Suomen Tolkien-seuran kalenteri

Ihanaa, että on löytynyt näin monta innokasta kuvittajaa. :)

Kertauksena vielä perusohjeet. Eli kuvien tulisi olla mustavalkoisia, mutta myös harmaasävyt käyvät. Mieluiten kooltaan A4 (vaakatasossa). Jos joudun suurentamaan/pienentämään kuvia, niiden laatu voi kärsiä.

Kuvat voi toimittaa minulle sähköisessä muodossa osoitteeseen leena.peippo[at]mail.mamk.fi tai postitse. Osoitteen saa yksärillä.

Deadline on 31.3.2009

Muistakaa, että tärkeintä on tuoda esille oma näkemys kirjan tapahtumista. Tehdään tämä kalenteri ihan luomisen ilosta ja rakkaudesta Keski-maahan. :heart:

Mic-edit
korvasin @-merkin [at]:llä, niin ei Shetaille tule niin paljoa spämmiä ;) Kivaa, että on innokkaita!
 
Enää 1 kuukausi!

Odottamoaton juhla *Elanorille* ja enää joulukuun viimeiset vaiheet jäljellä. Jos kalenterin teko kiinnostaa niin nyt kannattaa napata tämä viimeinen kuukausi.
 
Hienoa! Nyt on siis kaikki kuukaudet täytetty. Tosin May vähän puhui että heidän perheensä voi luopua jostain kuukaudesta jos halukkaita ottajia löytyy. Mutta en tiedä tämänhetkistä tilannetta.

Toivottavasti itse saan inspiraation aika pian joulun jälkeen. Tämän vuoden puolella voi olla ettei aika yksinkertaisesti riitä. Mutta kun on luvattu niin täytyy pitää.
 
En malta olla mainitsematta, että houkuttelin Lathronia mukaan :D.

Alunperin pyysin Lathronilta apuja jousiammuntajutuissa (kalenterin tekoa varten siis). Ja sainkin apuja oikein reilusti! Kiitos ja kumarrus sinulle ja kumppanillesi! Hitsi vain, että skype-puhelu loppui vähän äkisti, kun pienimmät kaatoivat kirjahyllystä yhden hyllyn päälleen :o. Hyllyn kannakkeet on kyllä pultattu seinään, mutta hyllyn onnistuivat irroittamaan... Onneksi sentään hyllyllä ollut iso näyttö pysyi sähköjohtojen varassa tippumatta!!!

Kalenterin teosta vielä... innostuin niin luonnostelemaan, että joulun valmistelu uhkaa jäädä jalkoihin! Smial Marachin Ainokin on luonnostellut susia jo useampaan paperiin.

Patistelen muitakin, joulunpyhinä on hyvä torjua tylsyyttä... Tolkien-seuran kalenterin teolla! Ja kysyn onko muilla paineita työ laadun suhteen? Olen jo lämmittänyt yhden saunanpesällisen hylätyillä luonnospapereilla. Mutta huom! Pakko myöntää tämän suunnattoman innostuksen johtuvan osaksi siitä, että olin/olen vesirokossa, enkä pystynyt pariin päivään muuhun kuin piirtämiseen.
 
Minusta tuntuu aikaisempia kalentereja nähneenä että pääasia on jokaisen oma kädenjälki. Se riittää että on itse tyytyväinen työhönsä. En sano yhtään näkemääni kuvaa huonoksi, mutta sanon vaikka näin että monista näki että piirtäjä ei ole ammattilainen. Vaikka noita ammattilaistenkin tekemiä kalentereja taisi olla jos en väärin muista. Eli ei kuitenkaan turhia paineita. Itse en ainakaan aio niitä asiasta ottaa.

Ja muistakaa tuo [color=red:e924e2006b]viimeinen palautuspäivä 31.3.2009[/color]. Mehän emme halua että kalenteri viivästyy, emmehän ;)
Ja jos tuntuu että ei jostain syystä ehdikään kuvaa tehdä (talo palaa tai piirustuskäsi menee poikki) niin yrittäkää itse löytää joku tekemään kuva puolestanne ja jos ei löydy niin huikatkaa täällä että kuukausi menee takaisin yleiseen jakoon.
 
Kiltisti sanottu Jaamar. Minä muotoilisin asian niin, että monista kuvista on vuosien varrella näkynyt, että piirtäjä on iältään varsin vähäinen ja piirustusharrastuneisuus ja sitä myötä kädenjälki ei mitenkään ylitä ikäluokan keskitasoa. Ja joistain taas on paistanut sinänsä kyllä taitavan tekijän kiire. Eli kriteerit eivät ole pöyristyttävän korkeat.
 
Enää pari kuukautta dedlineen!

Muistuttelen tässä kohtaa että kuukaudet kuluvat yllättävän nopsaan. Jos et ole vielä ehtinyt uhrata ajatustakaan kuvitukselle niin kohta alkaisi olla aika.

Saitko Shetai lähettämäni kuvan? Ja niin oliko toimitustapa sinulle sopiva? Voinko laittaa seuraavan samalla tavalla? Entäs kuvan koko?
 
Maaliskuun loppu alkaa jo häämöttää enkä ole vielä saanut kuin yhden kuvan. Nyt piirrustus vire päälle ja sutinaa kyniin.

Jos kuvia on jo valmiina, ottakaa minuun yhteyttä yksärillä niin saatte osoitteen mihin lähettää ne(sähköisenä tai paperilla).
 
Minäkin voin todistaa olevani työn touhussa. Katsokaa telkkarista! Olin eilen lähdössä Helsingistä junalla ja piirtelin kalenterikuvaa junan lähtöä odotellessa. Viereen tultiin filmaamaan jotain suomalaista sarjaa/elokuvaa ja Ville Virtanen seisoi vieressäni kuvattavana. Todennäköisesti minä JA Tolkien-seuran kalenterikuva olimme myös kuvassa :D

Tapahtuuko tällaista myös muille? Joskus tuntuu, että nämä meidän juttumme kuulostavat ihan ufoilta (esim. lapseni on potkaissut Tarja Halosta päähän), vaikka ovat ihan täysin totta. EN ole patologinen valehtelija!

May
 
Kääh, viisi päivää aikaa palauttaa tuo työ! Se on jo valmis, ei siinä mitään, mutta pitäisi saada se skannattua ja ehkä vähän muokata kontrastia tms. Sittenhän tuo olisi ihan valmis luovutettavaksi. Mutta omien kiireideni ja hyvän muistini huomioon ottaen en ole ihan niin luottavainen siitä että saan tämän toimitetuksi ajoissa (pitäisi vain muistaa ottaa itseään niskasta kiinni ja tehdä se).
En malta odottaa että saan nähdä koko kalenterin :grin:
 
Minulle tulee hoppu, raivokas flunssa kun vienyt voimat eivätkä silmät oikein jaksa keskittyä tarkkaan piirusteluun pään jomottaessa armottomasti. Mutta eiköhän tämä tästä, toinen kuva on viimeistelyä vaille valmis ja toinenkin hyvässä vauhdissa.
 
Ylös