"Spekuloidaan avatareja!" sanoi Huopahattu

Micco

Verkostelija
Suomen Tolkien-seura
Steelsheen, mitä sinun avatarisi esittää? Minä näen siinä vain jotain vesiputouksia, mutta kun katson tarkemmin, niin en ole siitäkään enää ihan varma. [22]
 
Oi minulle se kertokaa, koska minä en tiedä itsekään. Vesiputoukseen voisi viitata kuvan nimi 'eddari_fall' (kuva on avatargalleriasta, ei kukaan mahtaisi tietää alkuperää?), mutta siinä on nähty esimerkiksi korppi sekä olkihattu. Löysin siitä juuri myöskin myrtsin näköisen sammakkonaaman sekä ristin.

Uusi versio musteläiskätestistä?
 
Jestas, oikiasti... Olen hämmentynyt. Minä olen aina nähnyt tuossa Steelsheenin avassa hupullisen viitan ja kasvot, jotka jäävät varjoon (tuo musta osa). Nyt kun katson sitä niin siinähän on aivan selvästi kallionkieleke (se sama musta), johon vesiputous halkeaa. Tuohan on aivan samaa tasoa kuin se klassinen kuva, jossa on nuori ja vanha nainen. :roll:
 
Minä taas olen hahmottanut Steelsheenin avassa korpin tai jonkin muun linnun profiilin. Olen pitänyt sitä ihan itsestään selvänä enkä ennen tätä ole edes huomannut, että kuvassa olisi jotain tulkinnanvaraista. ^_^ Näyttöni on tosin yleensä niin tummana, että vähemmänkin kryptiset avatarit jäävät kirjaimellisesti hämärän peittoon.
 
Minä olen aina ajatellut, että Steel1:n avassa on ylhäältä alas lukien jäätikköä, kalliota ja taivasta. Tukee nimimerkin antamaa käsitystä kylmästä, kovasta ja kirkkaasta. Toisaalta käsitykseni Sheenistä ihmisenä ei ole lainkaan kylmä ja kova.

Avasta tulee myös mieleen Viron lippu. :D
 
Katsoin aina että Steelsheenin avassa on joki/järvi, kalliota ja metsää. Nyt kun jäin tuijottamaan, metsä vaihtui pää alaspäin, myrtsinä mulkoilevaksi vihreäksi ukkeliksi jolla on iso nenä. Musta osa on ukkelin huppu. Sinivalkoisesta osasta tulee mieleen naisen sininen hilkka, jossa on valkoiset pitsit ja joka jää mustan hupun alle. Mutta miten se taas liittyyy ukkeliin? Jaa-a :D

Taas yksi muokkaus samaan viestiin. Pakko vaan kysyä.
Sûlwen Ninielin allekirjoitus:
"Ei voi olla hyväksi nuorille aivoille, jos ne tuntevat sellaisia sanoja kuin paradigma tai eskatologinen."

Mitä paradigma ja eskatologinen sitten tarkoittavat?
 
Tuhka sanoi:
Mitä paradigma ja eskatologinen sitten tarkoittavat?
Emmehän toki haluaisi vahingoittaa nuoria aivojasi kertomalla ;)

Minun klassinen tulkintani Steelsheenin avasta on taatusti uniikki: siinähän nimittäin ilmeisen selvästi tummiin pukeutunut marssirivistö noldoria ylittää Helcaraxën kammottavia jäälakeuksia, vasemmalla alakulmassa ammottaa suuri railo (juuri johonkin tuollaiseen, ah ja voi, putosi Turgonin rakastettu puoliso Elenwë!). Koska on niin melkorillisen kylmä, väki on pakkautunut aivan toisiinsa kiinni eikä yksilöitä joukosta juuri erota.
Ja ihan rehellisesti meni hyvin pitkään ennen kuin ymmärsin ettei tulkintani kuvasta ehkä olekaan aito ja ilmeinen... [15]
 
Ei kuulkaa, kyllä tuossa Steelsheenin avassa on dinosauruksen pääkallo joka haukkaa suuhunsa avaruutta. Tähän tulkintaan päädyin pitkällisen tuijottamisen jälkeen. :D
 
Minun tulkintani mukaan siinä on maisema, joka on heijastunut järven pinnasta ja siksi siinä on ikään kuin kaksi kuvaa...Tai näin olen sen aina ajatellut.
 
Itse olen aina ajatellut tuon avan jonkinlaisena maisemana, mutta myös tuon dinon suun löydän helposti. En kuitenkaan ole aiemmin katsonut tuota kovin tarkasti.
 
Olen kyllä jo vähän hämmentynyt kuinka monenlaisia asioita tuossa nähdään :grin: Alkuperäisessä yhteydessään tuo ei kyllä ollut niin kiva, kun eihän siinä pysty mitään jännää näkemään.
 
Nyt huomasin, että siinähän on ihan selvästi lokki ja sen pesä. :grin:
 
Te olette kaikki totaalisen ja häpeällisen väärässä! ;)

Siinä on ihan selvästi maailmojen rajakohta, avaruus, tyhjyys, maa ja taivas. Joku onneton tippuu ja näkee miten maailma kaartuu ympärillä käsittämättömästi ja unenomaisesti kun esirippu halkeaa keskeltä ja tyhjyys repäisee tilansa ja valtaa kaiken. Kuva edustaa jonkinlaista melankoliaa ja lopullisuutta, mutta toisaalta toivoa uudesta syntymästä/alusta, sillä pimeässä asuu uuden elämän alku. Kuitenkin muutos on raju ja tuskainen ja polku on kyynelten värittämä.

Toisin sanoen ja vähän rajoittaen, mieleeni tulee Liikkuvasta linnasta kohtaus, jossa Sophie on juuri tavannut lapsi-Haurun ja tippuu sitten turpeen läpi tyhjään avaruuteen jossa yllä ja alla kajastaa maailma.
 
Kröhöm, josko nyt sitten lopeteltaisiin tuo avan spekulointi vaikka Kulmikkaassa ollaankin. ;) Sitä kun ei oikein voi omaksi keskustelukseen jakaa.
 
Voisi hyvinkin. Joko Steelsheenin avan spekulointi -topik tai sitten ihan yleisesti että Spekuloidaan avatareja, jolloin voisi kertoa tulkintojaan muidenkin kuin Steelin avatarista ja keskustella niistä. No, ihan miten vain. :p
 
Sanasta henkilöä, sarvesta keskustelua. Spekuloidaan vain!

(Minä olen samoilla linjoilla Hillan kanssa: Steelsheenin avatar on Forumissa, Forumissa Mannerheimintiellä - ei kun se on hirmuinen kallohirviön kita, mutta miksi? sitä me...)
 
Ylös