Raha pannaan haisemaan oikein kunnolla.

Jos nyt tyyliäni voisi jotenkin kuvata, voisin sanoa sen olevan juuri sellainen "nykyajan teinilook" eli en erotu massasta millään hippimäisellä tai punkmaisella lookilla. Tyylini on kuitenkin aika tyttömäinen ja pidän vaatteitani kauniina. En osta vaatteita kirppareilta vaan aina vaateliikkeistä. Ja kyllä minä aamulla katson tarkaan mitä päälleni laitan.. Jees, siinä kai tärkeimmät.. :)
 
Alkukesäsätä mulle iski pakko olla erilainen kuin muut. Miksikö? Koska täällä takapajulassa kaikki muut ovat toistensa kopioita, luokka-asteellamme (jossa on muuten vain kolme luokkaa, ja vain kahdessa tyttöjä) on muutama vahva johtajapersoona, jotka ovat keränneet ikioman "johtajaansa" maatkivan kanalauman ympärilleen. Joka taas johtuu siitä että he eivät ole asuneet muualla ja tottuneet pieneen määrään ihmisiä ja ajattelevat vain itseään. Mutta se siitä selostamisesta... Itse taas olen asunut täällä vasta 6 vuotta, alun 14 vuotiaasta elämästäni kiertelin ympäri Suomea, ja tulihan sitä asuttua ulkomaillakin. Joten en ole samanlainen kuin muut luokka-asteeni tytöt, ja pyrin näyttämäänkin sen. Muunmuassa vaatetuksella.

Tällä hetkellä pidän tyylikkäistä vaatteista, paitiksista, kauluksellisista paidoista ja siisteistä, leveälahkeisista housuista. Mutta ei kuitenkaan mitään aikuismaisia, kuten prässätyt kangashousut. Eikä mitään alimatalaa vyötäröä tai niin tiukkoja, ettei reidet mahdu sisään. Ja sitten vielä tuo erillaisuus. Aikanaan omistit lilat, extraleveälahkeiset farkut, jotka erottuivat joukosta kuten musta lammas valkoisista. Jotain tuollaista yritän hakea, mutta arvaa löytyykö mitään kohtuuhintaisia. Enkä käytä skeittikenkiä, sillä semmoset on kaikilla.

Ja toivottavasti teksistä tuli selvälukuista ja tajuttavaa, sillä meikäläisellä on kiire ja olen ensimmäisen kerran koneen ääressä kahteen viikkoon.
 
no, nytten on päällä vihreet reisitaskucaprit tai mitkä nää nytt on :) suorat ja leveet, puoleenväliin säärtä ja vihree t-paita. deriel on valkoisen ystävä, minä taas vihreän. kaikkee mutta vihreetä on, paitsi sukat :( ne täytyy vielä hankkia.

sanon suoraan että en juokse muodin perässä, en ole ikinä edes omistanut yhtäkään micmacin tuotetta, mutta päältäni löytyy kevään muotia, se kun suosi vihreää :p (ainakin täällä).
muuten olen aina "erottunut" joukosta. kaverin kanssa just pidimmekin "vakavan" keskustelun itsestämme. totesimme että minä en välitä mitä muut ajattelevat. (tai no siinä tapauksessa ehkä jos valheita levitellään) minä oli koulussa aina se, joka ei ostanut tietynlaista puseroa, huivia ym... tai joka osti ensimmäisenä metrot kolmennella luokalla :D tai joka käyttää armeijan olkalaukkua tai niitä ihania vihreitä villapuseroita, joissa on olkapäissä nahat.

en ole ikinä tajunnut, miksi muotivaatteita pitää ostaa, tai miksi ei voi ostaa esim. seppälästä vaatteita? itse ostan joskus kirpparilta vaatteita (tosin niitä ei tunnu löytyvän) ja sitt joskus teen itse. nyt keväällä tein sellasen pitkän, hupullisen beigen ulkotakin. rakastan pitkiä takkeja ja housujen leveeitä lahkeita. takin selkäymykseen pitäisi vielä painaa sellanen teatreelinen hymy-suru naamiot nauhojen kera. tiedätte varmaan....

