Seuralle huppareita - viimeinkin!

Millaisen hupparin haluaisit?

  • Haluan Tolkien-seuraa tai kontua mainostavan hupparin.

    Votes: 11 32,4%
  • Seura saa näkyä hupparissa, mutta ei olla pääosassa.

    Votes: 21 61,8%
  • Seuran nimi tai logo saa olla piilotettuna tai pienellä jossakin.

    Votes: 13 38,2%
  • Haluan yleisfantasiahupparin ilman seuran nimeä tai logoa.

    Votes: 1 2,9%
  • Haluan monogrammin

    Votes: 12 35,3%
  • Haluan logon

    Votes: 7 20,6%
  • Haluan puun

    Votes: 14 41,2%
  • Haluan tunnetun taiteilijan tekemän kuvan

    Votes: 3 8,8%
  • Haluan vain selkäkuvan

    Votes: 10 29,4%
  • Haluan kuviota myös eteen tai hihoihin.

    Votes: 8 23,5%
  • Haluan yksivärisen kuvan.

    Votes: 13 38,2%
  • Haluan kuvaan useamman värin.

    Votes: 4 11,8%

  • Total voters
    34
Sopiskohan seuran nimi esim kuvan alle alaselkään? Mä olen tosiaan varmaan kauhea nirsoilija mutta vierastan myös rintapuolelle tulevia juttuja :D Itse en kyllä kaipaa edes seuran nimeä, ajattelen saavani vaatteen enkä kävelevää mainosta - tiedänhän sen itse seuran huppariksi, mutta ei se kivasti toteutettuna haittaisikaan. Edessäkin se voisi mennä eleettömästi pienellä kirjoitettuna mutta rupeaisi olemaan taas vähän liikaa nikin kanssa. En lämpene itse sille nikkibrodeerauksellekaan (tai ainakaan vielä en ole innostunut), mut sen luulisi olevan helppo jättää myös laittamatta kun se pitää kuitenkin jokaiselle tehdä erikseen.

Jasin toinenkin luonnos on kiva, mä puolestani tykkään näistä vähän pehmeämmistä linjoista. Tosin tykkäsin pelkästä puusta kuitenkin enemmän. Mutta joku kuvan piirrostyyli on itselleni luultavasti pienempi kysymys kuin vaikkapa vaatteen väri.

Kaikkia ei tietty varmasti voi miellyttää kaikissa asioissa ja johonkin niitä kompromisseja tarvii tehdä, mutta jos vaan pystyy luomaan jotain valinnanvaraa esim. just mallin ja värin suhteen niin useampi saa mieleisensä. Tulisko btw sovituskappaleita esim johonkin miittiin vai pitääkö koko valita arvaamalla?
 
Joo, jos tätä lähdetään demokraattisesti ratkaisemaan niin seuralla on huppari ehkä joskus vuonna 2020 =D

Jas, unohda sokeiden opettajien tyhmät sanat. Meidän lukion piirustuksen ja maalauksen ope jaksoi korostaa, että kuvanteon taidosta kymmenen prosenttia on "lahjakkuutta" (eli myötäsyntyistä halua ja taipumusta ilmaista itseään kuvallisesti), loput 90 prosenttia silkkaa harjoitusta. Sinulta ei puuttune kumpaakaan.
 
Minusta on lähinnä kivaa, miten keskustelu on vellonut alle vuorokauden ja jo nyt on paaaaljon värejä ja tyylejä ja vaihtoehtoja. Nämä voidaan sitten luonnosten ja mallien (ja hupparifirmojen tarjousten) myötä raakata vaikka viiteen malliin joista kaksi äänestetään tuotantoon (todennäköisesti kahdella erilaisella kuvalla ei kannata painaa, mutta hintaan ei juuri vaikuta ottaa eri värisiä huppareita pohjaksi; näin olettaisin sen kokemuksen pohjalla joka minulla painofirmoista on).

Sovituskappaleita miittiin on varmasti mahollista järkätä!
 
Mun mielestä tuo Jasin viimeisin luonnos on eeppinen. Yllättäen haluaisin sen mustana. :p

Olisko muuten mitään, jos seuran nimi tai logo tai molemmat olisi hupparin hihassa?

Vähänniinku tässä:

headrush-varsity-hoodie-sleeves.jpg

(Tietty toi "Chosen Few"-teksti mukaan eiku...)
 
