Kontu Se on hyvä paikka elää ja olla!

Ralph Bakshin Taru Sormusten herrasta (26.5. Kino Regina)

Keskustelu huoneessa 'Tolkien-elokuvat', aloittanut Heathertoes, 10.04.2019.

1. Heathertoes

Heathertoes Seuran varapuheenjohtaja Vastuuhenkilö Suomen Tolkien-seura

Helsingissä Kino Reginassa esitetään Ralph Bakshin Taru sormusten herrasta (1978, 133min) toukokuussa kahdesti, keskiviikkona 22.5. klo 20:45 ja sunnuntaina 26.5. klo 14:30. Ikäraja K12. Mahdollinen yhteisretken paikka, jos joku jaksaa vähän järkkäillä?
    [edit: Epävirallinen tieto, että Dome Karukoski tulee alustamaan sunnuntain näytöstä, ks. kommenttini alempana]

Normaalihintaiset pääsyliput 7,50€. Klubikortilla 6€. Alle 12-vuotiaat lapset 4€ - tässä tosin ikäraja on tuo 12, mutta vanhemman seurassa varmaan muutaman vuoden nuoremmatkin? Kino Regina on Kansallisen audiovisuaalisen instituutin eli KAVIn uusi elokuvateatteri ja sijaitsee Helsingin keskustassa Keskustakirjasto Oodissa (Töölönlahdenkatu 4).

Leffa kuuluu Fantastista!-esityssarjaan (2.5.-2.8.), jossa näytetään muitakin mielenkiintoisia fantsuleffoja viime vuosisadan loppupuolelta :) Teemaan kuuluvat elokuvat aakkosjärjestyksessä:
    CONAN – BARBAARI (1982)
    EXCALIBUR – SANKARIN MIEKKA (1981)
    HIGHLANDER – KUOLEMATON (1986)
    JUMALTEN TAISTELU (1981)
    KRULL JA NÄKYMÄTÖN VIHOLLINEN (1983)
    MASTERS OF THE UNIVERSE (1987)
    MORTAL KOMBAT (1995)
    SAMURAI REINCARNATION (1981)
    TARU SORMUSTEN HERRASTA (1978)
    TUMMA KRISTALLI (1982)

Last edited: 05.05.2019
    Ilma, Telimektar, Hanna Kullanväärtti ja joku muu tykkäävät tästä.
  2. Hanna Kullanväärtti

Hanna Kullanväärtti Kontulainen

Kiitos näistä tiedoista. Mikä loistava tilaisuus sivistää jälkipolvea!

Heathertoes tykkää tästä.
  3. Heathertoes

Samma här! Tai siis sivistän itseäni :D Excalibur (jaa inspistä GoT:hen, kiinnostaa!) ja Jumalten taistelu (Ray Harryhausenin tehosteet!), sekä Bakshi isolta screeniltä. Tumman kristallin näin joitain vuosia Finncon-sarjassa silloisessa Orionissa. KAVI palvelee :)

Hanna Kullanväärtti tykkää tästä.
  4. Telimektar

Telimektar Fundamentalisti

Kiitos tosiaan vinkistä. Olen yrittänyt vältellä Oodiin menemistä, mutta nyt se ei enää onnistu.

Constantine ja Heathertoes tykkäävät tästä.
  5. Heathertoes

Juuri korvanappiin saamamme tiedon mukaan Helsingin Kino Reginassa su 26.5. klo 14.30 (näytöksiä on kaksi, älkää ostako väärään) Ralph Bakshin TSH-animaatiota on paikalla alustamassa Dome Karukoski! (ks. ylempi postaukseni Fantastista!-elokuvasarjasta)

...eli Fantastista!-elokuvasarjan kuraattorit paljastivat juuri varmistuneen asian illalla Jumalten taistelu -leffaa alustaessaan. Nettisivuilla tahi FB-sivuilla ei tieto vielä näy, joten virallista tietoa odotellessa! Huomatkaa tosin, että Reginassa on paikkaliput, joten jos haluaa porukalla mennä ja istua, niin kannattaa diilata ajoissa.

Hanna Kullanväärtti, Velmunen ja Ilma tykkäävät tästä.
  6. Ilma

Ilma Kontulainen

Näköjään nyt tuli Kino Reginalta vahvistus. Olette jo hommanneet liput, olisin leffaseuraa vailla. Jostain syystä mun 11-vuotias ei ollut yhtään innostunut leffaan lähdöstä :).