eli, oman tyylin löydän vihreistä (ja ruskeista) vaatteista, jotka saattavat olla armeijalta tai kirpparilta. en meikkaa juri huulirasvaa ja kulmien siistimistä enempää. koruja on sellanen armeijanlaatta-kaulakoru (ai miten niin taas armeijan kamaa? :p) , jossa on nimi ja syntymäaika, ja pari muuta pientä korua. sormuksia yksi, norjasta, jostain tienvarrelta ostettu. :roll:
olen myös pienestä pitäen suosinut päähineitä. niitä onkin joka lähtöön. pipo, lätsä, huivi tms. on yleensä päässä. minuakin huvittaisi tietää, miksi opettajat ovat lakkeja vastaan :p . kyllä ne naiset ennen (ja nykyäänkin) saivat sisällä päähinettä pitää. :) :) :)
 
Jaa-a... Enpähän minäkään pahemmin muodin perässä juokse. Elikkäs puen päälleni mikä milloinkin tuntuu mukavalta. Lähinnä piiitkiä hameita ja leveitä paitoja, joissa on ihanat hippi tyyliset hihat. Tällä hetkellä minulla (yllätys, yllätys) pitkä viher-musta kietaisu hame ja vaalean vihreä hihaton paita. Ja tietysti talvella jakku-kauluspaitoja. :p
Elikkäs elikkäs, vaihdan tyyliäni miten milloinkin. Ikinä en päälleni laittaisi matala vyötäröisiä housuja. Yik... Anteeksii....
Taidanpa minäkin erottua meidän koulun vakiopukeutumis-kaavasta...
Mutta must juttu on sitten Huppari ja pitkä farkkuhame! :lol:
Ottaakahan sitten tuostakin selvää, mitä yritin tuollakin sanoa... :roll:
 
Tykkään löysistä vaatteista! Haavenani on tulla pukeutumiseltani "aidoksi" hoppariksi :roll: Mutta ne housut maksavat niin prkleesti... Käytän kuitenkin yleensä löysiä housuja ja kohtalaisen tiukkoja paitoja. Se on se "mun juttu" Isot pökät ja pieni paita :D

Tykkään myös kovasti "sporttityylistä" Rakastan mun tuulipuvunhousuja, ja pidän niitä aika usein.

Rahan puutteen vuoksi käytän kuitenkin myös näitä ihan perusmassavaatteita, eli jotkut farkut ja tavan paitoja. Mutta nyt säästän joihinkin kunnon lökäreihin. Semmoset on pakko saada.

Ihailen hoppareiden tyyliä, jotekin se vaan kolahtaa muhun. Ei mulla ole mitään massapukeutujia, hippejä, hevareita ym. vastaan, itse vaan tykkään housutroikkuu-tyylistä. En ikinä pukeutuisi pillifarkkuihin ja flanellipaitaan.

Merkillä ei ole mulle mitään väliä. Tällä hetkellä mulla on päällä beige kukkatoppi ja ne kuuluisat tuulipuvunhousut shortseiksi käärittyinä.
 
