Syysloma

Migus

Hobitti
Moi! :roll:

Täällä voitte keskustella siitä miten voitte ja mitä aidotte
tehdä esim. Syyslomalla. 8) Täällä voitte keskustella
mistä mielitte ja sanoa mielipiteitänne. :heart:

(Tälläinen keskustelu on Järin Möyremän keskustelualueella. :D )


Muokkasin hieman otsikkoa. Keskustellaan täällä syyslomasta ja sen vietosta. Pelkälle jutustelulle on jo muun muassa Yötopikki. Muutenkin keskusteluita löytyy taatusti jokaiseen makuun, ettei tarvitse niitä näitä höpötellä yhdessä topikissa.
T. Thali
 
Mikä kettu on Jarin keskustelualue?

Kotisivusi ovat... mielenkiintoiset. :roll:

Syyslomalla ajattelin käydä koiranäyttelyssä etelän auringossa.
 
Syysloma oli ja meni. Eipä siitä oikein mitään jäänyt käteen. TSH:n luin kuudennen kerran loppuun ja nyt siirrytään vaivihkaa seuraaviin kirjoihin. Kaverin kanssa olimme toisillamme yötä ja katselimme elokuvia. Ei mitään ihmeellistä.
Ja nyt teille muille kysymys: lomaa kestää viikko. Osaatko rentoutua ja nukkua vanhat univelat pois ja lähteä kouluun pirteänä? Vai valvotko lomalla yömyöhään ja heität unirytmin ihan sekaisin? Itse en osaa. Nukuin kyllä, mutta unirytmi meni sekaisin ja tänään olin yhtä väsynyt kuin normaalin viikonlopun jälkeen. Paha tapa, josta pitäisi opetella pois.
 
Minulla on ensi viikolla viikonlopun ohella perjantai vapaata, se saa käydä syyslomastani. Eipä se juuri sen huonompi ole kuin seudun koululaisillakaan, täällä Kotkassa syysloma taitaa olla kaksi vai kolme päivää tänä vuonna.
Mitä sitten ajattelin tehdä? Valvoa myöhään, nukkua myöhään, katsella leffoja ja Babylonvitosia. Perjantaina kenties ihan elokuvateatteriinkin, jos siellä jotain jännää esitetään. Eipä siinä sen kummempaa - suurin osa ajasta kuluu tietysti tässä koneella istuskellessa, kuten tavallista.
 
Tämä viikko on minulla syyslomaa. Ja koko viikko aivan yksikseen. Ah, mikä rauha ja hiljaisuus! Eilen katsoin Sormusten Herrat (teatteriversiot) putkeen, tosin jouduin pitämään Kahden Tornin jälkeen 2,5 tunnin tauon, mikä on varsin ymmärrettävää kuuden tunnin putken jälkeen. Sain vollottaa aivan rauhassa, ei pelkoa, että joku kuulisi.

Ajattelin oman kuvan maalaamista akvarelleilla. Niiden käyttöä pitäisi harjoittaa käytännössä, kun teoriapuoli on suht' hyvin hallussa. Olen vain ollut niin pahuksen laiska ryhtymään tuumasta toimeen.
 
Viikko on lomaa... [color=darkred:a351a5c109]IHANAA!!! [/color](viime vuonna vaan kolme päivää viikonlopun lisäksi :( ) Huomenna on liukkaankelin ajo ja keskiviikkona inssi...Jännittää aivan kauheesti.... Viikonloppuna mennään porukalla meidän mökille viettään iltaa... Siinä onkin sitten tän viikon suunnitelmat... Totta kai suurin osa ajasta kuluu animea kattoen (ostin tänään Black Jackin... :lol: ) joten ei tuu paljoo nukuttua.. Ja jossain välissä pitäs tehä toi enkun aine...*huokaa opettajille* Miksi opettajat antaa tehtäviä syyslomalle?????
 
Meillä ei yliopistolla ole syyslomaa lainkaan. Kulutan siis nämä päivät, joita voisi muiden kertomusten perusteella kutsua myös syysloman ajaksi lukemalla tästä topicista mitä ihmiset tekevät runsaalla vapaa-ajallaan. Maailma on toisinaan todella epäreilu paikka olla ja elää.
 
sama itellä vastassa ens vuonna.... *huokaa jo valmiiksi* toisaalta yliopisto alkaa myöhemmin syksyllä kuin peruskoulu ja lukio... :wink: Taitaa itellä mennä ens vuonna se ylimääräinen aika joko tentteihin lukemalla tai töissä puurtamalla....
 
