Star Wars

Nova

Kontulainen
Brittiläinen The Sun väittää saaneensa inside-tietoa, että Star Warsin kolmannen episodin nimi olisi :
Episode III: Birth of The Empire (The Sun lehden pitkän perinteen mukaan tämäkin oli siis perätön juttu. Vaihteeksi.)

http://www.thesun.co.uk/article/0,,2-2004223126,,00.html

Tähän varmaan saadaan varmistusta muutaman viikon sisällä (ainakin Ep2:den nimi paljastettiin virallisesti hieman vajaa vuosi ennen ensi-iltaa).

Muoks: Muutin nimeen the-etuliitteen. Olivat tehneet virheen jo The Force.net -sivuilla (siellä oli "an Empire"). Ihmettelinkin että eikö The olisi parempi :) Vilkaisin linkin jutun vain pikaisesti enkä huomannut että siellä se oli tosiaan The Empire.

Muoks 2: Kuten Hero jo informoikin, Starwars.comin sivuilla on nyt julkistettu nimi virallisesti. Eli se on Revenge of The Sith. Enpä laita otsikkoon, koska osa ihmisistä on vainoharhaisia (köh.. Riku.. köh...) jopa tälläisten "spoilerien" suhteen.

/Gandar edits: Tiputin otsikosta "Ep. 3" pois, keskustelu jatkukoon käsittäen koko Star Warsin
 
Nimiehdotus kuulostaa ihan uskottavalta, toisaalta olen aina skeptinen "yksinoikeudella ja salaa hankittuihin" tietoihin. Samalla muuten voitaisiin vaikka puhua muutenkin elokuvasta.

Itselläni eivät odotukset mitenkään liian korkealla ole. Osat 4-6 ovat tietenkin elokuvahistorian parhaimpia elokuvia, mutta kahden kalkkunan jälkeen en enää jaksa olla optimistinen. Jos elokuva saadaan vain loppuun ilman viittaustakaan JarJarista, olen ikionnellinen.

Toisaalta lehtijuttujen perusteella olisi tulossa ihan lupaava elokuva, hieman synkemmän oloinen kuin edelliset ja valomiekkatappeluita olisi odotettavissa, ja sehän on vain hyvä. Jos ei muuten, niin Natalie Portmanin takia täytynee ainakin käydä katsastamassa tämä. Lehtijutun (SPOILER!) "surfing on LAVA" ja "Anakin and Obi-Wan fight on platforms on the lava. They control these like surfboards.” kuulostaa vain jumalattoman typerältä idealta sarjassamme Legol.. eiku Orli kilvellä alas portaita.
 
Gandar sanoi:
Lehtijutun (SPOILER!) "surfing on LAVA" ja "Anakin and Obi-Wan fight on platforms on the lava. They control these like surfboards.” kuulostaa vain jumalattoman typerältä idealta sarjassamme Legol.. eiku Orli kilvellä alas portaita.

Puhumattakaan Orli liukuu möhköfantin kärsää taidokkaasti alas.

Nojoo. Odotuksia en oikein osaa asettaa sen kummemmin, mutta katsomaan menen. Oli se sitten kuinka surkea tahansa.
Ja mitä sitten tuohon 'surfing on lava' asiaan tulee, niin mistäs sitä tietää jos meidät vaikka yllätetään. Tosin toivon hartaasti, ettei sitä ole 5 minuuttia enempää. :roll:
 
Nova: Sehän on Birth of the Empire :roll:
Informoin tästä uutisesta eräällä SW forumilla [Pilvikaupunki ja siellä tämä uutinen lytättiin täysin. Etenkin lähdettä epäiltiin vahvasti, koska eräs forum on uutisoinut tätä samaa nimeä melkeinpä varmuutena, eikä saman forumin luotettavuutta pidetä hirveän kehuttavana - mutta kieltämättä Birth of the Empire olisi ihan kivan kuuloinen. Huhujahan tästä on liikkeellä varmaan satoja, ja tuskin on ihme jos, joku olisikin veikannut jo oikein. Onko se sitten Birth of the Empire...vaikea sanoa - pitäisi kysyä Lucasilta.