(oon 16) Mä yleensä kuljen muodin mukana. En tietenkään tahallani, mutta ku mä vaan tykkään niistä vaatteista jotka sattuu olemaan muodissa sillä hetkellä... Mä en yleensä tykkää herättää huomiota vaatteiden kanssa, tai noh, kyllä joskus. Sillon taas kun pitäis herättää huomiota, niin mä laitan päälleni oman rakkaan renessanssi-asuni. Eli harsopaita alle, päälle kirjailtu toppi, pitkä hame alle ja itse leikattu huivi päähän... siinä tulee kyllä paljon kummastuneita katseita. (Odottakaas vaan ku mulla on itse tehty todellinen keskiaikas-asu päällä)Voin muuten suositella tälläsilla säillä pitkiä hameita, vaikka sitten mustia, ne ei nimittäin liimaannu pitkin reisiä...
Tänään aloin käyttää huiveja. En niitä neliön mallisia, vaan pitkiä ja kapeita. Ne näyttävät kivolta omassa blondissa päässäni. Meikkiä en käytä paljon. Mitä ne vähän perusjuttuja julkisilla paikoilla. Paidoista mä katon aina että kuinka hyvin ne tulee juttuun mun hiusten kanssa. esim. keltainen ei sovi. Sitä nyt en laittaisi päälleni muutenkaan. Ei pahalla kellekkään mutta keltanen on hirveä väri. Nyt vaan odottelen että tulis kauppoihin liiloja vaatteita. Se kun on mun lempiväri, mutta sitä ei vaan löydä mistään... :cry:
 
Ensimmäinen miespuolinen vastaaja!

Miä tykkään puolhousuista, eli sellaisista missä on siinä säären puoliväliin ulottuvat lahkeet. Sitten T-Paita yläruumiin peittona:D. Käytin ennen flanellipaitaa, vielä nykyäänkin silloin tällöin. Käyttäisin jotain liivejä jos joskus jaksaisin ostaa. Mutta kun en jaksa.
 
Pukeutumistyyliäni voisi sanoa sovinnaiseksi ja yksinkertaiseksi. Kevyesti vartaloa myötäileviä trikoopaitoja ja talvella villatakkeja niiden päällä, pitkiä hameita tai tavallisia housuja. Jotain teinimuodin ja tätimäisen väliltä. Käytännöllisiä ja mukavia vaatteita. Melko neutraaleja värejä kuten vaalean, beigen ja ruskean sävyjä, harmaata, tummanpunaista, tummanvihreää, joskus myös pastellisävyjä ja mustaa. En pidä voimakkaista kuvioista enkä raidoista. Poikkeus valtavirrasta ovat pitkät hameet, joista suurimman osan olen tehnyt itse, koska kaupoista on vaikea löytää riittävän pitkiä hameita. Suurin osa vaatteistani on kuitenkin kotoisin ruotsalaisliikkeistä (KappAhl, Lindex, H&M), jotka ymmärtävät, että sen teinimuodin ja tätimuodin välissä tosiaan on jotain.

Tyylini on yksinkertainen myös siinä mielessä, että käytän hyvin vähän koruja ja vielä vähemmän muita kuin välttämättömiä asusteita.

Valitsen vaatteet enemmänkin sen mukaan, mikä näyttää hyvältä päälläni kuin että mikä on muodissa. Tietysti muoti vaikuttaa pienellä viiveellä siihen, mikä tuntuu näyttävän hyvältä, mutta silloinkin kyse on vaatteiden malleista, ei muodin vaatimista tyyleistä tai yksityiskohdista. Etsin kaupoista itseni näköisiä, omaan tyyliini ja makuuni sopivia vaatteita sen sijaan, että yrittäisin sopeuttaa tyyliäni vallitsevaan muotiin.

Käytän mielestäni vaatteisiin kohtalaisen summan rahaa. En yritä kovin tietoisesti pihistää, rajoituksena on pikemminkin se, etten löydä kaupasta mieleisiä vaatteita tai minusta tuntuu etten tarvitse juuri nyt mitään. Kirpputoreja en käytä, en vain pysty kokemaan toisten vanhoja vaatteita omikseni, enkä kokoni vuoksi yleensä mitään löydäkään.
 
