Pyöreä pöytä

Profiiliviesti
Keskustelu on suljettu.

Merri

Ylläpitäjä
Vastuuhenkilö
Ylläpitäjä
Sain toissapäivänä Mannerheimin lastensuojeluliitolta pyynnön poistaa Pyöreä pöytä, koska se sisältää paljon henkilökohtaista ja arkaa materiaalia, ja suuri osa keskustelualueen käyttäjistä on alaikäisiä. Keskusteltuamme yhteisesti valvojien ja ML:n kanssa asiasta totesimme alueen poistamisen nuorimpien silmistä olevan välttämätöntä. Huonetta ei ole täysin poistettu, vaan voit saada huoneen jälleen näkyviin osoittamalla olevasi kahdeksantoistavuotias tai vanhempi. Ota yhteyttä yksityisviestitse, jotta saat huoneen jälleen näkyviin.
 
Päivän saalista

Pilan alustivat Poppy (pohjaidea: huoneen poisto), Haltiamieli (Mannerheimin lastensuojeluliitto) ja toteutuksesta vastasi Merri


---

[17:13:44] Merri sets topic to 'Tärkeää! http://kontu.merri.net/keskustelu/viewtopic.php?t=2986 | Tervetuloa Ahveneen! | Opaste: http://kontu.merri.net/irc.shtml'
[17:14:26] <Danyan> merri ohoh :O
[17:15:07] <Hellas> Mä vähän katoin tuossa ettei Käärme toimi..
[17:15:13] <Gilzu> no huhu kaikkeen ne nyt puuttuukin :D
[17:15:14] <Aila> Ei oo hauskaa. :p
[17:15:35] <Hellas> Hehe. XD
[17:15:36] <Temppis> Voi herranen aika sentään.
[17:15:45] <Aila> [enkä muuten suostu uskomaan tuota todeksi. ;p]
[17:15:48] <Temppis> Merri, Tiedätkös mitä. Tästä voisi nostaa aivan _kamalan_ metelin.
[17:15:50] <Hellas> Noh, en ole mikään Pyöreän Pöydän aktiivinen kirjoittelija.
[17:15:51] <Danyan> ai niin
[17:15:55] <Hellas> Mutta, tuo on aika törkeää.
[17:15:56] <Danyan> hmm.
[17:16:01] <Temppis> Merri, Olenkin vielä tällä kertaa .. aika vakavissani.
[17:16:12] <Gilzu> tänään on aprillipäivä :p
[17:16:21] <Temppis> Gilzu, ;)
[17:16:37] <Hellas> Hahaa. Jee, tulin taas huijatuksi. :D
[17:16:41] <Aila> Julmaa pilaa hei. ;p
[17:16:52] <Hellas> Ihmeellistä, melkein selvisin koko päivän. Noo, tämä on traditio. :)
[17:16:57] <Danyan> meninkin lankaan >.<


Huijattujen kommentteja

- Miten saisin oikeuden tarkastella tuota Pyöreää pöytää?
- Eli olen syntynyt vuonna 1980, tarkemmin 30.3. Olen täysi-ikäinen. Pyöreään pöytään takaisin.
- Sulla on varmaan tsiljoona yksäriä siellä jonossa, mutta mä tahtoisin Pöydän näkyviin. Olen 20v. Jos se tarvii todistaa jotenkin niin kerro sitten miten, mutta kai sä ehkä saatat muistaakin mut.
- Olisi siis kiva saada se takaisin näkyviin. En kyllä tiedä miten voisin osoittaa olevani 18 muuten kuin tuon profiilin perusteella, mutta...
- Eli kaipailen Pyöreää pöytää näkyviin. Olen ollut pitkät ajat täysi-ikäinen, tarvitsetko muita näyttöjä kuin sen, että olemme tavanneet?
- Jaahas, ehdinkin jo ihmetellä tuon PP:n puuttumista... Itse olen kovin varma täysi-ikäisyydestäni, mutta mitenkäs sen todistan? :)
- Saisinko minä Pyöreän Pöydän näkyviin. Kiitos :)
- Minäkin muuten tahtoisin PP:n taas näkyviin. tietääkseni olen yli 18 [en jaksa lähettää yksäriä]
- Ohhoh mikä veto. No, ehkä se toisaalta poistaa PP:n keskusteluista pinnallisimmat viestit. Millä tämä täysi-ikäisyys osoitetaan? Voin toki kertoa olevani syntynyt vuonna 1980 ja omaavani niin ajokortin kuin kohta maisterin paperitkin, mutta pitääkö tässä alkaa jotakin dokumentteja skannata, vai miten haluat vakuuttua?
- Minä lueskelisin mielelläni Pyöreän pöydän viestejä edelleen. Olen yli 18, mutta tarvitseeko minun todistaa se jotenkin vai toimiiko tämä luottamuksen varassa?
- Voi luoja. Ehdin jo hetken aikaa luulla tulleeni bannituksi ja meinasin kysyä, olenko vihdoin mennyt kiivaissa viesteissäni sen tietyn rajan yli :D
- Tulee väkisinkin sellainen olo, että taas ammutaan tykillä kärpästä...
- Pyöreään pöytään tuli sitten ikäraja.. Minulla ei siis tule olemaan oikeutta lukea pyöreän pöydän keskusteluja ennen ensi vuoden helmikuuta? En nyt haluaisi valittaa, mutta mielestäni tämä on hieman epäoikeudenmukaista, sillä pyöeä pöytä oli nimen omaan se paikka, jossa oli minulle tärkeitä keskusteluja. Eikö ole mitään mahdollisuutta saada oikeutta lukea ja kirjoittaa pyöreään pöytään ennenkuin täytän 18 vuotta?
- Kun kerran täysi-ikäisenä olen siihen oikeutettu, niin haluaisin Pyöreän pöydän takaisin luettavakseni. Kiitos. :)
 
