Star Wars

Onko liian uusi läppäri? :) Wanhalla (7 vuotiaalla) pöytätietokoneella (Winhotus 7) pyörii mainiosti. Tai no, alkuperäinen CD:ltä asennettu peli pyörii. Pitäisi pelata tuo läpi vielä kerran, ihan siksi että on yksi asia tekemättä. Pitäisi mennä tapaamaan käännytettyä sittiäisnaista Dantooinelle.
 
Onko muilla kokemuksia lautapelistä Star Wars: Outer Rim? Siinä seikkaillaan siis galaksin reunoilla erilaisilla onnenonkijahahmoilla. Voimakkaasti temaattinen kokemus, ja eri hahmoilla peli voi olla hyvinkin erilaista. Ensimmäisellä pelikerralla olin Boba Fett, ja kaikille tulevana yllätyksenä harrastin palkkionmetsästystä. Kaksi uhriani löytyi vielä muiden pelaajien aluksista miehistönä! Toisella pelikerralla taas olin Lando, ja salakuljetukseksi ja lahjonnaksihan se meni. Ilman ajattelua ei pärjää, mutta toisaalta onnellakin on aika suuri merkitys. Kaiken kaikkiaan viihdyttävä kokemus, mutta ei välttämättä kovan luokan strategiapelien ystävälle.
 
Tämä fanituotanto on jo pari vuotta vanha mutta varsin komeaa katsottavaa. Varmaan osa ainakin on tämän jo nähnyt mutta ehkä joku SW fani löytää sen vielä tätä kautta.

Pätkässä on siis luotu uudelleen Obi-Wan Kenobin ja Darth Vaderin yhteenotto SW IV: "The New Hope" leffasta.
Eli kyseessä siis se kaikkein ensimmäinen, koskaan valkokankaalla nähty lasermiekkataistelu, nyt vain nykyisellä tegnologialla ja osin myös leffojen 1-3 taustatarinaa hyödyntäen.

Itse on sanottava, että vaikka alkuperäinen kohtaus toki säilyy aina muistoissa niin tässä ovat fanit kyllä saaneet mahtavaa jälkeä aikaan. Varsinkin Vaderin Kenobia kohtaan tuntema viha ja raivo tulee tässä esiin todella hienosti.

 
Käsittääkseni ainakin jenkeissä ja briteissä on näinä viime päivinä näytetty Jedin paluun 40-vuotis juhlanäytöksiä jälleen isolla kankaalla elokuvateattereissa. Olen koettanut etsiä samanlaista ilmoitusta Suomesta, mutta eipä ole tullut vastaan. 😞

Disney tuntuu kyllä muutenkin pitäneen tätä uutista kummallisesti "vakan alla" ja näytöksien esittämisalueet ja kestoaikakin tuntuu olevan hyvin rajoitettu. Ihan kuin Disney ei haluaisikaan katsojia. Ja katsojia varmasti on ja olisi paljon lisääkin jos mahdollisuuksia annettaisiin. Kummaa touhua ellei sitten näitä ole tulossa lisää myöhemmin muissakin maissa. Suomessa Jedin paluun ensi-ilta taisi olla elokuussa 1983. Jos en ensi-illassa ollutkaan niin leffateatterissa sen tuolloin kumminkin näin.
 
Ylös