Suosittele televisiotarjontaa

En liene ainoa, jonka ensimmäisiä kosketuksia larppaamiseen oli Ylen kuusiosainen sarja Siamin tytöt. Nyt se on katsottavissa Areenassa 11 kk 29 pvä. Ylen sivuilla artikkeli aiheesta. Areenan lyhyt esittely tässä:

"Nuoret pelaavat keskiaikaista roolipeliä

Nykyajan ja fantasiamaailman rajat hämärtyvät, kun ryhmä nuoria kokoontuu pelaamaan keskiaikaan sijoittuvaa live-roolipeliä. Pelimaailman valtakuntaa hallitsee oikeamielinen kuningas, mutta haltijakuningattaren salaperäiset matkat herättävät kansassa levottomuutta. Kuka on vakooja, kuka ystävä? Tosielämässä punnitaan myös omat valinnat, rakkaus ja ystävyys. Meneekö toden ja pelin raja rikki? Rooleissa mm. Elina Aalto, Pinja Hahtola, Elsa Saisio, Marja Salo, Reino Nordin ja Arttu Kapulainen. Käsikirjoitus ja ohjaus Marjut Komulainen. TV1 Lasten ja nuorten ohjelmat (2001)"
 
Iloisesti menee siinä keskiaikainen roolipeli ja fantasialarppi sekaisin. Mutta mitäpä sitä termeihin panostamaan, kun vain friikit tietävät mitä niillä tarkoitetaan. [22]
 
Olen nostalgiasyistä halunnut katsoa tuon sarjan uudestaan (joskus teininä katsoin sen varmaan kymenen kertaa). Kiitos YLE.
 
Nuo marginaaliryhmistä marginaalisimmat, kansallismieliset naiset päästetään ääneen mädättäjä-Ylen sarjassa Suomineidot. Yksi neidoista on vielä puoliksi venäläinen, yksityiskohta joka ei vielä ohjelmaa kuvatessa ollut niin tapetilla.
 
kansallismieliset naiset päästetään ääneen mädättäjä-Ylen sarjassa Suomineidot.

Kannattaa pitää kiirettä jos haluaa nähdä. Yle saattaa joutua viriämässä olevan somemyrskyn seurauksena poistamaan sarjan ohjelmistostaan nopeammin kuin Mariupol antautuu.
 
Katsoin juuri äsken tuoreehkon jakson ruotsalaisesta På spåret -visailuohjelmasta på förekommen anledning, ja täytyy todeta, että se oli ihan hauska, saatanpa jopa katsoa lisääkin. Se on Yle Areenassa, joten voin suositellla kaikille: kokeilkaa ihmeessä.

Sen sijaan en suosittele ohjelman suomalaisversiota Hengaillaan, en ainakaan vielä. Jollakin ihme keinolla siitä onnistuttiin tekemään suorastaan kammottava. Ehkä katson vielä toisen jakson, jos syy olikin pöljissä vieraissa.
 
Babylon Berlin palaa Yle Areenaan kausien 1-3 osalta ja neljäskin on tuloillaan! Tätä on odotettu kuin kuuta nousevaa!

 
Yle Areenan suorissa Pentulive seuraavat 5-6 viikkoa 😍😍😍 Mä en niinku kestä niitä pieniä muutaman päivän ikäisiä marsuja joista tulee myöhemmin whippettejä. Pentulaatikon tapahtumia pitää käydä katsomassa monta kertaa päivässä Söpöysvaroitus, niin pentujen kuin emon osalta!
 
Itse suosittelen fantasian ja animaation ystäville Trollhunters (peikonjahtaajat) sarjaa, jonka voi vieläkin katsoa Netflixissä. Myöskin Velhot ja 3Below on kans hyvä. Vain se elokuva on ihan syvältä ja poikittain. En toki kiellä katsomasta ja muodostamasta omia mielipiteitänne. Mutta itselläni tässäkin sarjassa on suosikki hahmo (Strickler, äänenä Jonathan Hyde) ja tämän rakkauden kohteen kohtelu olivat todella huonoa mielestäni tässä elokuvantekeleessä, kuin myös leffan loppu oli huonosti suunniteltu ja tehty (siis kuvanlaatu hyvä, mutta minä puhunkin käsikirjoituksesta). Mutta kuten sanoin, minulla on syyni ja te saatte toki tehdä omat päätelmänne.
Toinen sarja taas on The Strain, tosin se ei sovellu ehkä kovin nuorille tai muuten herkille katsojille, sillä se sisältää aika kovaa meininkiä ja sillä muistaakseni olikin K16 luokitus. Kyseessä siis vähän erikoisempi, mutta erittäin verinen, vampyyri-sarja. Ja tämäkin sarja kuuluu suosikkeihini koska tässäkin on lempparini mukana eli Jonathan Hyde. :)
 
Ylös