Ei herraisä, minä en edes tiennyt, että tänään on aprillipäivä (jotenkin se oli vain mennyt ohi korvien). :lol: Meinasin saada kohtauksen kun luin tuon. Onneksi kuitenkin merri oli jo ehtinyt kajauttaa tuohon perään, että "aprillia", muuten en olisi saanut nukutuksi yöllä. Tai ainakin niin luulen.

Aprillipäivät ovat pahasta. Vaikka viime vuoden höynäytykset olivat kyllä vielä kamalampia, kun joka puolella oli todella silmään pistäviä "koko käärme suljetaan" viestejä :D
(joo, sallikaa minullekin yksi turha viesti, kiltit?)
 
Heh, että tämmöstä :D . Itse huomasin ensimmäisen Merrin laittaman viestin ja olin jo Opaskylttiin kirjoittamassa siitä miten muka voidaan varmistaa jäsenten ikä, jos ei ole jäsentiedoissa ilmoitettu (silloinkaan ei tietysti voi tietää varmuudella) - luottamalla vain jäsenten sanaan? Mutta onneksi en pistänyt viestiä, en muista mitä olin tarkistamassa kun Merri olikin laittanut paljastusviestin. Pelastuin edes hieman :p

Kieltämättä paras pila tänään mihin olen törmännyt.
 
Kesken lukujen multa hävis Pyöree Pöytä ja olin hetken ihan tuohtunut. Jassoo! :D Tuo aprillipila ei ihan heti käynyt mielessä.
 
heh heh hee, tämän päivän paras :D . vaikka itse en tunnusta halpaan menneenikään.. :roll: sillä luin tämän vasta nyt, myöhemmin. tai no tavallaan menin, sillä eräs nimeltä mainitsematon toinen kontulainen ehti jo raportoida asiasta minulle aijemmin. ja ehkäpä uskoin. ei tullut mieleenkään että olisi aprillipäivä, ei kukaan ole aprillannut tänään.. tai sitten se on onnistunut niin hyvin, että en ole vielä huomannut sitä.. :)
 
Tuo oli ILKEÄÄ! :D Ja minä menin halpaan, ei herran tähden. Aika vakuuttava kuitenkin oli. Sitäpaitsi oli ainoa pila, joka on tänään onnistunut. *selittelyä*
 
Minuapa ette onnistuneet hämäämään. Haltiamieli höpötteli jossain välissä messengerissä, että joku aprillipila olisi hassu. Ideana oli huijata, että Rapidforum olisi korvannut uuden Vihreän. Tuo säilyi vain ideana mutta epäilykseni heräsi kun Haltis huhuili Merriä seuraamaan #valvojat kanavaa eikä aikaakaan kun Pyöreä Pöytä oli hävinnyt. Hähää teille höynäytetyt :mrgreen:.
 
Voi miten herttainen pila, varsinkin siihen lankaan menneille :D Itse tässä lueskelin PP:n sensuroinnista alaikäisiltä, mutta en ottanut sitä niin kamalan vakavasti, vaikka hieno huone onkin.
 
