Satunnaisia kysymyksiä aivan kaikesta

Osaako joku sanoa, kestävätkö kaupasta ostetut salsa ja guacamole pakastamista? Mietin taas kerran yksittäisen burriton pakastimesta sulattaessani, että olisi hirmu kivaa, jos sen kanssa olisi edes salsaa. Mutta meillä syödään meksikolaistyyppisiä ruokia sen verran harvoin, ettei olisi mitään järkeä aukoa kastikepurkkeja yksittäisiä annoksia varten, kun suurin osa purkin sisällöstä ehtisi pilaantua ennen kuin sitä seuraavan kerran tarvitaan. Nytpä sitten mietin, voisiko ehkä tehdäkin niin, että lusikoisi purkkiin jäljelle jääneen kastikkeen jääpalamuottiin ja pakastaisi pieniksi annoskuutioiksi, joita voisi sitten aina tarvittaessa yksitellen sulattaa.
 
Avokadot voi myös pakastaa, sillä listeria ei pääse kasvamaan pakkasessa. Pakastaessa avokadot voi esimerkiksi kuoria, muusata ja puristaa joukkoon pienen määrän sitruunamehua. Soseen voi pakastaa vaikkapa pakastepussissa. Pakastettu avokado sopii esimerkiksi
Tästä voisi päätellä, että guacamolenkin voisi pakastaa. Tomaattikastikkeita olen pakastanut, joten minä uskaltaisin kokeilla myös salsaa. Sittenhän sen näkee, muuttuuko maku tai rakenne epämiellyttäväksi.
 
Osaako joku sanoa, kestävätkö kaupasta ostetut salsa ja guacamole pakastamista?
En ole pakastamista kokeillut, mutta kommentoinpa kummnkin: salsan osalta olen jatkokäyttänyt jämät ruoanlaitossa esim. jauhelihakastikkeessa tai ylipäätään missä vaan mihin käytän tomaattimurskaa.
 
Meillä niitä salsaruokia on tosiaan vähänlaisesti (tomaattipohjaisia ruokalajeja harrastetaan perheessämme ylipäätään aika vähän, koska ne eivät ole järin suosittuja), ja kysymykseni pontena oli pikemminkin se, miten saisin aina tarvittaessa pienen annoksen salsaa ja guacamolea yksittäistä ruoka-annosta varten. Mutta totta on, että salsa on ihan mainio kastikepohja. Meillä on yksi ruokalaji, johon kuuluu salsasta ja kasvisproteiinista väsätty kastike ja jota syödään lähinnä silloin, kun lasten isä ei ole ruokailemassa.
 
Ylös