Suuria (ja ei niin suuria) surunaiheita

Henane

Raccoon (Little, but evil)
Otan osaa Henane. <3 On aika sydäntäsärkevää edes ajatella tuota tilannetta.
Toivon hartaasti, että veljen reaktio johtui vaan shokista tai muusta vastaavasta, eikä ilkeydestä. Kaikki aikuisetkaan eivät pysty käsittelemään noin isoja asioita niin, että ilmaisisivat järkytyksensä toisille "salonkikelpoisesti." :(
Kiitos :heart: Tämä veli on oikeasti ilkeä, tämä ei johtunut shokista. Hän on todella ylimielinen ja tekee juuri niinkuin itse haluaa. Eilen kuuntelin järkyttyneenä, kun tämä veli painosi miun miestä ostamaan yhtä asiaa, jota ei nyt juuri tarvita ja rahat menevät tärkeämpiin asioihin. Tämä intti melkein puoli tuntia miehelleni ja ilmoitti lopulta, että hän ei sitä tarvitse, mutta ostaa sen silti, niin maksat sitten puolet, kun tilanne on parempi. Siis noin vain?! Ilmoitin kovaan ääneen isännän vierestä, että varmasti kuului puhelimeen: "Ja siehän olet se isäntä talossa, joten sinun sana on se viimeinen sana. Sano sille, että opettelee ymmärtämään, ettei saa aina tahtoaan läpi vaikka kuinka haluaa!" Lopettin puhelun hyvin nopeasti tämän jälkeen. Olen hyvin surullinen, että tilanne on tämä. Olen alkanut epäilemään, että isännän veljellä on jonkinasteinen autismin kirjon piirre, koska ei ymmärrä tunteita tai sitten vain on törkeä sika. Who knows..?🤷‍♀️

Dracaena

Raseena
Perheriidat lapsuudenkodissa käydessä. En olisi halunnut tulla tänne enkä viettää joulua ollenkaan muutenkaan, mutta koin sen velvollisuudeksi, kun ei ole muutakaan perhettä ja "kunnioita isääsi ja äitiäsi" ja sitä rataa. Mutta isäni on minusta vain todella inhottava ihminen (mistä löytyy dokumentaatiota vuosikymmenen takaa tältäkin foorumilta, mutta en halua kaivella niitä asioita yhtään enempää kuin ne vainoavat muutenkin). Mitä pitempään olemme saman katon alla, sitä vaikeammaksi käy rauhanomainen yhdessäolo. Yritän olla hiljaa, vaikka hän satuttaa ja suututtaa minua sanoillaan, ja yritän saada junalipun siirrettyä varhemmaksi, että pääsen täältä pois. Siitäkin tulee tietysti hirveää riitaa, ja etenkin äiti loukkaantuu ja suruuntuu enemmän kuin hänen osakseen kuuluisi, mutta en minä vain kestä tätä.

Isilmírë

Kuukivi
Suomen Tolkien-seura
Ropeconia ei järjestetä tänä vuonna. Tänään tuli tiedote, ettei alkujaan suunniteltu loppusyksyyn siirtäminen onnistu, koska tiloja ei saada. Seuraava Ropecon on siis vasta kesällä 2021, jos silloinkaan.

Ares B

Antifilatelisti
Toinenkin suruviesti, tällä kertaa pitkän linjan roolipeliharrastajille. Kuvittaja Jim Holloway, jonka ilmeikästä taidetta on nähty mm. Dungeons & Dragonsissa, MERPissä ja Paranoiassa, menehtyi eilen pitkäaikaiseen sairauteen. Varsinkin Paranoian seinähullun dystopiamaailman Jim toi piirroksillaan eläväksi.

Ohessa hänen poikansa Miken ottama valokuva Jimin Hobitti-maalauksesta 70-luvulta.

Liitetiedostot