Etenkin sitä painotettiin toisella forumilla, että periaatteessahan imperium syntyi jo AotC:ssa. Tuo ei kylläkään täysin estä sitä, että Ep3 voitaisiin nimetä tuolla nimellä, koska virallisesti vasta Ep3:ssa Vanha Tasavalta kaatuu ja Imperiumi syntyy.

Näin topicin tulevaisuudesta kiinnostuneena, kannattaisikohan tämän topicin aihetta hieman laajentaa, jos saisi tästä aiheesta mielenkiintoistakin keskustelua - koska onhan enää vuosi ensi-iltaan :D ? - Spoilereita / Ei spoilereita....

Edit/ Lisäänpä lisää vastaantulleita nimi vaihtoehtoja:
Birth of the Empire - The Dawn of Tyranny - Enter A Dark Lord - Death of Republic - Revenge of the Sith - Fall of the Jedi/Republic - Rise of the Sith. Onhan noita tuossa, osa järjettömiä, jotkut ihan mahdollisia. Nyt äkkiä Formula-1:siä katsomaan [tai ainakin lähtö] ->-->> \o/ - lähtö myöhästyi Panisin takia :p
 
Parempi olisi jos nimi tulisi julki vasta loppu metreillä. Olisi edes jotain mitä odottaa. odotukset nyt ovat mitä ovat. Episodi I-II kaltaista asiaa on tulossa, niin ei tässä mitään kirkastumistakaan voi odottaa. Hayden Christensen voisi kyllä Darth Vaderin kypärän vetäistä elokuvan alkussa pääkoppaansa. Herran pää on alkanut ärsyttää liikaa vasta nyt vähän ajan sisällä. Kummaa.. Kiinnostavaa olisi tietää kuinka kaikki lopulta kuolevat. Keskeisten hahmojen kuolemat kun eivät voi olla mitään likastumisia saippuaan tms. Tai mistäs sitä tietää mitä herra Lucasin päässä pyörii.. :lol:
 
Star Wars Episode III - Palpy Does Nasty Things


Koska olen pitänyt näitä I ja II episodin nimiä harvinaisen tyhminä niin en epäilisi vaikka Episodi III nimettäisiin: Further Adventures of Jar-Jar Binksiksi.

Joskin menen katsomaan tämänkin leffan ensi-iltaan. Kun olen katsonut ne kaksi muutakin episodia. Vaikkei Star Wars olekaan enää "niin hyvä kun silloin ennen" on se silti minusta tarpeeksi pop että sitä viitsii katsoa.

Ärsyttää eniten se ettei flanellipaita osaa ohjata vaikka hänen henkensä riippuisi siitä, ja silti hän päätti ohjata I ja II. Varmaan ohjaa kolmosenkin. Olisi tehnyt samoin kun "alkuperäisen" trilogian kanssa, eli palkannut oikean ohjaajan leffoihinsa. Marquand tai Kershner tekivät loistotyötä Imperiumin ja Jedin kanssa joten miksei Lucas ottanut menneisyydestä vaarin?
 
Roarkin kanssa olen samaa mieltä noissa nimissä ja alkuperäistrilogian paremmuudessa, ja sitä mieltä on varmaan aika moni muukin.
Ärsyttää eniten se ettei flanellipaita osaa ohjata vaikka hänen henkensä riippuisi siitä, ja silti hän päätti ohjata I ja II. Varmaan ohjaa kolmosenkin. Olisi tehnyt samoin kun "alkuperäisen" trilogian kanssa, eli palkannut oikean ohjaajan leffoihinsa. Marquand tai Kershner tekivät loistotyötä Imperiumin ja Jedin kanssa joten miksei Lucas ottanut menneisyydestä vaarin?
Ja EP3:sen Lucas myös ohjaakin, mutta jostakin muistan lukeneeni, että esim. Spielberg olisi ollut "ehdolla" ohjaajaksi [Lucas oli tainnut itse jopa kyseä S:ltä ohjaamisesta]. Toivon ainakin 1-2:sta huolimatta, että Lucas saisi 3:ssa edes jotenkin paketin kasaan, mutta vaikealta näyttää. En vain ole täysin sitäkään mieltä, että 1-2:sen virheet olisi vältetty pelkällä ohjaajan vaihtajalla - käsikirjoitus olisi voinut olla myös parempi, mutta ei se onnetonkaan ollut. [midikloridit :roll: ]

