Satunnaista nippelitietoa ja satunnaisia korjauksia

Jos kiinnostaa tietää kuinka suojaudutaan "pahaa silmää" vastaan niin tässä kolme tapaa kuinka se tehdään:

Mano fica: kaikki sormet puristetaan nyrkkiin ja peukalo työnnetään etu- ja keskisormen välistä (elleellä myös rivo merkitys tai ainakin silloin ennen)

Mano cornuta: ojennetaan etusormi ja nimetön, muut sormet painetaan peukalolla alas

Mano pantae: ojennetaan etu- ja keskisormi, muut sormet painetaan peukalolla kämmentä vasten
 
Re: He kuolivat kirkuen

Oudoista kuolemista puhuttaessa varsin ehdoton tapaus on myös USA:n ensimmäisen etsivätoimiston perustajan Allan Pinkertonin kuolema: Kävelylenkillä ollessaan mies kompastui ja puri vahingossa kieleensä. Tästä seurasi verenmyrkytys, johon miespolo kuoli. Joten olkaahan varovaisia näillä liukkailla keleillä. :p
(Pureeko tuo hymiö muuten kieltään?)
 
Rasputin,tuo seksuaalisesti aktiivinen selibatisti, murhattiin seuraavsti:
Tälle juotettiin runsaasti myrkytettyä viinaa ja kun se ei tehonnut,häntä ammuttiin.
Hänen ruumiiseensa sidottiin painot ja hänet heitettiin nevajokeen.
Lopullinen kuolinsyy oli hukkuminen.
Päheä äijä tuo Rasputin :)

Sherlock Holmesin kirjoittaja sir Arthur Conan Doyle katsoi, ettei kaksi käsityöläisluokkaista tyttöä kykenisi huiputtamaan häntä, ja siksi hän luennoi Frances Griffitsin ja Elsie Wrightin väärentämistä "Cottingleyn keijukaiskuvista" Yhdysvaltoja myöten.
Kuultuaan yhdysvaltalaisen Margery Crandon -nimisen meedion kyvyistä tämän aviomieheltä, Conan "barbaari" Doyle julisti M.C:n kyvyt aidoiksi.
Kun parapsykologi Joseph B. Rhine todisti M.C:n olevan huijarin,
Sir Arthur Conan Doyles julkaisi suorasanaisia,hyvien tapojen sekä kaikkien perustelutapojen huipputuotoksia bostonilaisissa sanomalehdissä.
Malliesimerkki näistä argumentiikan helmistä on seuraava
”J. B. Rhine on ääliö.”
 
Re: He kuolivat kirkuen

fanye sanoi:
[ Ja mitä itse asiassa on valeriaana? Jonkinlainen yrtti/lääke/myrkky se ainakin on.

Rohtovirmajuuri - Valeriana officinalis

Rohtovirmajuuri kasvaa 50 – 130 cm korkeaksi ja sillä on pysty, yleensä haaraton varsi. Sen lehdykät ovat harvahampaiset ja lehdet kasvavat niissä vastakkain. Varsien latvoissa kasvavat kukinnot ovat yleensä punertavat, joskus harvoin valkoiset. Kasvi kukkii heinä – elokuussa.

Rohtovirmajuuren rohdoksi käytettävä osa on sen juurakko pääjuurineen. Kasvin juuren vaikutus on lievästi rauhoittava, ja sitä käytetäänkin lääkkeeksi tuskaisuuteen, levottomuuteen, hermostuneisuuteen ja unettomuuteen. Virmajuurta on uskottu käytetyn myös viisasten kiven valmistuksessa ja sillä on katsottu olevan voima suojella kantajaansa noituudelta.
 
Verenmyrkytyksistä on monta hassua kuolemaa johtunut:

Jean-Babptiste Lully ei suinkaan jäänyt historiaan siitä että oli yhdistänyt baletin ja oopperan vaan siitä että kuoli iskettyään tahtipuikon isovarpaaseensa.
Oikeastaan kyse ei ole tahtipuikosta, vaan tahtisauvasta, jota kapellimestari siis piti kädessään ja paukkasi lattiaan. Kun Lullyn (kiva nimi :p ) pottuvarvas oli ottanut damaa kapulalta se aiheutti - yllätys, yllätys - verenmyrkytyksen.

