Kontu Se on hyvä paikka elää ja olla!

Suuria (ja ei niin suuria) surunaiheita

Keskustelu huoneessa 'Pöytä', aloittanut Vehka, 30.09.2006.

1. Olórin

Olórin Kontulainen Suomen Tolkien-seura

Kuulut selvästi eri osakuntaan kuin minä, koska meidän juhlassamme se ei olisi niin vakavaa. Viime vuoden juhlassa laulajilla oli muistaakseni jotain hämminkiä esityksessä, en vain muista yhtään millaista. Tosin paikalla ei ollut ketään kuraattoria korkea-arvoisempaa, koska inspehtoori oli ulkomailla.

Henane ja Lindëalda tykkäävät tästä.
  2. Lindëalda

Lindëalda Hobiittinen

Luokkakaverini veli on kuollut, ja eilen alkanut koulu jäi kaveriltani nopeasti kesken. Suru on koskettanut koko musiikkiryhmää, ja kaikkia on turhauttanut se, miksi parikymppinen ihminen vain yhtäkkiä lähtee pois. Asia on tullut lähelle, kun on itsekin parikymppinen. Onneksi meillä on toisemme ja onneksi kukaan ei jää yksin.
    Henkilökohtaisempi surunaihe on lauluopettajan äkillinen poisjääminen opetustehtävästä. Opettajan krooninen sairaus on pahentunut nopeasti, ja hänen täytyy jättää opetustehtävät meidän koululla. Harmittaa, todella paljon. Hän on mitä valovoimaisin ihminen, teknisesti huipputasoa, mutta myös empaattinen ja oppilaiden elämistä kiinnostunut ihminen. Pelkästään Suomessa on satoja laulutunneilla käyviä nuoria, joiden murheita hänen kaltaiset opet kuuntelevat, tarjoavat tukea ja haleja, henkistä selkärankaa ja aimo annoksen rohkeutta kehittyville ihmisille. He pelastavat jatkuvasti ihmisten päiviä ammatillisesta ja inhimillisestä näkökulmasta avaamalla teknisiä ongelmia ja mentaalisia esteitä. He ovat supersankareita. Tällainen on opettajani, ja harmitustanikin enemmän pelottaa hänen puolestaan, sillä en tiedä, miten vakavaa hänen mainitsemansa taudinkulku on. Toivon vain, että hänen kipunsa hellittäisivät ja oikea hoito löytyisi. Ei hän voi vielä elämää jättää. Meillä on sopimus siitä, että yksi päivä hän laulaa minun johtamani orkesterin solistina!

3. Dracaena

Dracaena Raseena

Täysin yllätyksenä tullut irtisanominen välittömästi.

4. Pagba

Pagba Hyvienkin vitsien kertoja

^ Unlike. Tästä viestistä tykkäämällä myös.

Telimektar, Lehtokuusama, Sidhiel ja 4 muuta tykkäävät tästä.
  5. Kointähti

Kointähti Parannuksen tehnyt trolli

En ole kauheasti töitä harrastanut ja tunnen alaa huonosti, mutta eikö lainsäädäntö rajoita työnantajan mielivaltaa irtisanomisten suhteen? Pitäisi yrittää löytää uusia tehtäviä organisaatiosta ja käydä keskusteluja jatkosta?

6. Dracaena

Dracaena Raseena

Olin koeajalla, joten irtisanominen on täysin laillinen.

7. Lindëalda

Lindëalda Hobiittinen

Voi ei. Iso halaus Raseenalle. <3

douv, Hanna Kullanväärtti, Dracaena ja joku muu tykkäävät tästä.
  8. Sidhiel

Sidhiel Rajatapaus

Yksi parhaista kavereistani lähtee puoleksi vuodeksi vaihtoon. Olen tottunut juoksemaan hänen kanssaan kahvilla koko ajan joten nyt vähän on parkuolo vaikka tietenkin puhelimet ja skypet ym on keksitty, joten turhaan poraan kun hän tietenkin tulee takaisin. Oli silti vähän haikeaa sanoa heipat.

Lindëalda, douv ja Jaamar tykkäävät tästä.
  9. Shacklebolt

Shacklebolt Kontulainen

Mumma on yhtäkkiä mennyt huonompaan kuntoon. Kaikki hänen lapsensa ovat kuolleet, eli on vaan meitä lapsenlapsia lähipiirissä, ja meistäkin nyt sitten minä asun lähimpänä, jolla on kaksi pientä lasta, työajaton työ iltoineen ja viikonloppuineen ja iso remontti. Serkut asuu parinkymmenen kilometrin päässä, mutta heilläkin omat työt ja opiskelut. Hirveän vaikealta tuntuu saada apua, kun mumma itse on sitä mieltä että pärjää ja ei tarvi mitään eikä ainakaan lähde mitään, ja osaa olla skarppi ja pirteä kun kotisairaanhoito käy aamulla. Illalla saadaankin sit murehtia että jääkö se lukkojen taakse ulos, vai tapahtuuko jotain hassua hellan tai kahvinkeittimen jne kanssa, ja että syökö se tarpeeksi. Mutta itsemääräämisoikeus...

10. Dracaena

Dracaena Raseena

Sain tietää, että vanhempieni (ja tavallaan myös minun) koira on jouduttu lopettamaan. Se olisi vasta täyttänyt seitsemän. Sisu oli kiltein ja hellyydenkipein koira, jonka olen ikinä tavannut. Tulee olemaan kamalaa mennä seuraavan kerran kotiin, kun Sisu ei ole enää ovella viuhtomassa tai keskeyttämässä paijauksenkerjäyksillä jokaista siirtymääni.

Perheemme on viimeksi ollut ilman koiraa, kun olin kolmevuotias, silloinkin vain pari viikkoa. Nyt ei kuulemma uutta koiraa ole tulossa.

Jotain iloista voisi jo välillä tapahtua elämässäni.

Last edited: 13.02.2019 klo 08:43

Jaa somessa