Suofutis

targuin

Hobitti
Monista pyynnöistä johtuen jaoin tämän nyt omaksi keskustelukseen /Jaamar

Sori, nyt on pakko pukkaista väliin: Suofutis on oikeasti ihan über mahtava laji. Pelasin neljänä vuonna MM-kisoissa Hyrynsalmella jätkien kanssa ja vaikka meinasinkin aina a)katkaista koipeni b)hukkua c) tulla jyrätyksi ja lopulta makaan tajuttomuuden rajamailla haisevan äijälauman kanssa samassa kasassa toipumassa en tiedä kovinkaan montaa parempaa tapaa viettää kesäistä päivää. Viime vuosina vanhaa joukkuettani ei olla saatu ajoissa kasaan, emmekä ole ehtineet ilmoittautua turnaukseen. Olen silti ollut usein paikalla katsomassa skaboja (, tappamassa paarmoja) ja nauttimassa kesästä. Oikeastaan koko tapahtuma on muuttunut jo ehkä vähän liiankin populaariksi/festareiksi alkuvuosista, mutta pirhanan kivaa siellä silti on. Aina.

*huokaus* Tahtoo taas mukaan. Mistäkähän minä löytäisin joukkueen kesäksi 2009... Ja umpihankifutikseenkin pitäisi taas päästä. Pitää oikeasti alkaa vissiin kasata porukkaa jo nyt.
 
Kontujoukkue? :p Miettikää nyt, onhan siinä jo Hatha ja targuin, enää puuttuu... no, monta, mutta ei se mitään, sen verran hurja laji että kyllä kaikki innostuu.
 
Heei, en ole koskaan kokeillut sitä, mutta muta + riehuminen = kuulostaa kiinnostavalta! I'm in!
 
Ei voi olla totta? :D Minäkin voisin lähteä siispä, kun oikeasti muitakin kiinnostuneita on.
 
Hei, ptruu. Minä en miittaile, enkä aio inkarnoitua tosielämään. Vaikka rakastankin tuota lajia sydämeni pohjasta olen ennakkoasenteellinen kaikkea netistä tulevaa realityä kohtaan. Eli ensin teidän pitää puhua minut ympäri tuomaan todellinen minäni julki... En ole vielä keksinyt hyvää syytä minkäänasteiseen todellisuuteen saapumiseen.
 
targuin, ei hätiä mitiä, ainakaan vielä. Katsotaan nyt ensin kuinka moni tosissaan voisi lähteä suofutiksen kontujoukkueeseen, eihän meitä ole tässä vasta kuin 4. Arvellakseni sinne kuitenkin vaadittaisiin 10?
 
Kiehtova kysymys. targuin osaa varmaan kertoa meille, järjestetäänkö kisat vuosittain samalla paikalla vai eri paikoilla, koska sekin vaikuttaa aika lailla.
 
Vehka sanoi:
targuin, ei hätiä mitiä, ainakaan vielä. Katsotaan nyt ensin kuinka moni tosissaan voisi lähteä suofutiksen kontujoukkueeseen, eihän meitä ole tässä vasta kuin 4. Arvellakseni sinne kuitenkin vaadittaisiin 10?
Periaatteessa voisin olla moisesta kiinnostunut, mutten kyllä tiedä jaksanko lähteä Helsingistä Kainuuseen vain moisen takia, saati sitten sopiiko se edes työaikatauluihin.
 
Kiistämättömän Totuuden eli Wikipedian mukaan suopotkupallon maailmanmestaruudesta kisataan vuosittain Hyrynsalmen Pölhövaaran (kas kuinka sattuva nimi!) Vuorisuolla (jonka paikalliset kontulaiset eilen irkissä kritisoivat muuttuneen jo aikaa sitten melkolailla epäsuoksi vaikkakin yhä veteläksi), joten vaikutus suoekosysteemiin on varsin paikallisen marginaalinen todellisiin pirulaisiin kuten turpeennostoon verrattuna.

Samaisen Eittämättömän lähteen mukaan kentällä on kulloinkin maalivahti ja viisi kenttäpelaajaa eikä vaihtopelaajien määrää ole suoranaisesti rajoitettu, joten periaatteessa kuuden pelaajan joukkue olisi kai jo toimiva. Pari vaihtopelaajaa olisi toki järkevää olla kun raajoja kuitenkin katkeilee ja päitä halkeilee.

Ja ei, en itse ole erityisen innostunut osallistumaan. Soissa on tullut rämmittyä ihan kyllikseen vaellusten harhapoluilla, ja olen ihan tyytyväinen nykyiseen raajalukuuni.
 
No, sittenhän me tarvitaan enää yksi sekopää (+muutama mielellään vaihtomieheksi.) Ihan pimeää tämmöinen.
 
Muistan hämärästi joskus muinoin Pölhövaaran olleen varsin luonnonvarainen ja mukava paikka. Nykyään se on, noh, mutakuoppa. ;) Mutta hei ja haloo, ei nyt yhden ei niin erikoisen suopläntin tuhoaminen tätä planeettaa sen enempää radaltaan syökse. En kanna huonoa omaatuntoa suossa juoksemisestani. Ettekä ole vielä(kään) saaneet minua edes harkitsemaan inkarnoitumista eli kaksi sekopäätä teillä on yhä hakusessa. Minä en vain osaa ajatella joutuvani tuntemaan jonkun oikealta nimeltään. Lisäksi minulla on asenneongelma.

