Rismalahti #2 11.-13.9.2009

Jos muuta kyytiä Ereinionille ei järjesty, voimme yrittää tunkea hänet autooni (onneksi hänkään ei ole koolla pilattu). Takapenkillä tulee olemaan ahdasta ja teidän pitää varautua pitämään myös tavaroitanne sylissä, takapaksikaan kun ei ole puntossa järin suuri.
 
Tällä hetkellä tilanne on se, että kyytiini olisi tulossa Minyan lisäksi viisi ihmistä, mikä tarkoittaa sitä, että kaikki mahtuvat kyytiin, mutta takaluukussa ei ole silloin yhtään tilaa. Eikä Ereinion mahdu kyytiin. Kysyin temmi_hoolta, jos ne saisi Sainin kanssa autoa, niin kaikki ihmiset ja tavarat pääsisivät hyvin perille.
 
Sanohan nyt Freyja ketkä kaikki ovat tulossa kyydissäsi. Olen yrittänyt päivitellä listaa mahdollisimman hyvin sen mukaan mitä on kerrottu, mutta olen saattanut tehdä virheitä. Varsinkin kun pysymiseni tämän maailman rajojen sisällä on ollut milloin mistäkin syystä vähän heikossa viime aikoins. Välillä väsymystä, välillä ahdistusta ja huolta ja välillä melkein pilvissä leijumista. Suokaa siis virheet anteeksi ja korjatkaa rohkeasti.
 
Voit Jaamar nypätä minun nimeni kyydittäjien joukosta pois, ja lisätä sen Mayn kyydillä meneviin. (Kiitos Maylle siitä. Maksan kyllä osani bensoista. :) )
 
Jos ajelemme Lahden kautta, niin voin ottaa Gilanin (oliko tulossa Lahdesta?) ja muita esim. junalla tulijoita.
 
oon koettanu kysellä autoja lainaan mutta vielä ainakaan ei oo tärpänny. jollei siis tärppää niin tullaan sainin kanssa lahesta tai vääksystä tai jostain jonkun kyydillä mutta tää on nyt vielä auki.

joka tapauksessa siis on vielä semmonenkin optio että voin lupautua kuskaamaan ihmisiä jonkun jo väsyksiin itsensä ajaneen autolla, esim eestaas asikkalasta vääksystä tai jopa lahesta...
 
Miulla on wasabia avaamaton purkki ja olen pidempään miettinyt, että vois kokeilla sushia. Listassa oli kans porkkanoita joita kans löytyy. Minkä muotoista soijaa tuossa tarkoitetaan? Jauhoa, rouhetta, hiutaleita, suikaleita, kastiketta vai jotain muuta?
Voisin ottaa erinäisten korttipelien lisäksi myös gon, josko joku haluaisi sillä pelata (siinä on 19x19 ja 13x13 ruudukot) tai opetella peliä.
 
Sushitarvikkeiden osalta hankintalistaa päivittelin:

Tarvitaan siis:
sushiriisi (Piko?)
sushietikka May
wasabitahna Satekai
merilevälevyt May
soija (norimakin kastamiseen) May
kurkku Jasdril~
porkkana Satekai

Lisätäytemahdollisuuksia:
avokado
purjo Vampirelady?
paprika Vampirelady?

Mausteet (suola, sokeri yms.) May

Minyalle: voihan sushia tehdä muutoinkin kuin norimakina eli sen merilevän kanssa. Kynnyskysymys on se, mitä mieltä on sushiriisistä...

Kun en osaa kasvisten menekkiä tarkkaan arvioida tuohoin sushiin, niin loputhan voi pistää pataan ja tehdä ratatouillea. Minulla on pihalla useampi basilika kasvamassa, voisin nykäistä yhden mukaani. Samoin yksi kesäkurpitsa on varmasti sopivan kokoinen ensi viikkoon mennessä.
 
ois siistiä ottaa osaa sushiin ja vielä siistimpää jos osattais keksiä joku ei täysin proteiiniton kasvissushi :) laske mut mukaan tohon ja keksi jotain tuotavaa?

kuljetusasiaa: saan auton lainaan ja voin siis itseni ja sainin lisäksi kuljettaa 1-3 kyytiläistä ajoreitin kulkiessa helsingistä nelostietä lahteen ja siitä vääksyntietä asikkalaan. aikataulukin tarkentuu varmaan tässä joskus.
 
Ainakin äitini laittaa joskus sushiin jonkinlaisia vihreitä papuja palkoineen. Siinä voisi olla hyvä proteiinilisä kasvissusheihin käärittäväksi.

Paprika sen sijaan on käsittääkseni aine, joka ei missään nimessä sushiin kuulu. Mikä ei tietenkään estä sitä sinne joka tapauksessa laittamasta.
 
Hei. Päätin myös olla rohkea ja lähteä ihan noviisina miittiin, MUTTA Helsingin suunnalta tulo näyttää oleva ylivoimaisen hankalaa.
Tosi inhottavaa, olisi ollut jännää tulla, mutta meno-paluu ongelmat + rahatilanne ei nyt näytäkään tukevan ajatusta. Kamalan PK-seutu keskeistä ,mutta olisi ihanaa miittailla HKI-Vantaa-espoo akselilla, että itsekin pääsisi mukaan.

