Rinnat

Miun mielestä rintoja ylimainostetaan liikaa. Ei ne rinnat maailmaa pyöritä, vaikka "vaikutusvaltaisia" ovatkin. On se joskus niin ärsyttävää huomata miehien keskustelevan naisten kanssa. Vai pitäisikö sanoa rintojen kanssa. "Katso silmiini, rintani eivät kuule sinua!" on oiva kommentti tähän väliin, sillä vaikkei rintojen pitäisi vaikuttaa mihinkään, niin silti ne vaikuttavat.

Joillain miehilläkin on omituisia tapoja rintojen suhteen. Joko niitä pitää tuijottaa, koskettaa tai vilkuilla aina vähän väliä. Siis ymmärrän asian pointin.. miehillä ei ole rintoja, joten niitä on vain pakko välillä pitää silmällä, etteivät ne karkaa toiselta.

Itse olen varsin tyytyväinen rintoihini.. voisihan toki olla enemmänkin rintavarustusta, niin saisi huomiotakin, mutten sitä tarvitse :D Rinnat ovat ruumiinosia, kuten muutkin.. ei niissä mitään ihmeellistä ole :)
 
Joskus ajattelin leikkauttaa ne pois, kun tulin siihen tulokseen ettei niistä ole mitään hyötyä ellei imetä. Toisaalta ne on onneksi kuitenkin niin pienet ettei kamalasti haittaakaan. Onneksi. Oon mieluummin vähän lauta kun omistaisin kahden pamelan rintavarustukset, mitkä joillain on luonnostaan .. Varmaan kellä tahansa olisi jos lihoisi sata kiloa.
En ymmärrä isojen rintojen ihailua. Ne haittaa pukeutumista ja liikkumista ja sellaiset omaavat joutuvat varmaan ihan liian usein kestämään vastenmielisten lapsen tasolle jääneiden miesten katseita, jotka aina kohdistuvat ennen rintoihin kuin naamaan. Niin väärin kuin se onkin näitä naisia kohtaan. Silikonit tietysti asia erikseen, niiden hankkiminen on täysin omasta halusta kiinni. Rintojen pääasiallinen tarkoitus on kuitenkin käsittääkseni tuottaa maitoa mahdollisille vauvoille.

btw ootteks huomannu, joillain miehilläki on valtaisat tissit! :D

douv suurenteli alkukirjaimia
 
Ne, jotka isommat haluaisivat voivat vallan mainiosti käyttää vaikka toppauksia, mutta ne, joilla on luonnostaan valtaisat ponttoonit eivät pääse niistä eroon kuin kalliilla leikkauksilla. Jos haluavat eroon. Isojen rintojen mainostaminen ja korostaminen ja kaikki mahdollinen on kyllä aivan järjetöntä, ja muutenkin isojen sukupuolielinten suosiminen. Sitten ei enää olekaan hauskaa, kun rinnat ovat niin isot, että siitä tehdään jo 4D dokkareita. Saattaahan sillä vähän rahaa itselleen raapaista...
Itse olen oikein tyytyväinen, ettei kuppikokoni ole suuri lainkaan, koska nukun mahallani :grin:

Uimahallien saunassa näkee vanhoja naisia, joiden rinnat ovat rupsahtaneet alle navan. Ei sille saisi nauraa, saattaa nimittäin olla itselläänkin edessä, mutta kyllä se on koomista, kun rintoja pitää nostaa (heittää olan yli :lol:) että saa vatsansa pestyä.
 
En tiedä onko minusta tullut vanha jo nyt vai miksi tuntuu naurettavalta kun 15-18-vuotiaat (ylikin…) korostavat rintojaan tahallaan. Valkoista toppia, jossa on avara kaula-aukko ja tummat rintaliivit alla. Saahan sillä huomiota, mutta pitääkö alusvaatteita näytellä kaikille? Muutenkin rintojen korostus… Siellä ne on, mutta pitääkö sitä kaikille korostaa? Eiköhän ne muutenkin näy ;)

Itse olen tyytyväinen omiin rintoihin, juuri sopivan kokoiset, vaikka joku voisi sanoa niitä pieniksi. Ehkä ainoa ongelma on juuri sopivien rintaliivien löytäminen, koska kauppojen A-koko vaihtelee minusta varsin paljon.
Henane sanoi:
Joillain miehilläkin on omituisia tapoja rintojen suhteen
Se on kyllä totta, pari kaveripoikaa ovat myöntäneet, että he katsovat naisessa ensimmäiseksi rinnat ja toisella on taas vaikeuksia olla vilkuilematta niitä :grin:
 
Vetehinen sanoi:
miksi tuntuu naurettavalta kun 15-18-vuotiaat (ylikin…) korostavat rintojaan tahallaan.

Siksi että se on naurettavaa?

