Rismalahti #2 11.-13.9.2009

Haltiamieli sanoi:
Dracaena sanoi:
Olen iloinen siitä, että keksin kuinka hakea vettä saunalle kuivin jaloin (joo, olisin voinut hoksata sen ennen kuin Vampire ehti kylmettää omat jalkansa ja liukastella niillä niljakkailla kivillä).
Nerokasta, miten se onnistuu? Muistan viime kerralla ahertaneeni aika työläästi saunaan uudisvesiä illan päätteeksi.

Ei tarvita kenkiä. ;)
Otin kauhan sieltä pesuhuoneesta ja seisoin yhdellä pienellä kivellä, joka oli pitkähkön askelman päässä vesirajasta. Siinä oli riittävästi vettä kauhomista varten. Ensin minä vain meinasin, ettei tarvitse kävellä niin syvälle, mutta sitten siinä olikin mukavasti pari kiveä odottamassa, että niillä seisottaisiin. Eivät edes keikkuneet!
 
Minäkin keksin keinon hakea saunalle vettä kuivin jaloin. Pistää kaverin järveen seisomaan ja nostelemaan täytettyjä vesiämpäreitä laiturille. Sitten riittää kun hakee ämpärit laiturilta. ;)

Dracaena sanoi:
Eivät edes keikkuneet!
Laituri tosin keikkui, joten kieltämättä Dracaenankin tyylissä oli hyvät puolensa.
 
Minä ostin sen köyden saunalle, mutta nopeampaahan on nostaa vettä järvestä varpaat kastellen. Se tuli testattua käytännössä. Nostotekniikassa oli kehittämisen varaa, sillä en saanut helposti ämpäriä umpisukkeluksiin. Rismalahti saisi oikeasti sijoittaa varrelliseen ämpäriin, jos he eivät aio asentaa saunan pesuhuoneeseen käsikäyttöistä pumppua, johon menee letku järvestä. Jälkimmäinen ratkaisu takaisin vedentulon silloinkin, kun järvi on umpijäässä. Soittelen tänään partiolaisten toimistolle ja ehdotan sitä. Voi tosin olla, että sijoitushalut ovat vähissä kun likavesien käsittelysäädökset ovat tiukentumassa. Nykyäänhän saunan pesuvedet valutetaan suoraan Päijänteeseen. Kalliita lisäinvestointeja vaaditaan ja partiolaisten on pohdittava, kannattaako majatoimintaa enää jatkaa. Partiolaisten näkökulmasta Rismalahden turmeltuminen alkoi kun sinne rakennettiin venesatama. Ole siinä sitten luonnonhelmassa kun vieressä ajellaan pikaveneillä.

Pelaaminen on minulle sitä mieluisinta puuhaa saunomisen jälkeen miiteissä. Harmi vain, että olen arka tarttumaan uusiin peleihin. Ehkä sääntöjen luettaminen etukäteen madaltaisi kynnystä. Tai sitten ei. Olen vain jämähtänyt vanhoihin peleihini. Nyt huomasin tarttua hetkeen kun saunatuvalla kello lähenteli aamukuutta ja minulla oli viisi kaveria Roborallyn kimpussa. Se oli hienoa.

Gruppeführerien nimittäminen loppusiivouksessa tosiaan toimi, kuten myös vapaaehtoisten kyseleminen. Työhön tarttuminen nopeutui kun ei ensin pitänyt valita vastahakoisten nakitettujen joukosta päällepäsmäriä, joka ottaisi kokonaisvastuun nakin hoidosta. Itse en malttanut vain pomottaa sivusta, vaan tartuin kottikärryihin ja sahaan määrättyäni tavoitteet. Kirveen heiluttamisen jätin suosiolla Fuinurille, joka suoriutuikin hommasta esimerkillisesti.

Kiitos kyyditsijöille. Maksuista ei ollut puhetta, mutta jos tulevissa miiteissä haluatte kulutettuja bensarahoja, pulitan ne kiltisti.
 
Ylös