Rismalahtimiitti #3 8.-10.10.2010

Yritän saada auton käyttööni jos on muita Savonlinna-Juva-Mikkeli-Vääksy reitiltä tulijoita.

Jos ei, tulen bussilla.

Siinä tapauksessa voisiko May noukkia minut kyytiin Lahti-Mikkeli tien (4) Vierumäen liittymän kohdalta jos aikataulumme sopivat yhteen?
 
Lähtö Riihimäen rautatieasemalta pe 8.10. klo 14.00.
Rismalahden avain kulkee autossani, joten muiden ei
kannata tähdätä paikalle ennen klo 16.

Kyytiläiset: kaupassa käydään Vääksyn S-marketissa eli
ei tarvitse raahata ruokia mukana sitä ennen.
 
Shetai sanoi:
Yritän saada auton käyttööni jos on muita Savonlinna-Juva-Mikkeli-Vääksy reitiltä tulijoita.

Jos ei, tulen bussilla.

Siinä tapauksessa voisiko May noukkia minut kyytiin Lahti-Mikkeli tien (4) Vierumäen liittymän kohdalta jos aikataulumme sopivat yhteen?

Onnistunee..
 
Shetailla on tuossa parikin vaihtoehtoa. Jos hän lähtee Savonlinnasta klo 11:10, niin hän on Vierumäessä noin klo 14:30. Jos hänen lähtöaikansa on 13:25, niin ETA on 16:30. Ennen neljää ei Rismalahdessa kannata olla (sateella kävisi aika varsin pitkäksi avaintenhaltijaa odotellessa), joten tuo jälkimmäinen vaihtoehto näyttäisi minusta paremmalta. En tässä yritä niinkään päteä, vaan sovittaa omia aikataulujani yhteen eowynofmayn poppoon kanssa. Vierumäessä on Vääksyntien alussa Sale. Se olisi muuten otollinen ruokatankkauspaikka, paitsi että sinne pitäisi ajella takaisin päin moottoritien liittymästä. Vakio- ja pikavuoron pysäkkien välillä on sikäli etäisyyttä, että minun olisi viisainta maksaa kiltisti pikavuoromaksu ja tulla samalla bussilla Heinolasta kuin Shetai. Tai sitten vain loikata auton kyytiin hieman aikaisemmin. Mainittu Sale olisi hyvä rendezvous.
 
Jos Shetai päätyy lähtemään autolla, tulisin mielelläni Savonlinnasta kyytiin.

Samoin kuin edellä, jos ei, niin kulkeekohan Mayn auto kovin läheltä Kouvolan juna-asemaa, olisiko sieltä mahdollista päästä kyytiin?
 
Kas näin, meninpä sitten minäkin ilmoittautumaan. Kyydissäni pääsee Jyväskylästä ja takaisin 4 henkilöä.
 
Luulen, ettet kadu uskaliasta päätöstäsi joka suurelta osin syntyi ahkeran lobbaamiseni ansiosta Facebookin yksäreillä, Lathron. Rismalahdessa ei porukka pääse hajaantumaan niin pahasti kuin the Miitissä ja se on olennaisesti selvempää kuin konkarimiiteissä. Rismalahden kivikkoisen maaston ansiosta siellä ei ikinä järjestetä konkarimiittejä. Luvassa on siis pieni ja intiimi miitti, joka keskittyy yhteen saliin. Osa väestä voi olla toimiston puolella, saunassa tai parven perällä pusupainimassa tahi animea läppäriltä katsomassa, mutta pieni vaihtelu virkistää.

Vaimoni lupasi heittää minut Rismalahteen, mutta ekologiselta kannalta parempi olisi mennä sinne Lathronin kyydissä, mikäli auto ei täyty ennen Heinolaa. Hyvä rendezvous olisi moottoritien varrella sijaitseva Citymarket, jonne pääsee heti Tähtisillan jälkeisestä liittymästä.

Taskulamppuja ei pidä unohtaa matkasta. Muistaakseni viimeksi ulkovalaistusta oli parannettu, mutta vessamatka oli yhtä pimeä ja kivikkoinen kuin ennenkin. Otan pitkävartiset kumisaappaat miittikengiksi siltäkin varalta, että järvessä on taas vedenpinta niin matalalla, että pitää kahlata kauas hakemaan vettä saunaan. Jos joku voi ottaa mukaan halkaisukirveen ja terävän sahan, niin ottakoon. Polttopuut tarjottaneen jälleen metrisinä parruina.

Seurapeleistä kannattaa suosia sellaisia, joiden sääntöjen opettelemiseen ei mene kohtuuton aika. Silloin ei synny niin pahaa epäsuhtaa jokaisen kortin tuntevien ja tuntemattomien pelaajien välille. Kuten tavallista, niin minä tuon Knightsin, jossa ensikertalainenkin voi voittaa hyvällä noppatuurilla, ja Roborallyn, jonka pelaamiseen perehdytän halukkaita ensikertalaisia ennen varsinaisia otteluita.

Peseytymistä suihkuttomassa saunassa helpottaa olennaisesti se, jos saa jonkun kaatamaan päälle lämmintä vettä hiuksia pestessä. Voisimme tarjoutua pyytämättä tähän hommaan, kun huomaamme jonkun peseytymässä. Minusta ainakin on kiusallista pyytää ketään tekemään edes näin pientä palvelusta.

