Rismalahtimiitti #3 8.-10.10.2010

Jaamar

Hyykäärme
Vastuuhenkilö
Konnavahti
Seuraava miitti tulee nyt aika nopealla aikataululla edellisen jälkeen ja koska sitä kohta aletaan kuitenkin kysellä niin tässä teille jo topikkia vaikka ihan kaikkia yksityiskohtia miitistä ei olekaan vielä varmistettu.
Mutta päivämäärää kalenteriin vaan!

Miitti paikka

Rismalahden partiomaja sijaitsee Lahden lähellä, Asikkalassa.
Ajo-ohjeet Rismalahteen.

Kyseessä siis sähkölämmitteinen maja, varustukseltaan retkikämppätasoa, tulisija on. Paikalla on keittiö, tupa, yläparvi ja vielä 2 erillistä huonetta alakerrassa. Alakerran huoneissa on toisessa ”kerrossänky” 6 hengelle ja toisessa kahden hengen kerrossänky. Parvella patjoja siskonpetisysteemillä, sinne pitäisi paikan pitäjän mukaan mahtua helposti 25henkeä, hieman tunkemalla vieläkin enemmän. Lisäksi sänkyjä myös saunan pukuhuoneessa. Majoitustilaa siis löytyy reippaasti, yhteensä n.40-50 henkilölle.

Keittiössä on ruuantekovarustusta, liesi, jääviileäkaappi, pakastin, mikroaaltouuni, kahvinkeitin, ruuantekoastiat. Ruokailuvälineitä on noin 30:lle. Keittiön vesi tulee porakaivosta eli se kannetaan sisään a lämmin vesi tehdään keittämällä. Ulkona on puucee ja rannasta löytyy vielä puusauna.
Piha on kivikkoinen ja epätasainen, mutta lääniä riittää hyvin myös jonkinlaiseen ulkoiluaktiviteettiin (mikäli sää sallii).


Säännöt

Tapahtuman järjestäjänä on Verkkoyhteisö Kontu ry ja tapahtuma noudattaa Yhdistyksen sääntöjä. Jos tulee kysyttävää, niin järjestäjät vastaavat mielellään. (Minyaleiel, Jasdril~, Jaamar)
- Miitin hinta 9e ja räpäivä 27.09.2010. Eräpäivän jälkeen perutusta osallistumisesta veloitetaan täysi hinta. Ennen eräpäivää osallistumisensa voi perua vapaasti.
-Yhdistyksen tapahtumien osallistumismaksut suoritetaan yhdistyksen tilille (Osuuspankki 551136-213552) osallistujalle yksilöllisellä viitenumerolla ilmoittautumisessa saatujen ohjeiden perusteella.
- Miittiin saa tulla päivävierailulle mutta mikäli et ole ilmoittautunut niin ethän jää paikalle yöksi.

ILMOITTAUTUMINEN

- Miitti on siis 8.-10.10.2010
- Ilmoittautuminen alkaa 13.9. klo 18 osoitteessa http://verkkoyhteiso.kontu.info/tapahtumat/
- Osallistujamäärä 40 hlöä.
- Varasijoista: Varasijoille mielivät ilmoittautuvat myöskin ilmoittautumiskaavakkeella. Paikan vapautuessa varalistan ensimmäiselle henkilölle laitetaan asiasta yksäriä.

Ruokailu

Yleensä kaikki syövät miitin aikana mitä itse kaupasta ostavat. Yhteiskokkailua on kuitenkin usein viritelty paikanpäällä, kannattaa seurata tätä topikkia sekä mahdollista yhteisruokailun suunnittelua varten perustettua omaa topikkia. Lähin kauppa sijaitsee Vääksyssä eli noin 12km päässä miittipaikasta.

Mitä ottaa mukaan

- Iloinen ja reipas mieli
- Makuupussi
- Ruokaa
- Peseytymisvälineet (+saunomisvälineet)
- Rahaa kannattaa aina olla varulta hieman ylimääräistä mukana
- DVD:eitä, musiikkia, pelejä
- Taskulamppu. Piha on todella kivikkoinen ja lokakuussa on jo pimeitä iltoja (huom. lamppu kannattaa nimetä).
- Lämpimiä vaatteita. Vaikka maja lämpiää hyvin takalla niin se on vetoisa.

HUOM. ALLE 18-VUOTIAAT!

