Smial Juhlapuu

Mistä keskustellaan 26.4.2015 klo 19.30 ircissä kanavalla ##kontu

  • Keskustelua ja löytöjä TSH:n liitteistä

    Votes: 3 75,0%
  • Haltioiden asuinpaikat (Rivendell, Lórien, Harmaat Satamat ja Synkmetsä)

    Votes: 1 25,0%
  • Esikoiset ja seuraajat

    Votes: 0 0,0%

  • Total voters
    4
  • Poll closed .
Smial Juhlapuun raportti nro 21/12.

Osallistuimme yhdistyksen järjestämään The Miitti -tapahtumaan Lapjärven leirikeskuksessa 28.6.-1.7.2012. Perjantain infotilaisuuden yhteydessä pidettyyn kokoukseen osallistui seitsemän smialilaista.
 
Raportista 4 p.
Miitiin osallistumisesta (oletuksella, että teitä oli paikalla se perjantaina kokoustanut seitsemän henkeä koko miitin ajan) 33 p.
Kokouksesta 6 p.

Yhteensä 43 p.
Kaikkiaan 286,75 p.
 
Tiedotettakoon tännekin kotisivuillamme jo oleva tieto että pidämme teemakeskusteluista kesätautkoa. Palaamme aiheeseen taas syyskuussa. Kuitenkin kaikille jäsenille tiedoksi että kaikkea toimintaa voi edelleen järjestää. Itse ryhdyin Kointähden innoittamana siivoilemaan hämähäkin seittejä Kuukauden hahmo -projektin ympäriltä ja sinne kaipaillaan alustajia ja keskustelijoita.
 
Smial Juhlapuun raportti nro 22/12

Jaamar ja Nova Juhlapuusta osallistuivat Englannin Tolkien Societyn Return of the ring -tapahtumaan, joka kesti torstaista maanantaihin. Tapahtuma pidettiin Loughboroughn yliopistolla ja molemmat osallistuivat useampiin eri ohjelmanumeroihin. Matkassa mukana myös Lathron, Samooja ja Lehtokuusama sekä joukko Konnussa tuntemattomampia suomalaisia.
 
Tekivätkö Jaamar ja Nova seuraamme tunnetuksi jotenkin muutenkin kuin olemalla mukana? Oliko seuralla esim. omaa pöytää, jonka ääressä jompikumpi tai molemmat olisivat päivystäneet tapahtuman aikana?
 
Ei ollut omaa pöytää. Ihan vaan parin ihmisen kanssa aiheesta muutama sana vaihdettu. Smialin ulkopuoliset Samooja ja Lehtis mainostivat enemmän.
 
Smial Juhlapuun raportti nro 23/12

Satekai oli Ropeconissa. Tässä on hänen raporttinsa:

Päiväys: 29.7.2012 21:37

Tulin juuri Ropeconista.
Olin lautapelitiskillä töissä perjantaina 8 tuntia. Tämän lisäksi
kiinnittelin perjantaina infokylttejä ja pesin rantasaunan lattiat etkojen jäljiltä.
Osallistuin lauantaina historiallisten tanssien harrastajien Hobittipiknikille johon oli tarkoitus pukeutua teeman mukaan hobiteiksi.
Tietenkin kutsuimme mukaan syömään kaikkia ohi kulkevia. Yllätykseksemme keskuuteemme hyökkäsi kaksi Nazgûlia vaatien sormusta, joka Anssilla roikkui kaulassaan. Hobitit päätimme yhteistuumin että "ottakaa vain sormus, mutta älkää ruokaan koskeko". Sitten Nazgûlit totesivat, ettei Sauron kauheasti anna heille ruokaa ja jättivät sormuksen rauhaan ja jäivät syömään kanssamme. Lähtiessään unohtivat sormuksen olemassaolon. Ostimme myös kaksi kaapattua panttivankia vapaiksi mansikoilla ja kermavaahdolla.

Pelasin Pandemiaa, Star Wars trivial pursuittia, Yikerziä, Diamantia, Miksi juuri Mäntsälää, Arvuutinta ja Dalmutia.

Osallistuin Susitanssiin perjantaina Alvarin aukiolla klo 23.15 ja
tanssiaisiin lauantaina klo 20.00-02.00
Autoin Livematopelin suunnittelussa ja se kuullemma toteutettiinkin, sillä aikaa kun olin tanssimassa.

