Roolipeli: Vihollisia matkalaisten leirillä - säännöt ja offtopiikki

Ehdottomasti. Pagban pitää vaatia äänten uudelleenlaskentaa ja kaikkien viestit pitää tarkastaa ja sivuhistoriat tutkia ettei viestejä ole peukaloitu.
 
Huomatkaa, että Nyarro äänesti Barbaaria, ei Pagbaa. Onko se laillista? Lock them up! Feed them to bunnies!
 
Äänestystilanne:

3 Hemuel (Sidhiel, Tik, VeVe)
1 VeVe (Hemuel)
1 Sidhiel (Laichalaf)

Hemuel siis tippumassa kolmella äänellään. Vielä vajaa vuorokausi päivää jäljellä.
 
Ihan mukavan pelin saitte aikaan :) Tiukkaa oli loppuun asti, jos jäljellä olevat hyvikset olisivat uskoneet Hemuelia ja äänestäneet VeVeä olisivat hyvikset voittaneet. Näin pelinjohtajana oli hauskaa seurailla teidän pelaamistanne, toivottavasti täällä pelaillaan vielä lisää :)
 
Voi että, olin jo varma voitosta kun sain VeVen tietooni ja oli enää yksi örkki jäljellä... No, lohduttaudun henkilökohtaisesti sillä, että ensimmäisenä päivänä sentään osuin Sidhieliin. Kiitos pelistä :)
 
Kirjoitin pudonneiden yksärikeskusteluun näin
Täytyy sanoa että yllätän itsenikin olemalla nyt entistä vakuuttuneempi Tikin ja Sidhielin (en muista hahmojen nimiä enkä jaksa niitä etsiä vaikka kirjoitankin Eärendilin ajatuksia) kuulumisesta Sarumanin joukkoon. Tosin Hemuelia epäilin alunperin, mutta hänen vakuutuksensa tuntuu varsin uskottavalta ja sitä vastaan nouseminen taas herättää aika vahvoja epäilyksiä. Mutta mikään selvänäkijä en todellakaan ole. Toivotaan että kaikki puhtain mielin liikkeellä olevat käyttävät äänensä ja tekevät sen viisaasti tänään.
 
Hyvän pelin kyllä pelasitte kaikki, peli lähti alussa kulkemaan suotuisasti hyviksille, mutta sitten kun Gandalf ja Aragorn tippuivat peräkkäin niin pahikset pääsivät voittamaan. Pelille olisi muuten saatu aika hauska loppu jos muut hyvikset olisivat uskoneet Hemuelia ja sitten toinen pahiksista olisi tullut esiin ja väittänyt että hän on oikea Aragorn 😃

Olisi itsekin hauska päästä pelailemaan täällä, eli jos jollain on kiinnostusta vetää peli niin siitä vaan järjestämään! Toki voidaan pitää vähän hengähdystaukoa kun tämä on niin hiljainen keskustelupalsta. Kuten Tik jo sanoikin, älköön peli-ilomme koskaan sammuko!
 
Suunnittelimme tätä jo alussa että Veve olisi väittänyt olevansa oikea Aragorn, mutta hylkäsimme suunnitelman kun voitto alkoi näyttää varmalta ja mietimme että hiljaa hyvä tulee.
 
Minä haluan vain kiittää runsain mitoin Gorbagia hauskan pelin järjestämisestä ja hyvästä johtamisesta! Ja tietysti täytyy onnitella voittajia! Otetaan vain uusiksi heti kun siltä alkaa tuntua.
 
Kiitos pelistä, ai että, Hemuel (Sarumaniksi epäilemäni) puhuikin totta, eikä ollut Lilian (merkillistä että ei kerro enempää historiastaan, opeteltu tarina?) kanssa liitossa. Tikin ajattelin erinäisin perustein olevan haltia, mutta VeVen (Aragorniksi luulemani) tuumin vain tarkkailevan tilannetta.
 
Minun osaltani peli jäi niin lyhyeksi että olisin valmis uuteen vaikka heti! Oli todella virkistävää pelata pitkästä aikaa vaikka varastin hahmon suoraan toisesta tarinasta. Ihan mielenkiinnosta, kuinka moni muu tuntee Noiturit kuin Pagba jonka lähteminen leikkiin mukaan oli minusta aika hauskaa :D

Olisi muuten hauska nähdä lainaus tai kuulla ylipäänsä pahisten keskenään kulisseissa käymistä keskusteluista :) Se avaisi kivasti sitä mitä taustalla oikeasti tapahtui.

En ole vetänyt (menestyneitä) pelejä enkä tiedä mikä oikeasti toimii, mutta pohdittiin kotijoukoissa sitä miten peli muuttuisi jos alkuasetelma olisikin sellainen että kukaan ei tiedä toisensa roolia, mutta pääpahiksella/Sarumanilla olisi vähän samanlainen rooli kuin Aragornilla että hän saa kysyä joka yö jonkun roolin. Jos hän löytää pahiksen tämä liittyy Sarumanin keskusteluun ja yhdessä he saavat äänestää öisin muita pois. Mutta vasta kun heitä on vähintään kaksi.
Toisaalta nytkin peli oli hurjan tasainen että kallistaisiko tällainen tilanne peliä liikaa hyvisten suuntaan? Olisin ehkä kaivannut sitä ensimmäistä tunnustelupäivää ilman äänestystä että olisi ollut enemmän aikaa keskustella ja tunnustella tilannetta.

