Stranger Things

Vohobitti

Murhoppeli
Katsoin tuossa kuluneella viikolla Netflixistä sarjan nimeltä Stranger Things (tai siis sen kaksi ilmestynyttä tuotantokautta). Jännää et en löytänyt täältä suositusta siihen. Kyseessähän on tällainen amerikkalaiseen pikkukaupunkiin sijoittuva kauhutarina, jossa pääosassa on 1980-luvun Spielbergin leffojen tyyliin roolipelejä harrastava poikaporukka. Dungeon and Drangonsin lisäksi sarjan alussa viitataan myös Mörkkimetsään ja Taru Sormusten Herraan. Ja toisella tuotantokaudella paikanpäälle pamahtaa itse Sam Gamgi eli Sean Astin yhden pojan isäpuoleksi.
 
Olen myös katsonut kyseisen sarjan Netflixistä. Katsoin ensimmäisen kauden jo silloin kun se julkaistiin, ja nyt pieni tovi sitten kakkoskauden.
Ehdottomasti suosittelen itsekin tätä sarjaa. Ja voisin uskoa, että varsinkin 70- ja 80-luvuilla syntyneet saavat vielä hieman enemmän irti tästä.
 
No joo, olen innostunut tähänkin. Olkoon että kolmas kausi ei ollut kahden ensimmäisen veroinen, muiden puuhieni ohella olen odottanut passiivisaggressiivisesti neljättä kautta. Ja odotan yhä, mutta nyt näyttää siltä, että jo tämän vuoden keväällä se putkahtaa Netflixiin. Alla linkatussa uutisessa (17. helmikuuta) kerrotaan yhtä ja toista muutakin, kuten "amerikkalaisen vangin" henkilöllisyys (kyllä, tietysti hän on se joksi sitä arvelimme).

 
Ylös