Ainoa ongelma, mitä olen itse pohtinut jos joku muu olisi ohjannut, että miten Lucas olisi ollut valmis antamaan vapauksia ohjaamisessa. Sen mitä olen dokumettejä seurannut, niin jokainen suunnitelma on kulkenut itse GL:n kautta ja hänen tahtonsa mukaan - hänen luomassaan maailmassa hänen tahdon mukaan. Ep6:sta koskien olen myös lukenut huhuja, miten Marquand oli joutunut ongelmiin GL:n kanssa tietyissä elokuvan kohdissa, juuri Lucasin määräämisinnon takia, mikä ei minua kylläkään ihmetytä.
Eikä ole pitkäkään aika kun viimeksi luin erästä uutista, joka koski juuri Ep3:sta. Siinä nimittäin ruodittiin aika kovalla kädellä Lucasin tapaa ohjata: Ei ollut hirveän näyttelijäystävällinen, joten ei ole ihme jos Ep1-2:ssa eräiden näyttelijöiden suoritukset eivät häikäisseet [osittan myös erittäin suuren bluescreen-kuvaamisenkin takia].

Can ‘Star Wars: Episode III’ be saved?
Fire Lucas, fire Christensen and resurrect Ed Wood from the grave - Christopher Bahn
 
Kaikki varmaan innokkaina käyttäneet theforce.netin spoilerifoorumia?
Jar Jar ei kuole :(
Sitä kun niin kovasti toivottiin. Anakinilla joku inhottava uusi hiusmuoti ja obey-1kin uusii vanhan goateensa pois. Kauheita arvailuja Palpatinen valomiekan väristä (punainen, varmasti) ja miten Mace kuolee ja missä.
Tippuuko lonkeropää (mikälie) lattialuukun läpi? Kuoleeko Ki-Adi Mundi Plo Koonin kanssa wookieplaneetalla?
En varmaan ole niin innokas että ensi-iltaan ryntäisin :)

Ja nimestä sarjassamme "suuria huijauksia". Lucas™ itse todistaa ettei aio antaa nimeen the-etuliitettä, eikä se esiinny siinä muutenkaan. Kaiken lisäksi nimi julkistetaan vasta syyskuussa. Onnea vaan.
 
Kaikki varmaan innokkaina käyttäneet theforce.netin spoilerifoorumia?
Miksi käyttää sellaista, joka täynnä roskaa ja kun on parempiakin? Muutenkin Lucas on tehnyt elämästämme vaikean, kun on kieltänyt erittäin monelta [ehkä jopa kaikilta] SW forumeilta virallisten Ep3-kuvien julkaisemisen. Huhujahan juonesta on vaikka millä mitalla, ja niiden oikeaksi varmistaminen ei aivan tavan Matti Meikälaiselta onnistu. Etenkin TheForce.net on täynnä hirveää arvailua, ja muutankin roskaa. Eräälläkin forumilla arvailtiin, että tuo uutisessa mainittu Birth of the Empire on nimenomaan theforce.net:lta "vuotanut" uutinen. Toisekseen jos siellä jotain järkevää joku kertoo, niin sen päälle tulee pari sataa viestiä jotka on täyttä roskaa, jota ei sitten jaksa lukea millään - rekisteröitynyt olen mutta ei pahemmin jaksa selailla kun jää monesta asiasta jälkeen nopeasti.

Sitä kun niin kovasti toivottiin. Anakinilla joku inhottava uusi hiusmuoti ja obey-1kin uusii vanhan goateensa pois. Kauheita arvailuja Palpatinen valomiekan väristä (punainen, varmasti) ja miten Mace kuolee ja missä
Obi-wanille on minusta pyritty juuri palauttamaan vanha ja oikea eli alkuperäistrilogian stailiin palataan, jotta päästään vieläkin lähemmäksi Ep4-6:sta. Tuo punainen pitäisi olla ihan Lucasin SW-sääntöjen pohjalta punainen, kun kerran kyseessä on Sith.

Kaiken lisäksi nimi julkistetaan vasta syyskuussa. Onnea vaan.
Oletko varma, että syyskuussa? no aivan mahdollista, kun olen itsekin lukenut, että myöhemmin loppukesää/syksyä. Eikä se nimi nyt voi täysin elokuvaa pilata.

