Siena - Alla Firenzen Varjojen - Suunnittelu- & Offtopikki

En tiedä muun pelinjohdon kantaa siihen asiaan, saako uuden päivän alettua "muistella" vielä vanhaa, mutta itse ainakin hyväksen moisen, kunhan viestin alussa selkeästi mainitaan, että olleen edellisessä illassa/yössä/päivässä tms. Ei se turhan tarkkaa siis ole, mutta mieluiten pysyttäisiin siinä päivässä jossa ollaan, itse kuitenkin ehdin viemään Carlonkin tavernaan, niin jos joku viitsii, ilomielin siellä kyllä voi vielä fopettaa.

Ennen kuin toisin todetaan, menneessä ajassa fopetus on sallittavaa, kunhan asia ilmoitetaan ja sitä ei tehdä liian usein.
 
Noniin, pistin jotakin pelitopiciin, tulkaa siis rohkeasti mukaan ja hoidetaan edellispäivän tekemättömät asiat loppuun ja sitten siirrytään tähän "aitoon" nykypäivään.

Mukaan vaan hoplaa (ja pääsin myös piilomainostamaan Carlos Santanaa. Hiphei)
 
Joo.
Joululomalla näköjään tapahtui erinäisiä aika-avaruudellisesti hämmentäviä tapauksia ja pahoittelen omalta osaltani tätä syvästi. Tiedettäköön, että peli on taas normaalilla ma-pe -> päivä, la-su -> yö -aikataululla.
 
Kehno, ajattelin että nyt vihdoin pitää ryhdistäytyä tämän pelin suhteen mutta olinkin näemmä tullut listityksi. Ei voi mitään, olisi pitänyt osallistua jo ennen joulua, nyt kun jäivät viestit kokonaan kirjoittamatta.
 
Aika-avaruudellisesti hämmentäviä tapauksia on vieläkin hieman pelitopsussa :p Eli ne asiat, jotka jäivät kesken, hmm, toissapäivänä jo näemmä, niin käsitelläänkö ne edelleenkin loppuun? Topicin hiljaisuudesta johtuen näyttää siltä, että pian käsitellään jo viikko sitten tapahtuneita asioita kuluvan päivän sijaan ;)
Ja vielä kerran kysymys sekä vahvistuspyyntö asialle; nyt on siis yö, jos olen käsittänyt oikein, ja maanantaina alkaa uusi päivä jälleen Sienassa?

Onpas vaikeaa pysytellä kärryillä!
 
Noniin, pelin suhteen täytyisi toimia ja sanonkin, että peliviikko venyy vielä (ainakin kerran) kaksiviikkoiseksi ja sen jälkeen käydään tositoimiin, kunhan jaksan ja kerkeän keskittyä siihen, mitä pelissä nyt oikein tapahtuu.

Saattaa olla, että vähäksi aikaa olen ainoa pelinjohtaja joka kerkeää, jaksaa ja kykenee pelin kanssa toimimaan, sen tähden omien arkikiireiden lomassa peli voi olla hiukan vaikea luotsata, niin toivon todellakin, että ymmärrätte jos en aina kerkeä peliin ajallaan puuttumaan.

Lisäpelinjohto olisi tarpeen (ja luultavasti osa pelinjohdosta jäyttäytyy kokonaan fopesta, annetaan kutienkin ihmisten itse sanoa sanottavansa) ja toivonkin, että joku halukas ilmoittautuisi (sillä valitettavalla tosiseikalla, että kunnon pelaaminen jää vähiin) pelinjohtajaksi minulle yksityisviestillä kertoen halustaan ja kyvyistään toimia pelinjohtajana. Annan lisäinformaatiota yksityisviestiä vastaan.

Olkaa armollisia, kyllä tätä peliä tosissaan yritetään käynnistellä, se ei aina ole vaan niin helppoa.

Teidän,
[color=darkblue:0283ab2d64]Sinilakki[/color]
 
Niin. Pyydän nöyrimmästi anteeksi, mutta henkilökohtaisten syiden vuoksi (läheinen on vakavasti sairas -> angstaan aika raskaasti) joudun jättäytymään pois. Toisaalta sen vuoksi, etten kuitenkaan pysty nyt hoitamaan asioita, toisaalta siksi, että en halua yhtään enempää stressiä kuin on pakko. Anteeksi, välillä asiat on vähän hankalia :(
 
Voi Myy, tottakai se on ihan ymmärrettävää, älä tietenkään stressaa tästä! Lämmin halaus ja voimia sinulle!
 
Ikävä kuulla Myy! Voimaa ja valoa sulle.

Ja pahoitteluni että olen ollut aika kadoksissa viime aikoina. Tarkoitus on kuitenkin palata aktiivisemmaksi taas näin töiden alettua...
 
Pikku Myy: älä ollenkaan huolehdi meistä fopettajista. Voimaa ja valoa myös minulta!
 
Olen pohtinut nyt peliä, mietin että josko koettaisimme pelata ja saattaa kesken olevat asiat päätökseen nyt parin päivän sisällä. Siten saisimme pelitopsun ajalleen, eikä siitä tarvitsisi pelinjohdonkaan enää huolehtia? Itse aloin jo hieman "kirjautumaan ulos" toissapäivästä (josko nyt on yö?), eli hahmoni miettii kotiinpaluuta ja yöunille ryhtymistä. Sopisiko tällainen kanssapelaajilleni tavernassa?
 
Ilta siis alkaa tosiaankin nousta Sienan ylle, ja kohta on Gellius Elmo Bivio aka Ereinionin kohtalon hetki koittanut. Siihen asti kuitenkin, pelattavaa on vielä hiukkasen, ennen kuin päästään pelaamaan siiheen "aitoon aikaan".