Hmm... Pitäisikö minun mukamaste muistaa ajatustoimintana vuodelta 2001? En muista, kuinka päädyin sammakkooni. Pidän mangasta suunnilleen yhtä paljon kuin tietonkooni itsenäisestä ajatustyöstä. Olen kuitenkin kasvanut kiinni tuohon kurnuttajaan ja vaikka ajoittain harkitsen sen vaihtamista johonkin hieman itselleni tyypillisempään kuvaan en enää raaski. Se on söpö, iloinen ja positiivinen.
 
Noh, VYKin jäsenenä olet jo antanut pirulle pikkusormesi, targuin, eli hallut tietävät oikean nimesi. Voisit saman tien antaa koko kätesi.

Täysin epäurheilullisena laiskurina jätän tämän(kin) loistavan itsensänolausmahdollisuuden väliin.
 
targuin, älä huoli, ei me (vielä) yritetä käännyttää sinua - koko joukkue pyörtyisi kauhusta jos joku noin mahtavan taitava olisi mukana. Ereinion vain ilmaisi kiinnostuksensa ja se riittää siihen, että me melkein ollaan jo pakkovärvätty se ;)
 
Dodi. Tulenpas nyt sörkkimään asioita, kun oma topik asialle on saatu. :D

Kuten jo ainakin irkissä on tullut todettua, niin olen tosiaan kotoisin tuolta hullulta paikkakunnalta josta laji on lähtenyt, ja jossa kisat joka vuosi pidetään. Viime vuosina tosin olen yrittänyt olla mahdollisimman kaukana kotoa kisojen aikaan, mutta kun jo kauan sitten päätin, että jos mahdollinen kontujoukkue joskus tulisi, olisin takuuvarmasti mukana, niin että enköhän mie yhden kerran periaatteestani voi luopua.

Sellainen asia on nyt varmaan näin aluksi todettava, että tämän kesän kisoihin meillä ei ole enää mitään asiaa. Kaikki sarjat on täyttyneet aikoja sitten, ja jonotuslistallekin on varmaan jonotuslista. Mutta se ei kyllä tarkoita, etteikö mahdollisen joukkueen muodostamista ensi vuodelle kannattaisi alkaa ajoissa; ilmoittautumiset alkavat heinäkuussa ja paikat täyttyvät yleensä hyvin pikaisesti. Mielellään siis ainakin viimeistään kesän loppuun mennessä pitäisi joukkue olla kasassa, mikäli mukaan tahdotaan päästä.

Kuten Halti jo totesi, joukkueessa täytyy olla vähintään sen kuusi pelaajaa, mutta koska suossa rämpiminen on todellakin raskasta, niin vaikka kymmenenkin hengen joukkueella kaikki saavat aivan niin paljon peliaikaa kuin vaan haluavat.

Sitten todettakoon vielä sellainen, että paikkakuntalaisena olen luvannut jo tarjota joukkueelle majoitusta, minkä ei pitäisi olla mitenkään suuri ongelma. Kotoa löytyy sänkypaikkoja 12 hengelle ja lattialle vielä ainakin samanverran, vaikka tarvetta tuskin tuleekaan. Matkaa kisapaikallekkaan ei meiltä ole kuin ehkä sen parisenkymmentä kilometriä, mikä näillä leveyksillä tarkoittaa sitä, että ihan vieressä ollaan. :grin: Niin ja toisin kuin useimmilla ulkopaikkakuntalaisilla joukkueilla, majoitus on taatusti ilmainen. ;)

Mutta käytännönjärjestely ehtii toki vielä miettiä myöhemminkin. Tällä hetkellä olisi varmaan tärkeintä tutkia, että onko kiinnostusta todella tarpeeksi, että joukkue edes mahdollisesti saataisiin kasaan.

Tähän mennessä kiinnostuksensa on kai ilmaisseet:
Vehka
Hathaldir
Vanamo
Lahja
Ereinion
Aada
Miccoh
Nazg
 
Joskos sitä nyt alustavasti änkisi mukaan, ellei tässä ole mitään taitovaatimuksia, ettei projekti kokonaan unohdu. :D
 
Sen verta kiinnostavalta lajilta tuo kuullostaa, että melkein voisin lupautua tuelvani mukaan. YouTubesta kun katsoin, niin näytti juuri sopivan kahjolta. Rankkuudessa suofutis ei taida paljonkaan erota suojuoksusta, jossa tulee ihan tarpeeksi nopeasti kuuma ja koivet menevät maitohapoille.
 
Herätellääs tätäkin vähän, ettei pääse koko projekti aivan täysin unohtumaan.

Tämän vuoden kisathan ovat todellakin juuri parhaillaan menossa, joten mikäli vanhasta käytännöstä ei jostakin ihmeen syystä poiketa, ilmoittautuminen ensi vuoden kisoihin alkaa kai viikon kahden sisällä. Käytännössä tämä tarkoittanee, että tämän kuun loppuun mennessä meillä pitäisi olla 7-10 henkeä, jotka edes suht varmasti voivat lupautua olevansa tulossa kisoihin.

Eli jos kiinnostusta löytyy, niin ilmoitelkaa siitä mahdollisimman pian joko tässä topikissa tai vaikka miulle privalla.
 
Kerran pelattiin jääkiekkoleirillä suofutista. Sen verran hauskaa oli että voisin uskaltautua nostamaan käteni pystyyn ilmoittautumisen merkiksi. Kainuu on kyllä aika kaukana, voisi tuntua kieltämättä pölhöltä lähteä niin pitkälle jotta pääsisi rämpimään suohon. Ainakin kiinnostusta löytyisi. :p
 
Ylös