Saahan sillä huomiota

Toki saa, muttei välttämättä sellaista kuin haluaisi eikä välttämättä niiltä ihmisiltä joilta haluaisi.

Enkä ole nyt sanomassa, etteikö rintojaan saisi korostaa ja pitää näytteillä jos siltä tuntuu. Ihmetyttää vain, miksi kukaan tekee niin. Luulisi, että olisi miellyttävämpää tulla tunnetuksi mukavasta luonteestaan, viiltävästä älystään, ystävällisyydestään tms. kuin tisseistään.
 
Välihuomio: olin aina kuullut Rauli Badding Somerjoen laulavan:
"myös pienet rinnat prinsessallani sievät" ja ollut tosi tyytyväinen tyypin hyvään makuun.

Pisteet tippuivatkin sitten pakkasen puolelle, kun näin jossain laulun sanat: "myös pienet rinnat prinsessallani SIEDÄN". No... juoskoon kuuseen sietämisineen (kuitenkin R.I.P. R.B.S).

Minä kyllä mielelläni käytän kunnon toppauksia. Tietysti yhteissaunassa tämä harha katoaa :p. Kompleksiksi saakka en ole jaksanut asiaa kehittää teinivuosien jälkeen. Sekin oli lähinnä, että odotin koko ajan niiden kasvavan enemmän ja sitten tuli sellainen: "Höh, no ei ne kasvaneetkaan!". Vaikka ensivaikutelmaan rinnat saattavat vaikuttaa, niin kyllä parisuhteen muodostamiseen ja kestävyyteen vaikuttavat muut asiat (komppaan Isilmírëä).

Lapsi-parkani, jotka tällä foorumilla myös vaikuttavat (2 kpl neljästä) saavat varmaan taas kohtauksen tästä viestistä :D.
 
Itselläni on sellaiset keskikokoiset rinnat. Olen aina ollut sitä mieltä, että ei sillä koolla ole niin pahemmin väliä, kunhan rinnat ovat kiinteät. Isompia rintoja en ole koskaan halunnut, koska ne aiheuttavat helposti mm. niskavaivoja ja voivat muutenkin olla vähän hankalat.

Minua ei haittaa, jos miesten katse suuntautuu rintoihini, silloin kun satun vetämään päälleni sellaisen paidan, jonka kaula-aukko on vähän anteliaampi. Yritän ajatella, että se on kohteliaisuus (eikä esim. 'onpa kauhea eukko', koska itsevarmuudessani olisi hieman parantamisen varaa...)
 
Olen kokoa XS ja olen aika tyytyväinen rintoihini. Tosin se ongelma on olemassa, että 70A ilman toppauksia on liian pieni kuppikoko minulle ja 75A TOPPAUKSILLA on minulle liian iso... joten, olen tyytynyt 70A:n ilman toppauksia, mutta on se hieman inhottavaa, kun rinnat pursuavat ylitse liivien ja näkyvät lähes selvästi paidan alta... mikä antaa miehille syyn tuijottaa. Onneks poikaystävä on valppaana ja tukkii turvat sanallisella säilällään, jos jotkut vanhat ukot uskaltautuvat viheltelemään. Ihan kuin sitä tarvitsisin.
Mut olis kiva, jos joku vois auttaa 70A/75A-ongelman ratkaisemisessa :D
 
Yhtenä ratkaisuna on oikeankokoisten rintaliivien hankkiminen esim. rintaliiviliikkeen avulla, jossa henkilökunta osaa auttaa. Mittaamisen voi tehdä kotonakin, mutta osaava ihminen on aina avuksi. Muistaakseni joissakin vaateliikkeissä (H&M, Seppälä jne) on kokotaulukko, josta voi myös katsoa rinnakkaiskoot. Siitä itsekin olen katsellut, jos rintaliivit eivät ole tuntuneet sopivan. Pitää vaan kehdata mennä pyytämään apua myyjiltä, jos ei oikeasti tiedä kokoaan.
 
Erimallisiakin liivejä on syytä sovittaa, mikä sopii yhdelle ei sovi toiselle. Ylipäänsä liivit on hyvä sovittaa, eikä vain ostaa kokomerkinnän mukaan. Kokomerkinnät eivät tunnu olevan aina ihan yhteismitallisia. Sitä paitsi ilmeisesti suomalaisilla on taipumus käyttää liian pieniä ja sopimattomia liivejä, mikäli jostain lukemaani tietoon on luottaminen.

Itsenikin pitäisi joskus oikein ottaa asiakseni käydä sellaisessa liikkeessä, jossa kokoni mitattaisiin kunnolla. Lihominen on vaikuttanut myös rintojen kasvuun. Minulla ei oikeastaan ole hajuakaan tämän hetkisestä kuppikoostani, eikä hirveitä intoja käydä sovittelemassa erilaisia liivejä. Joten hakasilla varustettujen kaariliivien sijaan käytän pään yli vedettäviä malleja. Ne joustavat mukavasti koosta riippumatta.
 