Sääntöjen mukaan kaikilta ala-ikäisiltä osallistujilta vaaditaan vanhempien kirjallinen lupa tapahtumaan osallistumisesta.
Kun olet ilmoittautunut tulosta Vastuuvapautuskaavake, joka on periaatteessa siis lupalappu vanhemmalta. Ota se mukaasi miittiin ja anna vastaavalle järjestäjälle. Vanhempien lupa vaaditaan kaikilta alle 18-vuotiailta. Alaikäinen jolla ei ole huoltajan lupaa osallistumiseen voidaan poistaa tapahtumasta.
Miitin ikäraja on 14vuotta (ks. Yhdistyksen säännöt).


Ohjeita julkisilla tuleville:

Järjestellään kimppakyytejä tarvittaessa lähimmältä linja-autopysäkiltä eli Vääksystä. Lahden juna-asema on sen verran kaukana että yhteiskuljetusta junalta tuskin voidaan järjestää. Toki jos joku ajaa sieltä suunnalta ohi/käy sitä kautta matkalla niin silloin kyyti Lashdestakin voi järjestyä.
Mikäli siis tulette Lahdesta päin linja-autolla, laittakaa Matkahuollon sivuilta lähtöpaikaksi Lahti (linja-autoasema) ja tulopaikaksi Vääksy (Asikkala).

Lähimmät linja-autopysäkit ovat Salonsaarentien pysäkki jonka ohi menevät Vääksy-Paimela-Vesivehmaa -linjaa menevät linja-autot (Matkahuollon sivuilla "vakio Lahti - Vääksy - linja").
Vääksyn linja-autoasema on paria kilometria kauempana ja siihen pääsee Vääksy-Lahti -linjaa pitkin, joka ei kierrä Paimelan kautta (Matkahuollon sivuilla "vakio Lahti - Padasjoki" tai "vakio Helsinki - Hartola").
Linjat tunteva kontulainen eli Elemmakil on suositellut käyttämään jälkimmäistä linjaa. Linja-autojen tiedot ovat kuitenkin jo parin vuoden takaisia joten kannattaa itse tarkistaa millä on tulossa.

[kontu=osallistujat:e4ff1f9bba]14[/kontu]


Täydet kyydit

Tampere: Mic
  • Freyja
  • Douv
  • Haltiamieli
  • Nerwende ?

Riihimäki: Inćanus
  • Pilvikone
  • Jasdril~
  • Merri
  • Otak

Helsinki -> Mäntsälä: Lehtokuusama
  • Miccoh
  • Ringlad
  • Steelsheen
  • purr

Taavetti -> Kouvola: Eowynofmay
  • Aulë
  • Fuinur
  • Oloríni
  • Meppin
  • Enriisse

Jyväskylä -> Heinola: Lathron
  • Pagba
  • Shetai

Vääksystä haetaan

17.50 bussi -> 18.20 kaupoilta hakee Incánus
  • Gilan
  • Minyaleil
  • Kointähti
  • Ereinion tähtää toivoaksemme myös tähän

[color=blue:e4ff1f9bba](Lehtokuusama on päivitellyt kyytilistoja)[/color]
 
Minä en voi uskoa tätä. Anteeksi kamalasti tämä turha viesti, mutta miten ihmeessä minä en ikinä, IKINÄ tunnu pääsevän miitteihin. Aina pitää olla jossain soittamassa. Tuolloin, JUURI tuolloin, on eräs puhallinorkesterileiri. Minä mietin, että sattuuko miitti kirjoitusten kanssa päälle vai meneekö leirin kanssa päälle vai kävisikö niin onnellisesti, että pääsisin sinne. No pah. Jos olisi joku tylsempi leiri tai tavallinen konsertti, niin jättäisin väliin, jotta viimein pääsisin näkemään teitä, mutta tämä on yleensä koko soittovuoden kohokohtia. Riipii aivan kamalasti. Hyvällä tuurilla pikkujoulumiitti sattuu juuri lukion itsenäisyyspäivän juhlien kohdalle.
Minua ärsyttää nyt oikeasti todella, todella paljon. Olin tavallaan myös luvannut Vampirelle kyydin keltaisella autolla. Oikeasti, jos tuo leiri olisi mikä tahansa muu, niin peruisin sinne menon samantien. Tämä leiri on varmaan myös erityinen ja myös viimeinen leiri, johon osallistun, joten en haluaisi jättää sitä välistä edes sen takia, että olen siellä jo seitsemän kertaa ollut.
Jos kuulette helinää, se on sydämeni, joka särkyi.
 
Miitin hinta on nyt päivitetty ja se on 9e osallistujamäärästä riippumatta.
En ole itse pääsemässä miittiin joten Minyaleiel ja Jasdril~ vastaavat paikanpäällä miitin sujumisesta.

