Rismalahti #2 11.-13.9.2009

eowynofmay sanoi:
Varovasti kyselen... olisko halukkuutta sushin tekoon?
Ooh, sushia! Olen aina halunnut kokeilla.
Minä ainakin olisin halukas mukaan Mayn japanilaiseen ravintolaan.;)
 
Jos Lehtokuusama tuntee että kalan käsittely keittiössä hankaloittaa pahasti hänen oloaan niin sitten suosittelen kasvisversioita, mutta se on aivan kiinni siitä mitä mieltä Lehtokuusama itse on asiasta.

En muista kuitenkaan paikanpäällä varoittaa joten sanottakoon ainakin täällä. Saunan ovenkahva jää käteen jos ovea vetää voimakkaasti. Ellei sitä sitten ole korjattu. Meinasin viimeksi lentää suoraan lauteille kun käytin vähän enemmän voimaa oven sulkemiseen.
 
Jaamar sanoi:
mutta se on aivan kiinni siitä mitä mieltä Lehtokuusama itse on asiasta.

Juuri näin. Kalan haju on kyllä aika voimakas ja leviävä, enkä tunne suurta halua päästä eroon Lehtiksestä (vai haluatko Lehtis maistaa lehtokuusama-kielopiirakkaani?).

Piko: jos vain uskaltaudutte käyttämään noita päiväykseltään menneitä merilevälevyjä, niin ne tulevat "kaupan päälle". Samaten avattu purkki sushi-gingeriä. Sekä wasabi-seesamimauste. Ja jos meitä on useampi jakaja kustannuksille, niin eiköhän jää ravintolahintoja alhaisemmaksi. Kurkku ja porkkana ovat tähän vuodenaikaan edukkaita. Sushiriisi ja -etikka sekä wasabi-tahna ovat varmaan kalleimmat yksittäiset hankinnat.

Tarvitaan siis:
sushiriisi
sushietikka
wasabitahna
merilevälevyt
soija
kurkku
porkkana

Lisätäytemahdollisuuksia:
rapupuikot (Lehtis?)
tonnikala (Lehtis?)
avokado
purjo
paprika

Esimerkiksi.
 
eowynofmay sanoi:
Kurkku ja porkkana ovat tähän vuodenaikaan edukkaita.

En varsinaisesti ole sushista kovin innostunut henkilökohtaisesti (voin ehkä jotain kulmaa varovasti maistaa), mutta kurkut voisin sponsoroida teille omasta kasvihuoneesta.
 
Kerrankin yhteisruokailu josta taidan jättäytyä pois, tosin kasvissushi voisi mennäkin, jos vain tykkäisin siitä merilevästä. :p Ja jos vain en olisi allerginen raa'alle porkkanalle.

Mutta hieno idea! Sushin näpertely on kivaa ja varmasti tulee edullisemmaksi kuin ravintolaversiot.
 
Minä täten ilmoitan varmuudella, että tulen omalla kyydillä ja lisäksi Vampirelady tulee samalla kyydillä kikkelis kokkelis, Shetai xD koska hänen on helpompi tulla meidän kyytiin kuin hommata kyytiä sinne Juvantielle. ;) Poistuminen tapahtuu samalla omalla kyydillä, ja kyytiinhän mahtuu ehkä muitakin, jos tarvitaan kyytiä esim. asemalle, mutta en missään nimessä uskalla luvata mitään kysymättä isältäni.
Tarvitseeko ottaa retkipatjaa ym. mukaan? En ole nukkunut makuupussissa vuosikausiin, koska pidän sitä epäinhimillisenä käärönä, jonne kuolleet voisi vaikka kääriä, mutta koska se nyt on pienempi ottaa mukaan kuin kaikki petivaatteet, ehkä tällä kertaa joustan tässä vastenmielisyyden tunnossani. Eli...? Patjoista on puhetta ollut, mutta monellekko ne riittävät?
 
