Star Wars

Jukeri sanoi:
Mitä muuten ajattelette Lucasin typeristä visioista tehdä jälleen uusi leffa, joka kertoo Yodan seikkailuista tasavallassa ennen pimeää uhkaa? Täysin käsittämätöntä.. :knockout:
Mitä järkeä pilata hyvä vanha trilogia ja kohtalainen uusi täydellisellä kalkkunalla?
Lisäksihän suunnitellaan vielä tv-sarjaa, mutta mitään ei siis ole lyöty lukkoon, joten voin kai edes hetkeksi huokaista helpotuksesta..

Kannattaisikohan nuo huhut varmistaa, ennen kuin alkaa niitä tänne postailemaan?

Ensinnäkin; Yoda Vanhan Tasavallan aikaan -elokuvaa ei tehdä. Se oli täysin järjetön uutisankka, enkä tiedä miten kukaan voi tuollaista uskoa. Lucas viime vuodet toitottanut, ettei aio enää jatkaa Star Warsia elokuvilla, koska ne ovat Anakinin tarina, ja se on nyt kerrottu.

Star Wars -tv-sarja taas on varmistettu asia, joskin se saattaa myöhästyä jopa vuoteen 2008. Muutama näyttelijävalinta taitaa olla jo tehtynä, mutta tuskinpa juonestakaan on vielä mitään tarkkaa tietoa...
 
Narsil sanoi:
Curunír sanoi:
Eli,
Tiesikö Dooku kaikkia Palpatinen juonia loppuun?
....
Kuuluiko Anakinin käännyttäminen Palpatinen suunnitelmiin heti siitä lähtien kun Palpatine huomasi Anakanin kyvyt? Vai näkikö hän niin hyvin tulevaan, että tiesi Anakinin vielä joskus surmaavan Dookun?

Ei varmasti tiennyt. Kyllä, Palpatine näki Anakinissa heti valtavan potentiaalin ja ohjaili häntä "oikeaan" suuntaan vuosikausien ajan. Oppipojat ovat aina olleet Palpatinen kaltaisille Sith-lordeille pelkkiä työrukkasia, uhrattavissa ja korvattavissa. Darth Maulin tehtävänä oli ensisijaisesti vetää jedien huomio pois Palpatinen valtapelistä ja jättää heidät epätietoisuuden valtaan siitä, oliko kullut sith mestari vaiko oppilas. Anakinin löydyttyä Palpatine lähetti Maulin Qui-Gonia ja Obi-Wania vastaan. Luulen hänen tienneen vallan hyvin, että Maulin kuoleman mahdollisuus olisi suuri; ja jos Maul olisi sattunut voittamaan, olisi hän kuitenkin päässyt eroon kahdesta voimakkaasta jedistä. Maul oli niin hullu, ettei tajunnut ansaa. Mutta Maul piti saada pois kuvioista, muuten tämä olisi saattanut huomata mestarinsa ja Anakinin välisen yhteyden ja tulla "mustasukkaiseksi".

Kreivi Dooku/Darth Tyranus taas oli vain välivaihe Maulin ja Anakinin välillä; Palpatine tarvitsi jonkun työkalukseen välttyäkseen paljastumiselta luodessaan ja tahallisesti pitkittäessään Kloonisotaa. Pitkittynyt konflikti kun antoi hänelle mahdollisuuden luoda vahvan sotakoneiston (jota käyttää jedien tuhoamiseen sopivan ajan tullen sekä sotilasdiktatuurin pystyttämiseksi), kasvattaa valtaansa poikkeuslakien avulla ja samalla lisätä kansansuosiotaan "ratkaistessaan" rähinöitä. (Kuinka tuleekaan mieleen Noottikriisi?) Kaiken aikaa Palpatinen tähtäimessä oli mahdollisimman voimakkaan oppipojan, Anakinin, saaminen sekä Sithien pirullinen, vuosituhantinen suunnitelma jedien tuhoamiseksi. Eikä Anakinkaan ollut lopullinen ratkaisu; olihan Keisari valmis korvaamaan Vaderin Lukella tämän osoittauduttua isäänsäkin mahtavammaksi.


