Sudokut ym. ristikot

Aina silloin tällöin keritessäni olen tehnyt japanilaisia ristikoita griddlerssissä. Sinne voi lähettää omiakin kuvia ja ohjelma tekee niistä ristikoita tai voi valmiiksi suunnitella ristikon ja laittaa sinne.
Tavallisia ristikkolehtiä tulee osteltua myös. En jaksa ihan helpoimpia ostella kun samat sanastot on melkein joka sivulla, mutta esim pelikaaniristikot alkavat olla melko vaikeita ja niistä jää osa tekemättä. Olen melko paljon ostanut erilaisia "Hyväntuulen ristikoita". Lähetän lehtien ratkasuitani jos satun kerkeämään ennen määräaikaa.
 
Olen rusokolmionenäisenä varjomakoiluoptimistina melko varma, että vanhemman virkamiessukupolven kanssa rennosti tiimityönä ratkotuilla sanaristikoilla tulee jälleen taas kohta olemaan miellyttävän palkitseva (kenties jopa taloudellinen) pieni bonusvaikutus lähitulevaisuuteeni. . . . Varsinkin, mikäli sitä "kultaista kudelmalankaa" sattuu vielä riittämään muunlaisten yksilönkykyjeni sekä kytkösteni ansiosta.

Osaako joku muuten sanoa helposti suoralta kädeltä, julkaistaanko Helsingin Sanomissa ristikko useampanakin päivänä viikossa? Kirjastossa vierailuni ovat kas ainakin aikataulullisesti varsin kaaottisia nykyään.
 
Last edited:
Ylös