Patjoja luulisi olevan kaikille jotka sellaisen haluavat, minun mielestä niitä viimeksi jäi sinne kasaankin vielä pari-kolme. Itse pärjäilin mukavasti varustuksella tyyny-viltti-makuupussi, tällä kertaa ajattelin kokeilla tyyny-viltti-aluslakana, makuupusseista täysin pitämättömänä henkilönä.
 
Tällaisissa majoissa tai leirikeskuksissa kannattaa aina varata aluslakana. Patjojen siisteys on kuitenkin aina vähän mitä on. Kyllä niissä nyt nukkuu, mutta...

Joskus aikaisemmin oli puhetta käsidesistä. Yhdistyksellä on käsidesi joka tulee vessojen ulkopuolelle. Yhteiskokkailijat osannevat näin flunssa-aikaan huolehtia omasta käsihygianiastaan siinä määrin että pöpöt pysyvät kurissa.
Ja varsinkin nyt kun kyseessä on ilmainen miitti niin puolikuntoisen on helppo jättäytyä miitistä pois häviämättä rahaa. Eli ethän tule sairaana miittiin! Pieni nuha tms. on eri asia, mutta jos tunnet itsesi flunssaiseksi niin tee palvelus muille ja jää kotiin.
Yhdistyksen kitarasta on jälleen kieli poikki, joten emme ala kuljettaa sitä ellei joku aivan välttämättä vaadi.

Päivitelkäähän tännekin sitten kyytitilanteita ja seuratkaa ensimmäistä viestiä. Esimerkiksi Gilanin tilanteesta en tällä hetkellä tiedä. Onko Arwen93:n kyydissä ja jos niin mihin aikaan? Onko samaan aikaan tulossa muite asemalta jotka mahdollisesti mahtuisivat samaan kyytiin?
Helsingistä ei näillä tiedoilla mitä minulla on ole tulossa ollenkaan autoa joten teidän kannattaa ainakin henkisesti varautua käyttämään julkisia.
Ja teille joilla ei ainakaan täältä käsin näytä olevan kyytiä (ette ole ilmaisseet millä olette tulossa) muistutukseksi että järjestäkäähän kyytinne itse. Minä en ala järjestämään kenellekään ylämääräistä kyytiä enkä edelleenkään kyselemään paikanpäällä että kuka lähtisi hakemaan ne tyypit sieltä tai tuolta. Olkaa itse aktiivisia. Kysykää topikissa, mutta kysykää myös suoraan yksärillä tai #konnussa ihmisiltä. Varmistakaa että teillä tosiaan on se kyyti. Ja myös kyyti takaisin päin. Jos joku alkaa soittelemaan samana päivänä miittipaikalle että kukas tulee hakemaan niin se saa minun puolestani vaikka kävellä. Enkä halua myöskään sunnuntaina kuulla kenenkään huutelevan että kukas lähtisi heittämään minut asemalle. Kontulaiset ovat keskimäärin normaalia järkevämpää porukkaa joten osaatte varmasti hoitaa nämä asiat kunnialla. Ja jos joku ei osaa niin oppii viimeistään siinä vaiheessa kun kävelee miittikamoineen tienvarressa. Lähden sillä oletuksella että ne kennen nimiä ei näy kyytilistassa ovat järjestäneet oman kyydin johon ei ole ajallisesti tai reitillisesti mahdollista poimia porukkaa matkalta.
Jos listassa on virheitä niin huudelkaa asiasta. Virheiden mahdollisuus on varsin suuri kun yritän (flunssaisena) päivitellä listaa ajantasalle.
 
Itse lähden vasta,vasta! :cry: , kiittäkää mutsia Ravijoelta 17.30, kun koulu loppuu, eli olen Lahdessa vasta jotain 19.30-20, jos Gilan haluaa vaihtaa junaa myöhäisempäksi, niin uskon että pääsee vielä kyydillä Rismalahteen. Ja saan kyydin Lahteen, josta jatkan matkaa bussilla takaisin, enkä usko että silloin voimme ottaa ketään kyytiin. Joten Lahteen päin takaisin en ota kyytiläisiä. :(
 
