Syksyn Vesilahti-miitti #8. (5.-7.10.2007) TÄYNNÄ

Äänestin lokakuuta siksi, että syyskuun alussa alkaa opiskelut, ja ensimmäisenä viikonloppuna on kaikenlaista killan ohjelmaa, jota en aio missata. Eli jos syyskuussa pidetään, en pääse mukaan.

Lokakuun sen sijaan luulisi sopivan mainiosti :)
 
Oli viikonloppu mikä hyvänsä, teen parhaani päästäkseni miittiin. En voi kuitenkaan luvata yhtään mitään vielä.
 
Tuota noin... saakos tämne 'ei niin aktiivi' tulla kans morjenstamaan Kontulaisia? :) (minulle sopii kummatkin viikonloput)

Kiinnostais pelata semmosta peliä kuin Beer Money - tosin en osaa vielä sääntöjä, mutta sitä vois käydä Turussa muutaman pelin pelaamassa niin sujuis sekin laji miitissä.

Ollu sekin mielessä et, jos jotain kiinnostaa niin voisin esitellä Warhammer Fantasy Battlea halukkaille, jos joku haluaa moista kokeilla - demopeliinkin tarvitaan kaksi. Ja jos jollain jo on kokemusta pelistä niin tuo onnistuis vielä paremmin tietysti. Saan mukaan siihen tarvittavat rojut, et ei pitäis olla mikään ongelma sen suhteen.
 
Qohelet sanoi:
Tuota noin... saakos tämne 'ei niin aktiivi' tulla kans morjenstamaan Kontulaisia? :)
Tottahan toki kaikki ovat tervetulleita osallistumaan ikään, silmienväriin ja postausaktiivisuuteen katsomatta.
 
Äänestin tosiaan syyskuuta, mutta nyt itse asiassa näyttäisi siltä että lokakuu sopisi minullekin paremmin. :p Ääntään ei tietty voi enää muuttaa, mutta voitte laskea lokakuulle yhden äänen ja vähentää sen syyskuulta, jos päätös ei muuten ole tarpeeksi selkeä.
 
No siis, siinä on aina se joku prosentti mikä menee väärään suuntaan, minulle on sinällään aivan sama onko kyseessä syyskuu vaiko lokakuu, mutta äänestin lokakuuta. Joten, tasoittaa puntit.
 
Äänestyksessä molemmat vaihtoehdot saivat jokseenkin paljon kannatusta, mutta valittava oli kuitenkin vain toinen. Näin ollen seuraava Vesilahtimiitti pidetään 5.-7.10., toivottavasti se sopii mahdollisimman monelle. :) Varasin tänään paikan (Incanuksen pitäessä hermolomaa Sallassa), joten asia on sitä myöten "kiveen kirjoitettu". Ilmoittautuminen alkaa maanantaina 3.9. kello 18:00. Lähempänä ajankohtaa kerrotaan sitten miten ja minne.
 
Päivittelin vähän lisää infoa tuonne aloitusviestiin. Tämäkin tapahtuma noudattaa siis Yhdistyksen sääntöjä, joten alaikäisiltä vaaditaan jälleen ne vanhempien lupalaput. Miittimaksut suoritetaan yhdistyksen tilille, maksuaikaa 2viikkoa. Se kuka ei maksa ajoissa lähtee miittiläisten mustalle listalle (=ei asiaa mihinkään yhdistyksen tapahtumaan ennenkuin vanha "rästimaksu" suoritettu, ei myöskään tähän vesilahtimiittiin). Huomaatteko kuinka alan kiristää linjaa? The Miitin kanssa luvattoman moni oli myöhässä eikä muistutteluista huolimatta maksanut ajoissa. Täytyy siis tiukentaa ohjaksia ja jaella rangaistuksia herkemmin. :wink:

Mutta 3.9 siis alkaa ilmoittautuminen tähän topikkiin.
 
Mitä tulee tuohon osallistumismaksun maksamiseen, niin siihen on tulossa vielä tämän vuoden aikana muutos. Osuuspankin epäselvistä hinnastoista kun ei oikein ota selvää, mitä mikin maksaa.

Viestisiirto, eli maksu, johon laitetaan viestikenttään esim. Vesilahtimiitti maksaa kappaleelta 0,46 €. Viitesiirto viitenumerolla maksaa vain 0,12 €. Ero on siis selkeä. Jahka pääsen paremmin asiasta selville, niin suurin osa maksuista tullaan muuttamaan Viitesiirto maksuiksi. Mutta toistaiseksi, ainakin tämä miitti menköön vielä Viestisiirroilla.