Yks relevantti kysymys on kans toi hihamalli, eli halutaanko se sellainen vinottain leikattu (esim. http://www.bc-fashion.eu/uploads/products/zoom/WW625.jpg ) vai sitten ihan suora malli (esim. http://www.bc-fashion.eu/uploads/products/zoom/WW642.jpg ).
 
Väriasiaan on minun pakko ainakin sanoa jotain. Jos on värivaihtoehtoja niin hyvä. Sillä violetti ei ainakaan sovi tälle naamalle: se kääntyy violetin kanssa auttamattoman keltaiseksi. Itselleni käyvät sinisen, vihreän ja ruskean sävyt, mustakin mikäli parempaa ei ole.
 
Tein ihan piruuttani muutamassa minuutissa pikaluonnoksen kettuaiheesta tuohon Jasin piirtämään puuhun. Halusin nähdä miten se toimisi. olisi vähän vähemmän synkkä kuin mustaratsastaja. Se vaan tarvitsisi jonkun taitavamman piirtäjän tekemään idean pohjalta JOS siitä tahtoisi käyttökelpoisen. Kunhan kokeilin. Heitin siihen myös koemielessä pienellä seuran nimen alalaitaan, ihan vaan että näkee vähän miltä se näyttäisi kuvan kaverina. Hihassa logo olisi minulle ihan ok, mutta huomaamattomampi se noin on. Ja minustakin seuran nimi tai logo pitäisi olla jossakin, mutta aika pienellä.
Kontuhuppari.png


Hiha-asiaan minulla ei ole juurikaan sanomista. Ihan sama. Vetoketjullisesta olen valmis maksamaan vähän enemmän kuin ketjuttomasta.
Muutama värivaihtoehto olisi hyvä niin jokainen saisi itselleen sopivamman värin. Malleista minulle kelpaa niin kapeampi kuin leveämpikin. Jos mennään yhdellä mallilla niin mieluummin se leveämpi että käy useammille, mutta en vastusta vaihtoehtoja ja varmasti itsekin ottaisin kapeamman jos ei olisi merkittävästi kalliimpi ja olisi vara valita.

Kannatan myöskin diktatuuria huppariasiassa. Ensin kuunnellaan ehdotuksia ja sitten muutama henkilö päättää mitä lähdetään toteuttamaan ja millä vaihtoehdoilla. Mielipiteitä on kuitenkin niiiin paljon erilaisia ja makuasiat menevät hyvin nopeasti ristiin. Ja jos ei lopputulos ole jonkun mieleen niin ei sitten vaan tilaa itselleen hupparia. Ehkä tilauksen voi toteuttaa joskus uudestaankin ja tehdä silloin erilaisen.
 
Jasin alkuperäinen iso puu ja yhdistelmä Jasin puu + Jaamarin kettu sekä hobitit ovat molemmat aikas houkuttelevan hienoja.

Jos lopullinen huppari ei miellytä jotakuta, niin ainahan voi tilata itsenäisesti jostain firmasta puseron omalla kuvalla. Vaikka sellaisesta, johon sen oman kuvan voi jättää muidenkin tilattavaksi (olen vähän suunnitellut tällaista vetoa, kun netistä ei läydy sellaista Greninja-paitaa jonka haluaisin).
 
Mun piti sanoo jo aiemmin että ei nyt ainakaan hihoihin mitään logoja :D Mä en pahemmin tykkää seuran logosta ja muutenkin tulee aika helposti liian "busy" jos samaan huppariin ruvetaan änkemään selkäkuvaa ja logoa ja nikkiä.

Hihojen leikkausmalli on aika se ja sama, paaaaljon enemmän kiinnostaa hupparin malli muuten.
 
Tämä värikeskustelu sai minut surffaamaan netin värianalyyseja. Löytyykö väriä, joka sopisi suurimmalle osalle ihmisistä? Tietty väri saa kasvot joko hehkumaan tai sitten henkilö on entistä kalpeamman tai väsyneemmän näköinen. Ihan yksiselitteistä vastausta ei löydy. Viininpunainen olisi aika vahvoilla, kun mietitään yleistä sopivuutta.

Itse en kaipaa hihaan mitään ylimääräistä "härpäkettä". Jos seuran nimi jossain lukee, se on sitten vain kestettävä.
 