Olin kannustamassa kaveriani Kivi-paperi-sakset Suomen mestaruuskisoissa ja hän voitti sen. Autoin kavereita suorittamaan Kenttivaelluksen tehtäviä, esimerkiksi kiipeämään jalat edellä puuhun. Kävin bofferoimassa lauantaina.
Puheohjelmista kävin kuuntelemassa Samaan aikaan toisaalla - perspektiivejä vaihtoehtohistoriaan, Suuntana Tuomiovuori - mitä pakata mukaan ja päättäjäiset.

Muista Kontulaisita tunnistin ainakin Arkintin, Nessien, Penegrinen,
WuMingin, Päiviksen, FreakyMiken, Ainon (en muista Nickiä, vanhoja Kontulaisia), lisäksi törmäsin vanhempaan naishenkilöön, jolla oli t-paita jossa oli hihoissa molempien seurojen logot, mutta joka ei kuulunut kumpaankaan vaan oli ostanut paidan jossain tapahtumassa (Finnconissa muistaakseni). Myös Freyjan pikkusisko oli paikalla.
 
25.8. Raportista 4 p.
RotR-lähetystöstä 15 p.

1.9. Raportista 4 p.
Yhden aktiivijäsenen osallistumisesta Tolkienin tuotantoa esille tuovaan toimintaan Ropeconissa 3 p.

Yhteensä 26 p.
Kaikkiaan 312,75 P.
 
Smial Juhlapuun raportti nro 24/12

Keskiviikkona 13.9.2012 kello 19:30 alkaen oli teemakeskustelu aiheena Velhot Keski-Maassa. Osallistujia olivat Jaamar, Qohelet, Arkint, eowynofmay, Vetehinen, linde, Pagba, Nova ja Dracaena. Teemakeskustelun lomassa pidettiin kokous eli poikettiin teemasta smialin asioihin. Käväisin vain paikalla eikä lokista selviä keskustelun päättymisajankohtaa, mutta eiköhän tuohon ainakin tunti mennyt.

