Remontti-Käärmeen esitestaus ja -kommentointi

Merri

Ylläpitäjä
Vastuuhenkilö
Ylläpitäjä
Työt ovat vielä pahasti kesken, mutta sen verran on edistystä tapahtunut että nyt on jo hyvä saada hieman keskitetymmin kommentteja. Kunhan (lähes) kaikkien sivujen ulkoasu on kunnossa, niin sen jälkeen vuorossa olisi julkinen testaus, kunnes sitten voidaan lopulta voidaan ottaa uusi Käärme käyttöön.

http://keskustelu.kontu.selfip.info/
(kirjaudu sisään, jotta linkit toimivat)


Dúnalle myös luonnollisesti tiedoksi, ettei kannata tehdä nykyiseen Käärmeeseen enää mitään muutoksia, ettei tarvitse tehdä samoja juttuja uudelleen. Uudelle Käärmeelle olisi aika pahasta, jos sekaan joutuisi vanhentuneita tiedostoja.
 
Tässä on lista tämänhetkisistä erilaisista tervehdyksistä, joita etusivulla voi saada:

[code:1:b478f93182] $tervehdys = array(
array('Vanha entti tervehtii', 'Tien varrella oleva vanha entti kaivelee muistiaan. Hetken kuluttua se intoutuu puhumaan, hätäisesti, kuten he asian ilmaisevat:'),
array('Lihava örkki tervehtii', 'Tien laidassa örveltävä örkki katselee suuntaasi. Pian se juoksee käsi ojossa suuntaasi, läiskäisten nokkasi eteen seuraavan lapun:'),
array('Suippohattu tervehtii', 'Matkallasi majatalon suuntaan näet vankkurit. Niillä istuva suippohattuinen mies katsoo kulmiensa alta, kunnes yllättäen tokaisee:'),
array('Miekkamies tervehtii', 'Edetessäsi tiellä kuulet takaasi juoksuaskelia. Ohitsesi juoksee sänkimies, joka toistaa seuraavanlaista litanjaa:'),
array('Nazgûl tervehtii', 'SKRRRRIIIIIIK! SKRAAAAAAAAK! Skriiiiiiiiiiiik! Skriiii skraaa!'),
array('Hobitti tervehtii', 'Kulkiessasi näet aidalla istuvan hobitin. Kukas muukaan se on kuin Ted Hiesuli. Ei. Voi ei. Mitä asiaa sillä on? Onneksesi vain tämä:'),
array('Peikko tervehtii', 'Majatalon viereen on ilmestynyt kumma kivi. Tai tosi iso kivi. Katsoessasi huomaat sen olevan kivettynyt peikko, johon on kaiverrettu:'),
array('Haltiat tervehtivät', 'Metsän siimeksessä vaeltaessasi kuulet kaunista laulua. Pian olet täysin sen lumoissa, ja on kuin ymmärtäisit sen sanat:'),
array('Kettu tervehtii', '"Kukas kumma se sinä olet? Miksi minua katsot? Etkö nyt ymmärrä? En minä tahdo huomiota. Katoa. Kiitos." - huomaat sen istuneen lapun päällä:'),
array('Kääpiö tervehtii', '*Röyh* Huomassitko, että voitin juomakilpailun?! Oli oikkein kivva kilppailu. Kaatu haltiaa vaikka kuinka *hik* Ai tämä? Selässäni? Näytähän...'),
array('Klonkku tervehtii', 'Misssä sse on? Aarre, misssä? Kerrotko? Kertooko höpötti minulle misssä se on? Mikä sse on? Näytä minulle! Olisiko siellä aarrre?')
);[/code:1:b478f93182]
 
Nyt kun onnistuin pääsemään yhtä malliviestiketjua vilkaisemaan, niin ihan ensimmäisenä sattui silmään tuo avatarille ja nickille varatun tilan valtava koko vasemmassa reunassa. Jos siinä olisi tarjolla kauheasti enemmän infoa/meillä olisi käytössä LJ-kokoiset avatarit niin se menisi, mutta nyt se näyttää ihan turhalta tilanhaaskuulta.

Uusista väreistä tykkää, rauhallisest ja antavat tilaa itse "asialle".
 
Kokeilin siihen isompiakin avatareja kuin mitä tämä suurennettu 60 x 75 on, mutta ne näyttivät sitten jo aivan kamalan massiivisilta. Toisaalta minusta tuo runsas tila näyttää hyvältä, ja nykyisen Käärmeen niille varaama tila näyttää kamalan ahtaalta. Toki, olen jo käyttänyt tätä uutta ulkoasua sen muutaman päivän. En enää oikein tykkääkään käyttää vanhaa.
 
