Rismalahti #1, pikkujoulumiitti 5.-7.12.2008

Niin tosiaa, en ole vielä varma sunnuntain aikataulusta, mutta haluaisin mahdollisimman aikaisin Vääksyyn tai Lahteen, kumpaan nyt vain sattuu pääsemään.

En nyt muista oliko joku jo ottamassa carcassonnea mukaan, mutta omien matkojeni takia se lähtee minulla joka tapauksessa kyytiin. Minulta löytyy peruspainos, Kirjurit ja kauppiaat sekä Lohikäärme ja linnanneito. Eli näitä ei välttämättä tarvitse muiden tuoda, ellei halua kahta painosta paikalle :)
 
Pari asiaa kyyteihin liittyen:

Ensinnäkin Vehka arveli ettei tule. Tällöin minua tuskin kannattaa erikseen hakea pe-iltana. Vääksystä kello 16 haetaan muitakin, joten voin varmaan tulla samaa matkaa edellyttäen että flunssa ei pahene entisestään. Jos pahenee, niin sitten ilmaannun paikalle joko lauantaina, jolloin minut voi hakea Micin kanssa samaa matkaa, tai jätän koko systeemin väliin (mitä en kyllä kirjojen ja tiernapoika-mukaelman vuoksi mieluusti tee). Yritän vielä ilmoittaa tilanteesta. Pahoittelut häiriöistä. :|
 
Kuskit kiittävät tästä Ereinionin päätöksestä. Tuskin ketään kiinnostaa ajella montaa kertaa edestakaisin jos vaihtoehtokin on olemassa. :)
 
Niin jos nyt vielä varmistan, että monelta ja mistä tarkalleen, se Novan kyyti on lähdössä?
 
Sitä on juu saanut vähän kokoilla palapelinä sieltä täältä. Nova itse kirjoitti aiemmin kyydin lähtevän 13-15 Tullintorin paikkeilta.("Sokos Hotel Villan/kauppakeskus Tullintorin parkkipaikalta")

Eilen #konnussa Freyja kertoi saapuvansa Tampereella n. 10 vailla kolme ja sopineensa Novan kanssa, että lähtö on kolmelta. (ja kappas, olihan siitä viestikin tuolla, mutta oli jäänyt huomaamatta)
 
Haen Micin lauantaina Lahden Linja-autoasemalta ja lähdemme sitten kohti Vääksyä kello kahdentoista aikoihin.
Ereinion, mikäli päätät tulla Lauantaina, niin ilmoitteletko minullekin aikojasi(lähetän numeron yksärillä) ja mikäli mahdollista, niin Lahden Linja-autoasemalta ottaisin sinut samaan aikaan Micin kanssa kyytiin, jos näin ilmoitat.

Kauppatoiveet olisi hyvä ilmoittaa jo la -aamuna kello kymmeneen mennessä viimeistään, mikäli niitä on. Ja varatkaa sitten rahaakin, jota maksaa minulle, koska lähden jo la iltana pois. Ainahan niitä kauppatoiveita tulee kesken miitin, joten ajattelen jo etukäteen ;)
 
Ylitin itseni ja ehdin kaikkialle minne pitikin. Pumppupullo käsidesiä on siis ostettu, kunhan muistan vielä ottaa sen mukaani. ;)

Edit. Otan mukaani myös tavanomaisen varaston särkylääkkeitä sekä leivinpaperia piparien paistoa varten. Douv on luvannut tuoda piparimuotteja.
 
Hyvä että joku ehtii. Minä olen vasta juuri ehtinyt miettiä miittiä ja laittaa ruuan tulemaan. Huomenna ei ehdi mitään. Tänään pitää vielä tehdä kaikenlaista.
Jasdril voinko saada vaikka siun numeron (laita yksärillä) niin soittelen lähempänä Lahtea että missä olen ja missä te menette?

Muoks. Ja nyt kun minulta asiaa kysyttiin niin tajusin harvapää että en ole muistanut huudella että paluumatkalla en ole menossa Lahden kautta. Menen joko Kouvolan aseman kautta jonne voin heittää ihmisiä tai sitten lähden ihan eri suuntaan ja voin heittää ihmisiä siellä jollekin juna-asemalle. Mutta menosuuntaani en voi tietää ennen kuin vasta miisissä.
Pahoittelen että tieto tulee vasta nyt.
 