Tykkään laittautua, ja valitsen vaatteet yleensä aika tarkkaan. Oma tyylini on hmm.. no ennen se oli aika sellainen perinteinen teinityyli, mutta nyt olen vähän yrittänyt saada sitä persoonallisemmaksi :) Käytän nyt kesäisin paljon hameita ja polvisukkia ja muuta. Paidat, jotka on kirkkaita ja jossa on jokin näkyvä kuva tai teksti, on kivoja. Ei ole enää niin väliä, pukeudunko johkin Onlyn yms.. vaatteisiin, kun ne on alkaneet tuntua tylsiltä, vaikka kyllä sieltäkin vielä jotain kivaa löytyy :) Kirppareilla on kiva käydä, löytyy kaikkea kivaa halvalla. Ja vaatteissa omat värini ovat punainen, violetti, musta ja sininen. Eli kirkkaat perusvärit :)

Tykkään nykyään rävytellä tyylilläni. Persoonalliset sukat ovat minun juttuni, ja ah, nuo ihanat punaiset sukkahousuni hameen kanssa ;) Koruja käytän nykyään myös enemmän. Silmäsormus, ja paljon rannerenkaita ja korvakoruja.

Hiukseni ovat violetit, ja yleensä joko auki tai sitten saparoilla.
 
Tykkään rennoista ja löysistä vaatteista. Tai housut ennemminkin, niiden pitää olla löysät. Tällä hetkellä minulla on päälläni Raidallinen kauluspaita ja roikkuvat ja ihanan vanhat kuluneet ja omat farkut. Joku tuolla sanoi että haaveena on tulla aidoksi hoppariksi. Minun mielestäni se on melko idioottimainen tapa ajatella, älä nyt ota itseesi. Minulle ainakin on hieman tärkeämpää pitää vaatteistani ja viihtyä niissä ja näyttää hyvältä niissä, kuin olla 'aito hoppari'. Ja miten määrittelet aidon hopparin? Pukeutumisella ei ole sen kanssa mitään tekemistä. Minulle on ihan sama olenko hippi, 'hoppari' vai mikä kun pukeudun vaatteisiin.

Ja sanoit siinä samassa että merkillä ei ole väliä, vaikka sanoit kuitenkin että housut maksavat prkleesti. Huhhuijaa mitä soopaa. Hyvännäköisiä housuja löytää melkeinpä mistä vain halvalla hinnalla. Pikkuista ristiriitaa. Merkillä ei ole väliä. Ngh.

Niin siis siihen omaan tyyliin takaisin, menin vähän asiattomuuksiin.
Tykkään toisaalta maanläheisistä väreistä, mutta toisaalta rakastan värikkäitä vaatteita ja kaikkea tilpehööriä mikä näyttää lapselliselta. Tänäänkin näin kaupassa ihanan paidan pienellä lapsella ja harmittelin ettei noita ole minun kokoisilleni. Siinä oli vaaleansininen pohja, ja siinä oli värikkäitä autoja ja eläimiä. Olin ihan myyty. Ihana. Tykkään pitää pienehköjä paitoja. Kengät saavat olla mahdollisimman mitäänsanomattoman näköiset, sellaiset käytetyn näköiset olisi ihanat. Sellaset litteät latteat.

Koruja en oikein tykkää käyttää. Mitä nyt minulla silloin tällöin on kaulassa jotain ja yksinkertaiset nappikorvakorut korvassa. Eimutta! Ostin Pori Jazzeilta ihanan Suomen Leijona kaulakorun. Mietin otanko ankhin vai leijonan, mutta tajusin etten halua pitää kaulassani jotain jonka merkitystä en edes muista, ja suomen leijona nyt on melko selvä merkki. Paidassa ei saa lukea mitään typerää. Jos teksti ei ole hauska tai iskevä, en tykkää. Jos minulla on paita jossa lukee esim. Modest, ei se ole hyvä. On minulla parin vuoden takaa paitoja joissa lukee esimerkiksi university of Los Angeles tms mutta siitä on aikaa kun paidat ostin.

Käy usein niin että ostan paitani liian pieninä. Housut taas ostan liian isoina. :D

Ja nykyään tuo 'haluan erottua massasta' juttu on vähän köh köh.
Ensin kaikki ovat massateinejä, sitten myöhemmin joku keksii huomata että 'olenpa erilainen vain sen takia etten halua olla samanlainen' ja kaikki jatkavat tällä periaatteella. Surullista, IMO.