Asiasta nikotiinipilleriin:
diabeetikoiden kohtauksista puhuttaessa sekoitetaan usein kooma, shokki ja insuliinishokki. Insuliinishokin saanut potilas on tajuton, koska hänen veressään ei ole tarpeeksi sokeria.
Shokin saanut potilas mielletään usein tapaukseksi joka ei ole tajuton, mutta jolla on niin alhainen verensokeri, että ei ole aivan järjissään. Jotkut puhuvat myös että shokin saaneella potilaalla on niin korkea verensokeri, että kyseinen käppänä on ihan sekaisin.
Koomassa oleva potilas on tajuton, koska hänen verensokerinsa on ollut aivan liian korkea niin kauan, että elimistö on pikkuhiljaa happamoitunut ja kuivinut.

Kello on paljon.
 
Keski-Suomen S-ryhmän osuuskauppa on nimeltään Keskimaa. Kaikki täkäläiset Prismat, S-marketit ja Salet ym. ovat siis Keskimaata. Minulla on Keskimaa-T-paitakin, jonka sain oltuani muutama vuosi sitten kesätöissä Prismassa.

Muuten, voisiko joku ystävällinen sielu (suomeksi: admini, Majatalon konnavahti tai Nellas_Elensar itse) katkaista tuon maailman pisimmän ruotsalaisen sanan keskeltä kahtia ja laittaa viivan väliin. Nykyisellään se venyttää viestiruudun niin pitkäksi, että ainakin minun resoluutiollani saa skrollata edestakaisin, että voi lukea viestejä.
 
Hathaldir sanoi:
Muuten, voisiko joku ystävällinen sielu (suomeksi: admini, Majatalon konnavahti tai Nellas_Elensar itse) katkaista tuon maailman pisimmän ruotsalaisen sanan keskeltä kahtia ja laittaa viivan väliin. Nykyisellään se venyttää viestiruudun niin pitkäksi, että ainakin minun resoluutiollani saa skrollata edestakaisin, että voi lukea viestejä.

Sana on nyt tavutettu, auttoiko? Minun näytölläni sana ei venytellyt ruutua alun alkaenkaan, joten on vaikea arvioida, pitääkö sanaa tavuttaa vielä uudelleen. :)
 
Nyarlathotep sanoi:
Espoossa on muuten paikka nimeltä Örkkiniitty. Siinä vieressä on tienviitta Keski-Metsämaahan...

Ja Örkkiniityntien varressa on hieno kivitalo, joka tunnetaan yleisesti nimellä Örkkilinna.
 
Kova jätkä tuo Chutchill...

Lady Astor sanoi kerran Winston Churchillille: "Jos olisitte mieheni, myrkyttäisin kahvinne!" Tähän Churchill vastasi: "Jos olisin miehenne, joisin sen."

Vitsi on hyvin vakava asia.
Winston Churchill

Pidän sioista. Koirat katsovat meitä ylöspäin. Kissat katsovat meitä alaspäin. Siat ovat vertaisiamme.
Winston Churchill

Maailmassa on hirveän monta valhetta, mutta pahinta on, että puolet niistä on tosia.
WInston Churchill

Clement Attlee on lammas lampaan vaatteissa.
Winston Churchill

Jo vuonna 1900 saatoin sanoa, että olin kirjoittanut yhtä monta kirjaa kuin Mooses.
Winston Churchill
 
Hathaldir sanoi:
Muuten, voisiko joku ystävällinen sielu (suomeksi: admini, Majatalon konnavahti tai Nellas_Elensar itse) katkaista tuon maailman pisimmän ruotsalaisen sanan keskeltä kahtia ja laittaa viivan väliin. Nykyisellään se venyttää viestiruudun niin pitkäksi, että ainakin minun resoluutiollani saa skrollata edestakaisin, että voi lukea viestejä

Anteeksi kun en itse sitä ensin huomannut. Miullakin se aluksi venäytti koko ruudun joten tavutin sen kerran (joka ei näköjään riittänyt). Mutta kiitos Thali kun korjasit asian :)
 
Tuosta Konnavahtitopicista tuli mieleeni tämmöinen: konnat ovat todella pitkäikäisiä elukoita. Tavallinen rupikonna voi elää jopa yli 40-vuotiaaksi, kun taas sammakot elävät vain parivuotiaiksi.

Rupikonna erittää ahdistettuna ihollaan olevista rakoista maitomaista myrkkyä, jonka ainesosat ovat osittain samoja kuin punaisessa kärpässienessä. Mikä onkin hassu juttu, kun englannin kielellä kärpässieni on toadstool eli konnanjakkara.

Lisääntynyt UV-säteily on tehnyt pahaa jälkeä rupikonnille, joten vahtikaa niitä konnia, etteivät pääse kuolemaan sukupuuttoon! :( (Minä ainakin symppaan konnia.)
 