Yksärin lähettäminen tuolta testipuolelta heittää jotain php-herjaa. Viesti kuitenkin lähti eteenpäin OK (ainakin se on lähtevät-kansioon siirtynyt).
 
En ole ilmeisesti säätänyt koneeni sähköpostiasetuksia kuntoon, tai jokin muu blokkii sähköpostin lähettämistä. En viitsi korjata.
 
No niin, siirrymme julkisen testaamisen puolelle. Tämän lauantain ajan siis voi löytää Käärmeen testattavana tuolta ensimmäisen viestin linkin takaa.

Huomattavaa ennen palautteen antamista:
  • Remontti-Käärme on hidas. Sille ei voi mitään.
  • Profiilin muokkaussivun ulkoasu on laittamatta.
  • Hakusivujen ulkoasu on laittamatta (esim. uudet keskustelut ja viestit)
  • Konnavahtien työkalujen sivut ovat niin ikään rumaa tasoa.
  • Yllä mainittu sähköpostivirheilmoitus kun lähettää yksityisviestejä.

Noin muuten ei pitäisi ongelmia olla ja remontti-Käärmettä voi kokeilla huoletta, olen jo useamman päivän ajan itse käyttänyt lähes pelkästään sitä.
 
Katsellessa huoneen keskustelulistaa, voisikohan tiedotteet laittaa näkyvämmin erottumaan tavallisista keskusteluista?

Ihan hienohan tuo on, vaikka kyllä vaatii hiukan totuttelemista. :)
 
Öhhh. Täytyy nyt kyllä myöntää suoraan, että minä en pidä tästä yhtään, en, en, en! En tule koskaan tottumaan tähän systeemiin. Minun silmilleni tuo on aivan hiivatin sekava, huonelistaus vasemmalla on päätön, viestiketjujen luku on ärsyttävää, joka puolella on miljoona linkkiä ja koskaan ei ole varma mistä klikata, jne.

No ei ehkä kuitenkaan. Kai tuohon tottuu, mutta minä kyllä pidän paljon enemmän nykykäärmeestä. :(
 
Itseasiassa olen nyt tänään käyttänyt tätä vanhan sijaan ja kyllä tähän varmasti oppii. Sekavaltahan tämä ensialkuun vaikuttaa, mutta niinhän kaikki uusi.
 
Vähän oudolta tuntuu alussa, mutta kaikkeen aina tottuu. Käärme tuntuu nyt sopivan paremmin ulkoasullisesti yhteen Wiki-etusivun kanssa.
 
Kyllä minä pidän enemmän tästä vanhemmasta versiosta. Ei minulla ole uudistuksia mitään vastaan, toiveikkaana liikkeelle lähdettiin. :) Mutta.. Niin kuin Herugrim jo mainitsikin, liian paljon eri linkkejä joka puolella tekee rauhallisesta ja kodikkaasta Konnusta niin sekavan tuntuisen. :p
 
Minäkin pidin enemmän vanhemmasta, tässä menee aivan sekaisin ainakin ensimmäisellä kerralla (nyt). Ylhäältä alas tuntuu olevan hirveän pitkä matka. Nuo etusivun tervehdyksen on hauskoja, kieltämättä.
Vika voi olla minussa tai koneessa, mutta kaikki jutut tuolta oikealta ei näy kokonaan vaikka liikuisi sillä palkilla sivuttain. Enkä minä osaa muuttaa tuon "yläkielekkeen käyttäytymistä".
Täytyy kai poiketa useammin, josko tästä ensi-ihmetyksestä tokenisi...
 
Kaipaan "uudet ensin"-nappulaa, siis sitä, jolla saa topikin uuden viestin ylimmäksi. Vai enkö vain huomaa sitä?
 
En tiiä vaivaako muita ja onko keskustelu enää käynnissä, mutta kun tutkii ihmisten profiileja ja haluaa nähdä ne tiedot kokonaan, niin sen jutun (mikä aukeaa, kun hiiren laittaa kuvan päälle) kulma häviää niitten kirjoitettujen viestien taakse. Saikohan kukaan selvää mitä tarkoitin? Ja onkohan ongelma mahdollisesti vain minun? Mene ja tiedä...
 
Ylös