Sankari palaa kotiin (12-osainen)

Dracaena

Raseena
Täälläpä 2008-09 vaihteessa kirjoitettu novelli, jonka lähetin/kirjoitin erääseen kilpailuun. Ajattelin nyt, että laitetaan se kärmesläistenkin luettavaksi. :) Novelli on melko pitkä ja siksi lähetän sen tänne osissa (onnekseni se jakautuu muutenkin varsin selvästi osiin) ja uutta osaa laitan varmaan uutena viestinä viikon parin viiveellä (no saattehan tekin esittää toivomuksia sen suhteen) mahdollisten kommenttien perään. Eli siis kaikki osat tulevat olemaan tässä topikissa. Osa osista, kuten tämä, ovat hiukan lyhempiä. Mukavampi teidän lukea!
Niin, ja mikäli novellissa on jotain epäloogisuuksia tai virheitä, niistä saa ja pitää huomauttaa ja palautehan on tietenkin äärimmäisen kiva juttu! Tässä tulee siis ensimmäinen osa novellista Sankari palaa kotiin, jonka on inspiroinut Beowulfista (elokuvasta) tuttu kappale A Hero Comes Home.


Edit: poistin
 
Last edited:
Pari kysynystä:
Minkä maalaisia ovat Hans, Rita ja heidän perheensä?
Entä mihin aikaan novellin tapahtumat sijoittuvat?
Kiitos jo etukäteen!
 
4/12

Eivät minkään maalaisia. 😉
He voivat olla missä maassa tai maailmassa tahansa. Mielestäni sillä ei ole sinänsä merkitystä, periaatteessahan tämä voisi tapahtua missä tahansa. Sama juttu ajan kanssa. Teknologia on kuitenkin jonkin verran kehittynyttä, eli suhteellisesti maailma on varmaankin verrattavissa meidän 1900-lukuumme. Ilmasto taas on lämmin tai kuuma. Minulla on välillä pieni kuvitelma, missä maassa tämä voisi tapahtua, mutta en kerro sitä teille. Jokainen saa kuvitella tapahtumat Ardaan tai Marsiin ihan oman mielensä mukaan.
Nyt onkin jo aika laittaa jatkoa. ^_^

_____________________________________________________________________________________

Edit: poistin
 
Last edited:
5/12

Meinasin ihan unohtaa tämän! Kesällä oli niin paljon kaikkea hommia, etten ehtinyt ajatella tätä. Nyt sitten laitan sen seuraavan osan...
________________________________________________________________
Edit: poistin
 
Last edited:
6/12

(BTW, puolessa välissä!)Meinasin taas unohtaa. Voisin tässä piakkoin laittaa esille koko helahoidon, jos vaikka joululomilla joku innostuisi lukemaan tämän läpi kokonaan. Nyt kyllä voisi itusekin lukea ja tuhota kaiken oudon ja ällön ja kunnolla muokata tämän. Mutta siihen tarvitaan teidän kommenttejanne

___________________________________________________________

Edit: poistin
 
Last edited:
Vautsi, en ole vuoteen lähettänyt tälle jatkoa! Ilmeisesti kukaan ei ole sitä erityisemmin kaivannut, mutta jos jotakuta nyt on jäänyt vaivaamaan, niin yritän saada tämän lähetettyä kokonaisuudessaan tänne. On sitten tylsälle päivälle tekemistä. Itse en pidä tästä enää läheskään niin paljon kuin alussa, ja parannusehdotuksia olisi mielessä muutama, mutta en ole jaksanut paneutua tähän uudestaan...
Niin, ja kerta muutenkin nämä omat kommenttini ovat tässä olleet sinisiä, niin olkoon nytkin. Vaikka itsenäisyyspäivän kunniaksi.



Edit: poistin
 
Last edited:
Kuules nyt Dracaena, on suorastaan halpamaista näin pitää jännityksessä aktiivista lukijaa, joten sitä tekstiä tänne niin kuin olisi jo!

P.S Ole vain aivan ylpeä tästä:D<3 Love it
PP.S Niin ja sitä jatkoa kiitos? :)
 
Oho. Minä olen sitten ihan kokonaan unohtanut tämän. Kyllä se minulla jossain on kokonaisuudessaan tallessa, mutta novelli on jo sen verran vanha, etten ole varma, kestäisinkö lukea 16-vuotiaana kirjoittamaani tarinaa.

Mutta unohtavaista sydäntäni kuitenkin lämmittää, että olet lukenut tarinaani ja vieläpä pitänyt siitä! Kiitoksia paljon A. U. I. :) Ehkä minun pitää sinun mieliksesi etsiä novellin loppu jostain ja harkita sen julkaisemista täällä.
 
Ylös