Seuralle huppareita - viimeinkin!

Millaisen hupparin haluaisit?

  • Haluan Tolkien-seuraa tai kontua mainostavan hupparin.

    Votes: 11 32,4%
  • Seura saa näkyä hupparissa, mutta ei olla pääosassa.

    Votes: 21 61,8%
  • Seuran nimi tai logo saa olla piilotettuna tai pienellä jossakin.

    Votes: 13 38,2%
  • Haluan yleisfantasiahupparin ilman seuran nimeä tai logoa.

    Votes: 1 2,9%
  • Haluan monogrammin

    Votes: 12 35,3%
  • Haluan logon

    Votes: 7 20,6%
  • Haluan puun

    Votes: 14 41,2%
  • Haluan tunnetun taiteilijan tekemän kuvan

    Votes: 3 8,8%
  • Haluan vain selkäkuvan

    Votes: 10 29,4%
  • Haluan kuviota myös eteen tai hihoihin.

    Votes: 8 23,5%
  • Haluan yksivärisen kuvan.

    Votes: 13 38,2%
  • Haluan kuvaan useamman värin.

    Votes: 4 11,8%

  • Total voters
    34
Tässä vielä väriajatukseni:

[attachment=355]

Eli mentäisiin oikeasti varsin tummalla linjalla, koska me ollaan kuitenkin suomalaisia, ja suomalaiset pukeutuu synkkään ja tummaan.

(Tiedoksi sitten että minulla on värikalibroitu kuvankäsittelyyn pätevä näyttö, joten jos et erota värejä, niin syy löytyy heikompilaatuisesta näytöstä.)
 

Liitetiedostot

  • 2014-10-18 Ajatus paitojen väristä.png
    2014-10-18 Ajatus paitojen väristä.png
    135 bytes · Katseluja: 240
Minun näytössäni violetti näyttää siniseltä, mutta pidän tuosta hyvin tummasta vihreästä. Ehkä kuitenkin ottaisin sen tumman violetin tilalle yhden vähän kirkkaamman värin jos toiset vaihtoehdot olisivat vihreä ja musta. Värin valintaan vaikuttaa myös hyvin paljon se mitä on tarjolla siellä mistä tilaus tehdään. Epäilen löytyykö noin tummaa vihreää kenenkään valikoimista.
 
Hys, kyllä se ihan oikeasti on violetti...

No, se voisi olla oikeasti paljon violetimpikin. Kun valitsee kahden värin väliltä eikä ole erityinen violetin ystävä, niin sitä valitsee helposti sinisemmän vaihtoehdon.

Värivalikoimat sitten on asia erikseen. Jos ei löydy niin sitten mennään sen mukaan mitä on tarjolla, mutta kysyähän voi aina. Jos Kaapuhemmon sävyn ottaa tavoitteeksi, niin siitä kyllä tulee oikeasti aika kirkkaahko väri. Kaipa tuo on sitten sitä viininpunaista? Värisanat ei niin tuttuja kun tuntuu siltä, että niin moni ihminen näkee värit eri tavalla, että aina menee omenat ja appelsiinit sekaisin.

Tsh_kaapuhemmo.jpg
 
Mainio vaihtoehto tuokin. Olen aina tykännyt Jasin suunnittelemasta monogrammista, joka on tyylikäs, selkeä ja niin Tolkien ettei paljon enempää voi olla. Sinivioletti on myös hyvä väri - paljon parempi kuin kaapuhemmon ihkupinkki.

Sen verran nillitän ihan asian vierestä, että vihreän vastaväri on punainen, ei violetti (jonka vastaväri on keltainen) ;)

Muoks Jos joku kirkas väri pitää olla, niin mieluummin sitten hobittimaisesti kirkas vihreä. Pidetään violetti kauniin tummana ja sinivoittoisena (sanoo hän, joka inhoaa vihreää ja rakastaa kaikista väreistä eniten tummansinistä).
 
Kaapuhemmo, monogrammi tai jokin puuaiheinen vihreä huppari olisi ehkä minua kiinnostavin. Toisaalta melkein mikä tahansa tumma väri käy, mutta esim. vaaleanharmaa käy myös.
 
Kannatan Merrin ehdotusta. Hyvä hobitti!

Monogrammi olisi sellainen, jota ihmiset oikeasti miettivät hetken aikaa ja todennäköisesti tulevat kysymään aiheesta, että en nyt saa päähäni mikä tuo on, mutta siksi kysyn.

Samoja värejä kannatan kuin Merrikin.
 