Clockdown - Episode 3 - Fall of the Hero - siinä vielä ensi-ilta-laskuri kiinnostuneille. Eikun vain tikittämään datatikitystä :roll:

Plus: pari SW forumia voisin linkittää ihan huvikseni, jos joku on kiinnostanut seuraamaan Ep3:sen kehitystä laadusta välittämättä.
http://www.theforce.net - [Sisältää paljon ihan kiinnostavaakin luettavaa]
http://www.episode-x.com
And of sorse: http://www.starwars.com

Melkein pääsi unohtumaan:
Jar Jar ei kuole :(
Vaikka en ole lukenut Jar Jarista Ep3:sta koskien, niin taitaa olla totta - valitettavasti....
Edit/ 3 x Typo, plus tuli todellinen great idea tehdä SW-kannu TheOneringin puolelle - voisin itsekseni siellä majailla ja odotella ensi-iltaa clockdownia vahdaten :D
 
Hero sanoi:
Miksi käyttää sellaista, joka täynnä roskaa ja kun on parempiakin?

Tämä oli itseasiassa ns. vitsi.

Hero sanoi:
Obi-wanille on minusta pyritty juuri palauttamaan vanha ja oikea eli alkuperäistrilogian stailiin palataan, jotta päästään vieläkin lähemmäksi Ep4-6:sta. Tuo punainen pitäisi olla ihan Lucasin SW-sääntöjen pohjalta punainen, kun kerran kyseessä on Sith.

Juu, näinhän se on. Ja kyllä se miekka punainen on, jollei G taas jotain vapauksia rupea jakelemaan.

Hero sanoi:
Oletko varma, että syyskuussa? no aivan mahdollista, kun olen itsekin lukenut, että myöhemmin loppukesää/syksyä. Eikä se nimi nyt voi täysin elokuvaa pilata.
Jeh, samahan se. Jos laatu vastaa kahta aiempaa trilogian osaa niin huhhuijakkaa, sitä ei sitten enää nimet paljoa pelastele :p
 
Muistaakseni joskus ennen Ep. 2:sta oli Maikkarin jossain uutisikkuna -tyyppisessä jutussa että Ep. 2:sen (tai Ep.3:sen en muista kumman) nimeksi tulee "Imperiumin synty"/"Birth of the Empire"...
Miekasta todennäköisesti tulee punainen mutta voishan se olla vaikka keltainen. Minkä värinen Exar Kunilla oli? (siis se kakspäinen)
Obin puhetyyli alkaa kyllä muistuttaa Ep.2:sessa jo aika lailla Alec Guinnesilta (rauha hänen muistolleen) varsinkin kohdassa kun Obi ja Anakin on sen "Coruscantin ala-tason" (se paikka ei ole ala-tasoa vielä nähnytkään!) klubin edessä ja Obi-Wan antaa Anakinille Anakinin valomiekan ja sanoo: "This weapon is your life"....


On muuten valitettavaa, että www.starwars.com on nykyään täynnä kaikenlaista krääsää ja sen alkuperäisen sivun löytää vain etsimällä...
Melkein kaikki mikä kiinnostaa niin on sen maksullisen palvelun alla! :evil:
Tässähän meinaa kääntyä Pimeälle Puolelle!!! :evil:
"Do not underestimate the power of the Dark Side..."
 
Revenge of the Sith

starwars.com is pleased to announce that Star Wars: Episode III Revenge of the Sith is the full title of the next Star Wars film, scheduled for release on May 19, 2005.

The Sith are masters of the dark side of the Force and the sworn enemies of the Jedi. They were all but exterminated by the Jedi a thousand years ago, but the evil order continued in secrecy. They operated quietly, behind the scenes, acting in pairs - a Master and an Apprentice - patiently biding their time before they could take over the galaxy. In Episode III, they'll finally exact their revenge on the Jedi.

The title was publicly revealed today in a special presentation to a packed audience of Star Wars fans at Comic-Con International in San Diego, California. "For some time now, the naming of a new Star Wars movie has taken on some special meaning among core fans, who love to take part in guessing games before a title is announced, and then engage in debate once it is," said Steve Sansweet, Director of Content Management and Head of Fan Relations for Lucasfilm. "Let the debates begin."

