Summeri (ja sitä edeltäneet YLEn kesäaamun ohjelmat)

Sourcils

Hobitti
Taas sarjassamme tätä ketjunaloitusta et uskoisi minulta näkeväsi.

Joka tapauksessa, olen katsonut ja näinkin miehiseen ikään mennessä YLEn kesäohjelmia aamuisin jo monet vuodet. Aikaisemmin ihan tosissaan [minulla on H2O-paita samasta ohjelmasta, muistaako kukaan? (lähetin monimetrisen kirjeen, sinä aikana ne olivat harvinaisuuksia, nykyään niillä on tuhat sellaista per päivä)], nykyään ihan sen takia että muutakaan ei tule. Viime vuonna sitä ennen tuli Matlockia, joten tuli katsottua ihan vahingossa, kuitenkin.

Siis, Summeria tulee arkiaamuisin YLE TV2:n puolelta 10.00 - 11.00 . Puolen maissa siinä ohjelman sisällä näytetään jotain Radioaalloilla tms. (Radio Free Roscoe alkup. nimeltään) -nimistä ohjelmaa. Edeltävinä vuosina Klaani tuli tuolla paikalla. Tänä vuonna ainakin studiobändi, Trio Mäihä, on enemmän minun makuuni viimevuotisten järkyttävyydessään hirveiden "Kesäkissojen" jälkeen. Vieraina oli jo Royal Family, TikTak ja tänään Don Johnson Big Band. Noista TikTak oli ainoa minua kiinnostava, mutta tuleepa silti katsottua aina.


Jäin tässä yksi päivä muistelemaan samalla paikalla (vai tulivatko ne ennen ykköseltä?) tulleita ohjelmia. Summeria on tullut nyt jo pari vuotta, ja samalla nimellä se kulki silloin vuonna keppi ja hevonen. Siinä välissä oli ainakin H2O ja sitten joku ohjelma jossa oli "Kärkkäri" tms. Muistaako kukaan vanhemmasta polvesta?
 
Gandar sanoi:
Jäin tässä yksi päivä muistelemaan samalla paikalla (vai tulivatko ne ennen ykköseltä?) tulleita ohjelmia. Summeria on tullut nyt jo pari vuotta, ja samalla nimellä se kulki silloin vuonna keppi ja hevonen. Siinä välissä oli ainakin H2O ja sitten joku ohjelma jossa oli "Kärkkäri" tms. Muistaako kukaan vanhemmasta polvesta?

Minusta Summeri ja ne muut tulivat tätä ennen aina ykköseltä. Hämärästi muistan ainakin semmoisen, jossa puhuttiin suomea ja ruotsia sekaisin (oliko se joku OH-Kesäsommar tai joku muu älytön nimi?), Silvia Modig oli toinen juontaja. Olen jo ylivanha tuota ohjelmaa katsomaan ja olen suuren osan kesästä töissä, mutta jotenkin nuo kesäohjelmat ovat jääneet mieleen sellaisena "onnellisen lapsuuden/varhaisnuoruuden" muistona. Oli aina niin siistiä herätä aamulla kun ei tarvinnut lähteä mihinkään ja syödä aamupalaa samalla, jotenkin ohjelmassa oli niin sellainen positiivinen ja vauhdikas fiilis. Ennen Klaania esitettiin jotain samantyyppistä fantasiasarjaa, liittyi jotenkin aikamatkustamiseen tms. Mutta nyt ei ole enää Klaaniakaan, nyyh.. :(
 
Itse seuraan Summeria silloin kun siinä on joku kiinnostava vieras.
Mutta kyllähän sitä silloin seuraa, kun ei ole muuta tekemistäkään. :roll:

Niinkuin Gandar tuossa jo mainitskin, viime vuotiset kesäkissat olivat minusta jotain kauheata.
Tänä kesänä on paljon parempi tuo "bändi". Trio Mäihäkö se oli? :)
 
Joskus ohjelma kulki myös KesäQ-nimellä.

Katson noita uusintoja, koska olen aina joko töissä tai vielä sikeässä unessa tuossa vaiheessa. Siellä ne samat vieraatkin ovat muutamaa lukuunottamatta kiertäneet vuodesta toiseen, mutta kyllä sitä aina kaikkea kivaa on mukaan tullut. Päivän ehdoton piristy on aina nämä Sartsat& Timpat, Tarja Kulhot ym.:D

Eikös joskus siinä sarjan paikalla tullut joku australialainen Majakanväki-hommeli?
 
Juu, mä muistan tuon Majakanväki -ohjelman.
Mä katson yleensä Summerin, jos olen hereillä siihen aikaan. Minun mielestä kyllä Trio Mäihä on huomattavasti parempi kuin Kesäkissat.
Kuka teidän mielestä on/on ollut kaikkein paras juontaja?
 
Haltiakivi sanoi:
Kuka teidän mielestä on/on ollut kaikkein paras juontaja?

No Peltsi tietenkin. :)

KesäQ? Enpäs tiennytkään.
Minusta Summerin loppukilpailu on naurettava, vaikka kilpailija vastaisi väärin, se mielletään jotakin kautta oikeaksi vastaukseksi, ja aina joku tippuu.
Sitä puhelinkilpailua voisi kiristää jotenkin jännittäväksi.
 
Ylös