Sanotut kommentit

Hilgaria

Hobitti
"Olet sairas mies." -Kaverini, joka mm. näkee ihmisiä vapaa-ajallaan ehkä viisi kertaa vuodessa ja on muutenkin yksi omituisimmista tyypeistä mitä tiedän.
 
Siirsin tästä keskustelusta Vintille pätkän keskustelua, jossa ihmiset olivat eri aaltopituudella sen suhteen, mistä oikein puhuttiin. Koska itse keskustelussa ei ole mitään suurta vikaa, siistin sen.

Alla alkuperäinen aloitus:
WhiteWolf sanoi:
Mimmoisia kommentteja teistä on sanottu netissä tai oikeassa elämässä?
Millaisen arvon yleensä annat kommenteille ja niiden sanojille?

Kommentit minusta:
http://timo.unimaa.net/kommentit

Apulanta - Teet meistä kauniin

Lisäksi palaute tähän liittyen: olisi hienoa mikäli voisit valita muutaman kommentin esimerkin vuoksi sekä kuvailla, miksi nämä kommentit olivat sen arvoisia, että haluat nostaa ne esille. Olivatko ne osuvia? Kertovatko ne sinusta jotakin?

Ja samaa toivon kaikilta keskustelun osanottajilta.
 
Elämän mittaan sitä on ehtinyt kuulla kaikenlaista kommenttia. Itse niitä kommentteja enemmän olen miettinyt sitä, kuinka paljon kommentit vaikuttavat omaan käsitykseen itsestään.

Jos kuulen jonkun kommentin, onko se vaan jonkun käsitys minusta vai annanko sen mielessäni muokata itseäni niin, että minusta tulee sen kommentin mukainen... Ja miten joskus negatiiviset kommentit harmittavat paljon, mutta sitä alkaa itse kohta miettimään olisiko niissä perää. Olenko sellainen kuin sanotaan, näkevätkö muut paremmin.

Joskus mietin sitä myös, kuinka ikävät asiat on helpompi uskoa. On helpompi uskoa jonkun olevan oikeassa kommentoidessaan mua ikävästi kuin jos kehuu. Oletteko tällaista huomanneet? Joskus sitä kokee olevansa sisäisesti vahvempi, tuli mitä tuli, joskus taas on hirveän herkkä tulkitsemaan ihmisten kommentteja ja vääntämään niistä jotain "mitä se taas tarkoitti, olenko ihan kamala...".

Ajatuksen virtaa, hyvinkin sekavaa. Nyt tuli yövuorolainen joten lopetan enemmän höpinän tähän tai tulee kommenttia. :grin:
 
d( ó.Ò )b

Titiuu sanoi:
kuinka paljon kommentit vaikuttavat omaan käsitykseen itsestään.
Porauduit todella hyvin siihen, mitä alunperin olemme täällä ajaneet takaa. Mielipiteethän vaikuttaa nykynuorison olemukseen ja pukeutumiseen todella paljon eikä lapsetkaan ole enää lapsia vaan alkavat olla "aikuisia" jo nuorempana. "Jengin" vaikutus päättää olemuksesta. Mutta palatakseni kommentteihin niin ainakin omalle kohdalle tekee kipeää jos joku aika henk.koht. kommentin pistää eikä se ole hyvästä. Tokihan osaan arvioida omalla kohdallani, että onko henkilö puhunut totta vai ei, ja onko koko hommassa mitään perää. En ole niin kiinni enää kommenteissa kuin ennen. Paljon on kaikkea kuultu.. :p

Titiuu sanoi:
Jos kuulen jonkun kommentin, onko se vaan jonkun käsitys minusta vai annanko sen mielessäni muokata itseäni niin, että minusta tulee sen kommentin mukainen... Ja miten joskus negatiiviset kommentit harmittavat paljon, mutta sitä alkaa itse kohta miettimään olisiko niissä perää. Olenko sellainen kuin sanotaan, näkevätkö muut paremmin.
Tämä on kyllä niiiin totta, niin totta. Ja jos kuulet kymmenen kommenttia joista yhdeksän on positiivista ja yksi negatiivinen niin mitkä kommenteista jää mieleen? Tietenkin se yksi negatiivinen jää kalvamaan mieltä vaikka syytä ei välttämättä olisikaan.. Tämä on luultavasti myös kovin yleistä valtaosalla. Ihmisen on niin helppo takertua negatiiviseen kommenttiin ja tehdä siitä itsesäälille kotopesä, kuin poimia niitä hyviä ja tehdä niistä vyyhti piristämään elämää.

Todella hyviä ja miettimisen arvoisia kommentteja.