Jaamarin sunnuntai-Lahti kyydin ei-toteutuessa pakko alkaa (tälläin tosi ajoissa asiat hoitaneena) ruikutella, että minä ja Heppuli tarvittaisiin Lahteen kyyti sunnuntaina niin, että ehditään 14:02 junaan. Ja kyllä, me aiomme jotain korvauksia kuskille tästä maksaa, tiedän kyllä kuinka ison koukkauksen Lahden reitti tekee. Mutta olisi kiva jos joku voisi kuskata :) Pahoittelen omalta osaltani minäkin, etten tajunnut ennen kuin nyt alkaa kyselemään.
 
Jasdril~ uskoakseni kuskit heittävät ihmisiä sunnuntaina ainoastaan Vääksyyn asti koska Lahteen on tosiaan se 33km yhteen suuntaan matkaa. Jaamarin autossa olette tulomatkalla joten ei auta kuin neuvotella hänen kanssaan tai jonkun sellaisen autollisen kanssa joka on menossa Lahden kautta. Kuskit tosin eivät varmaan kukaan lähde noin aikaisin koska ovat järjestäjiä ja jonkun täytyy katsoa että paikka saadaan siivottua kuntoon. Enkä kyllä usko kuskien ajavan Lahden keskustan kauttakaan koska on nopeampaa kiertää Lahti joka on kuitenkin ihan tukossa.
Väääksystäkin pääsee tosin bussilla Lahteen päin joten sitä kannattaa harkita.
 
Joku lienee sitten kykeneväinen heittämään meitä sitten 13:10 Vääksyn linja-autoasemalle? Siitä päästään sitten linja-autolla Lahden rautatieasemalle ja niin edespäin...
 
Muistakaa itse tuo ajankohta plus riittävä ajoaika. Minä voinen käydä heittämässä teidät Vääksyyn, kunhan muistutatte ajoissa sunnuntaina.
 
Viime hetken vinkki pakkaajille: taskulamppu. Puuceereissut sujuvat mukavammin valon kanssa ja metsästä päälle ryntäävän ihmissuden ehtii sentään sokaista ennen kuin se raastaa torahampaillaan kurkun auki. Laiha lohtu, mutta onhan sekin jotain.

Lähtiessä saatan tuppautua Jaamarin kyytiin Vierumäelle asti, mikäli hän sitä kautta menee ja mukaan mahtuu. Silloin kotimatkasta tulisi muun kuin V:n muotoinen.
 
Ereinion tekstitteli aamusella, että olo on tällä hetkellä siinä määrin hutera ettei ainakaan tänään ole tulossa. Huomenna, kenties. Mikäli järjestely onnistuu, lainakirjat saattavat kuitenkin saapua Novan auton mukana.
 
Kiitos miitistä, jälleen kerran, nyt vaan nopeasti, myöhemmin luvassa syvällisempää analyysia Rismalahden hyvistä ja huonoista puolista ja viikonlopun hauskoista ja vielä hauskemmista tilanteista.

t. douv & kyläilevä Aada
(kai me oltiin ekoja!)
 
Kiitokset kaikille miitistä, etenkin Lehtokuusamalle jälleen kyydeistä sekä pikkukamarin väelle hyvästä seurasta. Muutamille miittiläisille myös erityskiitos siitä että teitte reilusti yli oman osuutenne yhteisistä töistä, se helpotti kovasti koska kaikki miittiläiset eivät suinkaan olleeet yhtä ahkeria... Yli kahden tunnin halonhakkuurupeama on kunnioitettava saavutus. :D
Muistaakseni Mic otti haltuunsa otsalampun, taisi olla douvin omaisuutta? Minulta löytyy Yhdistyksen käsidesi (lähinnä Novalle tiedoksi) sekä Duracell-merkkinen pieni taskulamppu jota saapi kysellä takaisin jos tunnistaa omakseen.
 
Ylös