Rismalahti #1, pikkujoulumiitti 5.-7.12.2008

Voisin olla lähdössä Sokos Hotel Villan/kauppakeskus Tullintorin parkkipaikalta klo 13-15 välissä riippuen siitä miten ihmiset pääsevät paikalle.
 
Minulle sopisi Novan ehdottamasta aikavälistä parhaiten klo 14 paikkeilla, myöhempikin sopii.

(Luento nääs loppuu 13:45, niin voisin tulla suoraan sieltä. Jos minut äänestetään kumoon, niin voi tuon jättää väliinkin)
 
Minulle sopii mikä aika vaan, kun ei minulla ole perjantaisin luentoja. Hmm, paitsi että 13 on kyllä aika aikaista, paremmin ehtisi hereille ja liikkeelle 14 tai 15-aikataulussa. :p
 
Mitenkäs tuo Lehtokuusaman auto? Klo 13 vai 14 normaalista paikasta? Minulle käy kumpi aika vain, klo 13 toki siinä mielessä parempi että ei tule niin kiire perillä kun on tuota porukkaa linja-autoasemallakin odottelemassa (ks. edellinen viestini).
 
Tuli tälläinen pikkuasia mieleen, kuin tanssiesitykseni. Olen kyllä valmistellut sen, ja ajattelin pyytää lupaa josko saisin oman kannettavan ottaa mukaan, mutta pärjäämmekö me läppärin kaiuttimilla? Jos jollain on pienet ja kivat usbilla/jollain kiinnitettävät kajarit, olisiko niitä mahdollista ottaa mukaan?
Ja sekin että mihin kellonaikaan ja minä päivänä tahdotte tanssin riemua katsella? Lauantaina varmaan, mutta kellonaika minusta olisi kiva tietää, ehdin valmistautua henkisesti ja niin edespäin ;)
 
The Miitissä vedin Werewolf-pelin, joka sai osakseen kritiikkiä liian pitkien öiden vuoksi. Nyt voisin vetää The Thing -variantin, jonka yöt ovat huomattavasti lyhyempiä, sillä öisin toimivia ryhmiä on vain yksi. Pikkujouluihin sopivasti pelin tapahtumapaikkana on Joulupukin paja Korvatunturilla ja pelaajat ovat joulutonttuja. He ahkeroivat pukin pajassa leluja nikkaroiden ja Joulupukki myhäilee tyytyväisenä, sillä aikataulussa on pysytty ja aattoillan kierros lentävien porojen vetämässä reessä näyttää turvatulta.

Äkkiä pajaa kohtaa vastoinkäymisten sarja, joka pian ymmärretään tahalliseksi. Jo valmiita leluja tuhotaan, työkaluja rikotaan ja raaka-aineita poltetaan. Kun pajasta ei löydy pientä noitaa rumpuineen, jäljelle jää vain yksi kauhistuttava mahdollisuus: joulutonttujen pariin on pujahtanut musta tonttu.

Tontut uskovat, että lakki valitsee tontun eikä päinvastoin. Joulutonttujen lakit ovat punaisia valkoisella vuorella. Mustien tonttujen lakit ovat niin ikään punaisia, mutta mustalla vuorella. Mustan tontun löytääkseen Joulupukin tarvitsisi vain laittaa tontut riviin ja käskeä heitä näyttämään lakkinsa vuoren värin, mutta hän ei voi tehdä niin. Vuoren paljastaminen on tontulle kuin salaisimpien ajatusten kertomista julkisesti ja on mahdoton ajatus, että kaikki tontut pakotettaisiin tekemään niin. Mieluummin he vaikka hylkäisivät pajan porukalla.

Hyvin vastahakoisesti tontut suostuvat äänestämään keskuudestaan lakkinsa vuoren värin paljastajan. Jos väri osoittautuu mustaksi, tonttu karkoitetaan pajasta ja seuraavaksi eniten ääniä saanut tonttu joutuu paljastamaan lakkinsa vuoren. Näin jatketaan, kunnes kohdalle osuu valkovuorinen tonttu. Myötätunnosta hänen häpeäänsä kohtaan (häntähän epäiltiin syyttä suotta mustaksi tontuksi) vuorenpaljastustilaisuus keskeytetään siksi päiväksi.

Öisin mustat tontut hiipivät varpahillaan jonkun tavallisen joulutontun luokse, vaihtavat hänen lakkinsa vuoren valkoisesta mustaan ja herättävät hänet. Siitä hetkestä lähtien hänkin on musta tonttu; valehtelija, ilkitöiden tekijä. Lakki valitsee tontun. Vuori on tontun sydän.

Valkoiset tontut voittavat, jos viimeinenkin musta tonttu karkoitetaan. Mustat tontut voittavat, jos heitä on enemmän kuin valkoisia.

Pelin aluksi pelaajille jaetaan kaksi pelikorttia. Päällimmäinen, julkinen kortti on herttaa ässästä kuninkaaseen ja kertoo pelaajan istumapaikan. Alempi, salainen kortti on pataa ja kertoo pelaajan salaisen identiteetin. Pataässä on ensimmäinen musta tonttu. Kaikki patakortit ovat sattumanvaraisia. Kun mustat tontut öisin valitsevat uuden jäsenen inhaan joukkoonsa, pelinjohtaja sanoo ääneen tämän patakortin arvon. Silloin hän voi avata silmänsä ja nähdä uudet toverinsa.

Päivisin ensimmäinen äänestäjä arvotaan ruutukorteilla. Aina äänen saatuaan pelaaja laskee sen sormillaan. Vasta kun on osuttu valkovuoriseen tonttuun, laskeminen voidaan lopettaa ja alkaa yö. Tasaäänissä äänestetään uudelleen tai arvotaan.
 