Alx sanoi:
Meillä ei yliopistolla ole syyslomaa lainkaan. Kulutan siis nämä päivät, joita voisi muiden kertomusten perusteella kutsua myös syysloman ajaksi lukemalla tästä topicista mitä ihmiset tekevät runsaalla vapaa-ajallaan. Maailma on toisinaan todella epäreilu paikka olla ja elää.

Niin. Sitten saamme nauttia tolkuttoman pitkästä joululomasta (taisi viime vuonna kestää kuukauden päivät syksyn viimeisestä tentistä kevään ensimmäiseen luentoon), myöhäisestä syksystä ja aikaisesta keväästä. Kun opinnot alkavat vasta syyskuun puolenvälin kieppeillä ja loppuvat toukokuun ensimmäisten päivien jälkeen, niin eipä juuri syyslomaa ehdi kaipailla. Viime keväänä olin ollut toukokuun lopussa jo kolme viikkoa töissä. :roll:
 
Ei sellaiset "mitä kuuluu?" -topikit oikein sovellu näin suurelle foorumille kuin Kontu. Aika huono idea Pökäleeltä. :roll:
Muutenkin topikin avausviesti on erittäin kangerteleva. Noh, mikäs minä olen arvostelemaan...en kai mikään.
 
Koska olen kotona sairaslomalla, minun syyslomani ei eroa muista päivistä muuten kuin että silloin mieskin on kotona ja luultavasti varaa koneen itselleen, joten en voi kirjoittaa. Siirryn varmaan ompelukoneen ääreen.
 
...

Tämä viikko lomaa. Jee. Eilen shoppingeeraamassa Helsinki the Cityssä, perjantaina Muodin Yöhön. Mopokorttitestiin jossain välissä. Ja sitä ennen... TV:tä, nettiä, kirjoja, nukkumista, kosketinsoittimia yms. järkevää. Ja sitten alkaakin kahden viikon TET eli koulusta poissa kolme viikkoa putkeen. Ah autuutta. Jos olisin fiksu, tekisin läksyjä etukäteen. Auttaisi suunnattomasti. Mutta en kai minä.

Osaatko rentoutua ja nukkua vanhat univelat pois ja lähteä kouluun pirteänä? Vai valvotko lomalla yömyöhään ja heität unirytmin ihan sekaisin?

Sama rytmi jatkuu, kuin kouluaikanakin. Kymmenen aikaan nukkumaan, jos telkkarista ei tule mitään kivaa, ja kahdeksan ja yhdeksän välissä ylös. Niin, paitsi että kouluaikana pitää herätä seitsemältä. Mutta pidän tiukasti kiinni tästä. On paljon helpompi olla hereillä kun ei väsytä. :p
 
mulla oli viime viikko lomaa ja aikaa tehä kaikki oli liian vähä... serkut tuli kyvää ja kaikkee piti tehä ja kamujen kaa piti olla, ja kaikki oli nii kiireistä... mut loma meni muuten hyvi... jos raahessa ois ollu loma samaan aikaan, nii olisin menny sinne ainaki parix päiväx tapaamaan mutamii hyvii kamuja :D
mutta, olin sitte kotona, ja mukavaa oli, vaikken mitää erityistä tehmykkää, oli vaa nii mukavaa seuraa :D mä pidin oikeestaa tosi hyvän loman :D
 
Viikon syysloma...Onhan se ihan kivaa, mutta kun asuu täällä huitsin nevadassa, ja kaverit on omilla sukulaisillaan eikä lähimpään *kaupunkiin* niin vain yhtäkkiä kipaista :( Siis aika tylsää, kun ei ole edes kiinteää nettiyhteyttä, nytkin kulutan taas älyttömästi rahaa... Kuvittelin vielä muutama viikko takaperin, että pyhittäisin koko loman urheilulle :D Ja mitäköhän on tullu tehtyä asian eteen? Ei mitään!

Mulla on sama rytmi koko ajan päällä...2 yöllä nukkumaan ja niin myöhäsellä kuin mahdollista ylös... :p
 
Thali sanoi:
Alx sanoi:
Meillä ei yliopistolla ole syyslomaa lainkaan. Kulutan siis nämä päivät, joita voisi muiden kertomusten perusteella kutsua myös syysloman ajaksi lukemalla tästä topicista mitä ihmiset tekevät runsaalla vapaa-ajallaan. Maailma on toisinaan todella epäreilu paikka olla ja elää.

Kun opinnot alkavat vasta syyskuun puolenvälin kieppeillä ja loppuvat toukokuun ensimmäisten päivien jälkeen, niin eipä juuri syyslomaa ehdi kaipailla.