Hiukseni ovat mielestäni ihanat, juuri sellaiset kuin haluan. Ne ovat täysin suorat, ihanan terveet ja kiiltävät, ja suht paksut vielä. Tummat ovat.
En meikkaa kovinkaan runsaasti. Pistän sellaista vaaleaa luomiväriä hivenen, siistin kulmat, joskus ripsiväriä, se on siinä.

Yksi asia jota kaipaan tyyliini, olisi sellainen vanha iso ja käyttökelvoton polkupyörä. Minulla on sellainen tylsä 'uusi' keltainen pyörä. Semmonen iso ja rämä sopisi just tyyliini. :D Lainasin kaverilta yksi päivä ja se oli hauska ja sopisi minulle. Voisin viileästi kaupungilla ajella. ;>

//edit: Ikää kyseltiin, 15,91 v.
 
En ole vaateihminen, joten tämä viesti jää lyhyeksi. Komeroon on kerääntynyt enemmänkin halpoja (ja lahjaksi saatuja) vaatteita, joista aamulla valikoin sään mukaan sopivat. Jos on lämmin, niin kevyet vaatteet, jos taas on kylmä, niin lämpimämmät. Väreillä, tyyleillä tai muulla sellaisilla ei suuremmin ole väliä. Mitä ensimmäiseksi käteen sattuu.

Mukavuus on kuitenkin se numero uno, eli jos jokin vaatekappale hiostaa tai kutittaa tai raapii, jätän sen kokonaan pois valikoimastani. Kaapistani löytyy siis vain mukavia vaatteita, joka on kiva juttu.

Se siitä.

//Edit; ja ikäni on noin 18.61 vuotta.
 
Minulla on ehkä vähän "teinimäinen" tyyli... Siinä ei ole yhtään mitään omaa. Äiti ostaa suurimman osan paidoistani, koska en itse koskaan raaski tuhlata rahojani :p Housujakin hän osti, mutta niistä en melkein koskaan pitänyt, joten sovittiin, ettei äiti koskaan osta housuja ennen kuin minä olen nähnyt ne. jee.

Tykkään varmaan kaikkein eniten pitää hameita. En tiedä miksi, mutta ne näyttävät hienoilta, ovat helteillä tarpeeksi viileitä ja omalla tavallaan ihan käytännöllisiä (en kyllä tiedä miksi, mutta kyllä ne varmasti jotenkin ovat... :) ) Minulla on tällä hetkellä ainoastaan kaksi käytettävää hametta, toinen omatekemäni ja toisen sain joku vuosi sitten joulujuhlaan. Ihania molemmat.

Paidoissa minulla on varmaan pelkkiä puuvillapaitoja, vähän erikoisempia välillä, mutta aika tavallisia kuitenkin. Sitten on semmoisia korkeakauluksisia villapaitoja, joita minulla on muutama. Ihanin paita mikä minulla on, on semmoinen valkoinen, jossa puolessä välissä hihoja on virkattu kohta ja sitten taas se paidan kangas jatkuu. Se laitetaan edestä kiinni yhdellä nauhalla, mutta pidän sitä mieluummin auki. Sain siihen kuuluvan valkoisen topin, jossa ensin on tavallinen valkoinen toppi ja siihen on yhdistetty semmoinen röyhelösysteemi (ja mitenkä niin en osaa selittää...^^)

Housuja ostan yleensä niin, että ne ovat tarkoitettu kireiksi, mutta sitten ostan ehkä numeroa suuremmat, jotta ne eivät sitten ole kauhean kireät. Ne on kivoja.

En osta vaatteita yleensä värin mukaan, joten minulla on paljon erivärisiä vaatteita. Ehkä eniten vaaleanpunaista ja vaaleansinistä, mutta myös mustaa, valkoista, beigeä... En kiinnitä yleensä ihan hirmuisesti huomiota väreihin.

