Roinan raivaus

Itse raivasin äsken raivolla, sormet verillä paperihaavoista: alakoulun vanhempien säästämiä papereita, vihkoja, koulutöitä. Sain niitä selaillessa paniikkikohtauksen kaikista päälle vyöryvistä muistoista, kun olin kiusattu ja niin yksinäinen. Nyt on jotenkin helpottunut ja raikas olo, kun ne muistot ovat tuolla roskiksessa jätesäkissä. Vanhemmat varmaan olisivat pistäneet hanttiin, jos olisivat olleet paikalla. En vain halua katsella jotain vihkoa, jonka kanteen olen piirtänyt kaksi mustaa salamaa iskemään omaa nimeäni. Sen sisällä oli mustalla piiretty valtava, tummanpuhuva hai hampaat irvessä. Piirretty prinsessa seuraavalla sivulla hymyilee ja itkee samaan aikaan. Ympärillä on mustaa suttua kuin alkanutta masennusta. Nyt on hyvä, että kaikki tuo on roskiksessa. Oli siellä jotain normaalejakin piirroksia ja muita, mutta en vain halua katsella niitä. Ihanan kepeä ja puhdistunut olo <3
 
EDIT:// Rohkenin heti tämän viestin jälkeen vaatekaapeille ja sieltä löytyi jätesäkillinen hävitettävää. Siis miksi olen säilyttänyt esim. vanhoja rintsikoita korinpohjalla kaikki nämä vuodet. Varmaan kohta 15 vuotta kun olen niitä käyttänyt. Eihän sellaisilla voi edes olla... myös useampi t-paita sai huutia.
Minulla ainakin säästyy vanhoja, koska jos tulee se tilanne, että kaikki uudet ovat pesussa, mutta muuten en koskaan käytä. Varsinkin alusvaatteiden kanssa tämä ajatus pyörii mielessä tosi usein. Ja sitten säilytän esikoisen vauva-aikaisia venähtäneitä rintsikoita tai 10 vuotta vanhoja alushousuja joita en oikeastaan käytä kun kuminauha on huono tai sivussa on reikä. Tai säilytin. Nyt olen tänä kesänä ostanut nipun uusia ja heittänyt vanhoja ihan tietoisesti roskiin. Tekee vaan niin pahaa laittaa kankaita sekajätteeseen, mutta alusvaatteita ei huolita tekstiilikeräykseenkään.
 
Täällä käynnistyi tuossa pari viikkoa sitten uudelleen organisointi ja sitä myöten raivauskin, yllättävän vähän sitä on tähän mennessä roskiin asti mennyt, vain toista muovikassillista. Tänään törmäsin sitten 18 vuotta sitten aloitettuun projektiin johon liittyviä tiedostoja ei enää ole tallessa tai jos on niin tietokonekorpulla tai osin sekaisin olevalla kovalevyllä. Oli melko vapauttavaa heittää n.100 monistesivua pois ja osa kakluuniin tulille. Huomenna pitäisi kai selvittää osa aikakauslehdistä ja taloyhtiön wanhoista papereista (osa on vanhempia kuin minä) ja ottaa kirjalaatikot esiin, josko jotain muutakin poistettavaa löytyisi kuin nuo säälittävät 4 mitkä poistuvat varmasti. Samalla tekee suursiivousta, jos vaikka lattiankin saisi pestyä ennen joulua...
 
Last edited:
Ylös