No jaa, kun Qui-Gonin hautajaisissa Mace ja Yoda keskustelevat niin Mace kysyy: - Kumpi kuoli mestari vai oppipoika? ja sitten kuvataan Palpya jolla on kyyneleet silmissä kun maul on kuollut, eli palpyn ALKUPERÄISET suunitelmat tuhoutuivat, koska maul kuoli. maulhan olisi voittanut anakinin 10-0, koska obi-wan voitti vain hämyksellä maulin, ja maul oli vasta oppilas ykkösessä, jos hän olisi jäänyt henkiin hänestä olisi tullut oikea mustalordi, jolloin kukaan ei olisi pystynyt kukistamaan häntä
 
Rexa sanoi:
No jaa, kun Qui-Gonin hautajaisissa Mace ja Yoda keskustelevat niin Mace kysyy: - Kumpi kuoli mestari vai oppipoika? ja sitten kuvataan Palpya jolla on kyyneleet silmissä kun maul on kuollut, eli palpyn ALKUPERÄISET suunitelmat tuhoutuivat, koska maul kuoli. maulhan olisi voittanut anakinin 10-0, koska obi-wan voitti vain hämyksellä maulin, ja maul oli vasta oppilas ykkösessä, jos hän olisi jäänyt henkiin hänestä olisi tullut oikea mustalordi, jolloin kukaan ei olisi pystynyt kukistamaan häntä

Muistaakseni Palpatine ei vain ollut kyyneleet silmissä. :roll:

Uskoakseni Darth Maul oli vain yksi Palpatinen uhrattavissa olevista pelinappuloista, eikä niinkään mikään suuri osa ultimaattista suunnitelmaa. Sithin yhtäkkinen ilmestyminen kuvioihin varmasti sai aikaan sekasortoa Jedien riveissä, jolloin "the Dark Side clouds everything". Kukapa kaikessa tässä hullunmyllyssä ehtisikään epäillä Palpatinea?

Hieman asian vierestä; mikäli haluatte kunnolla syventää Episode I:a, kannattaa lukea EU-kirja nimeltään Cloak of Deception. Se valoittaa paljon Palpatinen juonen tiheydestä, Valorumin tilanteesta ja Coruscantin statusta sen hetken poliittisessa tilanteessa.
 
Riku sanoi:
Kannattaisikohan nuo huhut varmistaa, ennen kuin alkaa niitä tänne postailemaan?
Lucas viime vuodet toitottanut, ettei aio enää jatkaa Star Warsia elokuvilla, koska ne ovat Anakinin tarina, ja se on nyt kerrottu.

Tietääkseni kukaan ei ole kieltänyt huhujen postaamista.. Jos vaikka saataisiin vähän viestejä pidennettyä hauskalla spekuloinnilla eikä oltaisi niin masentavan kielteisiä. Kaikille hyvä mieli?
Joo, Lucas ei toivottavasti tee tuota leffaa, mutta miehen suuruudenhulluus omien elokuviensa muokkailussa on jo havaittu. Peukut pystyyn ettei näin käy :)
 
Star Wars on hyvä elokuva. Niitä on ilmestynyt tähän mennessä 3 ja olen nähnyt ne kaikki. Jotkut voisivat kuvitella, että vain pojat katsovat niitä, mutta olen erimieltä.
 
Miuku, Star Wars-elokuvia on vain yksi sarja... 1977-1983 ilmestyivät osat IV, V ja VI ja sitten vuosien 1999-2005 aikana ilmestyi episodit I, II ja III, kuten huomaat annetusta linkistä.

