Sivarit on homoja?

Profiiliviesti
Keskustelu on suljettu.

Athrogate

Hobitti
No tää kysymys ei ehkä oo sivareitten mielestä mitenkää mukava mut mun mielestä kaikki ne ketkä menee siviilipalvelukseen on täysin pelkureita kun ei halua omaa maataan puolustaa...!!! mitäs mieltä muut on tästä?

Enkä haluu mitenkää loukata sivareita [15]


/Haltiamieli yhdisti kaksi perättäistä viestiä. Omaa viestiään voi muokata viestin oikeassa yläkulmassa olevasta, paperiarkkia muistuttavasta kuvakkeesta. :)
 
Armeijasta ja sen vaihtoehdoista on Pyöreässä Pöydässä käyty jo pitkälti keskustelua ja siellä sitä varmaan voisi jatkaakin, siis täällä.

Toki siviilipalvelusmiesten seksuaalisesta suuntautumisesta keskustelu on tainnut em. keskustelussa jäädä varsin sivuosaan, joten voihan sitä tässäkin puida halutessaan. Tosin keskustelunaloituksessakin se esiintyy vain otsikossa - liekö homoa käytetty vain yleisenä pelkuriin verrattavana derogatiivisena terminä seksuaalisuuteen varsinaisesti viittaamatta?
 
Otsikkoon sopiva kappalekin ("Simo Hovari") löytyy Mikseri.net:istä osoitteesta http://www.mikseri.net/artists/laurimaijalajalapinjarvenpoikakuoro.58268.php

Sivareita pelkureiksi haukkuvan kannattaisi ehkä ensin hiukan perehtyä niihin moninaisiin syihin, joilla sivariin nykyisin hakeudutaan. Voi myös miettiä, mitkä asiat Suomea todennäköisimmin nyt ja tulevaisuudessa uhkaavat. Sitten voi miettiä, kuinka pieni osa niistä uhista ovat luonteeltaan sotilaallisia, ja sitä, onko oikeutettua kutsua sellaista ihmistä pelkuriksi, joka päättää aseiden käytön opettelun sijaan tehdä jotain yhteiskunnallisesti rakentavaa kansalaisvelvollisuutensa suorittamiseksi.

Piis mään.
 
Olen menossa sivariin ja minulla on tyttöystävä? Toiminko vastoin luonnon lakia? Pitäisikö kenties ryhtyä totaaliksi? En ole edes bi, joten voit tulla kanssani saunaan, ilman että tunnen suurta tarvetta raiskata sinut.

Toisaalta tunnen enemmän olevani maailman kuin Suomen kansalainen. Taisi käydä huono tuuri nyt. :<

*edit*
Ainiin! Minusta tuo oli erittäin mukava kysymys. Sai oikein hymyilemään. Pitäisikö alkaa loukkaantumaan vastaisuudessa, kun joku haukkuu homoksi? nääh...
 
Hihhiihii, minä menen sivariin, mitä ihmettä. Nykykielessähän termin homo katsotaan viittaavan miessukupuoleen, ja itse koen olevani nainen, joten on suorastaan loukkaavaa, ettei sukupuoltani oteta huomioon tuossa lausahduksessasi, koska nyt en voi olla varma mihin kategoriaan kuulun. Onko minun tehtävä sukupuolenvaihdos, jotta voin (uskoisin sinun tosiaan termistössäsi viitanneen miespuolisiin) suorittaa siviilipalveluksen? Harmillista.

Tämän lisäksi en ole myöskään (tietääkseni) seksuaalisesti suuntautunut oman sukupuoleni edustajiin (vaikkakaan minä tuskin kokisin sitä mitenkään oudoksi, jos olisin), joten siinäkin mielessä lausahduksesi ei oikein tunnu pätevän, vaikka yleistermistöä olisitkin käyttänyt. Kertoisitkohan vielä perustelut tälle mielenkiintoiselle ja ehdottomasti pohdinnan arvoiselle väitteellesi?

Mutta ehkäpä sitten kun olen käynyt siviilipalveluksen minulle yhtäkkiä valkenee, että kas, en olekaan hetero. (Ja että, hui kauhistus, olen myös mies.) Kummallista, mutta mikäpä siinä. Tuleepahan sekin koettua.

Ja kyllä, minusta sivariin meneminen on järkevää.
 
Athrogate sanoi:
mitäs mieltä muut on tästä?

Olen henkilökohtaisesti sitä mieltä, että tämäntyyliset viestit olisivat paremmin kotonaan Aamukammassa, jossa niitä on ennestäänkin jo nippu ja jossa ihmiset oikeasti jaksavat inttää sivarien seksuaalisesta suuntautumisesta ja muutenkin vängätä siitä, mitkä kaikki sivareita koskevat karkeat yleistykset pitävät paikkansa ja mitkä eivät ja miksi muka eivät.
 
Ruvetaankos tässä nyt sitten kunnolla puimaan siviilipalvelijoiden seksuaalikäyttäytymistä, jottei topikki jää ihan turhaksi (tämä sopisi tosin ehkä parhaiten Kulmikkaaseen pöytään)?

Itse olen siinä mielessä aseistakieltäytyjä, ja siten potentiaalinen "homo", että suoritin armeijan ilman asetta. Minulla ei tunnetusti myöskään ole tyttöystävää, joten sikälikin olen epäilyttävä. Kaiken kukkuraksi en syö lihaa, ja olen myös kuullut fraasin "kasvissyöjämiehet on homoja", joten kai tässä väkisinkin sitten homoja ollaan.

Toisaalta, kyllähän armeijakin satoine univormupukuisine nuorukaisineen ja lihaksikkaine upseereineen on minusta melkoisen homoeroottinen ympäristö. Jos olen oikein ymmärtänyt, sotilaspukuiset miehet ovat yksi noista perinteisistä gay-kulttuurin roolimalleista.

Ylivoimaisesti suurin osa tuntemistani sivareista on kyllä sellaisia, joiden tiedän elävän / eläneen heterosuhteessa. Toisaalta tiedän intin käyneitä homoja. En ole kylläkään tehnyt aiheesta mitään kattavaa empiiristä tutkimusta. Toisaalta viimeistään eriasteisten biseksuaalien verrattaen suuri määrä homoseksuaaleihin nähden tekisi tällaisten tutkimusten tai tilastoinnin tekemisen armeijan / sivarin osalta melko mahdottomaksi (jos siis halutaan selvittää ovatko sivarit homoja ja varusmiehet heteroja).
 
Juupa juu.

Tämä topic ei sovi yhteen Konnun linjauksen kanssa ja on muutenkin rasistinen/loukkaava. Heilautampa lukkoa. Valituksia otetaan vastaan, mutta niitä ei kuunnella.

Kiitän.
 
Profiiliviesti
Keskustelu on suljettu.
Ylös