Ainoat mitkä jäivät minua kaivelemaan oli se että itse otin aktiivisen roolin ja lähdin äänestämään ensimmäisenä päivänä, koska niin piti tehdä ja tein sen liian aikaisin, koska lopulta olisin voinut vaan jättää äänestämättä ja päässyt kuin koira veräjästä ja samalla saanut pelattua enemmän hahmoni mukaista tarkkailijan peliä. En tiedä olisiko se millään lailla muuttanut äänestystilannetta. Ehkä ei. Ja toisaalta se että osa ei äänestänyt jatkossakaan iltaisin. Joku seuraamus äänestämättä jättämisestä olisi hyvä olla. Näin pienessä ja hiljaisessa pelissä pois pudottaminen olisi kuitenkin ollut liian raju seuraamus.
Kun seurasin peliä niin minua jäi ärsyttämään hahmot jotka eivät kertoneet yhtään mitään itsestään tai liikkeistään (valheita tai tosia, ihan sama). Ehkä vaan analysoin asioita liikaa täällä omassa päässäni ja kaipaan materiaalia jota mielessäni prosessoida 😅

Minulla särähti heti alussa se että Lilia yritti rapsuttaa ponia joka ei tykännyt rapsutuksista. Lisäksi miksi hieno neito kävelisi ratsastamisen tai vaunuissa kulkemisen sijaan? Poni ei olisi tykännyt örkistä mikä olisi minusta looginen syy sille ettei hän kulje ratsain. Puntaroin ensimmäistä äänestystä todella pitkään, mutta Nyarro vaikutti velholta. Hän tunsi entit, mutta ei tuntunut pitävän heistä, joten oletin hänen asuvan enttien läheisyydessä ja asenne heitä kohtaan kieli Sarumanista. Kolmas jota epäilin oli Veve, mutta epäröin hänen ja Laichalafin välillä. Hemuel oli alussa samassa epäiltyjen joukossa, mutta viimeiset todistukset vakuuttivat minut. Eli oikeasti taisin lopulta epäillä kaikkia muita paitsi hiljaisia ja Barbaaria :D Epäilin vielä silloinkin kun ensimmäinen örkki tippui, koska ajattelin että pahikset olivat saattaneet alussa sopia että uhrataan yksi omista (joka ehkä ei syystä taikka toisesta halunnutkaan osallistua peliin sen suuremmalla panoksella) että sillä saadaan vakuutettua muut. Näin epäluuloinen olin ja näin pitkälle analysoin asioita 😂

Kiitos pelistä *kumarrus*. Kiitos @Gorbag the Orc kun järjestit tämän. Oli varmaan aika sopivan tiivis peli. Toivottavasti jossain vaiheessa (ehkä jo ensi vuoden keväällä?) taas pelataan!
Minä nautin henkilökohtaisesti itse niin paljon rooliin heittäytymisestä että en malttaisi ikinä toimia pelkkänä pelinjohtajana :) The Miittien larpeissakin tykkään kun Henane suunnittelee mukaan juonenkäänteitä joita en itsekään tiedä ja toimii pelin aikana pelin johtajana, jolloin minä saan sukeltaa ihan täysillä rooliini miettimättä kesken pelin mitään pelinjohdollisia tehtäviä.
 
Itse yritin esittää 'vale-Aragornia' puhumalla Briissä vierailevista sankareista ja haltioista, että pahisten epäilyt kohdistuisivat enemmän minuun. Alussa epäilin joko Jaamarin tai Pagban olevan oikea Aragorn. Se että VeVe oli mukana äänestämässä örkkiä pois, sotki ajatukset melkoisen hyvin loppupelin osalta.
 
Täytyy nolona myöntää, että olin varma Tikin olevan pahis, lähinnä äänestysten perusteeella. En oikeastaan kiinnittänyt paljoa huomiota ”rooleihin”, sillä pelissä oli kyse siitä, kuka äänestetään pois. En tosin ole pelannut Mafiosoa koskaan itse, mutta muita pahat hyviä vastaan -pelejä kylläkin. Niissähän on muut toiminnallaan luottamaan itseensä, ei luoda mitään kunnon henkilöllisyyttä tai taustatarinaa.
 
Vaikka tykkäsin tämän pelin kompaktiudesta ja selkeidestä, niin toisaalta nautin myös peleistä joissa ei ole joukkueita vaan jokainen selviytyy itse ja muodostaa itse ryhmiä joissa toimii. Toki nämä pelit ovat sekavampia ja omalla tavallaan suuritöisempiä ja ehkä venyvät ja vanuvat joskus liian pitkiksi. Niissä on omat haasteensa, mutta toisaalta niissä on alussa kaikki ovet auki.
 
Ylös