Minun tapani taas ei liene vaihtoehto, mutta pienirintainen voi vaatteista riippuen olla kokonaan ilman liivejäkin. Se vaatii tietysti jonkun verran totuttelua ja ehkä nuorella vielä kehittyvällä ihmisellä rinnat tuntuvat muutenkin jo tarpeeksi hassuilta liivien kanssakin.
Minun liivini ovat todennäköisesti olleet aina väärän kokoisia. Alussa yleensä liian isoja ja siksi aika häiritseviä kun liikkuivat mihin sattuu eivätkä pysyneet paikoillaan, sitten sain painoa lisää ja kaikki liivit jäivät pieniksi. Ihmettelin vain miksi rintoihin aina sattuu kunnes lopulta hoksasin että kaikki liivit puristavat todella kurjasti. En ikinä jaksanut ostaa uusia joten olen ollut nyt useamman vuoden melkein kokonaan ilman. Pään yli vedettävieä olen käyttänyt tilanteissa joissa on parempi olla liivit. Mutta tämä lienee tosiaan aika erikoinen ratkaisu joka ei varmasti sovi kaikille.
 
Aya, kokeile joskus kokoa 70B. Minulla oli samanlainen ongelma ja se ratkesi tuolla. Olen huomannut saman kuin Lehtis eli paino vaikuttaa liivikokoon (ehkä myös neljällä raskaudella ja imetyksellä on ollut osuutta ;) ). Viime joulukuussa huomasin ilokseni tarvitsevani ihan uuden kuppikoon... kunnes tajusin sen liittyvään viiteen lisääntyneeseen kiloon. Nyt olisi hyvin tavaraa lanteilla vatsatanssia varten, ennen ei ollut mitä hytkyttää :D.
 
eowynofmay sanoi:
Olen huomannut saman kuin Lehtis eli paino vaikuttaa liivikokoon (ehkä myös neljällä raskaudella ja imetyksellä on ollut osuutta ;) ). Viime joulukuussa huomasin ilokseni tarvitsevani ihan uuden kuppikoon... kunnes tajusin sen liittyvään viiteen lisääntyneeseen kiloon. Nyt olisi hyvin tavaraa lanteilla vatsatanssia varten, ennen ei ollut mitä hytkyttää :D.
Juu, mulla paino kertyy varsinkin rintoihin... Olen nyt noin 10-15 kg painavampi kuin ennen kolmea raskauttani, ja rintaliivikoko on monta kuppikokoa isompi.

Rintojen korostamisesta... ei rintojen tarkoituksellinen esille tuonti ole kovin somaa, mutta koetapa olla ja pukeutua isojen rintojen kanssa. Tukalaa! On hankala loytaa hyvin istuvia vaatteita, juuri askenkin ompelin yhden mekon nappilistaa kiinni, nappien vali kun tekee sen perinteisen, eli nappien valista paasee kurkkimaan paidan sisaan... Eika liivien loytaminen ole helppoa, jos on iso kuppikoko ja kohtuullisen kapea ymparysmitta. Onneksi on Bravissimo-nettikauppa, sielta liivini tilaan, saa jotain muutakin kuin mummomalleja. :heart:

No, kropan muotoja ei voi valita, enka halua enaa nahda vaivaa ollakseni niin hoikka kuin nuorena, joten on vaan elettava muhkujeni kanssa. ;)
 
Liiveissä rintojen välissä olevan kangaskaistaleen (siis kohta, jossa esimerkiksi kaarituet kohtaavat) tulee istua napakasti rintojen väliin ja olla ihossa kiinni. Vaikka onkin ehkä hieman vaikeasti selitettävissä, niin siitä saa jo erittäin hyvin osviittaa siitä, ovatko liivit oikeaa kokoa vai eivät :) Tällöin siis kuppikoon pitäisi olla sopiva, mikäli olen asian oikein ymmärtänyt. Liian pienissä liiveissä tuo kohta jää ns. roikkumaan rintojen väliin, jolloin liivien rintaa tukeva rakenne ei toimi oikein ja rinnat jäävät "pursottamaan" liiveistä ei-toivotulla tavalla (vaikka kenties joku tätä saattaakin haluta...).
 
Minä ostan nykyään suunnilleen kaikki liivini Changesta. Heillä ei välttämättä ole paras mahdollinen laatu, suunnilleen samaa tasoa kuin muutkin kohtuuhintaiset (esim. joku Triumph) minusta mutta kun on vähän outo koko niin osaa arvostaa kohtuuhintaisuutta. Pidän myös siitä että heiltä saa vaikka minkänäköisiä liivejä isoissakin ko'oissa eikä tarvitse tyytyä mustaan jos ei halua. Saatan olla myös vähän outo siinä että pidän siitä että myyjä tarkistaa onko istuvuus ja koko hyvä, siksi olen suosinut muutenkin oikeita alusvaateliikkeitä mutta ne tuppaavat olemaan turhan kalliita minulle.
 