Hiukan poikkeuksellisesti seuraava yö alkaa huomenna, maanantaina ja toivoisin, että kaikki aktivoituisivat pelaamaan edellispäivän alta tänään sunnuntaina, näin saisimme peliajan kiinni ja jotensakin voitaisiin jättää sekoittavat pomppimiset ajassa sikseen.
 
Odottelin lisää tavernassaolijoita paikalle, mutta kenties olen ainoa, jolla olisi ollut tänään aikaa pelata (toki Sinilakilla ilmeisesti myös) :p Noh, luulen että tämä oli toiseksi viimeisin viestini "tähän päivään", tai eiliseen tai kuinka vain, niin sitten pääsemme pelaamaan oikeaan aikaan, saamme päivät ja yöt kulkemaan aikataulun mukaisesti ja toivottavasti kaikki pelaajat aktiivisesti mukaan, eikös ;)
 
Sorry tuplapostaus, mutta nostan tällä topsua hieman ylöspäin (kysymykseni kiinnostavat varmaankin muitakin pelaajia); Olemmeko nyt päässeet onnistuneesti oikeaan aikaan? Entäpä sitten nykyinen aika, onko nyt yö, ja kuinka kauan se kestää? Entäpä seuraava päivä, milloin se alkaa ja loppuu?
Kysymystulva siksi, jotta jokaisen oman pelin suunnitteleminen hieman helpottuisi, kun olisi jotain pitävää informaatiota :wink:
 
Periaatteessa ollaan saavuitettu aikaero kiinni ja lähdemme kohti uusia seikkailuja ja tapahtumia. Yö alkoi poikkeuksellisesti tänään maanantaina ja päättyy huomenaamulla, jolloin ollaan "virallisesti" kurottu aika umpeen; siis silloin on Ereinionin hahmo kokenut kohtalonhetkensä ja teidän hahmonne saavat siitä surulliset uutiset, kuka mitäkin reittiä.

Myy kerkesi jo Ereinionin hahmon kuolemasta aamuviestin postata, joten tämä yö on suureksi osaksi teille pelkkää ropetusta, ilman suurempia uhkia, joten käyttäkää se hyödyksi. Edelleenkin poikkeuksellisesti seuraava yö, jolloin joku uusi kuolee, koittaa tänä seuraavana viikonloppuna ja siksi kehotankin kaikkia ei-luopioita (ja miksei luopioitakin?) liittoutumaan ja teilaamaan ne luopioiksi epäillyt. Liittoutukaa, epäilkää, ja ennen kaikkea muistakaa suojelupisteet.

Siis, seuraavan yön koittaessa nyt viikonloppuna aito tasavaltalainen voi antaa suojelupisteen jollekulle kanssapelaajistaan luopioiden suorittamaa salamurhaa vastaan. Jos joku aikaa käyttää päivittäisin yhden suojelupisteensä, yksäriä pelinjohdolle vaan. Suojelupisteen saa muuten sitten myös antaa samalle henkilölle useampana päivänä peräkkäin.

(Pelitopikissa lisäksi nähtävissä Carlon yöllisiä seikkailuja ja hourailuja; jos ne nyt niitä olivat, kuka tietää. :grin: )
 
Elikkäs siis, aamu on noussut Sienan ylle ja päivä numero kolme on alkamaisillaan. Uusi päivä ja uudet kujeet, että eikun fopettamaan.
 
Nyt kun kerkeän taas tilannetiedottaa, ilmoitusluonteisesti sanonkin, että yö kiirii Sienan yllä ja seuraava aamu nousee maanantaina, jonka jälkeen aikataulussa ollaan siinä perinteisessä jamassa.

Jos vaikka salaseuralaiset kokoontuisiva tuttuun kappeliinsa tänä yönä? Miten sitten in-game viesti tullutkaan, kunhan jotenkin kiirinyt salaseuralaisten korviin.
 
Olisikohan mahdollista harkita, että yötä ja päivää pidennettäisiin hieman pidemmiksi? Tätä menoa en näe pian enää mitään syytä pelata, jos topsussa ei ole kuin muutama aktiivinen ihminen (olisi eri asia, jos hengissäolijoita olisi enää vain se muutama). Jos peli käydään vain yksäreitse, niin ehkä tämä ei vain sitten ole tarkoitettu ainakaan minulle. Järjellistä peliä on vaikea saada aikaan vain muutaman henkilön kesken, kun nytkin yö meni, eikä kokousta saatu aikaiseksi. Ehkäpä "viimeisenä" oljenkortena auttaisi se, että yöt ja päivät olisivat pysyvästi pidempiä? Kun tietääkseni kukaan ei ole ainakaan ilmoittanut vetäytyneensä kokonaan pelistä? Tällöin kiireisimmätkin ennättäisivät osallistumaan edes hieman.
 
Hyvä idea monella tapaa. Jos nyt yö piteneen elipäiväiseksi ja päivä mahdollisesti kuinka pitkäksi? Niin jotensakin tässä nyt täytyisi skarpata. On typeryyttä pelata fopea pelkästään yksärein (ei, eikä se toimi niin) ja ymmärrän toki, jos jollakulla (tai meistä useimmilla) on kiireitä ja fopettamiseen ei vaan tunnu löytyvän aikaa, niin pidennetyt päivät ja yöt ovat mainioa idea, että jos vaikka joku epäaktiivisempikin pelaaja aktivoituisi.

Yö pitenee nyt sitten tiistaihin, ellei joku teistä esitä toivetta vieläkin pidemmästä yöstä, koska jotensakin tuntuu, että tiistaikin on jotenkin niin lähellä ja tämä pidennettykin yö hupenee käsistä kiireisiltä ihmisiltä.
 
Ylös