Siivekäs Muutto

Curufair

Hobitti
Winged Migration.

Tämä dokumentti upposi minuun aivan täysillä. Tunnelmaa luovat musiikit, käsittämättömän upeaa kuvamateriaalia sekä perfektionismia ääniraitaa myöten. Miten jotain näin hienoa voi tosimaailmasta saada kokoon?
Neljässä vuodessa kyllä.

Innostukseni lintuihin vahvistui entisestään tämän dokumentin myötä. Matrixin varikset (niin Reloaded kuin Animatrixkin) ovat kauniita. Kaikissa elokuvissa kun on jokin korkea rakennus, kuvan ohi lentää myös yleensä lintuja (Shrekissä Lord Farquaadin linna, FotRissa Argonath-kohtauksessa). Ulkonakin silmä katsoo lintujen perään aina kun mahdollista. Mikä niissä niin ihmeellistä on?

Siivekäs Muutto tiivistää vastauksen tuohon kysymykseen. Mielestäni.
Mieleen jäi muista upeuksista terävämmin vielä tuhansien lintujen parvet, jotka muuttavat muotoaan kuin muovipussi American Beautyssa. Ja ne, mitkä syöksivät nokka edellä veteen. Sekä kaikki loistavat kamera-ajot lintujen mukana ilmassa, ja se laskeutuminen Kallion reunamaa alas. Musiikit ovat ihanan mahtipontisia. Aika surullisiakin juttuja ovat saaneet nauhalle..

Muita innostujia? :) Muita mielipiteitä? Linnuista yleensä tai elokuvasta?

Huomenna ehkä katsomaan uudestaan. Uh.

Ja niin: www.wingedmigration.com
 
Oon itsekkin kuullut kehuja tästä dokumentista,isä aikoo varmaan joskus kattoo kun siinä näkyy Kanadan hanhia...
 
En ole nähnyt vielä kyseistä pätkää, mutta olen ollut itsekin kiinostunut linnuista jo jonkin aikaa.
Ja nuo mainitsemasi kohdat Matrixissa ja Fotrissa. Mitä ne olisivat ilman lintuja. Argonath saa todella vanhan paikan tuntua kun linnut pesivät sen päällä.
Ja Rotkin kotkakohtaus on huippu!
:)
 
Itsekin olen meinannut mennä katomaan, mutta eipähän tuta täälläpäin teattereissa näy..

Siis onko elokuvassa jonkunlainen juoni, vai seurataanko siinä vain lintujen lentelyä ja musiikki soi taustalla?
 
Ylös