Koodi:
Jaamar: Aloitellaan velhoista. Onko kellään hyvää aloitusajatusta tähän vai kaivelenko Kontuwikiä?
Qohelet: Olen miettiny et miks velholla on yleensä suippo hattu.
Qohelet: Eiks se oo hirveen epäkäytännöllinen.
Qohelet: Eikö ollu häkellyttävän älykäs aloitus :D
Jaamar: Jos se on lisännyt arvokkuutta?
Jaamar: Tekee kantajastaan pidemmän näköisen ;)
Arkint: o.O
Jaamar: Oliko velhoilla suippuhatut jo ennen Gandalfia? Mistä asti velhoille on kuvattu suippohattu? Ja oliko muilla Keski-Maan velhoilla suippohattu kun Gandalfilla? (Paljon heräsi heti kysymyksiä)
Arkint: yleensäkin velhojen ulkonäkö eikös ne ole aika karikatyyrisiä hatut, kaavut, näyttävät vanhoilta, pitkät parrat?
eowynofmay: Historiasta tulee mieleen faaraot, joilla oli korkea päähine.
Qohelet: Eiks Saruman ollu niin köyhä ettei sillä ollu varaa hattuun.
eowynofmay: Mutta vaikuttaako nyt mielikuviimme Peter Jacksonin näkemys korkeasta suippohatusta?
Jaamar: Hobitissa opn kuvattu suippohattu Gandalfilla
Qohelet: Todennäköisesti.
Jaamar: *on
Qohelet: Ja se et monissa muissakin yhteyksissä velhoilla on näitä suippohattui, mitä nyt muistan kuvia nähneeni.
Arkint: miten merlin?
Arkint: Mitä on siitä vanhimpia kuvauksia
Vetehinen: Mulla on jokin muistikuva, että suippohatut viittavat jotenkin viisauteen
eowynofmay: JRRT otti esikuvia Beowulfista, joka taas on linkitetty skandinaavisiin jumaltaruihin. Ja viikingit taas saivat pukeutumiseensa vaikutteita Aasiasta tataareilta. Tataareilla oli suippohattuja (näkyyköhän tää linkki)
eowynofmay: http://riazan.greywolves.org/wp-content/...rhumb1.jpg
eowynofmay: Arvatkaa kuka luki just Beowulfin loppuun :-D?
Arkint: Sinä
eowynofmay: Bingo!
eowynofmay: Oliko vähän kaukaa haettu selitys suippolakkeihin?
Jaamar: ""...old man with a staff. He had a tall pointed hat, a long grey cloak, a silver scarf over which his long white beard hung down below his waist, and immense black boots."
eowynofmay: Ja mikä olisi tataarien&viikinkien yhteys viisaisiin velhoihin?
eowynofmay: Hobitistako lainaus?
Jaamar juu
Arkint: nojaa tulee mieleen että viisautta kaukaisuudesta?
Arkint: velhothan tuli kaukaa ja tataarit oli viikingeille kaukana?
Jaamar: Yläkerrassa vaan englanniksi niin kesti vähän kpioida se :P Ei jaksanut hakea alhaalta
Arkint: onko kaukaa haettua :P
Jaamar: suomenkielistä
eowynofmay: käyn syömässä välill
Jaamar: Tuon kuvan miehissä joissain on kyllä kieltämättä jotain velhomaista
Jaamar: Kahdessa reunimmaisessa lähinnä
Jaamar: Mutta mitenkäs se Sarumanin hattu? Leffassa hänellä ei ollut hattua, mutta tuohon köyhyys teoriaan en nyt ihan lähtisi ;P
Jaamar: Jostain syystä minulla on mielikuva että Radagastilla olisi huppu, mutta sitä en tiedä mistä moinen käsitys on päähän iskostunut.
Arkint: saruman on leffassa siinä torninsa luona niin voisi kuvitella ettei käytä hattua muutenkuin sieltä pitemmälle poistuessaan
Jaamar: Tervetuloa keskustelemaan velhojen hatuista ;)
linde: kiitti
linde: keskustelkaa nyt niin kommentoin. muuta en jaksa
Jaamar: No kyllähän me :) Välillä vaan tulee taukoja jos keskustelevaan väkeä on kovin vähän
linde: mm
Arkint: Eikös niitä velhoja ollut neljä niin mitään hajua sen hatuista o.O
Arkint: neljännen hatuista
Jaamar: Viisi Kontuwikin mukaan
Arkint: hmm
Arkint: No hajua niistä kahdesta muusta?
Jaamar: Saruman, Gandalf, Radagast, Alatar ja Pallando
Jaamar: Tuolla sanotaan vain että olivat ns. sinisiä velhoja. Mitä se sitten tarkoittanee? Kaapujen väriä kuten muilla vai jotain muuta. vaatii lisätutkimuksia.
Jaamar: Ithryn Luin eli Siniset velhot (engl. Blue Wizards) olivat kaksi istariin kuulunutta velhoa, nimiltään Alatar ja Pallando, jotka saapuivat Keski-Maahan muiden velhojen tavoin kolmannen ajan tuhatluvun aikoihin,[1] mutta joista vain vähän tiedetään. Tarun Sormusten herrasta tekstissä heitä ei mainita lainkaan. Saruman tosin puhuu Gandalfille "viiden velhon sauvoista"[2] ja Vuosien...
Jaamar: ...kirjassa...