Puhun nyt suuni puhtaaksi, kuten pyydettiin. Tuo musta huppari, puu ja ratsu on vähän uuvuttavan tylsä. Jos se on liian tavanomainen, niin en näe mitään syytä ostaa sitä. Ennemmin annan vaikka jonkun erillislahjoituksen, jos haluan tukea seuraa. Sen pitää olla hieno ja omaperäinen.

Ehdottaisin jotain räväkkää, jolla erotutaan massasta. Hyödynnetään TSH:sta yms ammennettavia teemoja, kysytään tarvittaessa esim. Jenny Dolfenilta (GoldSeven DeviantARTissa) lupaa käyttää jotain hänen designia. Varmaan antaisi kohtuu hintaan luvan - hän on hyvä ystävä.

Tällä mahdollistettaisiin paitsi haluttavuus omiemme parissa, mutta myös ulosmyyntimahdollisuudet ja tuotto seuralle.
Kirjoittelen ehkä myöhemmin lisää, nyt pitää mennäääääää.
 
Hieno idea Lathron! Miksipä ei tekisi kunnolla kun alkaa tekemään. Tosin jos tilaus on tarkoitus tehdä ennakkotilaussysteemillä niin jälleenmyyntiä ei liiaksi kannata painottaa. Mutta voisihan sitä ottaa muutamia ylimääräisiä jotain keskikokoa ja katsoa menisivätkö kaupaksi. Nimekkäämmän taiteilijan tekemänä voisivat hyvinkin mennä.

Itse en suorastaan rakasta Lathronin mainitseman taiteilijan tyyliä, mutta kyllä ilolla kantaisin silti hänen työllään varustettua hupparia. Tyyli on ehkä turhan hento ja naisellinen makuuni, mutta jos sieltä löytyisi joku kuva joka ei aiheena ole liian herkkä niin se tasapainottaisi tyyliä mukavasti. Ja pitäisi olla joku jossa on hyvin tunnistettavia hahmoja.
Ei sillä ettenkö itse hankkisi ihan kontulaisvoimin tehtyä hupparia, mutta onhan tuossa oikeasti ideaa. Kannattaa tuota edes kysellä ja selvittää.
 
"Räväkkä" ei ehkä ole ensimmäinen sana, mikä minulle tulee mieleen Dolfenin hempeistä vesivärimaalauksista, mutta onhan niitä toki muitakin taiteilijoita, joilta voi pyytää kontribuutiota huppariprojektiin. Seuran muinaisissa seinäkalentereissakin on ollut kotimaisten ammattilaisten kädenjälkeä Petri Hiltusesta Tonja Goldblattiin, joten ehkä joku heistä olisi kiinnostunut tekemään tilaustyön - kunhan saadaan aikaan jonkinlainen yksimielisyys siitä, mitä kuvan pitäisi esittää.
 
Hmm, olisikohan Petriltä jotain sopivaa Seuran vanhoissa kalentereissa? Sellaisen kuvan käyttämiseen saisi helpommin luvan, semminkin kun hänellä riittää piirtämistä muissakin projekteissa. Tässä on näyte Petrin tyylistä Tolkien-aiheisessa kuvituksessa, mikäli signeerauksesta selvää saan.
 
Hyvä pointti, Pagba. Jos seuran arkistoista ei kaikkia vanhoja kalentereita löydy mahdollisesti huppariin sopivien kuvien etsimiseksi, niitä lienee kuitenkin aika monta kappaletta ihmisten kotirkistoissa.

Henkilökohtaisesti äänestäisin kyllä edelleen puuta hupparin selkään.
 
Olen samaa mieltä Isilmírën kanssa, että Dolfenin kuvat ovat hienoja, mutta eivät oikein räväköitä.

Tyylillisesti tykkään Jasin kuvien graafisemmasta linjasta. Kuvaan saisi räväkkyyttä lisäämällä siihen tehosteväri.

Esim. 2011 Finnconin t-paita on tyylillisesti yksi hienoimmista ja oma lemppari finncon-paidoistani: http://s3images.coroflot.com/user_files/individual_files/245949_nWFvDerPAnY7uL3VIZGMOWuCv.jpg

Valkoista ja yksi/kaksi väriä tehostamassa. Esim. mustan ratsastajan puu putoavilla lehdillä ja viereen toinen Jaamarin kuvan tyylinen putoavilla lehdillä ja putoavien lehtien värit sininen ja keltainen (eli Telperion ja Laurelin). Toki tälläinen vaatii melkein mustan hupparin.