Esittäkää toki mielipiteitä - minä kirjoittelen myöhemmin lisää, kun tuli yllättäviä kiireitä.
 
Sithin Kosto

Juu! Tuo nimi on kyllä aika varma! Nimittäin yhellä sivulla myytiin jo Episode 3 T-Paitoja mitkä oli muuten mustia mut siinä oli semmonen Empire Strikes Back -Tyyppinen logo jossa lukee Revenge of the Sith...
 
Voisiko joku kertoa minulle faktaa, että montako vuotta Episodi 2 tapahtumien jälkeen 3 tulisi tapahtua? Vai tietääkö kukaan? Itse en luultavasti tiedä...
 
Marw sanoi:
Voisiko joku kertoa minulle faktaa, että montako vuotta Episodi 2 tapahtumien jälkeen 3 tulisi tapahtua? Vai tietääkö kukaan? Itse en luultavasti tiedä...

Luulisin että kyseessä on vain vuosi tai pari. Luulen niin, koska Kenobihan ottaa kaksoset (Leia ja Luke) turvaan isältään ja muilta vaaroilta ja luulenpa että tämä tapahtuu silloin kun kaksoset ovat hyvin pieniä. :roll:
 
Hmh. Vaikka Episodit I ja II olivatkin suorastaan pelottavia, täytyyhän III käydä katsomassa. Muun muassa näistä syistä: Miten Anakin saa 15 cm lisää pituutta ja mikä onnettomuus hänet runtelee? Kenties hänet raatelee henkihieveriin raivotautinen nuna (Pieni Tatooineläinen kanalintu)? Pääsemmekö viimeinkin näkemään Corellian? Kuinka notkea onkaan Keisari Palpatine valosapelitaistelussa? Pääsemmekö näkemään pikkuisen Luken ja Leian? Onko Jar Jar oikeasti Palpatinen kolmas oppilas? Saako "Star Wars Kid" roolin elokuvasta? Olisiko tämä leffa edes hauska? Mikä on elämän tarkoitus? Kuinka monta vähäpukeista Twi'lek-naista (Tai miestä, jos niin haluatte) näemmekään?
 
Ainakin Lucas on monta kertaa höpöttänyt, että Episode 3 tulee olemaan kaikista synkin filmi. Ja synkkähän se varmasti tulee olemaan, itse ainakin toivoisin että Jar-Jarin höpötykset voisi jättää väliin ja mun puolesta sekin voisi saada siinä samassa syssyssä surmansa. :twisted:
 
Vaikka Star Warssien taso onkin laskenut sitten Ep.6:sen niin kyllä se Ep.3:kin pitää mennä katsomaan elokuvateattereihin.
 
Rabbi-T sanoi:
Saako "Star Wars Kid" roolin elokuvasta?

Tuota minäkin olen miettinyt :) Jos joku ei tiedä, kuka on "Star Wars Kid" niin tsekatkaa http://www.starwarskid.com

Mä voin jo melkein sieluni silmillä nähdä sen kohtauksen. Obi Wan pakenee valtavaa klooni/droidi/öhkömönkiäisarmeijaa, kun yllättäen kulman takaa astuu esiin tämä lihava kakara kaksiteräisen valomiekan kanssa: "Run, master Jedi! I'll delay them!" :lol:
 
Puolhaltia sanoi:
Rabbi-T sanoi:
Saako "Star Wars Kid" roolin elokuvasta?
Mä voin jo melkein sieluni silmillä nähdä sen kohtauksen. Obi Wan pakenee valtavaa klooni/droidi/öhkömönkiäisarmeijaa, kun yllättäen kulman takaa astuu esiin tämä lihava kakara kaksiteräisen valomiekan kanssa: "Run, master Jedi! I'll delay them!" :lol:

Itse asiassa tuo ei ole naurun asia. Siis se on vakava juttu, jätkä sai siitä ikuisia traumoja, ja joutui muuttamaan ja vaihtamaan koulua, kun ei enää kestänyt sitä. Miettikää jos omat kaverinne tekisivät sellaista. Ei kuulosta mukavalta, eihän?

Mutta kyllä, olen sitä mieltä, että hänen kuuluu saada rooli, edes jonkinlainen, kunhan häntä ei aseteta naurunalaiseksi.
 
Ylös