Nellas_Elensar sanoi:
Vastaavasti suomen pisin sana on:

Lentokonesuihkuturbiinimoottoriapumekaanikkoaliupseerioppilas; 61 kirjainta.
Luin joskus jostakin (ja se jäi päähäni), että suomen kielen pisin sana on epäjärjestelmällistyttämättömyydellänsäkäänköhän ,48 kirjainta. Mutta ilmeisesti tämä lentokonesuihku... on sitten se virallinen pisin sana, tosin minun mielestäni tämä itse mainitsemani kuulostaa paljon mukavammalta. :wink:

muoksis. Typo piiitkässä sanassa. Pitihän se arvata.
 
"Islantilaisten joulupukki ei muistuta sitä pyöreää, hyväntuulista ja punapukuista setää, joka hallitsee pohjoisen pallonpuoliskon markkinoita. Islannissa pukkeja on peräti kolmetoista.

1600-luvulla joulupukit olivat isoja, rumia ja rähjäisiä. Niiden vanhemmat olivat peikkopari Grýla ja Leppalúði.

1800-luvun alussa käsitys joulupukeista muuttui: ne eivät olleet enää jättisuuria. Pukit harrastivat pikku varkauksia ja ilkitöitä. Kjötkrókur näpisti lihaa, Hurðaskellir paiskoi ovia ja Kertasníkir anasti kynttilöitä. Pukkien asu säilyi karkeakutoisena ja väriltään tummana.

Pukit alkavat vierailla ihmisten luona 13 päivää ennen joulua, yksi kerrallaan. Viimeinen pukki saapuu jouluaattona. Sitten ensimmäinen poistuu joulupäivänä ja viimeinen taas lähtee loppiaisena."


[Sigurbjörg Árnadóttir & Jouko T. Parviainen: Vastakohtien Islanti]
 
Theoderic sanoi:
että on olemassa harvinainen perinnöllinen tauti, jonka oireita ovat mm. hampaiston epämuodostumat, kalpeus, ruoansulatushäiriöt (pystyy syömään vain nestemuotoista ravintoa) ja kalpeus.

Yhdessä kummitusjuttukirjassa oli vähän samantyylinen juttu (tiedä sitten onko totta) :

'Jotkut lääkärit ovat sitä mieltä, että vampyyri-ilmiön takana on verisairaus nimeltä porfyria. Porfyriaa sairastava ei voi oleskella auringossa, hänen ikenensä vetäytyvät, hampaat paljastuvat ja hän tulee allergiseksi valkosipulille. Onneksi sairaus on harvinainen.'

Aika outo juttu sinänsä :D
 
Aredhel sanoi:
Theoderic sanoi:
että on olemassa harvinainen perinnöllinen tauti, jonka oireita ovat mm. hampaiston epämuodostumat, kalpeus, ruoansulatushäiriöt (pystyy syömään vain nestemuotoista ravintoa) ja kalpeus.

Yhdessä kummitusjuttukirjassa oli vähän samantyylinen juttu (tiedä sitten onko totta) :

'Jotkut lääkärit ovat sitä mieltä, että vampyyri-ilmiön takana on verisairaus nimeltä porfyria. Porfyriaa sairastava ei voi oleskella auringossa, hänen ikenensä vetäytyvät, hampaat paljastuvat ja hän tulee allergiseksi valkosipulille. Onneksi sairaus on harvinainen.'

Aika outo juttu sinänsä :D

Kyllä tuo Porfyria ihan oikea sairaus on, mutta taisi olla vain auringonvalon yliherkkyyttä. Jokunen vuosi sitten tuli televisiosta dokumentti pienestä pojasta joka kärsi kyseisestä taudista. Kävi yöt koulua ja joskus pääsi supervahvan suojavoiteen kanssa myös päivisin leikkimään. Lisää tietoa taudista löytynee osoitteesta http://www.helsinki.fi/project/porfyria/. Nelisensataa suomalaista kärsii sivuston mukaan kyseistä vaivasta, ettei se kuitenkaan ihan hirveän harvinainen ole. (tai no miten sen nyt ottaa).
 
Darksheer sanoi:
Nelisensataa suomalaista kärsii sivuston mukaan kyseistä vaivasta, ettei se kuitenkaan ihan hirveän harvinainen ole. (tai no miten sen nyt ottaa).

Niin.. 400 viidestämiljoonasta ei varmaan ole mikään älyttömän harvinainen, tai harvinaisempia ainakin löytyy. Mutta ei siinä sivulla ainakaan sanottu mitään siitä valkosipuliallergiasta :D Kai...?
 
Ylös