Seuralle huppareita - viimeinkin!

Millaisen hupparin haluaisit?

  • Haluan Tolkien-seuraa tai kontua mainostavan hupparin.

    Votes: 11 32,4%
  • Seura saa näkyä hupparissa, mutta ei olla pääosassa.

    Votes: 21 61,8%
  • Seuran nimi tai logo saa olla piilotettuna tai pienellä jossakin.

    Votes: 13 38,2%
  • Haluan yleisfantasiahupparin ilman seuran nimeä tai logoa.

    Votes: 1 2,9%
  • Haluan monogrammin

    Votes: 12 35,3%
  • Haluan logon

    Votes: 7 20,6%
  • Haluan puun

    Votes: 14 41,2%
  • Haluan tunnetun taiteilijan tekemän kuvan

    Votes: 3 8,8%
  • Haluan vain selkäkuvan

    Votes: 10 29,4%
  • Haluan kuviota myös eteen tai hihoihin.

    Votes: 8 23,5%
  • Haluan yksivärisen kuvan.

    Votes: 13 38,2%
  • Haluan kuvaan useamman värin.

    Votes: 4 11,8%

  • Total voters
    34

Jasdril

Kontulainen
Vastuuhenkilö
Tässä ollaan jo vuosikausia pohdittu, että seuralla pitäisi olla huppareita. Nyt siitä on tulossa totta!

Yksityiskohtia, kuten hupparin mallia tai hintaa ei ole vielä sovittu eikä päätetty. Totesimme kuitenkin, että hupparitilaus toteutetaan ennakkotilauksina. Ennen tilauslistojen tekemistä voisimme kuitenkin keskustella hupparin mallista, väristä ja kuviosta.

Väsäsin yhden ehdotelman, josta kuva alla. Nyt on oikea hetki pukahtaa sen suhteen, mikä kuva hupparin selkämyksessä tulisi olla, minkä värinen sen tulisi olla ja paljonko huppari saisi maksaa että juuri SINÄ haluaisit sen ostaa! :) Suut puhtaaksi ja hankitaan niin törkeen hienot hupparit, että niitä kehtaa pitää muuallakin kuin salaisissa tapaamisissa kellareissa.

[attachment=351]
 

Liitetiedostot

  • hupparimalli.jpg
    hupparimalli.jpg
    204,2 KB · Katseluja: 306
En tiiä mitä hupparit maksaa kaupassa, mutta tuollaiset perushuppari+painatus-jutut mitä mulla on ollut (abihupparit yms) on muistaakseni olleet jotain kolmenkympin pintaan mikä lie ihan kohtuullinen hinta. Yli viittäkymppiä en kyllä maksais :p

Jasin kuvaehdotelma on kaunis, mua viehättää enemmän joku tuontyyppinen kuin esim. seuran logo isona selässä. Mulle myös kelpais tuon kuvan mukainen violetti... Mutta musta on varmaan se perusturvallisin ratkaisu. Vihreä (jota varmasti joku ehdottaa) ois mulle suuri kauhistus.

Silloin kun itse olin abi, meillä sai valita hupparin mallin kahdesta vaihtoehdosta, tavallinen säkkimäinen huppari tai niukempilinjainen "ladyfit" takkimalli. Mulla on jälkimmäinen ja se on just passeli. Niin paljon kuin tykkäänkin ajatuksesta hautautua väljään huppariin niin en osais pitää sitä muualla kuin kotona, ja vetoketjullisuus helpottaa elämää ja laajentaa käyttömahdollisuuksia. Tykkäisin siis jos olis samaan tapaan esim kaksi mallia joista valita mieluisampi.
 
Sori kuvan asetuksista, sen on tarkotus olla laivastonsininen - tajusin vasta nyt itekin näytön tehoja puoleen laskettuani et sehän taittuu itseasiassa aika paljon violettiin :D
 
Halusin vain korostaa, että mulla riittää pätäkkää. :p Kolmekymppiä on varmaan realistinen arvio hinnalle, jolla tuotetta saisi levitettyä mahdollisimman laajalle. Hifistellä voi sitten itse omissa oloissaan.

Ja kuten Amish Weeklyssä todettiin, syksyn muotiväri on musta.
 
Aiemmin esitetyt 30 euron kieppeillä pyörivät hinta-arviot sopinevat minunkin lompakolleni. 50 euroa olisi ehkä kipurajan yläreuna (vaikka eihän liian vähän maksaminen kyllä kai satu, hmm?).

Kuvassa oleva laivastonsininen miellyttää minun silmääni enemmän kuin musta, mutta kyllä mustakin menee. Vetoketjullisuus olisi plussaa, eli siis minäkin toivoisin kahta eri mallia.

