"Spekuloidaan avatareja!" sanoi Huopahattu

Makkuro kurosuke! Toivottavasti työsi ei kuitenkaan ole raskasta kuin kymmenkiloisten hiilikokkareiden raahaus.
 
En tiedä johtuuko Nuuska-Isilmírën vaikutuksesta, mutta näen Ankeuttajan avatarissa aina ensisilmäyksellä Muumilaakson Mörön.
 
Möröllä on isompi nenä.

Ei se etuprofiilissa erotu. :grin:

ankeuttaja-mörkö-jpg.474

Hehän ovat kuin kaksi marjaa...
 

Liitetiedostot

  • ankeuttaja-mörkö.jpg
    ankeuttaja-mörkö.jpg
    21,1 KB · Katseluja: 54
Jaa. Animaatioversiossa ei näköjään erotu. Molemmat ovat kyllä suunnilleen yhtä söpöjä, eli vähän söpömpiä kuin minä.
 
@Almáriel in uusi avatar on hirmu kaunis! Kivaa, että avatarit ovat nykyään aiempaa isompia (tai no onhan tämä ollut jo muutaman vuoden), niin on mielekästä käyttää esimerkiksi taideteoksia, kun niistä saa jotain selvääkin eikä tarvitse rajata tosi pieneksi. Oma avani toki toimi rajattuna silloin pelkästään tuohon päähänkin.

Itse olen miettinyt jo pitkään, että pitäisi piirtää avani itse uudestaan nykyisen inspiroimana, koska minulla ei teknisesti ottaen ole lupaa käyttää tuota kuvaa ja se vähän vaivaa minua. Mutta en vain ole saanut aikaiseksi, ja olen vain niin rakastunut nykyiseen, ettei edes tekijänoikeusrikkomus ole riittänyt saamaan minua luopumaan siitä (tai herättämään inspiraatiota).

Nostalgialla muistelen yhä tätä ihan ensimmäistäni, jossa oli niin ikään rajattuna lohikäärme.
 
Vanhoja avoja kun alkaa muistelemaan niin minä aloitin valmislistalta löytyneellä jossa mustia lintuja (korppeja) lensi mielikuvieni mukaan jollain hiukan oranssin tai persikan sävyisellä taivaalla. Joskus myöhemmin sama ava oli jollain muulla käytössä ja se oli kyllä vähän häiritsevää vaikka olin käyttänyt kyseistä kuvaa vain vähän aikaa. mutta tuo kuva hänelle silti suotakoon :)

Muuten historiani näyttää tällaiselta. Järjestys ei ole oikea ja jätin pois nykyisen avan eri vuodenajoille tehdyt versiot, koska viestiin ei saanut lisättyä niin paljon tiedostoja. Ainoastaan tuon perus version jätän, koska se helpottaa myöhemmin viestin ymmärtämistä.


lohikaarmesiistittyava.jpg8bo175A.tmp.jpgpikkupiraattikaarme.PNGjaamal_kultapohja_punainen copy.jpg jaamar_punainen.png jaamar9.png jaamava33.JPGJaamarkäärme.jpg
Sama lohikäärme on siis kulkenut mukana aika kauan. Se on rajattu Ex Librikseeni piirtämästäni kuvasta ja siksi koin se edustavan minua oikein hyvin. Välillä leikin ajatuksella palata taas tuohon vanhaan perus mustavalkoiseen avaani, mutta se vaatisi vähän kuvankäsittelyä kun avatarien koko on nykyään eri kuin aikoinaan enkä ole jaksanut ryhtyä moideen.
Erityisesti muistoja herättää merirosvoropea varten tehty avatar. Muistan että moni peliin osallitunut tuunasi avatarinsa teeman mukaiseksi ja se oli oikeastaan aika hauska villitys :D Muistan myös että joku kommentoi tuon vihreäpohjaisen mustavalkokäärmeen tuovan mieleen jonkun lehmäkuosin mitä on joskus painettu kankaille.
Oma suosikkini on tuo käsin väritetyn näköinen käärme joka syöksee tulta.
 

Liitetiedostot

  • ava.jpg
    ava.jpg
    13,5 KB · Katseluja: 0
En voi mitään, mutta ko. vihreästä lohikäärmeestä tulee mieleen tällainen lapsuumuisto.
 

Liitetiedostot

  • AdventureDragon_8968.jpg
    AdventureDragon_8968.jpg
    10,1 KB · Katseluja: 0
Ulkoista kovalevyä selaillessani päädyin vanhoihin roiniin ja huvituin vuonna 2004 laaditusta avatar-retrospektiivistani:
haltiamielet.jpg
Aikoinaan tuntui, että olin käyttänyt vanhaa avaani jo iäisyyden... Ja nyt on menty tällä teemalla yli kolmetoista vuotta.
 
Latasin eilen FB:hen kuvia siitä, kun kävin ruusutarhassa ja sain pulun lentämään kädelleni ruuan toivossa
ja oravan nuuskimaan kättäni. Näistä kuvista innostuneena Ragamortelar piirsi Disneyprinsessa-Vamperin,
ja pakkohan tämä oli avatariksi laittaa. :D

20228713_1874850122768125_7115315130863167924_n.jpg
 
Ragamortelar on selvästikin saanut mallia töihinsä jostain esimerkillisen tyylikkäästä lämpimien värien lähteestä.
 
Olen huomannut, että viime aikoina joka kerta kun tulen Käärmeeseen on Tikillä uusi ava. Sinänsä hauskaa, koska kaikki ovat olleet saman aihepiirin sisältä niin ei hämmennä joka kerta, että kuka tuo on. Aika piristävää oikeastaan ☺

Pohdin tässä, että pitäisiköhän tänä vuonna tuunata uusi joulu/talvi ava 🤔
Minullahan on ollut sininen talvilohikäärme joskus, mutta se on se enemmän matomainen otus kun nyt olen enemmän kiintynyt tähän alkuperäiseen valkoiseen lohikäärmeeseen. Voisin yrittää siitä kehittää jotain.
 
  • Like
Reaktiot: Tik
Tämä ralli taitaa jatkua niin kauan kunnes muistan alkuperäisen rotta-avan tiedostonimen ja löydän sen jostakin koneen kätköistä. Mutta kun nyt tuli se uusi Miyazakin superhieno elokuva, niin varmaan vähän villiinnyin senkin takia. Täältä tulee maailman rikkain mies!

P.S. Kavala tarkoitukseni on kiusata kärmesläisiä niin, että heidän on pakko kaivaa esiin Miyazaki-DVD:nsä ja katsoa putkeen KAIKKI ne ihanat elokuvat. Nokipalleroita! Ohmuja! Käveleviä taloja! Susia ja villisikoja! Ahhh, ssss! Voiko tätäkään muka koskaan katsoa silmät kuivina? Minä en.

 
Last edited:
Minuun tuo ei siinä mielessä toimi, että olen aika vastikään katsonut kaikki ne Miyazakit, jotka eivät ole liian ahdistavia tällä hetkellä (eli Tulikärpästen hauta ja Tuuli nousee). Uuden leffan haluan ehdottomasti nähdä myös jossain vaiheessa.
 
Tik unohti mainita tanukien pallit. Tosin en minäkään niiden takia Pom Pokoa uudelleen katsoisi vaan siksi, että se on hauska leffa - olkoonkin, että myös sen murheellinen juonne on vahva.
 
Ylös