Voisin todella kommentoida omiakin kommenttejani, mutta en laita kuitenkaan tänne mitään leikkaaliimaa-juttua mikä olisi ihan turhaa kun kerran on jo linkki näkyvissä. Nuo kommentit olen siis kerännyt vuosien varrella sekä irkin ihanasta maailmasta että IRC-Galleriasta. En ole siis jaotellut tuolla hyviä ja huonoja vaan kaikki on samassa paketissa. Monet ovat minua kommentoineet, ja kaiketi pitää osa paikkaansakkin kun kerran samaa toistoa aina välillä. Minua on sanottu joskus myös Elastisen kaksoisolennoksi sekä Pääkkösen näköiseksi. Nykyisellä hiustyylilläni en kyllä varmaan enää kummaltakaan näytä.. Joskus vuosia sitten aika monikin sanoi minua Elastiseksi, ja tämä tavallaan oli aika huvittavaakin. Mutta palataampas kommentteihini. En ole kerännyt noita pitäen silmällä pelkästään statustani vaan lähinnä miettien sitä, että pitäähän sitä myöhemmin olla mille naureskella.

Tässä vielä muutama mitkä kertovat minusta kaiken:
17.11.2005 12:57 <Adellan> Ilmeiden perusteella vois jo soittaa valkotakkiset paikalle ;)
21.01.2004 20:08 * Aralyser kruunaa WhiteWolfin irc-addiktien Kuninkaaksi

Lopuksia haluan vielä pahoitella aiheuttamaani pahaa täällä sekä tämän viesitn linkkien määrää. Ne ovat täällä vain selventääkseni kantaani ja siksi, että kaikki löytäisivät sekä irkin että kuuluisuudet.
 
Voi vitsit, tiedän kyllä olevani fiksu ja filmaattinen ja kaikkea, mutta jos olisin tiennyt päätyväni aloituspostiin, olisin vaivautunut kirjoittamaan jotain muutakin kuin tuollaisen yhden heiton ihmeen. :hups:

En anna muiden kommenteille hirveästi painoarvoa, koska yleensä ihmisillä ei ole riittävästi tietämystä oikeasti paikkansa pitävien juttujen sanomiseen tai sitten ne ovat muuten vaan sellaisia, ettei niitä kannata kuunnella. Vähän läheisempien kavereiden sanomat asiat ovat tietysti eri juttu, mutta he tuntevatkin minut riittävän hyvin voidakseen sanoa todennäköisesti ihan aiheellisia kommentteja. Niille kommenteille antaa myös painoarvoa, tuntui kieltämättä kivalta kun kaverityttö sanoi ihanaksi. :)
 
Äitini sanoi tänään, että näytän pieneltä pojalta. Tämä ei sinänsä ollut mitenkään outoa, olen kuullut täsmälleen saman kommentin monta kertaa ennenkin, joskaan en koskaan äidiltäni. Äitini sanomana se ei missään nimessä ollut kehu, mutta ihmisten mielipiteet siitä, kuinka tyttömäiseltä tai naiselliselta minun pitäisi näyttää, eivät oikeastaan kiinnosta minua. Toisaalta kommentti on kyllä myös totta. Minusta on äärimmäisen outoa, että joskus minun todella kuvitellaan olevan miespuolinen, mutta kampauksen ja ruumiinmuotojen (puutteen) takia jossakin määrin pikkupojalta jos olen pukeutunut normaaliin farkut ja t-paita -tyyliini.
 
Ahma sanoi:
Äitini sanoi tänään, että näytän pieneltä pojalta. Tämä ei sinänsä ollut mitenkään outoa, olen kuullut täsmälleen saman kommentin monta kertaa ennenkin, joskaan en koskaan äidiltäni.
Minulla on hiukkasen samankaltainen kokemus, kaverini sanovat, että näytän pojalta. (tästä syytän äidin puolen geenejä, äitinikin näyttää valokuvissa, jossa oli minun ikäiseni, ihan pitkähiuksiselta mieheltä :grin:). Myös ihastuttavia kommentteja "sä oot friikki/outo" on tullut kuultua, onneksi vain kavereilta. Kaikki kommentit olen jostain kumman syystä pystynyt ottamaan positiivisella kannalla ja tämä on taas nostattanut itsetuntoani.
 
Tutustuin mukavaan tyttöön joskus toistakymmentä vuotta sitten ja meillä oli hieman säpinää. Olisin mieluusti alkanut seurustella hänen kanssaan, mutta hän kieltäytyi sanoen syyksi sen, että hän oli nähnyt liikaa varoittavia esimerkkejä lähipiirissään. Jatkoimme siis kaverilinjalla. Useampia vuosia myöhemmin olin hänen kihlajaisissaan kun hän paljasti todellisen syyn kieltäytymiselleen: olin niin himmeä ja pimeä tyyppi. Eihän sille voinut kuin nauraa.
 
Olin lukioikäisenä pitkätukka, jollaisena komeilen ajokortissanikin. Myöhemmin olen suosinut lyhyempää hiusmallia, yhdessä vaiheessa minulla oli puolen millin pystytukka. Käydessäni tuolloin baarissa (vielä piilolinssit silmilläni) portsari katsoi ensin ajokorttiani, sitten minua ja hihkaisi: "Ei h******, tämä jätkä yrittää jonkun muijan papereilla sisään!" :D
 
Ylös