Kuvassa oleva kuvio on kaunis, puuaiheet muutenkin voisivat sopia. Gondorin valkoinen puu. <3
 
Kolmea kymppiä mietin itsekin sopivasi hinnaksi, Paljon sen yli harkitsisin useampaan kertaan ostaako vaiko eikö. Kolmellakympillä ostaisin paljon miettimättä jos se miellyttää.
Vetoketjullisuus olisi ehdottomasti suuri plussa.
Minä kaipaisin kuvioksi ehkä jotain vähän "miehekkäämpää". Puu on kiva ajatus, mutta ehkä enemmän pitäisin tämän tyyppisestä
gondor-the-lord-of-the-2856210-180x135.jpg
tai jotenkin muuten kulmikkaammasta. Myös pelkkä lehti, jos siihen saisi ympättyä jotenkin ajatuksen Tolkienista voisi olla kovasti mieleen.

Ihan ehdotuksena pari muutakin vaihtoehtoa puulle. En siis väitä että ne edes omasta mielestäni olisivat sen parempia, mutta pistetään vaihtoehtoja mietintään.
Kaksi paljaan jalan jäleä joissa sisällä kuvattuna jotakin Tolkienmaista (esim. toisessa kontu ja toisessa mordor). vai onko jo liikaa Tolkienia yleiseen käyttöön?
Avonainen kirja, sulkakynä ja ehkä piippu. Omena josta on puraistu kertaalleen. Tai jotakin muuta mitä Bilbon työpöydällä saattaisi kuvitella olevan.
Puu jonka juurella hobitit nukkumassa ja kettu nuuskii. (Tämä on ajatuksen tasolla ehkä oma suosikkini.)

Oma nicki rintaan kuulostaa hienolta jos hinta ei liiaksi nouse siitä hyvästä.
Minä pidän sinistä vähän tylsänä värinä. Johtunee siitä että teininä suurin osa huppareistani oli sinisiä.
Musta on vähän kova, mutta tyylikäs. Tumma ruskeakin tai ehkä viininpunainen voisi toimia.
 
Tuo malli on hieno ja puunkuvastakin tykkään. Seurallahan on jo paljon asioita, jotka ovat vihreitä, joten ehdotetut viininpunainen tai ruskea kuulostavat hyvältä. Musta on toki tyylikäs ja mieluummin sitten musta kuin sininen. Sininen ei ole minun väri. Vetoketjullinen malli olisi hyvä. 40 euron hinta olisi vielä ok, 50e on kipuraja. Vetoketju voi tuoda tuohon hintaa lisää.

Vaihtoehtoinenkin puu on hieno. Puu kuin puu, lopputulos tulee olemaan hieno, näin uskoisin.
 
Minä olisin ehdottanut heti mustaa, mutta nyt kun viininpunainenkin ehdotettiin, niin ei sekään huonolta kuulosta. Ja tässä taidan jäädä vähemmistöön, mutta vetoketju on mielestäni ehdoton miinus.
 
Jaamar sanoi:
Minä kaipaisin kuvioksi ehkä jotain vähän "miehekkäämpää". Puu on kiva ajatus, mutta ehkä enemmän pitäisin tämän tyyppisestä [...] tai jotenkin muuten kulmikkaammasta.

Kaksi paljaan jalan jäleä joissa sisällä kuvattuna jotakin Tolkienmaista (esim. toisessa kontu ja toisessa mordor). vai onko jo liikaa Tolkienia yleiseen käyttöön?
Avonainen kirja, sulkakynä ja ehkä piippu. Tai jotakin muuta mitä Bilbon työpöydällä saattaisi kuvitella olevan.

Tykkäsin näistä Jaamarin ehdotuksista. Ajattelin kuvana jopa Mustaa Ratsastajaa, koska se olisi tyylikäs ja synkkä hahmo.
Musta väri on mulle ehdoton. (Musta ratsastaja mustalla pohjalla...no, jaa. :grin: )
Vetskari olisi iso plussa.
30-40 euroa kuulostaa sopivalta.
 
Tuo kuva on vaan netistä napattu ja sitä ei varmaankaan saa tai ainakaan kannata suoraan käyttää. Siitä pitäisi tehdä oma versio.
 
Olen vähän jäävi osallistumaan keskusteluun, sillä huppari olisi suurimmallakin koolla auttamattoman pieni minulle. Hihansuut jäisivät kyynärvarren puoleenväliin. Sinistä tai vihreää väriä ei kuitenkaan kannata harkita, sillä ne ovat Ingress-värejä. Musta musta huppari, jonka selässä olisi tyylitelty Musta Ratsastaja (sillai hienosti toteutettuna valkoisin ja harmain aluein, tiedättehän) olisi aika hieno. Valkoista Puuta ei saa kantaa Minas Tirithin keskuslinnoituksen ulkopuolella ilman Denethorin lupaa, mutta jos siihen silti päädytään, niin mieluiten jokin vähemmän symmetrinen versio kuin malli; se näyttää Rorschachin musteläiskätestiltä.
 
