Seurapöytä Finnconissa 8.-10.7. Espoossa

Susanna_K

Hobitti
Suomen Tolkien-seura
Tule vapaaehtoiseksi* pitämään Tolkien-seuran pöytää Finnconiin!

Seuramme osallistuu Finnconiin Espoossa pitämällä myyntipöytää tapahtumassa. Finncon on pe-su 8.-10.7.2022, ja pidämme siellä pöytää la-su 9.-10.7.. (Finnconin omat sivut: https://2022.finncon.org/ )

Toivomme saavamme aktiiveja päivystämään seurapöydän taakse: tehtävään kuuluu seuran toiminnasta kertomista sekä myyntitavaroiden myyntiä. Hommaa ei tarvitse tehdä yksin, pöydän taakse on tarkoitus saada aina kaksi ihmistä samaan aikaan, jolloin aika kuluu rattoisasti. Kenenkään ei tarvitse myöskään lupautua koko päiväksi, vaan voi tulla vaikka tunniksi tai pariksi kerrallaan, silloin kun itselle parhaiten sopii.

Kiinnostuneet voivat ilmoittautua minulle rahastonhoitaja Susanna Keinäselle (Susanna_K): rahastonhoitaja@suomentolkienseura.fi. Voi ilmoittautua täälläkin (esim. yksityisviestillä). Tarvitsen nimen ja puhelinnumeron, mielellään myös sähköpostisoitteen - yhteydenpito seurapöydän päivystäjistä tapahtuu Whatsappissa. Teen vuorolistan, joten minulle voi kertoa myös, milloin ei pääse pöydän taakse.

Tavataan Finnconissa!

*Varmuuden vuoksi: tämä on erillinen juttu Finnconin omista vapaaehtoisissa. Finnconissa voi ilmoittautua vapaaehtoiseksi auttamaan erilaisissa asioissa tapahtuman aikana, mutta meidän seurapöytämme ei liity siihen. Eli minulle voi ilmoittautua vain seurapöytämme päivystäjäksi :)
 
Viimeksi muokannut ylläpidon käyttäjä:
Olen jo ilmoittautunut, mutta yksi kysymys juolahti mieleen: Jos saan jostain hommattua tarpeeksi korttipohjia, onko ok, jos pöytävuoroni/vuorojeni aikana kirjoitan halukkaille kävijöille heidän nimiään tengwarilla? Se oli aikoinaan Ropeconissa suhteellisen suosittua, ja ihmiset kyselivät samalla Tolkien-seurastakin. Tiedän kyllä, että Tolkien Estate on mökissyt jotain sen suuntaista, ettei edes Tolkienin kirjaimistoja saisi käyttää missään yhteisöllisessä tarkoituksessa, mutta en itse kykene näkemään, mitä vahinkoa tai oikeuksien loukkausta siitä voisi koitua, kun lappusia jakaa ilmaiseksi. Lisäksi, jos lähdetään halkomaan hiuksia, käytän suomen kielen kirjaimistoa, joka on Alice Martinin eikä Tolkienin luomus - toki vahvasti quenyan kirjoitustapaan pohjautuva, mutta silti erilainen.
 
Last edited:
Jos kortit varustaisi hakaneulalla, voisivat nimelliset kiinnittää kortin rintaansa. "Mistä sait tuon?"-utelut toisivat lisää potentiaalisia asiakkaita myyntipöydän luokse.
 
Jos Tolkien Estaten säännöissä lukee että he suojelevat JRR Tolkienin kirjallista perintöä vaikuttaa siltä että he ovat toimineet omien sääntöjensä vastaisesti Amazon-kaupassa.
 
Vielä olisi kiva saada vapaaehtoisia päivystämään pöydän taakse. Etenkin launtaina tarvittaisiin jokunen vapaaehtoinen lisää.
 
Ylös