Tottahan toki näinkin loistokkaalla asialla kuin ryntäät täytyy olla oma topic! :'D

Omat rintani ovat tällaiset miehen kouraan mahtuvat, ihanan pyöreät ja miesten sekä naisten katseita (ja käsiä) keräävät ryntäät. Joskus kolme vuotta sitten inhosin rintojani koska ne olivat sellaisen olemattomat epämuodostuneet möykyt. Sitten kun ikää tuli enemmän niin niistä muotoutui omasta mielestäni täydelliset :) En muuttaisi niitä suuntaan taikka toiseen.

Minulle ei oikein sytytä se että rinnat ovat niin massiiviset että ne kärtsäytyvät paistinpannulla kokatessa. Pitääkö naisilla nykyään olla täydellisen pyöreät ja suuret rinnat että miehen kiinnostuisivat? Onhan sekin miehille (varmaankin) tärkeää että naisella rinnat ovat mutta pitääkö mennä liiallisuuksiin (aivan, juuri te amerikan missit) että niitä rintoja pitää suurennella jatkuvasti? Eräällä ystävälläni on niin suuret rinnat että niistä on vain haittaa. Selkäkipuja, vaikea löytää takkia ja rintaliivien metsästys on lähestulkoon mahdotonta. Omasta mielestäni koolla ei ole väliä, sillä naisen rinnat eivät ole suunniteltu miehiä varten vaan vauvan imettämistä varten. Mutta rinnat jostain syystä ovat ne joita miehet (ja jotkut naiset) mielellään tuijottavat ja kopeloivat.

Minun on kovin vaikea löytää sopivia rintaliivejä. En pidä yhtään 'hävyttömistä hepenistä' eli suomeksi sanottuna kaiken maailman pitsihärpöttimistä. En vain voi sietää mitään suuria pitsiviritelmiä mutta on niin kamalan vaikea löytää perus mustia liivejä jotka istuvat päälle kuin reppu hirvelle. Juuri pari viikkoa sitten ostin H&M:stä mustat rintaliivit. Siellä sovituskopissa ne tuntuivat sopivilta (toki olin jo kokeillut miljoonia liivejä, olin hikinen, kuumissani ja viittä vailla tulossa hulluksi) mutta kotona ne sitten todistettiin liian pieniksi. Ja kun rintaliivit eivät istu kunnolla niin mikään ei mene hyvin. Rinnoilla pitää olla hyvä olla!

Liiveissä rintojen välissä olevan kangaskaistaleen (siis kohta, jossa esimerkiksi kaarituet kohtaavat) tulee istua napakasti rintojen väliin ja olla ihossa kiinni. Vaikka onkin ehkä hieman vaikeasti selitettävissä, niin siitä saa jo erittäin hyvin osviittaa siitä, ovatko liivit oikeaa kokoa vai eivät Tällöin siis kuppikoon pitäisi olla sopiva, mikäli olen asian oikein ymmärtänyt. Liian pienissä liiveissä tuo kohta jää ns. roikkumaan rintojen väliin, jolloin liivien rintaa tukeva rakenne ei toimi oikein ja rinnat jäävät "pursottamaan" liiveistä ei-toivotulla tavalla (vaikka kenties joku tätä saattaakin haluta...).
Aivan! Se on inha tunne kun rinnat pursottavat liiveistä D: Mutta liian isotkin liivit ovat todella epämukavat.

Usein kun metsästän rintaliivejä niin näppärästi oma kokoni on aina loppu. Tai sitten liiveissä ei ole vaihdettavia olkaimia tai ne ovat väärän väriset tai niissä on liian isot toppaukset. On se kamalan vaikeaa löytää sopivia rintaliivejä, joissa on vaihdettavat olkaiset eikä mitään pitsiansa viritelmiä. Sekä liivien pitää tukea hyvin. Ei sellainen lepsi meininki vetele.

~Ihmissusi~
 
Meinasin jo ehdottaa ihmissudelle ihan urheiluliivejä, mutta niissä ei kyllä millään muotoa ole vaihdettavat olkaimet. Mutta käytössä uskomattoman helpot ja usein mukavammat kuin vääränkokoiset kaarituki-toppaus härpäkkeet.
 
Tässäkin topsussa toimin kaikuna Jaamarille. Oma kimmokkeeni urheiluliiveihin siirtymiselle oli tosin vartijan uralle lähtö, mutta enpä ole enää vuosiin vapaa-ajallakaan tuntenut mitään vetoa söpistelyliiveihin. Asiallista ja napakkaa sen olla pitää =)
 
Ylös