Oli pakko sanoa, savannalla on aivan ihania vaatteita. Vihreä on kaunis väri, ja joillekin se sopii. (Ikävä kyllä ei kovin hyvin minulle...)

Muoksista. kultakutri, täällä Tampereella sai eilen ja toissäpäivänä Micmacista farkkuja 10-29 € :) Itselle en kuitenkaan ostanut.

Muoksista2. Minä olen pian 14, kun ikää kyseltiin.
 
Melkeinpä kaikki vaatteeni ostan kirpputoreilta, sieltä saa halvalla semmoisia vaatteita, mitä ei kaupoista yleensäkään saa ja jos niitä saisi kaupasta, ne maksaisivat kymmenen kertaa enemmän.
Yleensäkin noudatan aika pitkälle omanpään tyyliä, semmoista aika punkmaista, mutta kuitenkin tarpeeksi ilmavaa ja rentoa. Tiukoissa vaatteisa tunnen itseni jotenkin ahdistuneeksi, enkä tunne oloani ollenkaan viihtyisäks. Kaikki ruudullinen ja värikäs on varsin ihanaa, mustassa tunnen itseni jotenkin tukehtuneeksi, kyllä miulta mustat housut ja tumma huppari löytyy, mutta ei niitä ainkaan herrajestas tämmöisillä kesäkuumilla voi pitää.. Käsinauhat ovat ihania, varsinkin kavereiden tekemät, ja sitten, kun ne ovat roikkuneet muutaman vuoden käsissä ja haisesvat aivan kamalalle, niin niitä on enää hakalaa ottaa pois, niihin tulee paha viha/rakkaus-suhde..
Converse-tyyliset tennarit ovat aivan must, niitä ilman minua harvoin näkee.. tennarifetissi.. :roll: Toisena himonani voisin mainita pipot ja hatut. Pipoja löytyy reilut kymmenisen kappaletta ja hattujakin ehkä viisi, mitä karmeampi, sitä parempi.. Käytän yleensä hattua kaikkialla muualla paitsi koulussa tunneilla, opettajat, kun eivät oikein jaksa ymmärtää hattujen hienoutta,, eivätkös hienot naiset sitäpaitsi saa pitää hattua sisälläkin!? :x

Tennistä, kun pelailen, joutuu melkenpä väkisin ostamaan Adidaksen ja Niken varusteita, mutta muuten en urheilumerkki-vaatteita osta.
 
Eipäs löytynyt ketään oman tyylistäni ihmistä, joten päätin nyt sitten kirjoittaa omasta tyylistäni...
Njoh kaipa olen hippiäinen, näin olen ainakin itseni ristinyt.
Värejä ja paha huivi pakkomielle ovat vitsauksiani.
Rakastan herättää huomiota ja kaipa nuo ihmiset pitävät minua ihan outona.
Eriväriset hameet, sekä monet ruutuhameet koristavat kaappiani. Ostan kaiken kirpputorilta, ja pyrin välttämään mitään turhaa, merkillä tai muiden mielipiteillä ei ole mitään merkitystä kunhan itse pidän vaatteesta.
Seuraavaksi ostoslistalla olisivat raidalliset polvisukat ja rastat (tiedän, tiedän, se ei ole vaate!)
Ja koska moni on kirjoittanut mitä niillä on tällä hetkellä päällä niin kerrompa itsekin:
Ruudulliset prässätyt housut ja ruskea hihaton paita jonka olen itse customoinut. Ei mitään niin erikoista, kotona kun ollaan :)
En suuremmin vihaa mitään pukeutumis tyyliä, kaveripiirissäni on monenlaista pukeutujaa. Hevityttö ystäväni kanssa keräämme ihmetteleviä katseita kun vipellämme kadulla; hippi ja satanisti! (Nimitykset ihan vitsinä, ei suuttuneita ihmisiä, eihän?)
Olisi kiva kuulla minkälaisia ennakkokäsityksiä ihmiset liittävät erillaisiin pukeutumisiin?
 
