Suositeltavat WC -lukukokemukset.

Dracaena sanoi:
No, kuten sanottua, ehkä sitä voi rentoutua hetken ja lukaista pari hassua juitsua jostain kirjasesta, mutta jo sanomalehden raahaminen vessaan tuntuu jotenkin... No, enköhän minä selittänyt riittävästi, ajan hukalta. Lehtiä voi lukea muuallakin.

Tuota noin - en ole koskaan mennyt vessaan rentoutumaan, mutta lukemaan olen sinne vetäytynyt. Aina ei ole ollut edes hätä. Kun lapset olivat pieniä, niin se oli ainoa rauhallinen lukupaikka, jonne saattoi vetäytyä myös sanomalehden kanssa. Välillä mies koputteli ovea tarkistaakseen olenko vielä hengissä. Lapset puolestaan vinkuivat oven ulkopuolella, jos olin liian kauan poissa näkyvistä. Yritin muutaman kerran piiloutua saunaan (ei lämmitettyyn) lukemaan, mutta kotoväki tuli hätistelemään minua pois, joten se ei ollut hyvä paikka. Vielä nykyäänkin tekisi mieli vetäytyä aamulla vessaan lehden puolikkaani kanssa, kun on mennä hermo miehen kanssa. Hän selostaa mielellään uutisia omastan lehden osastaan ja se häiritsee omaa keskittymistäni.

Vessassa voi lukea mitä tahansa ja periaatteessa kaikki luettava sopii myös vessalukemiseksi. Sanomalehti on tosin aika hankala luettava, kun se on niin leveä/iso ja sitä ei saa kunnolle levitettyä käsienpesualtaan päälle.
 
Näinkin aina ajankohtanen aihe ja niin kauan että olis tänne kommentoitu.

Itellä on ajan myötä lukemiset vaihdelleet. Poikasena tietenki sarjakuvia, Asterixia, Tinttiä, Lucky Lukea yms., vähän nuorena sitten sarjakuvien lisäksi jotaki kuvastoja ja äitin naisten lehtiä mitä nyt vessasta sattu löytymään ja aikasempana on kirjat enempi löytäneet tiensä vessaan mukaan.

Eipä ole sisällöltään mitään niin pyhää kirjaa ollut joka ei tätä luonnollista toimintoa olisi ollut viihdyttämässä; ihan Raamatusta lähtien olen kaikkea lukenut. Tietenki on joitain kirjoja mitä ei viitsi viedä sinne ihan mahdollisten likaantumisien ja vahingoittumisien takia.

Nykyään ei tule kirjoja luettua ku piipustellessa (jos sattuu hyvä keli ja saa rauhassa lukea samalla) ja vessassa (mikä on pääasiallisin lukupaikka). Viimeisin läpikoluamani eepos oli Kalevala ja nyt on menossa Hobitti englanniksi. Välistä lueskelen jotaki työhön liittyviä papereita\kirjallisuutta, välistä Raamattua, mutta pääsääntösesti Tolkienia kun kuitenki melko vähällä on lukemiset ku ei vessassa tarvi rampata eikä siellä asua=istua tuntitolkulla seku.

Eli onneksi on vessa missä lukea ko lienekkö lukisin juuri ollenkaan.
 
En ole ikinä tajunnut vessassa tai ruokapöydässä lukemista, mutta minulla ei olekaan moniajo-ominaisuutta.
 
"Tuota noin - en ole koskaan mennyt vessaan rentoutumaan, mutta lukemaan olen sinne vetäytynyt. Aina ei ole ollut edes hätä. Kun lapset olivat pieniä, niin se oli ainoa rauhallinen lukupaikka, jonne saattoi vetäytyä myös sanomalehden kanssa. Välillä mies koputteli ovea tarkistaakseen olenko vielä hengissä. Lapset puolestaan vinkuivat oven ulkopuolella, jos olin liian kauan poissa näkyvistä. Yritin muutaman kerran piiloutua saunaan (ei lämmitettyyn) lukemaan, mutta kotoväki tuli hätistelemään minua pois, joten se ei ollut hyvä paikka. Vielä nykyäänkin tekisi mieli vetäytyä aamulla vessaan lehden puolikkaani kanssa, kun on mennä hermo miehen kanssa. Hän selostaa mielellään uutisia omastan lehden osastaan ja se häiritsee omaa keskittymistäni."

Kopioin näin pitkän pätkän Centaurean viestiä, koska voisi olla vaikka minun kirjoittamaani :D Tosin nyt ei enää tarvitse lukittautua vessaan lukemaan. Jätän vain koneen auki ja se houkuttelee häiritsijät kuin ansa pikkukärpäset...
 
Älypuhelin tarjoaa loputonta vessalukemista ja samalla voi ottaa pyttyselfieitä yläviistosta sosiaaliseen mediaan jaettaviksi.
 
Olen tylsä. Tapaan viipyä toiletissa vain sen ajan kuin on asioiden hoitamiseksi ehdottoman välttämätöntä. Siinä ei montaa lausetta ehtisi lukea. Sitä paitsi olen tavattoman mukavuudenhaluinen: nojatuolissa istuminen on hirmu paljon miellyttävämpää kuin pöntöllä kyyhöttäminen (vaikka käymälää monesti kutsutaankin mukavuuslaitokseksi, mutta syy siihen lienee jokin ihan muu kuin istumaergonomia).
 
Ylös