Tällä hetkellä vaikuttaisi lupaavalta, että saisin auton Rismalahti-viikonlopuksi. Varmaksi en voi vielä luvata, jolloin itsekin joutuisin turvautumaan julkisiin.
Miccoh ja Ringlad ovat puhuneet jo aiemmin kanssani kyytitoiveestaan. Periaatteessa takapenkille saa tungettua kolmekin, mutta ahdasta tulee ja vasenta takaovea ei voi edelleenkään käyttää. Tosin kaikki Helsingistä kyytiä kaipaavat, Miccohia lukuunottamatta, ovat varsin hentoja naispuolisia henkilöitä. Mieluiten ottaisin edelleen vain kolme kyytiläistä, mutta näillä näkymin kaikki olisi tietenkin mukava saada mukaan.
 
Me Sainin kanssa yritetään järjestää käyttöömme auto, jolla voisimme sitten kuljettaa 2-3 kyyditettävää Espoosta/Lahdesta/välimaastosta.

Jollemme autoa jostain syystä saa lainaksi olemme vielä hieman epätietoisia aiommeko ajella julkisilla kuinka pitkiä matkoja mistä minne mutta Sainihan siis lähtee Lahdesta ja minä Espoosta.
 
Päätin sitten reitin, ajetaan Riihimäen ja mahdollisesti Lahden kautta, mikäli joku haluaa sieltä kyytiin. Lähtöajasta ei ole mitään tietoa vielä, mutta täältä ajaa parisen tuntia Riihimäelle, että sillä varauksella. Kyytiin mahtuu vielä neljä ihmistä. Mikäli kukaan ei ilmoita haluavansa kyseisistä paikoista kyytiin, me ajetaan Hämeenlinnan kautta, eikä poiketa Lahdessa ollenkaan.
 
Jos jollain ihmeellä satun vielä kyytiin pääsemään, niin ilmoitetaan nyt, että oletettavasti lähestyn Rismaa Helsingin suunnasta. Muuten ne, joilla on kirjoja lainassa, voivat tuoda niitä palautukseen. (Pakko ei ole.)
 
Näyttää siltä että Helsingin ihmiset eivät mahdu yhteen autoon joten suosittelen käyttämään Freyjan tarjousta Riihimäestä hyväksi.
Lahden kyytiläisiä en voi vain heitellä mihinkään kun en tiedä kuskien enkä kyytiläisten aikatauluja.
 
Freyja, tulisin kovin mielelläni Lahdesta kyytiin. Itselläni ei ajalla ole niin väliä, junat kulkevat kerran tunnissa ja koulusta voi aina vähän lintsata :D Voisin kyllä tuonne Vääksyn asemalle yrittää päätyä, en vain oikein tunne seutua (tai osaa käyttää busseja -__-)
 
Riihimäki-tarjoukseen voisin tarttua! En ole ihan varma aikatauluistani, mutta tuskin mulla kovin myöhään koulua on, ja se selvinnee tässä tämän viikon aikana.

(Tosin tällä hetkellä en ole aivan sataprosenttisen varma tulostani miittiin - samalle viikonlopulle olisi myös muuta kiinnostavaa ohjelmaa enkä oikein vielä tiedä mitä haluan. Koetan kuitenkin nyt saada tässä viikon aikana jonkinlaista päätöstä tehtyä. Äh, pitääkin olla hankalaa :just:)
 
Jos Lehtiksen kyytiin mahtuu neljäs ihminen, niin tulisin siinä. Jonsei, niin sitten varmaan Freyjan kyydissä Riihimäeltä (tai oikeastaan Lahdesta, sama hintahan siinä tulee), jos siinä vielä vapaata on.
 
Joudun valitettavasti perumaan osallistumiseni, koulu hommien takia, Gilan pahoittelen, että en voi antaa kyytiä, anteeksi. :(
Ja en yhtään tiedä milloin nähdään kaikki tyypit, toivottavasti lomilla tai silloin kun mulla sattuis olemaan viikonloput vapaat. :(
Kaikille erittäin hyvää Rismalahti miittiä! :D
Ottakaa kuvia, että näen minkälaista menoa siellä on ollut. :D
 
Ylös