Ah, vaatetopic 8)
Minulle vaatteet ja niiden shoppailu on kai jonkin asteinen pakkomielle.. Ei nyt mikään kauhean vakava, en minä niihin koko omaisuuttani tuhlaa, mutta rakastan vaatekaupoissa pyörimistä ja suunnittelua siitä mitä seuraavaksi pitää hankkia.
Neulon myös vaatteita ja niiden sivussa laukkuja, pipoja yms. itselleni ja joskus kavereillekin "tilaustyönä" :b Ärsyttää vaan kun langat maksaa nykyään niin paljon.

Vaatekaapista löytyy enimmäkseen mustaa sekä ruskeaa ja jonkun verran sinistäkin. Vaaleita vaatteita en omista, mitä nyt pari toppia ja t-paitaa jotka on ihan tarpeellisia näin helteellä. Ennen käytin enimmäkseen farkkuja, mutta nykyään en melkein koskaan ole tyytyväinen niihin kun katson peiliin. Ne on aina liian isot reisistä, lahkeet ei ole tarpeeksi leveät tai sitten ne vain ovat muuten huononnäköiset, omasta mielestäni.. Yhdet täysin kelpuutettavat omistan. Lähiaikoina kaappiin on tullut enemmän "löysiä"(-tyhmä sana) housuja. Niiden kanssa sitten tulee käytettyä yleensä erilaisia myötäileviä trikoopaitoja, kauluspaitoja tms. Tyyli on muuttunut aika paljon rennommaksi.
Päähineitäkin tulee joskus pidettyä. Oma tekemää baskeria ja pipoa.
Hameita en käytä kuin kesällä, nekin yleensä farkkua tai vakosamettia.
Tällä hetkellä on päällä näin suoraan töistä tulleena ruskeat lököhousut ja vaalean ruskea toppi.
Seuraavana ostoslistalla olisi uusi musta kauluspaita ja uusi laukku tai reppu.

En osaa kuvailla sanoilla omaa tyyliäni, se on kai jonkunlainen sekoitus nk. "tyylikästä" pukeutumista (siihen lukeutuu kauluspaidat ja tummat leveälahkeiset housut tjsp.), rentoa pukeutumista ja ehkä hieman hippiäkin toisinaan, (ilman niitä riemunkirjavia värejä).
Aika vaikeaa kuvailla omaa tyyliä niin että sitä kukaa täysin ymmärtäisi, mutta eipä voi mittään.
 
Mulla on sellainen viha/rakkaus-suhde vaatteisiin. Yleensä mä inhoan vaatteita, ja mä olen jo monta vuotta ollut sitä mieltä, ettei mulle sovi vaatteet. Mä en ole koskaan kulkenut muodin mukana, mutta en mä nyt muotivaatteita halveksikaan tai tahaltani jätä ostamatta. Henkasta ja Maukasta löytyy oikeesti tosi paljon kaikkea kivaa ja villiä.

Näin krapula-aamuna mulla on päällä ihan vain vaaleansininen toppi, ja maastonvihreät housut, kääritty polven yläpuolelle. Ja tietysti - punainen huivi päässä. Mielekkäämpää on ehkä kertoa, mitä mulla yleensä on päällä tai vaikka mitä mulla oli eilen päällä.
Samat housut, sama huivi, kirkkaanpunanen toppi, punaset tennarit (elämäni suuri Rakkaus). Ranteissa sellasia ihme korujuttuja, kaulassa pari korua, toinen puinen, ihan sellanen basic koru, toinen sellanen helminauhantapanen, jossa on punasia ja liiloja helmiä. Sormuksia sormissa viis.