Jaamar: ...kerrotaan, että velhoista "sanottiin että heitä olisi kaikkiaan viisi".[1] Keskeneräisten tarujen kirjan luvussa Istari sen sijaan todetaan, että velhojen veljeskunnan jäsenmäärää ei tunneta, mutta Keski-Maan pohjoisosaan tulleiden joukossa "oli viisi muita ylempää" ja näistä "kaksi merensinisiin pukeutunutta"
Jaamar: Suoraan wikistä kopioitua
Jaamar: Lisää lainausta: Tolkienin istaria käsittelevässä esseessä, joka on julkaistu Keskeneräisten tarujen kirjassa,[5] todetaan ettei kahdella itään menneellä velholla ollut muuta nimeä kuin Ithryn Luin, "Siniset velhot", mikä Christopher Tolkienin mukaan tarkoittaa sitä, "ettei heillä ollut nimiä Keski-Maan länsiosissa".[6] Lisäksi kerrotaan, että he matkustivat Sarumanin...
Jaamar: ...kanssa itään, mutta...
Jaamar: ...jäivät sinne kun Saruman palasi länteen
Jaamar: Että rakastan tätä Tolkienin tapaa luoda hahmoja joista kukaan ei tiedä mitään :P
Jaamar: Hirmuinen tarve aina saad tietää kaikiosta kaikki ja kun tietoa ei vaan ole niin se häiritsee
Jaamar: (anteeksi kirjoitusvirheet. Ehkä skypessä keskustelen vaan puhumalla sitten enkä kirjoita mitään :P)
Jaamar: Aivan viimeisinä elinvuosinaan kirjoittamassaan tekstikatkelmassa, joka on osittain julkaistu Keskeneräisten tarujen kirjassa, Tolkien esittää Ithryn Luinin, joista hän tällä kertaa käyttää nimiä Morinehtar ja Rómestámo, saapuneen Keski-Maahan jo toisella ajalla, vuoden 1600 ta. tienoilla: heillä olikin oma tärkeä osansa Sauronin vastaisissa toimissa halki kolmannen ajan...
Jaamar: ...loppupuoliskon, kun...
Jaamar: ...he levittivät eripuraa ja vastarintaa Sauronin omilla valta-alueilla Keski-Maan itäisissä osissa ja siten olennaisesti heikensivät mahtia, jonka Sauron kykeni kokoamaan Keski-Maan vapaita kansoja vastaan.[10]
Jaamar: Jälleen lainaus
Arkint: hmm
Arkint: eli ne teki jotain mutta ei tiedä mitä
eowynofmay: englanninkielisessä wikissä on jotain
eowynofmay: http://en.wikipedia.org/wiki/Blue_Wizards
eowynofmay: Kaikki siis lähetettiin taistelemaan Sauronia vastaan, eikö?
eowynofmay: Ja Gandalf pelkäsi Sauronia
Jaamar: Ilmeisesti se oli velhojen tarkoitus
eowynofmay: Ja Curunir otti (pakosta) mukaansa Radagastin
eowynofmay: ja Alatar ystävänsä Pallandon
Jaamar: Tuota tarinaa en olekaan aikaisemmin kuullut
Jaamar: Yritän tässä tavata sitä läpi
eowynofmay: Tolkien on kirjeessä todennut: "I think that they went as emissaries to distant regions, east and south, .... Missionaries to enemy occupied lands as it were. What success they had I do not know; but I fear that they failed, as Saruman did, though doubtless in different ways; and I suspect they were founders or beginners of secret cults and "magic" traditions that outlasted the fall of Sauron."
eowynofmay: Eli olisivat epäonnistuneet, mutta ei samalla tavalla kuin Saruman.
eowynofmay: Ehkä salaisten kulttien ja maagisten traditioiden alkuunpanijoita idässä ja etelässä.
eowynofmay: Tosin Tolkien viime vuosinaan muutti tätä tarinaa. Olisivatkin onnistuneet, tosin eri aikakaudella (second) ja TSH:n rajojen ulkopuolella.
eowynofmay: Pagba, aloitettiin keskustelu velhojen suippohatuista ja päädyttiin miettimään sinisiä velhoja, Alataria ja Pallandoa
Pagba: Hei Jamppa, hakisinko Pelitin foorumilta serverin kehittäjäkaveria Novalle?
Jaamar: Nova tuli just kotiin ja käynnistelee konetta. Jos maltat odottaa hetken niin saat jutella suoraan hänen kanssaan?
Pagba: Juu
Pagba: Siniset velhot ovat aina mietityttäneet minua. Minne he menivät? Mitä heille tapahtui?
Pagba: Miksei lopputaisteluun saatu sinivalkosinistöä velhokolmikkoa?
eowynofmay: linkkaan uudelleen engl wikistä
eowynofmay: http://en.wikipedia.org/wiki/Blue_Wizards
Jaamar: Kontuwikin mukaan olisivat matkustaneet Sarumanin kanssa itään jajääneet sille tielle Sarumanin palatessa lännemmäksi
Jaamar: Pagba, ehkä muut velhot olisivat vieneet huomiota Gandalfilta
Pagba: Ehkä he epäonnistuivat j
Jaamar: Pitihän Gandalfin näytellä suuren ja mahtavan sankarivelhon osaa ettei jää hobitteja vähäisemmäksi pelennorin kentillä. Jos apuna olisi ollut pari muutakin velhoa niin yksilöllinen suoritus olisi näyttänyt laimeammalta.