Ilmoittautumisen alkuun vielä pari viikkoa. Älkäähän unohtako sitäkään päivämäärää ;)
 
Dracaena, ikävä kuulla, mutta ymmärrän kyllä, musiikkileirit ovat joskus jopa miittien veroista parhautta. Koitetaan sumplia pikkujoulumiitti jollekkin muulle kuin itsenäisyyspäivä-viikonlopulle, silloin tuntuu olevan monilla jotakin pakollista menoa. Itseänikin ärsytti, kun pari vuotta sitten itsenäisyyspäivänä oli miitti omien ylioppilasjuhlien kanssa samaan aikaan, vaan ei noista oikein hennonnut poissakaan olla. :p
 
Mikä olikaan näissä pienemmissä miiteissä käytäntönä alle 14-vuotiaiden suhteen, mikäli on myöhemmin samana vuonna täyttämässä kyseisen ikämäärän?
 
Jos täyttää saman vuoden aikana 14 niin pääsee miittiin.

Ja ilmoittautuminenhan alkaa tänään! Älkääpä unohtako ;)
 
En mie tuplana ole miittiin tulossa kuitenkaan, tai sitten joku on kloonannut miut tietämättäni.

muoks. Virheellinen on siis se jossa syntymäaikani olisi muka toukokuussa ja päivämääräkin väärin. Arkint, Arkint...
 
Ehdin juuri poistaa jälkimmäisen ilmoittautumisen. Pitänee siis tarkistaa oliko se oikea vai väärä. Ihmettelen vaan miten olet onnistunut oikeasti saamaan kaksi ilmoittautumista ja vielä noin eri aikaan :p

Muoks: Oikein meni :) Opinpa minäkin taas uutta tänään. En ole ennen poistanutkaan ilmoittautumista.
 
Minä ja Ringlad kaipailisimme perjantaina kyytiä pääkaupunkiseudulta Rismalahteen ja sunnuntaina takaisin, tosin Ringlad mahdollisesti vain Lahteen asti.
 
Tjaa.
Saattaapi meikämannekin kaivata kyytiä pääkaupunkiseudulta, mutta varmaa se ei vielä ole.
 
Tampereelta pikku-punto lähtee Micillä, Freyjalla, Douvilla ja Haltilla
 
Sen verran sanon tähän väliin että tiedätte ettei tule turhia kysymyksiä niin kun en itse ole miitissä paikalla ja vaikka luenkin topikkia ja haluan pysyä ajantasalla jos jotain kummaa tulee en silti ole kovinkaan paljon "kiinni" tässä miitissä enkä siksi ala siihen urakkaan että kasaisin kyytejä yhteen viestiin esille. Keskitän tällä hetkellä oman aktiivienergiani muihin Kontuun liittyviin tehtäviin. Esim. uusi The Miittipaikka ja hallituksen projektit (nyt kuulostin ihan Merriltä :p). Luotan että jokainen pitää huolen että järjestää ajoissa kyytinsä (kuten moni on jo tehnytkin) ja listanhan voi halutessaan laatia kuka tahansa innokas ja aktiivinen miittiläinen ;)
 
Siispä vastaavasti Merri päivittää kyytitilannetta ensimmäisessä viestissä, mikäli vain muistaa. En kirjaa asiaa minnekään ylös, minulla on jo muutama ruutupaperi täynnä muistettavia asioita! :)
 
Jos pk-seudulta löytyy vapaata autopaikkaa niin sellainen toki kelpaa; pistän itseni jonon jatkoksi listalle :)
 
Purr myös kyytilistoille, voin tulla Lahteen tai saa poimia Mäntsälästä, jos sattuu olemaan matkan varrella. Ja myös paluukyyti olisi hieno juttu ^^
 
Minä olen haettavissa Vääksystä isojen ruokakauppojen kohdalta iltapäivällä, ehkä hyvinkin aikaisin.

Shetain autoon ostaisin muuten liput välille Heinola-Vääksy-Heinola, jos hän sellaisen hankkii.
 
Olemme tulossa joko reittiä...
1) Taavetti-Kouvola-Jaala-Vierumäki-Rismalahti
tahi
2) Taavetti-Kouvola-Lahti-Rismalahti

Vaihtoehto ykkönen on mukavampi ajella, mutta voin kyllä Lahdestakin hakea/viedä, jos tarvetta on.

Mukana on Aulë ja Fuinur, kuskina May. Paikkoja on vielä neljä vapaana.
 
Ylös