Pagban joulupeli kuulostaa kivalta (meinasin sanoa fope ennenkuin tajusin, etteihän tuo enää ole foorumilla d: ).

Jos jollakulla Rismalahteen ennen "Haltin poikain" esitystä saapuva voisi lainata minulle viittaa, olisin suunnattoman kiitollinen. Omani kun on edelleen Kymenlaaksossa ja käyn kotikotona vasta pikkujoulumiittiä seuraavana viikonloppuna.

Jaa mitä varten? Näette sitten. :wink:
 
Annetaan pois kirjoja, jos joku huolii. Muuten en niitä Rismalahteen raahaa. Itse saan anteliaisuudellani lisää tilaa kirjahyllyyn.

Terry Pratchett: Wings
Bromeliad-trilogian kolmas osa pehmytkantisena. Tarpeettomana.
douville

J.K. Rowling: Harry Potter and the Order of the Phoenix
Tuli kertaalleen luettua ja that's it.
Jasdril~in kautta Círdanille

Pekka Virkamäki: Arka ja ahdas ismi
Vitosella ostin ja luin. "Liityin Krishna-liikkeeseen, kohosin paikalliseksi johtajaksi ja erosin rakkauden vuoksi." Arvostelu täällä.
Ereinionille

Kirjoja ei ole pakko ottaa vastaan lukeakseen, vaan myös kylmää bisnestä tehdäkseen. Ne eivät ole rapakunnossa.
 
Muistaakseni Henane lupasi Ereinionille lainata ruskeaa viittaa. Minulla on musta villakangasviitta, mutta se on sen verran hieno (minun mielestäni) ja sen verran tilaa vievä (erityisesti tästä syystä) tuon sen vain jos on pakko. Jos jollain on kevyempää viittaa niin luo douv katseesi heihin.

muoks. Jasdrilin esitys voisi sopia ennen Haltinpoikia. Olisi kaikki järjestetty ohjelma samassa möykyssä niin porukka olisi helpompi saada kasattua yhteen. Lahjojen jako on myös suunniteltu siihen (järjestelemme ohjelmaa Samon seläntakana :wink: ). Joskus lauantaina illalla sitten kun Henane on saapunut paikalle.
 
Tällä hetkellä näyttää siltä että lähtö olisi klo 15 tienoilla. Freyja ei pääse sitä ennen paikalle.
 
Minulle on herttaisen yhdentekevää monelta mikäkin ohjelma tapahtuu, Jaamar saa järjestää ne. ;)
(Ovelaa vastuusiirtoa eikö?)
 
Krhm.. Taidampa tähän väliin sanoa.

Elikkäs, tuo Pagban Harry Potter 5 on siis enkunkielinen, eikö vain? Siinä tapauksessa minä olen kiinnostunut. Jos Jasdril~ voisi vaikka napata sen Rismanlahdesta mukaansa ja luovuttaa minulle sitten kun saavun Savonlinnaan? Olisiko moinen järjestely mahdollista? :)
 
Niin ja varatkaahan työ jotka tiedätte tarvitsevanne kyytiä josta ei ole etukäteen sovittu jonkun verran käteistä mukaan bensarahoiksi. Itse ainakin paljon mieluummin lähden heittämään linja-autoasemalle/hakemaan sieltä sellaisia joilla on tarjota pari euroa kyydistä.
 
Círdan sanoi:
Krhm.. Taidampa tähän väliin sanoa.

Elikkäs, tuo Pagban Harry Potter 5 on siis enkunkielinen, eikö vain? Siinä tapauksessa minä olen kiinnostunut. Jos Jasdril~ voisi vaikka napata sen Rismanlahdesta mukaansa ja luovuttaa minulle sitten kun saavun Savonlinnaan? Olisiko moinen järjestely mahdollista? :)

Minulle sopii, mutta älkää jättäkö kirjan mukaanottamisen muistamista minun varaani. Veikkaan eläväni pitkälti lyhyillä yöunilla ja lyhyellä muistilla.

On muuten Rismalahti eikä Rismanlahti :p Viilaan pilkkua ihan kiusallani.

Lauantaina siinä alkuiltapäivästä voisin varautua tanssia vetämään. Kuvia taas saa ottaa ja laittaa tauluseinälle mikäli niin tahtoo, ja Heppuli on värvätty kuvaamaan koko show :)
 
Pagba sanoi:
Annetaan pois kirjoja, jos joku huolii. Muuten en niitä Rismalahteen raahaa.

Terry Pratchett: Wings
Bromeliad-trilogian kolmas osa pehmytkantisena. Tarpeettomana.

Douvi tahtoo siiiiiivet! :D

Minulla on kaksi ekaa osaa pehmytkantisina, joten tuo sopii hyvin seuraksi. :)
(ai miten niin laatikot lattialla eivät ole kestävä ratkaisu kirjahyllyn tungokseen?)
 
Iskä lupautui hakemaan yhden autolastillisen väkeä pois sunnuntaina Rismalahdesta Lahteen. Kyyti lähtee joskus kahden ja kolmen välillä, eräillä kun on tentti seuraavana päivänä (kiitos vaan opettajat...). Enriisse lähtee käsittääkseni myös tällä kyydillä, joten kaksi vapaata paikkaa on vielä jaossa.

Muoks: GoldenDragon varasi paikan paluukyydistä. Yksi siis vielä vapaana.
 
Voisin olla kiinnostunut tuosta Pagban mainitsemasta Virkamäen kirjasta. Niistä peleistä: voin osallistua, jos joku muu ottaa Bohnanzan, Bangin ja Guillotinen. Itse nappaan mukaan jotakin muuta.
 
Ylös