Aijaa katos, mulla on koneessa ohjelma joka mukauttaa näytön värilämpötilaa iltaa kohti vähemmän siniseksi, mut enhän mä sitä muista :D Pysyn silti kannassani että se violetti mitä näin yöllä oli varsin kiva. Laivastonsinisestäkään en tykkää.

Violettina tai viininpunaisena myös siis varmaan ostaisin, mutta myönnetään että mulla on vähän ongelma kaiken muun paitsi mustan kanssa, mä kun en osaa koordinoida pukeutumiseni värejä mutta en silti haluais näyttää ihan sillisalaatilta. Varsinkin takkimallinen huppari ois mulle niin helppo ja kiva vaate, että toivoisin sen yhdistyvän helposti melkein kaikkeen, jolloin sen käytännössä olisi toimivinta olla musta.

Mulla oleva huppari näyttäis olevan malliltaan ja muutenkin varsin samanlainen kuin tämä, eikä mua tosiaankaan haittais jos saisin toisen samanlaisen.
 
Mä taidan olla nyt vähemmistöä, mutta en kyllä millään haluaisi mitään viininpunaiseen päinkään. :p Musta kelpaa, ja hyvän sävyisenä ruskeakin voisi toimia. Sinisestä ja vihreästä kyllä tykkään, mutta laivastonsininen ei ehkä ole täysin lempisävyjä.

Vetoketjua kannatan ja oma nick ois cool jos ei ole liian kallista! Kannatan myös värien suhteen valinnanvaraa, meillä oli abihuppareissakin montaa eri väriä ja toimi mukavasti, kun kukaan ei joutunut ottamaan inhokkia.
 
Laivastonsininen on just paras ja maailman ihanin väri, mutta ottaen huomioon, että minulla huppari menee mitä todennäköisimmin treenikäyttöön, myös mustan gin kanssa sävy sävyyn oleva vaate kelpaa.

Puu selässä olisi tosi kiva, pitkäaikainen haaveeni kun on tatuoittaa sellainen selkänahkaani ja tämä kävisi hyvin korvikkeesta. Epäsymmetrinen versio olisi symmetristä mieleisempi, oli puu muuten kuinka realistinen tai tyylitelty tahansa. Toki viittaan kääriytynyt ratsastaja ison puun alla voisi olla myös vinkeä...

30 euroa olisi minunkin mielestäni kohtuullinen hinta hupparista.
 
Jotain tämänsuuntaista? Joo, luonnos on nopea ja minun opettajat on jo kertoneet minulle etten osaa piirtää mutta siis ihan että jos tuosta saisi suuntaa.
 

Liitetiedostot

  • mustahuppari.jpg
    mustahuppari.jpg
    199,1 KB · Katseluja: 180
Minä olen ehkä Steeliäkin nirsompi vaatteiden suhteen, koska sen lisäksi, että pidän pääasiassa mustia vaatteita, minä en myöskään pidä huppareista. Huput ovat minusta ärsyttäviä ja käytännöllisiä pääasiassa talvitakeissa. Omistan vain abihupparin, ja pidän sitä lähinnä kotona lämpimänä ja löysänä oloiluvaatteena ja joskus ulkoillessa.

Seuran hupparin voisin kuitenkin ehkä ostaa, jos se olisi musta, jos se olisi max. 30 €, jos siihen saisi oman nickin ja jos kuvan lisäksi siinä jossain lukisi myös seuran nimi. Onhan sen vähän tarkoitus olla mainostustakin ja ryhmäidentiteettiä se vahvistaisi paremmin, jos ryhmän nimi olisi julkilausuttuna siinä. Selkään tuleva kuva ei ole kynnyskysymys, mutta Jaamarin kanssa olen samaa mieltä ja tykkäisin vähän vähemmän naisellisenkauniista puusta. Joku muu kuva voisi olla myös paremmin tolkienismia edustava, se musta ratsastaja ehkä tunnistettavimpana. Tietysti tekijänoikeudet hankaloittavat jo olemassa olevan ja helposti tunnistettavan materiaalin käyttöä.

Edit: Jas ehti lähettää uuden viestin tähän väliin. Joku tuontyylinen kuva olisi parempi. :)
 
Tuo puu on kivempi, mutta kaikessa hienoudessaankin kuva on liian synkkä minun kannettavakseni. Mutta kaikkiahan ei voi ikinä miellyttää.
 
Ylös