Pagba: äljitysheitossa
Pagba: "Tuo EI VOI OLLA itäinen meri. Se on pelkkä kangastus. Me kuljemme länteen. Tule nyt, veljeni."
Jaamar: :D
Pagba: Nova, etsinkö sinulle serverin kehittäjäkumppania Pelit-lehden suljetulta foorumilta? Sieltä voi hyvinkin löyty
Pagba: ä tolkienistinörtti.
Jaamar: Palaan taas vanhaan asiaan, mutta tuo Gandalfin Sauronpelko ja epävarmuus lähteä keski-Maahan voisi selittää myös sen miksi hän oli niin epävarman ja inhimillisen oloinen Tarussakin.
Nova: ei tarvitse. Jos tunnen tarvetta niin voin etsiä sieltä itsekin.
Nova: Pelit-lehti tulee tännekin :)
eowynofmay12] Ja kun oli varovainen jo lähtiessään, niin ei tullut liian omahyväiseksi ja ylpeäksi
Jaamar: niin
Jaamar: Ja oli epäluuloinen sormusta kohtaan, toisin kuin Saruman jolle kävi sen takia huonosti.
Pagba: Mitäs Radagastille tapahtui? Ehkei hän enää osannut pitää ihmisiä, kääpiöitä tai haltioita tärkeämpinä kuin eläimiä.
Pagba: Linkola Suomen Radagast?
Jaamar: Ehkä hän sai tietää mitä Saruman oli tehnyt tunsi itsensä petetyksi ja vetäytyi jonnekin suuren metsän sydämeen tai muutti enttien luokse eikä luottanut enää muihin kuin eläimiin ja ehkä vähän entteihin.
eowynofmay: Pagban kommenttiin liittyen: "Pallando, mitä sä duunaat sen kompassin kanssa? Kuka jätti kepsin Valinoriin, häh?! Tänne nyt se kartta!"
Jaamar: XD
Pagba: :)
eowynofmay: Minulle on jäänyt se mielikuva, että Radagast vähät välitti muista kuin rakkaista linnuistaan.
Pagba: "Mie en piittaa mitä valarit sannoo! Mie hyppään miun mustan Mersun selkään ja karautan mettään!"
Pagba: Pitää nukuttaa lapset. Pagba kuittaa.
eowynofmay: :P
eowynofmay: Sama vika Rahikaisella.
Jaamar: Aiheesta sivu: Arkint olisiko skypessä sitten keskustelu kirjoittamalla vai puhumalla vai videolla vai miten?
eowynofmay: Ihan hetki vielä asiaa velhon vierestä... luin Beowulfin ja siellä oli tuttuja nimiä
Arkint: Jaamar kirjoittamalla yleensä puhumalla jos paikalla olijat haluavat
eowynofmay: Eomer
eowynofmay: Garulf
eowynofmay: jne.
eowynofmay: Hama
eowynofmay:Mutt nyt mä meen!
Dracaena: Huomaan keskustelun olevan varsin kiihkeää
Arkint: khyl
Arkint: piristät sitä sopivasti
Dracaena: wihii
Dracaena: Tiivistäkää tarpeellinen jännä lähitunneilta
Arkint: puree Dracaenaa
Dracaena: Tämä selvä o.O
Arkint: ok :)
Jaamar: Aloitettiin puhumalla suippohatuista, sitten sinisistä velhoista ja radagastista ja Gandalfin sauronpelosta.
Jaamar: Hyvin tiiviisti tiivistettynä
Dracaena: Oke :P
Dracaena: Mitäs jännää kokouksessa
Jaamar: Minulla alkaa olla aika väsy ja huono keskittyminen. Huikkaan kuitenkin keskusteluun tulleille ja kokouksesta poissa olleille että jos on Minecraftin pelaajia niin ilmoittautukaa Novalle, jos on jotain kuvia tai juttuja tai muuta sisältyöä Legolakseen tai Juhlapuun omaan julkaisuun niin molemmat kaipaavat sisältöä. ja seuraava teemakeskustelu on skypessä. 16.10.
Dracaena: Skype \o/
linde: Jei
Jaamar: Minä olen epäluuloinen, mutta pääsenpähän kirjoittamasta kirjoitusvirheitä kun laitan vaan kuulokkeet ja mikin :P
Dracaena: no luen sit lokeja joskus jos ne tulee raporttiin
Jaamar: Ja saa lukea lainaukset suoraan kirjasta. Ei tartte kirjoittaa hulluna näpytellen
Jaamar: Lokeista muuten, kuka ottaisi talteen ja lähettäisi Pagballe?
Jaamar:Arkint?
Arkint: kaise minä taas :D
Jaamar: Kiitän :)
Jaamar: ja jos joku on yhteydessä Satekaihi niin voisi kysyä haluaisiko se järkkäillä syysmiitissä sitä korttipelin teko sessiota?
Arkint: ok
Jaamar: Nyt annan teille seuraavan aiheen ennen kuin siirryn iltatoimiini. Pohtikaa vaikkapa sitä mitä Sarumanille olisi tapahtunut jos hobitit eivät olisi tappaneet häntä.
Jaamar: öitä ja hyviä jutusteluja o/
Arkint: öitä
Dracaena: o/
Arkint: missähän sitä olisi saruman saanut kerättyä uusia seuraajia?
Arkint: etelästä?
Dracaena: Keistä se ois seuraajia saanu?
linde: Haradista?
Dracaena: Niin ei se varmaan ois kovin lähellä saanu ketään mukaan enään ku maine vähän meni
Dracaena: Ja kovin montaa tuskin kiinnostikaan
 