Hanna Kullanväärtti ja Heathertoes tykkäävät tästä.
  7. Velmunen

Velmunen Tattinen

Mie olen kiinnostunut, jos saan jonkun mukaan tai kimppakyydeillä Etelä-Karjalan suunnalta. Yksin ei huvittaisi lähteä ajelemaan. Eli jos joku täältäpäin tai matkan varrelta (Imatra-lpr-Hki) haluaisi kyytiin, niin viestiä vaan. :)

Ilma, Hanna Kullanväärtti ja Heathertoes tykkäävät tästä.
  8. Heathertoes

@Ilma, mä uskoisin tulevani, mutta säädän vielä lipunhankintaa, sillä on epäselvää, pääseekö aveccini. Paikkalippujen ongelma, vaikea ostaa ennen kuin tietää seuralaisen tulosta :/

Ilma tykkää tästä.
  9. Hanna Kullanväärtti

@Ilma minä tulen lasten kanssa. Ostin juuri liput.

Minulla on sellainen muistikuva, että tuo animaatio on jotenkin hmm... psykedeelinen :joy: Olen nähnyt sen joskus tosi kauan sitten. Voi kyllä hyvin olla, että muistan väärin ja sekoitan sen johonkin muuhun. Joka tapauksessa kivaa nähdä se nyt!

Heathertoes ja Ilma tykkäävät tästä.
  10. Ilma

Ilma Kontulainen

Mä en ole koskaan nähnyt, mutta olen kuullut vähän juttua... olen toki utelias. Missä päin istutte?

11. Hanna Kullanväärtti

@Ilma me ollaan 6.rivillä.

Muistelen, että tuo Bakshin piirretty olisi tullut telkkarista (sarjana?) kun olin lapsi, siis joskus 80-luvulla. Jossain olen sen nähnyt ihan varmasti. Joka tapauksessa hauska nähdä se nyt - varmasti kovin erilainen kuin esim. Jacksonin tulkinnat!

Ilma ja Heathertoes tykkäävät tästä.
  12. Heathertoes

^Se on tullut telkasta! En tiedä, missä muodossa, mutta muistan nähneeni ohjelmamainoksia siitä useamman kerran, joten sarjamuoto on ihan mahdollinen :) Silloin olin vielä aika pieni (tosin tän olis täytynyt olla ysärin puolella, tyyliin 1993 tai sinnepäin, koska kasaria en muista. Ehkä useamman kerran tv:ssä?), ja ajattelin vaan, että joku Taru sormusten herrasta, pppyh! Kuinkas sitten kävikään, jännästi ajatukset muuttuu xDDD

(DVD:ltä oon nähny sen, kun se on julkaistu myyntiin v. 2004 kesällä - väitän näin, koska annoin sen kaverille yo-lahjaksi, mutta sitä ei ollut vielä lakkiaspäiväksi saatavilla, vaan toimitin sen myöhemmin kesällä kaverille. Ja hankin ofc itelleni samalla kappaleen!)

Hanna Kullanväärtti ja Ilma tykkäävät tästä.
  13. Micco

Micco Jäsensihteeri, rahastonhoitaja Suomen Tolkien-seura

Elonetin mukaan se on esitetty ainakin vuosina 1990, 1995 ja 1996. https://www.elonet.fi/fi/elokuva/107082

Minäkin olen ajatellut tulla näytökseen. Siitä pääsee sitten näppärästi jatkamaan Kaislaan viideltä alkaavaan Tolkien-seuran kuukausitapaamiseen.

Hanna Kullanväärtti, Ilma ja Heathertoes tykkäävät tästä.
  14. Laichalaf

Laichalaf ben enyd

1990 kuulostaa ainakin oikealta tv-lähetyksen ajalta koska silloin olin intissä enkä nähnyt. 1995 ja 1996 olivat kiivaimpia opiskeluvuosia että on saattanut olla nenä kiinni kirjoissa esitysaikoina. On siis edelleen näkemättä.

Hanna Kullanväärtti ja Ilma tykkäävät tästä.
  15. Hanna Kullanväärtti

Muistelen varmaan vuotta -90. Vuosina -95 ja -96 minulla on ollut vähän eri jutut mielessä :grin:

Jaa somessa