Kyllä minä tämän arvasin, ihan totta hei... Tai sitten en... Oli miten oli, ihan hauska juttu. Minuun näköjään uppoaa kaikki, kun tämä ei edes ollut ainoa pila johon lankesin... Voi meitä sinisilmäisiä. :wink:
 
Tulipa taas hyvä muistutus siitä, että pitää pysyä ajan tasalla... :lol: Enkä ollutkaan kuullut kuin noin tuhat kertaa, että on aprillipäivä. Kukaan muu ei tosin höynäyttänyt. Tai sitten kertovat sen huomenna... *vilkuilee epäluuloisena ympärilleen*
 
Onneksi luin tämän niin myöhään, että juoni oli jo paljastunut. Olisin varmasti mennyt halpaan ihan täysillä.
 
Melkein menin lankaan vaikka olin hyvin tietoinen ajankohdasta. Minuun tehoaa se kun käsketään tekemään jotain.
Yritin järkeillä sitä että kun muka kerran oli valvojien kesken keskusteltu aiheesta niin kai minä olisin sen huomannut? Muuten ei olisi antanut kovin hyvää kuvaa Konnun päätöksenteosta jos päätökset tehdään jossain kulisseissa.
 
:D Minä menin lankaan, vaikka en nyt pyöreää pyötää aina luekkaan. Ääk. Minä kerroin siitä siskollenikin. :)
 
Voihan vattumato! Minä olin jo ihan tohkeissani, että henkkareista pitää Merrille lähettää kopio.. :D Minä kun luulin, ettei kukaan saa minua aprillattua, niin sitten täällähän se tapahtui. :oops: Hyvin suunniteltu pila kylläkin!
 
Minä kun luotin Merrin auktoriteettiin ja luotettavuuteen. Ja sitten se vedätti meitä kuin vierasta lammasta. :(

Irc-Gallerian lisäksi eilisen parasta satoa. Irc-Gallerian minä tajusin kyllä heti, mutta ajatukseltaan se oli loistava. Tähän Pyöreään Pöytään menin kyllä ihan totaalisesti.

Varo Merri ensi vuonna! :twisted:
 
Menin lankaan täydellisesti, jeeveli sentään :lol:.
Mietin jo, että täytyy ottaa henkkareista kopio ja laittaa postitse eteenpäin. :D
 
Ehhe.. Menin täysin lankaan.. :lol: Ei tullut kyllä ollenkaan mieleen, että tämä voisi olla jokin pila.. Ja ainut mihin lankesin. Täytyypä muistaa ensi vuonna.
 
Kuten eilen Merrille totesin:
[18:08:19] <Haltaway> Jummi. Kontulaiset todella luottavat jumalaansa Merriin XD
[18:09:31] <Haltaway> Sinuna olisin aika otettu ;)
[18:09:47] <Merri> ^^


Kiitoksia vain kaikille, minulla ainakin oli harvinaisen hauska aprillipäivä ;)

Ja jos jotakuta kiinnostaa, vähän taustaa tälle ilkiömieliselle pilalle, paikkana ahvenen valvojien kanava:
[17:00:50] <Merri> "Suomalainen Kirjakauppa ostaa Konnun" "vastaisuudessa Konnusta voi ostaa Tolkienin kirjoja ja rekisteröityminen on maksullista. Jo rekisteröityneille lähetetään postissa 10 euron maksu. Mikäli tätä ei makseta viikon sisällä, käyttäjätunnus poistetaan Käärmeestä pysyvästi"
[17:02:03] <Haltiamieli> Tai jumalaton banneri sivun ylälaitaan? "En pysty enää jatkossa pitämään sivustoa pystyssä ilman mainosvaroja"
[17:03:04] <Merri> Tai yksäri jokaiselle Käärmeen jäsenelle: "Onneksi olkoon!" "Olet voittanut ilmaisen matkan Uuteen-Seelantiin! pälä pälä pälä"
[17:04:38] <Poppy> piiloita pari keskustelualuetta.
[17:05:47] <Haltiamieli> :D
[17:05:50] <Merri> Pyöreä Pöytä on poistettu liiallisen henkilökohtaisten asioiden viljelemisen takia, ja Suomen Valtio otti asian suhteen meihin yhteyttä?
[17:05:55] <Haltiamieli> XD
[17:05:58] <Haltiamieli> Hyvä idea
[17:06:12] <Haltiamieli> Ei ehkä Suomen valtio, kenties Mannerheimin lastensuojeluliitto?
[17:06:20] <Merri> Aa. Parempi.
[17:06:26] <Haltiamieli> "kun monet käyttäjistä ovat alaikäisiä"
[17:11:44] <Merri> Noniin, onko tuo hyvä?
[17:13:33] <Haltiamieli> Mainio XD
[17:15:00] <Poppy> kjeheh
[17:15:01] <Haltiamieli> Oikein hyvä.
 
Profiiliviesti
Keskustelu on suljettu.
Ylös