Mutta pitäkää hauskaa ja varmaan nähdään tulevissa miiteissä! :)
 
MrsBaggins, lähteehän Helsingistä Lehtokuusaman auton (jos Lehtis siis saa sen käyttöönsä) lisäksi vielä temmin puoliksi tyhjillään oleva auto jota ei ole näköjään ensimmäisen viestin kyytitilannelistaan vielä lisätty, joten eihän Helsingistä tuleminen kovin mahdotonta olisi. :)
 
jossain vaiheessa tätä ketjua taisin muistaakseni kertoa saavani auton lainaan reitille espoo-lahti-rismis joten voin varmaankin noukkia mrsbagginsin kyytiin jostain sopupaikasta.

sen verran päivitystä muutenkin, että saini on menossa sarjakuvahommeleihin niinpä autossa on tilaa enintään neljälle kyyditettävälle.
 
En kerkeäkään Shetain autoon, joten matkustelen junalla suoraan Lahteen. Näillä näkymin koittaisin keretä junaan joka on perillä 19.16, jos niihin aikoihin sattuu kulkemaan vajaita autoja niin hyppään mielellään kyytiin mutta omakin kyyti järjestyy, varsinkin jos olen vielä myöhempään liikenteessä.
 
Me voidaan kyllä lähteä myöhemminkin. Mulle on ihan sama kun vapaata koko päivä joka tapauksessa.
 
Päivitysten viivästymisistä

En ole päivitellyt listoja enkä mitään koska minulla ei muuttuneista olosuhteista johtuen ole nettiä kotona. Valitettavasti joudutte nyt elämään miittiin asti vajaalla listalla ja hyvin vajavaisilla päivityksillä. Myöskään tulonsa peruuttaneita ei ole päivitelty osalistujalistaan. Ellei sitten joku muu avulias henkilö pysty listaa jossain kohden päivittelemään. Jos en itse pääse loppuviikosta nettiin niin yritän nakittaa jonkun katsomaan vähän teidän peräänne :wink:
Voin näin töissä nopeasti käydä tarkistamassa viestit jos on joku suurempi hätä, mutta en voi jumittaa koneella kovinkaan pitkiä pätkiä.
Olette siis kyytien suhteen entistäkin enemmän omillanne. Ja edelleen kyytitietoja puuttuu monilta. Jos teiltä oikeasti puuttuu kyyti niin nyt hopi hopi selvittämään kyytejä. Olkaa omatoimisia ja yrittäkää ymmärtää hiukan hankalaa tilannettani.
Jos joku oikeasti akuutti ja iso hätä tulee niin minut tavoittaa puhelimella varmimmin klo 18:00-21:00 Numerosta 040 8208980. En halua soittoja työaikaan enkä yöaikaan joten koittakaa pitää kiinni noista ajoista. Perjantaina voi soitella klo 13:00 eteenpäin.
Pyydän anteeksi etten nyt pysty olemaan niin aktiivisesti netin kautta tavoitettavissa enkä pysty hoitamaan ensimmäistä viestiä ajan tasalle.
 
ensin on hirvee hätä siitä ettei oo kyyditsijöitä pääkaupunkiseudulta ja nyt sitten kukaan ei tarvii kyytiä?

EDIT: kyyti siis menee luonnollisesti myös lahden kautta joten junallatulijat huomio
 
Minunkin autolainani Helsingistä on varmistunut. Ajattelin lähteä siinä kahden jälkeen.
Kyydittäviä voitaisiin Temmin kanssa vähän jakaa (otan siis tässä tilanteessa enintään kolme kyytiin): mahdollisesti kellonajan ja lähtöpaikan mukaan (Helsinki/Espoo)

Muuten Steelsheenhän voi siis mahtua jälleen pk-seudun kyyteihin.

Lisäys: Ilmoittakaahan kumpi auto olisi saavutettavissa helpommin. Miccoh tullee tod. näk. näppärimmin minun kyydissäni, mutta entäpä muut?
 
Oma tuloni on muuttunut hieman epävarmaksi, mutta oletetaan vielä kuitenkin että pääsen tulemaan. Koska näytän tähän tietoon olevan ainoa Vääksyyn saapuja(?), en tiedä kuinka järkevää on järjestellä noita aloitusviestissä mainittuja kimppakyytejä yhtä ihmistä varten ja onko niitä oikeasti kukaan järjestämässä.

En tiedä minkälaista reittiä kukin miittipaikalle ajelee, mutta mikäli Vääksyn keskustan kautta poikkeaminen tekee mutkan matkaan (niinkuin se googlemapsin mukaan näyttää etelästä/idästä tullessa tekevän), voin toki jatkaa bussilla Lahteen asti ja hypätä sieltä jonkun kyytiin - tai vaikkapa miltä tahansa muulta pysäkiltä Jkl-Hki -pikavuorojen reitillä. (Oletettavasti sekä Shetai että Dracaena ajavat pätkän Heinolaa ennen ja jälkeen nelostietä pitkin, jolloin voisin tulla noukittavaksi myös Heinolaan.)

En varsinaisesti uskalla tarjota itseäni kenenkään kyytiin kun en kuskien ajoreiteistä ja suunnitelmista tiedä, mutta jos joku on tässä vaiheessa halukas poimimaan minut mukaan jostain päin reittiään, niin olen kovin mielissäni. Optimipaikkoina noutamiselleni siis Vääksyn keskusta (klo 17:10 tai 18:10), Lahden linja-autoasema (17:35 tai myöhemmin) tai Heinolan linja-autoasema (17:25 tai myöhemmin) - jos joku sopisi aikatauluun, niin jee :yay:
 
Ylös