Okei, sanoin aikaisemmin, ettei kuva ole kynnyskysymys, mutta jos hupparin selkään tulee pelkästään Kontu-monogrammi, niin minun todennäköisyyteni ostaa huppari laskee. Sori vaan, mutta haluan vähän näyttävämmän kuvan. (Tässä voin myös muistuttaa, ettei se ostamisen todennäköisyys muutenkaan ollut kovin korkealla, koska kuten sanoin, en edes pidä huppareista. Joka tapauksessa eriävä mielipide ansaitsi tulla kuulluksi?) Väriehdotukset kyllä miellyttää.
 
Nirsoilen nyt taas, mutta mä en kyllä haluaisi sellaista kuvaa jota pitäisi jatkuvasti selittää ihmisille, en halua olla kävelevä mainos tai yleistä mikätoion-riistaa. Kaikista mieluisin mulle olisi joku yksinkertainen aihe josta saa jonkinlaisen linkin Tolkieniin mutta joka toimii myös ilman tietämystä aiheesta. Mulle nyt on ihan sama että onko kuva jonkun Suuren Taiteilijan vai kontulaisen kynästä jos se on paitaan sopiva eikä tule Otakin kuvailemia fiiliksiä, mitään moniväristä taulua en kyllä paitaani haluaisi, ja olen varmaan tylsä kun tykkään edelleen niistä puista eniten. Toisaalta vähän kurjaa jos käy niin, että tilataan Taiteilijalta kuva joka onkin sitten ihan tyhmä ja jäädään jumiin sen kanssa.

Monogrammi on mulle nyt tosi vahva emmätiiä. Plussaa yksinkertaisuudesta, miinusta siitä että en vaan ehkä haluaisi sitä paitaani.
 
Merrin värimaailma on ihan hyvä (Vaikka aluksi näytön kirkkaus alhaalla ja huonosta kulmasta katsottuna kaikki näyttivät mustilta.)

Monogrammi on hyvä. Kuvassa pitää olla jokin yhdistävä asia, joka liittää sen Kontuun. Koska huppari hankitaan seuralle, siinä pitää olla jotain selkeästi Tolkieniin tai seuraan liittyvää. Jos monogrammi on liian tylsä, kannatan yhä Kahta puuta tai muuta selkeää kuvaa kuten Morian porttia. Mutta ei liian epämääräistä vaan selkeä painettavaksi sopiva kuva.
 
Löysin pari aika jännää paitaa hakusanalla "crazy hoodie". Omasta mielestäni ihan kivojakin, etenkin pidin tuosta ruskeasta.

http://loganriese.deviantart.com/art/Crazy-hoodie-306374918
http://loganriese.deviantart.com/art/crazy-hoodie2-in-snake-306792907

Näissä on kyllä yhtä ja toista ominaisuutta, joka varmasti jakaa mielipiteet, eikä voi oikein olla varma toimisiko tuo tyyli tavalliseen huppariin, veikkaan itse asiassa ettei, nuo kun taitavat olla nahkasta tehtyjä, eikä tuon tyyppinen kuviointikaan varmaan olisi yhtä hieno painatuksena. Eikä tuosta nyt ihan ensiksi tule tule välttämättä Tolkien-fiboja, kuin tolkienistille. Eli ihan turhaan tässä kirjoittelin, kun saman tien vähän niin kuin itse kumosin tämän idean. Tosin kaverilla oli pari muutakin siistiä vaatekappaleta. Että jos näistä ei tässä tarkoituksessa ole iloa, niin ainakin niitä on kiva vähän katsella.
 
Joku tuollainen suuri kiekurakuvio joko kääpiöiden tai haltioiden henkeen voisi olla selässä myös ihan hieno. Vähän samaa henkeä tavallaan kuin monogrammissa, mutta ei monogrammi ja kävisi enemmän yleismaailmallisena. Minua miellyttäisi enemmän kääpiöihin liitettävä kulmikas tyyli, mutta siitä voi tulla liikaa keltit mieleen. Uskoisin jopa että voisi painatuksena toimia, mutta kuvio vain selkään. Liian moniin paikkoihin kuvan laittaminen nostaisi liikaa hintaa.
Jos kiekuroiden sekaan saisi jotenkin ei-liian-silmiinpistävästi ympättyä seuran nimen niin tykkäisin tästäkin ideasta. Eihän se toki samalla tavalla huuda Tolkienia kuin haltiat, puut, monogrammi ja muut sellaiset, mutta minulle ihan tarpeeksi.
Täällä on jo aika monia ideoita joista tykkään :) Synkimpiä ideoita lukuunottamatta olen tykästynyt jollain tavalla melkein kaikkiin.

Yksi idea vielä putkahti päähän. Jos monogrammi olisi keskellä selkää ja sen reunustaisi kiehkuroilla jotka tavallaan naamioisivat sen kuvioon?
 
