Kontu Se on hyvä paikka elää ja olla!

Syvällistä

Keskustelu huoneessa 'Pöytä', aloittanut Jaamar, 10.06.2018.

1. Jaamar

Jaamar Hyykäärme Vastuuhenkilö Kummi

Välillä päähän pälähtää joku aika syvällinen ajatus jonka tahtoisi jakaa muiden kanssa, mutta ei oikein tiedä miten ja missä olisi sopiva aika ja paikka ottaa aihe esille. No tänne voi pläjäyttää joko vakavassa mielessä tai kevyellä huumorilla erilaisia syvällisiä ajatuksia ja lausahduksia joita voi sitten kommentoida ja ruotia jos joku kokee sellaiseen mielenkiintoa.

Höpöttelin tänään heräilevälle Spyrolle (8kk) kaikenlaista diipadaapaa kun tulin verranneeksi häntä kultaan ja timanttiin. Sitten tulin ajatelleeksi miten hölmöä se oikeastaan on. Voiko elävää rakasta ja arvokasta sekä erityisesti ainutlaatuista olentoa verrata kylmään metalliin tai mineraaliin? Vaikka nuo kyseiset ainekset ovat harvinaisia ja arvokkaita niin ne eivät ole samalla tavalla ainutlaatuisia. Eli tavallaan kun vertasin Spyroa timanttiin niin vedin hänen arvonsa alemmaksi kuin mitä se todellisuudessa on.

Fairy tale, Heathertoes, Isilmírë ja 2 muuta tykkäävät tästä.
  2. Estas Reebok Nike

Estas Reebok Nike radiodjlle soittelija-mies

Ismo Leikola sanoi että kulta on kylmä, kova ja painava.

Tosin kultahan on aika pehmeää, mutta siinä mielessä toki kovaa, että kaikki metallit ovat jonkin verran kovia.

Ismo Leikola löi yhdessä ohjelmassa hevosta, joten sen asema mielipidejohtajana on tältä osin kyseenalainen.

Heathertoes ja Jaamar tykkäävät tästä.
  3. Olen tässä pitänyt hyvin omituisen reflektioillan, katsoen läpi vanhoja esitys/laulu/musavideoitani vuodesta 2013 lähtien ja löytänyt kaikenlaista. Minun tieni pelokkaasta pikkutytöstä, joka juuri ja juuri uskaltaa mennä lavalle, siksi esiintyjäksi ja musiikin tekijäksi, kuka olen tänään, on ensinnäkin ollut aika huikea. Mutta kaikki nämä kappaleet saavat minut muistamaan niin paljon vaiheita ja hetkiä elämästäni, että tämä on oikeastaan aika vaikeaa. Olen niin haikea ja surullinen, että haluaisin kovasti itkeä.

Elämä muuttuu niin nopeasti. Me kaikki muutumme jatkuvasti ja nuorena vielä enemmän. Ihmisiä tulee ja menee elämästä ja jotkut jättävät hyviä jälkiä ja toiset pahoja. Tämä montage jonka oli tarkoitus saada minut rohkealle mielelle huomista ensimmäistä koko läpimenoa bändin kanssa varten, saikin minut niin äärimmäisen surulliseksi, etten nyt oikein tiedä, mitä tekisin tälle tunteelle. Ehkä juuri siksi rakastankin musiikkia, teatteria ja tanssia. Koska elämäni on niin täynnä tunteita, joita en osaa käsitellä, jotka ovat niin kauniita ja niin raskaita, ettei niitä voi muuten kuvata tai selittää. Elämä löytyy taiteesta tiivistettynä.

Minulla on menossa ikuinen kriisi elämän ja itseni kanssa. Ikuinen taistelu siitä olenko minä hyvä vai paha ja onko maailma enemmän hyvä vai paha. En ole tullut vielä mihinkään lopputulokseen, mutta voin sanoa, että aika villiä ja käsittämätöntä kaikki on. Maailma on minulle jatkuvasti ihmettelyn kohde ja suuri inspiraation lähde. En olisi olemassa ilman taidetta, ja joskus olen miettinyt esimerkiksi sellaista hauskaa asiaa, että jos minun pitäisi valita, menettäisinkö ikuisiksi ajoiksi jonkun perheenjäseneni vai musiikin, niin kumman valitsisin. Minä elän maailmassa, jossa olen todella yksin. Ihmiset eivät tyypillisimmin pidä minusta, ja vaikka se yksinäisyys on elämäni suurin tragedia, olen myös ottanut sen osaksi itseäni. Valitsisin musiikin. Valitsisin sen, koska en yksinkertaisesti voi elää ilman sitä. Ilman musiikkia minulla ei ole mitään. Kadottaisin itseni.

Odotan pelolla, mitä elämällä on minulle tarjota. En usko jumalaan, mutta toisinaan minun on vaikea uskoa, ettei elämällä ole tarkoitusta. Joskus minusta tuntuu, että koko elämäni on johdattanut minut juuri tähän hetkeen, oli se sitten hyvä tai kamala hetki, ja nyt minun pitää tehdä sillä hetkellä jotain. Tehdä siitä laulu tai tanssi tai teksti, tai jotain ja tehdä sitä, mitä uskon, että minun on tarkoitus tehdä. Jakaa sitä tunnetta maailman yhtenäisyydestä ja olemassaolosta, jota en osaa selittää, mutta jonka uskon voivani vielä joskus välittää. Tehdä ihmisten elämästä edes vähän vähemmän yksinäistä. Taide ymmärtää minua paremmin kuin kukaan. Ehkä näin on jonkun toisenkin ihmisen kohdalla ja ehkä voin joskus tavoittaa hänet.

douv, Hanna Kullanväärtti, Jaamar ja joku muu tykkäävät tästä.
  4. Jaamar

Jaamar Hyykäärme Vastuuhenkilö Kummi

Maailma ei ole hyvä tai paha. Se vain on ja siinä tapahtuu erilaisia asioita.
    Suuret taiteilijat ovat aina enemmän tai vähemmän yksinäisiä ja he tuntevat maailman niin vahvasti että se purkautuu, ääniin, liikkeisiin, kuviin ja tarinoihin. Ilman voimakkaita tunteita ei varmaan olisi oikeaa taidettakaan.

Hanna Kullanväärtti ja Isilmírë tykkäävät tästä.

Jaa somessa