En näköjään ollut tänne kommentoinut, mutta korjataanpas asia. En koskaan ole ollut mikään suuri Star Wars fani, mutta elokuvat ja tarina ovat kyllä mahtavia ja kunnioitettavia. Pidän paljon enemmän kolmesta aikaisemmasta osasta, ne ovat jotenkin "aidompia" ja niiden tekniikka viehättää minua. Näiden tuoreimpien osien tekniikka taas on jotenkin liian hienoa ja se näyttää liikaa tietokoneella tehdyltä.
 
Ajattelin laittaa tämmöisen linkin tähän ketjuun jatkoksi: Wookieepedia, Star Wars -aiheinen wiki. Itse en ole tarpeeksi fani lueskelemaan tuota kovin paljoa, mutta varmasti joku toinen saa iloa irti :)
 
Elokuva oli hyvää Star Wars kamaa mutta ok- tai kohtalaisen-luokan meno Hollywood-elokuvien joukossa. Itse pidin siitä jonkun verran mutta olen aina sitä itkenyt kun kaikki kohtaukset aina sensuroidaan. Olisi hiukan voinut näyttää taistelua enemmänkin..
Ja jotenkin tuo Anakinin kääntyminen jäi hiukan liian helpoksi loppujen lopuksi. Kuka olisi muka valmis suoralta kädeltä murhaamaan lapsia?
Liikaa myös tehty vakavia kohtauksia huumoriksi..

Nyt on sitten tämä SW-sarja lopuillaan ellei sitten kaverit tee sitä 7-9 kuten ovat miettineet.
Olen lueskellut noita sarjiksia, jotka sijoittuu tuon kutosen jälkeiseen maailmaan.
 
WhiteWolf sanoi:
Nyt on sitten tämä SW-sarja lopuillaan ellei sitten kaverit tee sitä 7-9 kuten ovat miettineet.
Olen lueskellut noita sarjiksia, jotka sijoittuu tuon kutosen jälkeiseen maailmaan.

Tuskinpa tulee 7-9 leffoja enää, Lucas sanonut mielestäni aika selkeästi että niitä ei tule. Ite olen kuitenkin sen verran hc-star wars fanittaja että toivon ja en-toivo että nuo tulisivat :p

Kyllähän siitä kuitenkin tulee vielä se tv-sarja joka sijoittuu episodien III ja IV väliin. Että ei taru ole vielä lopussa, ja varmaan jatkuu vielä monissa peleissäkin ja kirjoissa.
 
Odotus on sittenkin päättynyt jo hivenen aikaisemmin kuin moni (ainakin minä) osasi odottaa:
Pilvikaupunki - Uutiset sanoi:
LucasFilm LTD. ja Twentieth Century FOX ovat päättäneet vastata lukuisiin faneilta saamiinsa palautteisiin ja nyt todellakin muokkaamaton Original Trilogy on tulossa DVD:lle!

Trilogia tulee myyntiin vain muutamaksi kuukaudeksi, alkaen 12. syyskuuta ja päättyen 31. joulukuuta. Paketti tulee sisältämään kahden levyn julkaisut A New Hope, The Empire Strikes Back ja Return of the Jedi -elokuvista. Levyiltä löytyvät sekä 2004 vuoden digitaalisesti muokattu versio ja alkuperäinen teatteriversio. Lisäksi levyiltä löytyy myös jokaista elokuvaa koskevat bonusmateriaalit.

Syksyä odotellessa!
Pilvikaupunki - Uutinen & Original Source by starwars.com
 
Hero sanoi:
Odotus on sittenkin päättynyt jo hivenen aikaisemmin kuin moni (ainakin minä) osasi odottaa
No voihan kakka. Mitäs minä nyt sitten teen tuolle vanhalle leffaboksille, joka käy aivan turhaksi? Kirottua.
 
Haltiamieli sanoi:
Hero sanoi:
Odotus on sittenkin päättynyt jo hivenen aikaisemmin kuin moni (ainakin minä) osasi odottaa
No voihan kakka. Mitäs minä nyt sitten teen tuolle vanhalle leffaboksille, joka käy aivan turhaksi? Kirottua.
Minulla komistaa jatkossakin hyllyä :| Olkootkin että löytyy 2x2004 Special Edition, niin kunhan mukana on vihdoin ja viimein Original Edition, niin se riittää minulle vallan hyvin.