Dracaena sanoi:
-- mutta jos hupparin selkään tulee pelkästään Kontu-monogrammi, niin minun todennäköisyyteni ostaa huppari laskee. Sori vaan, mutta haluan vähän näyttävämmän kuvan.

Steelsheen sanoi:
--mä en kyllä haluaisi sellaista kuvaa jota pitäisi jatkuvasti selittää ihmisille, en halua olla kävelevä mainos tai yleistä mikätoion-riistaa.

Edellä mielipiteeni valmiiksi muotoiltuina ja jo esitettyinä. Jaamarin ajatus monogrammista kiedottuna floraaliornamentteihin on ihan kiva, muttei saisi kyllä minua ostamaan hupparia.
 
Toisin sanoen: väki ei halua keskenään samaa asiaa.

Tarvitaan joku päätös siitä, että tehdäänkö me "hei, olen osa suomalaista Tolkien-yhteisöä" -huppari, vai tehdäänkö "katsokaa miten hieno nörttifantasiahuppari minulla on" -huppari.

Vai tehdäänkö molemmat.
 
Laitoin kyselyn siitä mihin suuntaan väki tahtoisi tämän kanssa lähteä. Voit valita useammankin vaihtoehdon.
Ehkä tällä saadaan oikea suunta selville.
 
Steelsheen sanoi:
olen varmaan tylsä kun tykkään edelleen niistä puista eniten.

Monogrammi on mulle nyt tosi vahva emmätiiä. Plussaa yksinkertaisuudesta, miinusta siitä että en vaan ehkä haluaisi sitä paitaani.

Olen samaa mieltä. Tykästyin Jasin ekaan puuvaihtoehtoon. Jos se nyt on olevinaan kovin pehmeä ja feminiininen kuva, niin muunlainenkin puu kuulostaa kivalta. Mietin sellaistakin, että puut versoisivat hihoihin asti. Näin sinne hihojen suuntaan saataisi kanssa kuvaa. Ei liikaa värejä. Ajatus muutamasta sinisestä ja keltaisesta lehdestä puiden juurella tai oksissa ei haittaisi. Viittaan tässä aikaisempaan keskusteluun kahden puun vaihtoehdosta.

Oma mielikuvani viininpunaisesta on sellainen tumma, ei missään nimessä vaalea tai kirkas väri.
 
Kysely on hyvä idea. Sinne voisi lisätä ehdotettuja vaihtoehtojakin: Monogrammi, puu, puu ja joku, kaksi puuta, yksivärinen, tehosteväri. Kun kerran useita vaihtoehtoja voi valita :)
 
Saamasi pitää. nyt on monia erilaisia vaihtoehtoja myös tarkemmilla kuvauksilla. Jos vielä saisi kyselyn nollattua niin että jo äänestäneet voisivat myös äänestää uudestaan ja valita halutessaan näistä uusistakin vaihtoehdoista?
 
Tuo monien haave 30€ hupparista on mahdoton. Jo pelkkä huppari maksaa sen 30€. Siihen tulee vielä lisäksi painokustannukset 3-5€. Vetoketjullinen huppari on 5-10€ kalliimpi. Moniväripainatus maksaa pari euroa enemmän. Todellisuudessa hupparille tulee hintaa 40-50€ tai sitten meidän täytyy tilata yli 50 kappaletta että saadaan kustannukset tarpeeksi alhaisiksi. Tässä linkkejä muutamien mainostekstiilitoimittajien sivuille:

http://www.shirtcity.net/FI_fi/vetoketjuhuppari
http://www.shirtcity.net/FI_fi/naisten-vetoketjuhuppari
http://www.t-paitoja.com/verkkokauppa/product_catalog.php?c=23
http://www.t-paitoja.com/verkkokauppa/product_catalog.php?c=20
http://www.t-paitoja.com/verkkokauppa/product_details.php?p=215
http://www.tiimipaita.fi/tuote-osasto/miesten-mainosvaatteet/miesten-hupparit/
http://www.tiimipaita.fi/tuote-osasto/naisten-mainosvaatteet/naisten-hupparit/

Yhtenä vaihtoehtona on, että jokainen hankkii oman hupparinsa, minä tekisin meille painoseulat (tai voimme hankkia seuralle omat seulat) ja me painetaan itse haluamamme kuvat huppareihin. Silloin kuvavaihtoehtoja voisi olla pari erilaista ja jokainen saisi itse valita tuleeko logo vai ei.
Kuvien laatu ei olisi yhtä hyvä kuin ammattilaisilla teetettynä, koska käsityömäisesti painamisen lopputuloksesta ei voi mennä takuuseen. Painokustannukset olisivat 2-5€ kuvasta riippuen.
 
Ylös