En voi mennä vannomaan, mutta muistelisin että ainakin puolikymppiin olisi vähintään mennyt. Mutta korjatkaa toki joku jos muistaa tarkemmin. itse muistan vain olleeni loppua kohden todella väsynyt.
Niin ja kokous oli itseasiassa virallisesti klo 19:00-19:30 jonka jälkeen alkoi teemakeskustelu, mutta välillä poikettiin vielä kesken keskustelun kokous aiheisiin.
Tämä tarkennuksena.
 
Uusi aiheäänestys jälleen käynnissä, Mistä keskustellaan skypessä 16.10.2012?
Teemakeskustelujen sijaintia skypessä saa kommentoida! Onko hyvä vai huono vai pitäisikö pitää vuorotellen ircissä ja skypessä ja missä kukakin itse mieluiten juttelisi?
 
Varmaan arvaattekin mitä mieltä olen ircin ja skypen keskinäisestä paremmuudesta. Mutta koska olen todellakin unohtanut osallistua (kiireitä mukamas) useampaan viimeisimmistä keskusteluista, en kehtaa esittää mielipiteitäni muuten kuin imaginaariseen partaani niitä jupisten.
 
Hiobittileffat ovat tällä hetkellä se mistä olisi tarkoitus turista huomenna. kaikki ovat tervetulleita!
En tosin vieläkään osaa itse neuvoa kuinka tuonne keskusteluun liitytään...
 
Tuosta Skypestä vielä vähän lisä infoa jos joku muukin on yhtä onneton sen kanssa kuin minä.

Skypeen pääsee siten, että joku lisää teidät siihen Juhlapuun ryhmään. Jos ei teillä ole ketään heistä Dracaena, Linde, May, Vetehinen, Arkint, Satekai, Vampire ja Qohelet Skypessä muuten niin voi lisätä vaikka dracaena. (piste kuuluu siihen) yhteystietoihin niin hän voi lisätä uudet ryhmään. Ryhmän voi tallentaa yhteystietoihin eikä se sieltä häviä vaikka ihmiset lähtisivät pois.

Tik, sinä saat sanoa mielipiteesi ääneen täälläkin. Se on ihan yhtä painava kuin kenen tahansa muunkin. Itsekään en ole järin ihastunut ajatukseen Skypestä. On vähän rankkaa opetella jotain uutta ja hankalaa :p Mutta tällaista toivetta kun tuli pariltakin eri suunnalta niin onhan tuo kokeiltava. Kuitenkaan niin kauan kun itse pääosin pyöritän sitä vähää valmistelua mitä keskustelut vaativat niin en ole valmis täysin luopumaan ircistä.

Minulle muuten selvisi juuri että teemakeskustelu olisikin ollut tänään. Sen siitä saa kun liikaa säädettävää. Mutta se lienee vielä käynnissä joten mukaan vaan jos kiinnostaa ;)
 
Minä olen viidestä eteenpäin harkoissa, enkä tiedä ehdinkö keskusteluun mukaan ollenkaan (ja ilmeisesti aika moni muukin sanoi, ettei pääse), mutta jos joku siihen ryhmään haluaa, niin minä en ole iltapäivän jälkeen teitä lisäilemässä. Eli jos meinaatte alkaa pohtia Skypeen päätymistä vasta vähän ennen teemakeskustelun alkua, niin tökkikää jotakuta muuta. :p
Edit: Jos siis tänään on se keskustelu tarkoitus pitää. Vai siirtyykö se taas jonnekin ihan toiseen ajankohtaan?
 
Niin oliko teillä keskustelua? Itse tosiaan tajusin virheeni vasta myöhään illalla ja olin jo liian väsynyt ja ärtynyt valmiiksi viitsiäkseni ruveta asentelemaan skypeä. Olisi mukava kuulla ihan käytännön kokemuksia.
 
Ei ollut keskustelua. Skypessä meitä oli paikalla ehkä kolme henkilöä, ja kun lisää ihmisiä ei tullut, annettiin asian olla. Lisäksi vielä hämäännyimme, kun sinä olit mainostanut keskustelua tälle päivälle.
 
Ylös