Toisen värisissä lehdissä voisi lukea STS (kirjain per lehti) ja toisenvärisissä K tai KONTU.

Siihen loppui se visio. Piirtäisin jos osaisin.
 
Mun mielestä toi Jasin viimeisin ehdotelma on aika rock. Ylipäätään olisi hienoa, jos kuvitus olisi jonkun seuralaisen käsialaa. Seuran nimi olisi kiva saada johonkin. Omaa nickiäni en erityisemmin siihen halua.
 
Joo ei se Jennyn tyyli ole räväkkä, vaan herkkä, lyyrinen ja harmoninen. Mutta se, että käyttäisimme jotain ulkopuolisen, tunnetun taiteilijan (joka ei kuitenkaan olisi LIIAN kallis) kuvaa, olisi räväkkää.

Minun unelmahupparini olisi todennäköisesti joku esim. punainen, vihreä tai ruskea, noin 40e vaate, jossa olisi esim hihoissa joku hieno siluettimainen, tunnistettavaan tyyliin liittyvä ornamentointi esim. mustalla tai valkoisella hihansuusta hupun tyveen. Ei välttämättä yhtään mitään muuta. Korkeintaan seuran nimi sydämen kohdalla.
Tai sitten jos tekis tuosta Toven myöntämästä logosta puna-valkoista polkadot-kuviota :D :D Se menis jo mekkokankaaksi, eikä välttämättä sovi hupparityyliin.

Ajatus itse tekemisestä on periaatteessa ihan kiva. On kuitenkin syytä kysyä, että mitä tarkoitusta palvelemme tekemällä hupparit? Haluammeko jotkut uudet jengipaidat, vai tehdäänkö tekemisen ilosta? Haluammeko erottua muista ja vahvistaa keskinäistä yhteenkuuluvuuden tunnetta? Vai halutaanko me vain päteä?Tarvitsemmeko vaatteita, koska talvi on tulossa? Haluamme tienata seuralle rahaa, vai mikä on jutun juoni?
Äläkääkä vastatko että kaikkea noita ja vähän päälle, koska johonkin on syytä keskittyä tai a) ei synny mitään tai b) syntyy joku kammottava välimallinratkaisu, johon kukaan ei ole tyytyväinen eikä se palvele mitään tarkoitusta.

Meillä on muutama vaatetusalan rautainen ammattilainen joukossamme. Ehdotan että Seura kääntyy myös heidän viisautensa puoleen, koska he ovat tottuneet pohtimaan tyyliä, vaikkei hupparitehtailijoita olisikaan. And so began the Quest of the most wanted hoodie..

Pitää kyllä varmaan joskus tehdä sellainen prätkäjengi-tyylinen nahkaliivi, kuvitteelliselle Riders of Rohan-tallille...

Arvostan Jas muuten todella paljon, että ehdotit tällaista. Ja usko pois, että vaikka tuossa jo tyrmäsinkin tuota yhtä luonnosta, niin tiedän että vapaaehtoistyönä taitelijan työ on epäkiitollista ja turhauttavaa, kun kaikki haluaa erilaiset ja yleensä joka puulaakissa löytyy ne egoilijat. Siis, kuten joku taisikin jo sanoa aiemmin: kuuntele aikasi, tee päätöksesi ja sitten jyrää kuten parhaaksi katsot. Ja jos haluaa välttää tappioita, niin sitovat ennakkotilaukset, niin ei jää ylimääräisiä pyörimään nurkkiin.

ps. minun tyylini ideoida on vahvasti brainstormingia, eli lauon aina suunnilleen mitä sylki suuhun tuo. Ei siis kannata liian kirjaimellisesti tai liian vakavasti suhtautua ehdotuksiini. Mutta jos joku kuulostaa hyvän idean siemeneltä, niin on niistä ennenkin puita kasvatettu.
 
Mulla ei mitenkään oo tarkoitus kiskoa tätä projektia loppuun asti koska oon jo nyt ihan oikeesti taas hajoamispisteessä mm. kaiken kanssa :D Jos elämä tästä helpottaa ni toki voin. Lähtökohtaisesti mielelläni en.

Topikin perustamisella ja luonnosten heittämisellä yritin tehdä edes jotain helpotusta Shetaille joka viime hallituksen kokouksessa joutui ottamaan kaikki nakit ;)
 
Ylös