Mä tykkään kauhean monista tyyleistä. Tällä hetkellä joku hippi-tyyli sekoitettuna retroon ja... johonkin :p on paras. Jonain päivänä olen tosi hevari, jonain päivänä älyttömän tyylikäs, korkkarit ja mekko ja ihku käsiveska. Joskus tekee vaan mieli pitää verkkareita ja samaa paitaa viikon, ja olla käymättä edes suihkussa :p

Ostan vaatteeni kaupoista, mutta haluaisin päästä jollekin isolle kirpparille kierteleen. Mä en ole koskaan voinut ymmärtää sellaista kirppari-inhoa, mitä jotkut tuntee. Jotkut on vaan kranttuja, tai jotain :roll:
 
Tuota noin... En tiedä, mutta omasta mielestäni erotun aika paljon joukosta. Ensinnäkin, en käytä hameita juuri ollenkaan. Ehkä juuri ja juuri jossain juhlissa. Eli vaatekaappini sisältöön kuuluu melkein pelkästään housuja. Väriltään kaikki vaatteeni ovat sinisen eri sävyjä, mutta paidat on yleensä erivärisiä.

Mutta niiden housujen pitää olla ei - niin - kireitä, mutta ei niin kovin löysiäkään, siis sellaisia, jotka ei purista lihoja pellolle. Tosin on ne löysätkin housut kivoja.

Paidat taas.. Enimmäkseen löytyy t -paitoja tai sitten erivärisiä pitkähihaisia paitoja, missä on mitä erikoisimpia kuvioita.
Tai sitten niissä on kolmeneljäsosaa hihat.

Muoti ei ole mun juttu, hyi yök mic macin tai miss sixtyn housut. YÖK! Anteeksi kaikille, jotka pitää niistä, mutta muoti vaatteiden sijaan valitsen löysähköjä farkkuja, huppareita tai pooloneule paitoja. (voi mikä sanavalinta :roll: )

Tällä hetkellä päälläni on adventure housut, löysät ja monitaskuiset, sekä toppi, jonka ostin keskiseltä ja siinä komeilee joku u.s.a:n kotka tai mikä se on..Tahtoisin myös vihreän pitkähihaisen ja vihreät housut. Olen puhunut... :) :D
 
Minä en oikeastaan omista mitenkään "omaa" tyyliä. Miten minä pukeudun riippuu kokonaan mielialastani. Joskus minä pidän hyvinkin sporttisia vaatteita, joskus olen aika romanttisella tuulella, toisaalta silloin tällöin autuas sekamelska puree. Joskus myös tulee jopa ihan muodikkaita vaatteita käytettyä, enimmäkseen vahingossa :mrgreen: .
Minä rakastan vaatteita, mutta inhoan niiden hankkimista.Vaatteiden ostaminen on minusta hirveän stressaavaa, sitten taas kun joku vanha kauan nurkissa pyörinyt rätti, joka on ihan puhki kulunut ja liian pieni pitäisi heittää menemään en millään raaskisi luopua siitä. Joskus kun pitäisi lähteä aamulla kouluun, en millään osaa päättä mitä laittaisin päälle. Saatan vaihtaa vaatteita siinä viisikin kertaa aamussa. :)
Kuten jo sanoin, minusta vaatteiden ostaminen on äärimmäisen sterssaavaa, ainakin silloin kun pitäisi joku tietty vaatekappale löytää. Jos mamma esim. tökkää viidenkymmenen euron setelin kouraan ja käskee ostaa farkut koko hommasta ei tule mitään. Jos taas saan itse pyöriä kaupoissa ja sovitella vaatteita, en millään malttaisi tulla kotiin.
Vaatteiden suunnittelu on myös ihanaa. Yleensä luonnostelen käsin joitain vaatteita, sitten piirrän ne esim. dollzeille koneella. Jos oikein ihastun johonkin ideaan, voi äitiä aina pyytää ompelemaan ne puolestani. Itse en mene ompelukoneen lähellekään :wtf: .
 
Ylös