Tosin tässä tuli mieleen, että 2007 arveltiin merkkivuodeksi, jolloin Originaalit saatettaisiin saada saataville viimeistään, mutta LFL hivenen aikaista suunnitelmia. Tosin jos jotakuta harmittaa ostella näitä paketteja useaan otteeseen, niin voisi uskoa että nämäkin Originaalit tullaan näkemään viimeistään ensi vuonna uudestaan julkaistavana. 30 vuotta ensimmäisestä osasta on kuitenkin merkkivuosi, kuten oli 1997 SE:den osalta. Kun ne kerran nyt julkaistaan, niin eiköhän niitä tipu uudestaan. Jos yhden kerran, niin miksei toistekin.
Uutisessa vielä mainitaan, että paketti on myynnissä vain rajoitetusti, niin eiköhän sitä jotain pian putkahda esiin.
 
Nyt kesäloman alun kunniaksi käväsin vuokraamassa tämän leffan, ja viimeinkin sain nähdä tämän. Leffa oli erinomainen.

Tuo alun avaruustaistelu oli toteutettu hyvin, mukava nähdä kameran kieppumista ja joka puolella ammuskeltiin ja räjäyteltiin.

Dookun surmaaminen oli hyvä veto, saatiin yksi jätkä pois touhuamasta. Obi-Wanin, Anakinin ja Dookun taistelu oli hieno.

R2-D2 oli hauska, kun tuolla droideja ammuskeli. Huvittava kohtaus, mutta tätä "droidihuumoria" on jo liikaa nähty. No, kerrankin R2 pääsi taistelemaan.
Tuo hissikohtaus oli todella turha.

Grievous oli hyvä lisä, siellä jossain kun Obi ja hän taistelivat, oli Grien valomiekkopotkurijyräjuttu huvittavan näköinen. Mielestäni hiukan liian iso. Yskiminen joissain kohdissa häiritsi.

Anakinia ja Padmea oli paikoin aika tylsä katsella. En pidä paljoakaan Padmesta.

Lisko, jolla Obi ratsasti oli hauska. Olisipa vielä kesyttänyt sen. Kuoliko se lisko sinne veteen, ei kai :(.

Palpatinen pidätys oli aika hyvä. Ne kolme muuta jediä kuolivat kyllä liian helposti, mutta Windumme selvisikin tästä ensimmäisestä rynnäköstä. Sain nauraa mahani kipeäksi, kun Palpatinen kasvot muuttuivat ryppyisiksi. Rauha Windulle.

Hrmph, Dart Vader- nimi tuolle "tavalliselle Anakinille". Ei, ei, liian aikaista. Darth Vader on minulle tuo peltipurkki, ei tuo ihmishahmo.
Anakinin pimeälle puolelle siirtyminen oli juuri sopivan nopeasti kerrottu.

Sitten tuli käsky 66. Oli oikeastaan mukava, toisalta kamala katsella jedien teurastusta. Ki-Adi-Munk on ollut lemppari jedini, ja varsinkin hänen kuolema oli tuskallista katsella. Nyyh, itku tulee silmään, viattomia jedejä tepetaan. Muutamassa minuutissa kaikki jedit (no meilekin kaikki) dö. Huokaus.
Jeditemppelin verilöyly oli samaa kamaa kuin edellinen. Tuo lasten tappo oli kyllä raain kohta. Sellainen pieni poika tulee Anakinille selittämään tilannetta, ja..

Yodan ja keisarin taistelu oli mukavaa katsottavaa. Kaksi vahvaa "johtajaa" ottavat yhteen. Tuo Yodan punaisien vartioiden tainnutus näytti liian helpolta. Tuolla keskellä kokoushuonetta käyty taistelu oli hyvin tehty. Yodan pompintaa on kiva katsella, ja sitten alettiin noita "vaunujakin" heittelemään. Tuhoutui varmaan koko roska, no, eipä ihme kun ei sitä enää nähdä myöhemmissä osissa.
Yodan putkistossa ryömiminen näytti.. oudolta.