Olisi kiva, jos joku toisi piikkimaton mukanaan yleiseen käyttöön. Puupenkit ja seisoskelu käyvät selän päälle ja piikkimatolla makoilu tekisi sille hyvää. Samalla olisi hyvä tilaisuus kokeilla mattoa niiden harvojen, jotka eivät vielä ole sitä tehneet. Haluaisin nähdä, millainen ilme tulee sellaisen kontulaisen kasvoille, joka ei vielä ole kokenut piikkimaton aiheuttamaa alkuun varsin intensiivistä kipua.

Rismalahdessa on patjoja parvella, mutta peittoja tai tyynyjä ei ole. Makuupussin lisäksi kannattaa ottaa tyyny, jotta aamulla ei havaitsisi yrittäneensä nukkua kuin lintu nenä kainalossa. Avoimen tilassa kun koisii paljon ihmisiä, niin joukkoon mahtuu aina yksi kuorsaaja. Siksi kannattaa varustautua korvatulpilla. Minulla on useampi pari mukanani ja niitä saa ottaa, kunhan lupaa olla palauttamatta vaikkuisia tulppia puhtaiden joukkoon. Koska pystyn parven mataluudessa liikkumaan perin kehnosti, haluan nukkumapaikakseni tikkailta katsottuna toisen lähimmän nurkan. Tarvittaessa voin haastaa sen valtaajan röyhtäyskilpailuun.

Viimeksi Rismalahdessa luin sangen mielenkiintoista uskontotieteellistä kirjaa Amerikan intiaanien hikimajakulttuurista. Tällä reissulla haluaisin lukea jotain elämänkatsomustiedon oppikirjaa. Vaahtoan usein et:n puolesta tietämättä itse asiassa, mitä aineessa opiskellaan ja haluaisin paikata tätä aukkoa yleissivistyksessäni. Sitä paitsi etiikkaa käsittelevät tekstit edesauttavat hypotalamuksen toimintaa päivätorkkuihin valmistauduttaessa. Eli voisiko joku ystävällinen henkilö tuoda et:n oppikirjan miitissä lueskeltavaksi? Itse voin tuoda vaikkapa the Gospel of the Flying Spaghetti Monster -kirjan.
 
Lyhyt ja nopea viesti: äiti maksoi miittimaksuni jo aikaa sitten, mutta listassa nimimerkkini näkyy vielä punaisena. Haluaisin tietää, että onko lista vain päivittämätön vai eikö maksu ole tullut perille? Eräpäiväkin kun on jo ylihuomenna.
 
Olen ollut siinä uskossa että Rahis on päivittänyt maksaneita tai maksamattomia (korjatkaa joku jos olen väärässä). Meillä on rahis vaihtunut enkä tiedä onko uudelle ohjeistettu tuota juttua. Pitääkin ottaa häneen yhteyttä asiasta.
 
Jostain minäkin kyytiä kaipaisin. Joko Kouvolan tai Lahden asemalta tai Vääksystä, johon toivottavasti pääsee Lahdesta linja-autolla. Hätätilassa voin luultavasti tulla omalla autolla, mutta mieluummin junalla.
 
Junat ovat Kouvolassa 15.22 ja 18.17. Itselleni on sama kummalla tulen.
 
Olisiko etusivulla aiheellista muistuttaa miittimaksun eräpäivästä, joka on tänään?
 
Mitäs jos Pagba hakisin sut Heinolan ABC:lta, siinä kun on se herkkukauppa vieressä, niin vois ostaa hieman bratwurstia mukaan.
 
Olórini sanoi:
Junat ovat Kouvolassa 15.22 ja 18.17.

Mahdolliset omat junani saapuvat muutaman minuutin heitolla samoihin aikoihin, ja myöskin kumpi tahansa käy.
 
meppin sanoi:
Olórini sanoi:
Junat ovat Kouvolassa 15.22 ja 18.17.

Mahdolliset omat junani saapuvat muutaman minuutin heitolla samoihin aikoihin, ja myöskin kumpi tahansa käy.

Varmistan vielä Fuinurilta, mutta voitaisiin lähteä vaikka jo puoli neljältä Kouvolasta.

PS. Pagba tuleekin ilmeisesti Lathronin kyydissä, entäpä Shetai? Meillä on nyt mukana May, Aulë, Fuinur, Olórini, Meppin
 
Ilmoittelenpa minäkin tässä kyydin tarpeistani. Kyyti Tampereelta tietenkin olisi paras, mutta jos sellaista ei ole tarjolla, voin siirtyä noukittavaksi Lahteen, tai Vääksyyn. Vaihtoehtoisesti voin mennä Junalla myös Jyväskylään, ja sieltä Lathronin kyydillä jatkamaan.

Lahtron: mikä on aikataulusi silloin?
 
Herkkuja ajattelin minäkin Cittaria ehdottaessani, Lathron. Sieltä saa ensiluokkaista kylmäsavustettua hevosenlihaa 33,40 kilo. Logistisesti Cittari sopisi minulle Vuohkalliota paremmin, koska sinne pääsee paikallisbussilla. Pitää ottaa nimittäin huomioon sekin mahdollisuus, että kukaan ei ennätä heittää minua autolla rendezvou'hun.

Mistä ajattelit miittruoat ostaa, Lathron?
 
Ylös