Jäsenille on helppo tehdä viitenumero, jonka mukaan osallistuja voidaan tunnistaa. Ei jäsenet ovat hieman hankalammat. Ei jäsenten osalta asia voidaan ratkaista siten, että he maksavat viitesiirron miitin yleisellä viitenumerolla 30 00010 ja postittavat kuitin miittivastaavalle. Mutta tämä on siis vain pohdintaa.
 
Kai ei-jäsenillekin voi generoida yksilöllisen viitenumeron. Kuittien postittelu on niin hirvittävän vanhanaikaista ja hankalaa hommaa.
 
Eihän se ole hankalaa ollenkaan nykypäivänä kun voi ottaa screenshotin esimerkiksi maksutapahtumasta (jos se suoritetaan nettipankista) ja lähettää sähköpostilla.
 
Pagba sanoi:
Kai ei-jäsenillekin voi generoida yksilöllisen viitenumeron. Kuittien postittelu on niin hirvittävän vanhanaikaista ja hankalaa hommaa.

Juu, toki voi. Ei siinä mitään.

Screenshottia en laskisi luotettavaksi tositteeksi ainakaan kirjanpitoon.
 
Ei pysty, liian hapokasta. Vanhemmat ei maksa laskuja, nyt kävi näin ettei Vehka pääse. Angst.
 
Qohelet, Beer Money on Lunch Moneyn lisäosa ja LM on pelattu vesilahtimiiteissä aika ahkerasti. Miulla on siihen myös lisäosa Sticks & Stones joka on otettu mukaan kun ihmiset hallitsevat ainakin jollain tasolla nuo perus LM kortit. BM:ta en ole koskaan pelannut.

muoks: irkissä oli puhetta tanssimisesta ja joku ehdotettiin että vesilahdella voisi tanssia jotain. Itse kannattaisin jotain keskiaika- tai renessanssitansseja (tansseja joita esim. Ropeconissa ja Conklaavissa on tavattu tanssia). Ongelma on lähinnä musiikki, tiedän tosin pari sivustoa jolta niitä löytyy vaan pitäisi tietää mitä immeiset haluaisivat tanssia/halutaanko tanssia. Olettaisin että tanssittaisiin jotain helppoja tansseja jotka voidaan tarvittaessa opettaa.
 
Minä voin tanssia omat sadetanssini saunassa.

ps. Ei tarvitse Santeri sanoa tähän mitään. Tiedän että et salli minun tanssia saunassa.
 
Minä lauloin saunassa Haltin yllytyksestä, mutta se on eri asia.

Smial Hautakerojen keksimä höpöttitanssi on helppo oppia. Siinä osoitetaan maata ja huudetaan: "Höpötti!" Sitten hypitään tasajalkaa osoitetun kohdan päällä.

Muut tanssit eivät ole kiinnostaneet minua sen jälkeen kun vaimoni kanssa keskeytimme paritanssikurssin. Jalkapöytäni pikkuluuhun oli sopivasti tullut marssimurtuma. Taisimme olla ryhmän toiseksi huonoin pari. Epäilen, että jotkut paritanssia osaavat osallistuvat alkeiskursseille vain loistaakseen huonompien rinnalla.

Pelirintamalla otan mukaani ainakin Bang!in. Pitää vain koota sikermä Ennio Morriconen italowesternmusiikista ryydittämään peliä.
 
Satekai sanoi:
Qohelet, Beer Money on Lunch Moneyn lisäosa ja LM on pelattu vesilahtimiiteissä aika ahkerasti. Miulla on siihen myös lisäosa Sticks & Stones joka on otettu mukaan kun ihmiset hallitsevat ainakin jollain tasolla nuo perus LM kortit. BM:ta en ole koskaan pelannut.

Ok, no ota peli mukaan. Minulla olikin pieni aavistus, että ko. peli sinulta löytyikin ja on ollut ahkerassa käytössä miiteissä.
 
Se tanssijuttu oli miun päähänpilkahdus, kun totesin harjoittelevani lattaritansseja keskellä yötä :) Joten se oli pelkkä heitto ja jos tosissaan joku olisi innoissaan, niin mikäs siinä, mutta tarvitaan joku, joka osaa tanssit :)
 
Ylös