Kyllä minä kovasti kaipailisin silti! :p No joo, onhan se mukavaa toisaalta että on suhteellisen pitkät vapaat muutoin. Syö vain naista niin maan vietävästi kun ystävätär amk:ssa laittaa viestiä ja myhäilee olevansa viikon lomalla. En minä pahaksi pistäisi ylimääräistä lomaa. Täytynee kuitenkin kestää. Onhan se niinkin, että nyt syyslomalla täällä kaukana opiskelukaupungissa on käynyt ystäviä ja sisaruksia kun loman turvin voivat tulla keskellä viikkoa. Täytyy nauttia siitä mitä saa.
 
Minun syyslomani menee yleensä siihen, että nukun yhteentoista aamulla, puen kolmen aikaan päivävaatteet päälle, käyn täällä ja menen takaisin nukkumaan. Toinen vaihtoehto lomalleni on se, menen kyläilemään jonnekin tai joku tulee meille koko viikoksi ja kouluun palatessani olen vielä väsyneenpi. :roll:
 
Voi ei, tänään on jo keskiviikko!
Ja niin se loma kulkee kohti loppuaan hyvin, hyvin nopeasti. Kuinka paljon olikaan taas suunnitelmia tehdä kaikkea lomalla, mutta viikko ei vain näytä siihen riittävän. Onhan tässä vielä pari päivää, mutta silti...

Osaatko rentoutua ja nukkua vanhat univelat pois ja lähteä kouluun pirteänä? Vai valvotko lomalla yömyöhään ja heität unirytmin ihan sekaisin?
Lomalla yleensä tulee valvottua myöhään (telkkari en katso, minä viihdytän itseäni lukemalla kirjoja) ja koulun taas alkaessa on niin kovin vaikeaa nukahtaa ennen yhtätoista. Silti loma-aamuina herää vaistomaisesti yhdeksältä, vaikka saisi nukkua ainakin tunnin myöhempään. Kouluaamuina pitää taas herätä pahimmassa tapauksessa kuudelta :x

Huomenna olisi tarkoitus leipoa jotain (olen vihdoinkin ruvennut onnistumaan siinä hommassa) ja omaa tarinaa on tullut kirjoiteltua illalla. Huone pitää ehdottomasti siivota (mie en ymmärrä miten tämä muuttui taas näin kamalan sotkuiseksi yhtäkkiä!)
Jaa, enköhän minä jotain tekemistä keksi..

Hauskaa syyslomaa niille, joilla on sitä vielä jäljellä!
 
Se syysloma meni.. :cry:
Koulu alkoi viime maanantaina..
Syyslomasta ei jäänyt erityisen hyviä muistoja.. olin nimittäin koko loman
kipeänä ja parannin JUURI kun koulu alkoi..
Oli nimittäin vesirokossa.. sairasti sen vasta nyt ja se oli kauheata!
melkein 40 astetta kuumetta ja välillä on kylmä ja hetken päästä taas oli kylmä kuin pakastimessa!
Oikeastaan oli aika helpottavaa mennä kouluun kun ei tarvinnut sairastaa!
Minulla on jokin kirous päällä että aina kun loma alkaa sairastun ja sairaus kestää loman ja paranen silloin kun koulu alkaa.. :(
ei kovin kivaa.. Mutta.. niillä joilla on nyt syysloma niin hyviä lomia niille ja
pysykää terveinä ja jos sairastatte niin sairastakaa koulu aikana.. :D
 
Pidin syyslomani viimeviikolla (koko viikko). Ainoa ongelma tässä järjestelyssä oli se, että se loma olikin oikeasti sitten tällä viikolla. Eilen vasta sain tietää tästä asiasta ja vähän tuli tuskanhikeä sinne sun tänne, kun asiaa alkoi pohtimaan. Mutta onneksi kaikki oli kuitenkin järjestäytynyt kuin itsestään, vietin siis ns. viimeviikkoisen syyslomani Vantaalla poikaystäväni luona, tehden siellä sapuskaa ja pelaillen Kingdom Heartsin läpi useamman kerran.

Olen siis parhainta aikaa työharjoittelussa peruskoululla kuviksenopena/avustajana ja kukaan ei saanut tietää asiasta, toivon, että en lipsauta sitä sitten tulevana kuukautena myöskään. Hauskinta asiassa on se, että peruskoululaisilla on syysloma torstai-perjantai. Eli toisin sanoen minulla on toinen syysloma, josta olen hyvinkin iloinen. Siitä mitä aion tehdä huomenna jääköön nähtäväksi. Saatan jopa lähteä ruokakauppaan!


Nyt valmistaudun henkisesti sunnuntaihin.
 
Ylös