Sitten pääsemme sykähdyttävimpään kohtaukseen, Anakin Vs. Obi-Wan. Tätä odotin. Mahtava musiikki taustalla, hurja taistelu käynnissä laavavirran virratessa vierestä. "You were the Chosen One!" on Star Warssin muistetuin repliikki.
Tuo Anak.. siis oikeastaan Darth Vaderin ruumiin palo oli kamalaa katseltavaa. Ruumis palasina, ja sitten.. Taisi sattua.

Padmen synnytyksen ja Vaderin haarniskan laitton samanaikaisuus oli sykähdyttävää. Olin aivan hikisenä, kun maski pistettiin päähän. Pään palanut, sulanut, muodoton muoto on jäänyt Episodi kuutoseen.
Padmen synnytys oli helpotus, nimien mainitseminen oli jotenkin... helpotusta antavaa. Ja sitten Padmekin meni ja kuoli.

Lopussa saimme selville, miksi suurin jedimestari asuu jossain kaukana rämeikössä. Olen myös miettinyt, miksei 3PO muistanut, että on Anankinin seurassa joskus liikkunut. Tuo Yodan Qui-Gonin eloonjäämisjuttu jäi jotenkin hämäksi. Loppu oli kaunis.

En tiedä mikä elokuva näistä on parhain. Vanha trilogia (4-6) on parempi kuin tämä uusi ainakin. Pidin Jedin paluusta, mutta nyt taisi Sithin kosto syrjäyttää kuutosen, ja otti paikan itselleen.

Olen miettinyt, kun Uudessa toivossa Vader surmaa Obi-Wanin, niin eikös hänen ruumiinsa ikäänkuin katoa? Jää vain vaatteet. Mitä tuossa oikeastaan tapahtui?

Niin, tuleeko koko trilogiasta yksi DVD- boxi, siis kaikki osat ykkösestä kuutoseen? Jollei tule, niin pitää ostaa osien 4-6 boxi ja osien 1-3.
 
Näillä näkymin tulee erikseen kaksi boksia, mutta eiköhän Lucas parin vuoden päästä taas julkaise pari uutta jättiboksia lypsääkseen vielä hieman rahaa innokkaimmista faneista.

Ja kyllä musta May the Force be with you on yhä tunnetuin SW-repla.
 
VP sanoi:
Näillä näkymin tulee erikseen kaksi boksia, mutta eiköhän Lucas parin vuoden päästä taas julkaise pari uutta jättiboksia lypsääkseen vielä hieman rahaa innokkaimmista faneista.

Ja kyllä musta May the Force be with you on yhä tunnetuin SW-repla.

Tuskinpa Lucasilla on tarvetta rahastaa millään. Ukolla taitaa olla jo sen verran kattavat tilit loppuelämäkseen ja jälkipolvilleen että aika ajattelematonta edes jauhaa rahastuksesta. Fanien pyynnöstähän tuo tuleva boxi julkaistaan rajoitettuna painoksena (siis juuri se jossa on ne muokkaamattomat alkuperäisversiot).
 
DVD Puresta löytyy Original Editioneja jopa ihan suomi-teksteillä kun ne sitten saapuvat. Hinta on kyllä suolainen ettei taida kuitenkaan tuota ostaa.
 
Star Wars-rintamalta kuuluu jälleen uutta. 30 vuotta on ensimmäisen warssin ensi-illasta kulunut seuraavana vuonna ja boksia pukkaa. Kaikki leffat, uutta ekstraa ja Pimeän uhkan Yoda vaihdettu digitaaliseen muotoon sekä myös Uuden toivon valomiekat laitettu kunnon digikuosiin.
 
Ylös